Az nekem azért nem szimpatikus, mert nem marad meg a motorvezérlő elektronika, így se tempomatom (anélkül nem tudok élni), se ESP-m (anélkül meg az asszonyt nem szeretném 200+ lóerővel télen az utcára engedni), és az automata váltó is macerás lesz. Amúgy a nagyobb fogyit kompenzálja a 300 Forintos étolaj.
Sőt, jobban belegondolva, ha nem érzékeli, hogy jár a motor, akkor egy balesetben a légzsákok sem fognak nyílni. Még egy OM613-ra esetleg rá tudnál beszélni, de a bovdenes OM642 nekem túl nagy kompromisszumokkal jár.
Arra gondoltam,hogy vajon ki szeret jobban? Az asszony,vagy a kutyám? Aztán rájöttem hogy a választ,egy nagyon egyszerű tesztel megtudhatom. A teszt: Autó csomagtartó kinyit,asszonyt megfog berak.
Kutya bevezénylése az asszony mellé. ( Nem feltétlenül kell együtt berakni őket,lehet külön-külön is.Az alanyok együtt vagy külön elhelyezése a teszt eredményét nem befolyásolja. ) Majd minimum 1 óra elteltével csomagtartó kinyit. Amelyik jