Most próbálom telepiteni. Egy bibi van: kiirta, hogy "A Windows képkezelő összetevő hiányzik vagy sérült. MapSource nem inditható el." Tudtok segiteni?
Nagyon ciki ennyi ember előtt leírni, de én nem tudom, hogy lehet valamit "feltenni a gépre".
Én felhasználó vagyok:-)
Ismerem az alapvető eszközöket (Word, Excel, Outlook, Firefox), de ezzel vége.
Nekem eddig megadatott, hogy ha valamire szükségem van, akkor azt hozzáértők felteszik nekem a gépre, amíg persze "pozícióban" voltam.
Még egy nyomtatót sem tudok installálni:-(
Meg se próbálom.
Ezt a gépet a fiam "rakta össze", nem tudom, mond-e neki valamit a mapsource, nekem semmit:-(
Annyit tudok (mintha olvastam volna), hogy közös az adatbázis (persze lehet, hogy nem jól tudom), ha tehát a tuhu-n nem látom, akkor máshol sem fogom látni.
"...kattingatással megy mint a webes tervezőn..."
Nekem ez nem jött össze, ezért használom a "honnan" "hova" lehetőséget.
Azért bizakodó vagyok, mert kb. a fele annak, ami érdekel, megvan, van néhány hasonló problémám.
Güszi, tedd már fel a gépedre a mapsource alá a tuhut könyörögve kérlek!!
bármilyen út bármilyen részéről tudsz utat tervezni bármelyik másik út bármelyik részére nem csak csomópontok közt!
és látod a hasznos pontokat amik segítenek tájékozódni (útmenti feszület, buszmegálló stb)
ha megvan az az útvonal amit leterveztél (ez is kattingatással megy mint a webes tervezőn) akkor azt feltöltöd tuhura és megcsinálja hozzá az itinert amit kinyomtathatsz, telefonra tölthetsz stb
Próbálok eligazodni a TUHU rejtelmeiben, de néha "kiakadok".
Vannak nagyon részletes szakaszok, és vannak finoman szólva "elnagyoltak".
Ez utóbbiak közül az eddigi legdurvább ez a szakasz.
Ha kérek itinert, akkor kapok egy 9.796 méterer szakaszt.
Az alábbi trükkökkel sikerült résztáv adatokhoz jutni.
Fahíd (rozoga) pontig, olahtamas jóvoltából.
Erőspatak pontig, Vagdalthús jovoltából
Pusztavár-hegy (435 m) pontig olahtamas jóvoltából
Végül a Dobogó-tető (K- és S- elágazás), ez kézenfekvő volt.
Ha a fenti pontokig kérem az itinert, akkor kapok résztáv adatokat.
Lehet, hogy ez a megoldás?
Én úgy találtam meg a pontokat, hogy Nógrádsipektől kiindulva kértem a közeli pontokat, és próbáltam "eltalálni", melyik lehet az útvonalon.
Más.
Hollókő előtt van egy vízfolyás, melynek környéke mindig sáros.
Innen felfelé kell menni nyílt terepen.
A völgyet a tuhu térképén nem találom, jóllehet az atlaszban van jelezve a vízfolyás.
Már nem emlékszem, hogy van-e híd, de hogy keresztező út van, az biztos.
Közeli pontot nem találtam, az Információs táblák nevű pont van 9.796 méter távolságban, ennél kb. 1 kilométerrel közelebb kéne lennie a vízfolyás kereszteződésnek.
Egy kis helyesbités: mivel változott a buszmenetrend, ezért a visszaúton Súrról Bakonycsernyén át jön a Népligetig a busz (igy egy órával rövidebb az utazás, és néhány km-rel olcsóbb a buszjegy, viszont szombati napokon nem jár ez a járat).
Mi sem bicikliztünk, de Komárom környékén, ha jól láttam nincs turistaút. Ezért gondoltunk arra, hogy akkor oda biciklivel mennénk, de ha gyalog megoldható valahogy annak jobban örülnék, elvégre ez egy gyalogos mozgalom. Van biciklis mozgalom is, amit majd ezután tevezünk, tehát nem szeretnén a kettőt összemosni. Beszámnolót nem tervezel írni a Csatka, Súr, Ácsteszér szakaszról? :)
Forrástúrák a Gerecse-, Vértes-, Velencei-hegységekben Gödöllői-dombság csúcsai
KDP Románkori templomok 2. sorozat Szentkutak Magyarországon 1. fokozat Vörösmarty Mihály mátrai emléktúra
bár beszereztem 1-2 új füzetet, új mozgalomba -Vörösmartyt kivéve- nem kezdtem bele (a 6 éves fiam viszont kis atyai ráhatásra :-) belekezdett az OKT-ba)
A korábbi években sem mentem annyit mint amennyit szerettem volna, de 2011-ben mégjobban háttérbe szorult a túrázás (szumma 473 km gyaloglat, 141 km bicaj, 49 fkm kenu, külhonban is csak egyszer voltam 31 km erejéig Körmöcbánya körül)
Annak viszont örülök, hogy a gólya érkezéséig még sikerült befejezni azokat a mozgalmakat amiket szerettem volna
Tervek jövőre?
Jó lenne ha az apa-fia OKT tovább folytatódna, ha több évi álmodozás után végre már _tényleg_ elkezdeném az Északi Zöldet (ha még járható egyáltalán), esetleg 1-2 olyan rövidebb túra ahol ott van asszonypajtás is meg a kiscsaj is mondjuk kenguruban
Államcsődmentes újévet és élményekben gazdag túrákat 2012-ben!
Én is félreértettem. Csodálkoztam is, mert a 21 pont treljesítése busszal is komoly logisztikát igényelne. :) Én arra lennék kíváncsi, hogy Csákányospusztán, vagy Agostyánban hogyan tudtál igazolni? Fényképpel? Illetve túrázva nehéz Komáromot megközelíteni, így biciklivel tervezzük a teljesítést. Arra van esetleg más ötleted?
Autóval fogjuk megközelyíteni az egyik települést, és a túra végpontja is ugyanaz lesz. A többi helyszín, pont viszonylag könnyen megközelíthető, de ezek nagyon kiesnek. Kíváncsi leszek, hogy ez a környék milyen lesz.
Már elég régóta húzódik nálam a teljesitése. Éppen az emlitett három település miatt. Egyébként jó túrákat lehetett hozzá tervezni és megtenni. Nekem, mivel szinte a megye határán élek (de még kivül), mondhatni "kötelező" program. - Ha ti is mentek (gondolom autóval) erre a környékre, akkor nektek vsz. egy szakasszal hosszabb lesz a túrátok, hogy visszajussatok a járműhöz.
Igen így egy kicsit másképpen hangzik. Amúgy nem kötekedésből írtam, csak olvastunk olyan beszámolót, ahol leírták, hogy bizony ők azzal teljesítették. :(
"egy nap (sok buszozás árán) meglehet a Komárom-Esztergom megye természetjárója"
Ezen egy kicsit fennakadtam. A párommal mi is csináljuk ezt a mozgalmat, de sosem fordult meg a fejünkben, hogy buszozzunk. Pedig az agostyáni arborétum kitérő volt. Előtte mindig megnézzük a térképet, hogy az adott pontokat, hogyan lehet gyalog (!!!) elérni, hiszen természetjáró mozgalomról van szó, és nem természetbuszozós mozgalomról! Bár a kiírás nem tiltja, de mégis......
Felix karikatúrájával kívánok minden fórumírónak és -olvasónak boldog, szép élményekben és látnivalókban, kilométerekben és legyűrt szintekben gazdag, eltévedésekben és bosszúságokban viszont szegény új évet!
Mivel az AK Gemencnél is tekereg, csak kicsit OFF:
az előbb sikerült a második felét elcsípni a Vad Magyarországnak, pár hónapja olvastam róla a Mancs-ban egy kissé lehúzó kritikát, ehhez képest szerintem tök jó film!
Mivel itt van egy-két természetszerető :-) biztatok mindenkit hogy állítsa be a felvevőkéjét vagy kelljen fel újév szent napján 10-kor és nézze meg az M1-en
Egy közlemény a turistautak.hu általános fórumról a rendszergazdától, ha igaz akkor ez egy miskolci IP-cím.
Kizártam egy IP címet, miután az elmúlt három nap alatt egymillió háromszázezer csempét töltött le az új raszteres térképből MOBAC/1.9.3-al. A térkép csak 16-os zoomszintig készül el automatikusan, ő viszont 17-es és 18-as zoomszinteket is kért tömegesen, ezeket a szerver röptében készítette el neki. A nagy tömegű lekérés nagy terhelést okozott.
Kérem, hogy jelentkezzen nálam e-mailben, ha folytatni szeretné a letöltést. Valószínűleg találunk megoldást arra, hogy ő se maradjon térkép nélkül és a szerver se üljön le teljesen.
arrafelé legalább 2,5 éve gázos az útvonal, tényleg nem lehetett volna ezt egy kicsit gyorsabban megoldani?
A jelen erőforrásokkal nem, és ettől a választól én sem vagyok boldog. Nincs aki a ttt fórumait csak az észrevételek miatt olvasgassa. Mondom a jelenleg leggyorsabb elintézési módot: info@termeszetbarat.hu -ra email, (ha kell, esetleg másolatba nekem is), a negatív példákból okulva fotókkal (lásd "okoskodás"...).
A konkrét esetről: ha Hev nem küldi át nekem levélben a tuhu-s bemérést, akkor nem is tudunk a dologról (mostanában már a tuhu-ra se jut időm, sajnos). Az átküldés dátumakor egyébként már fel is volt festve a terelés, amiről az illetékes szervezet semmilyen értesítést nem küldött magától az MTSz-nek. Mikor Pestről ment ki a levél, akkor küldtek egy rossz térképet, ami helyett inkább hadidoki pontos felmérését tettem fel a honlapra.
Ezen túl a honlapjukon találtam egy fotógalériát képekkel a terelés felfestéséről, innen loptam két fotót és megírtam egy cikket mellé. Ez felkerült a honlapra most (igaz ez rám várt 3 hetet, a december elég sűrű lett). A jelek szerint lövés nincs arról, hogy egy ilyen "bonyolult" dolgot hogyan kéne normálisan kommunikálni, vagy hogy ebben a mostaniban is mit lehetett volna sokkal jobban csinálni. (Azt csak halkan említem, hogy aki festett, azzal dicsekedett, mennyire hamar elkészült a terelés...)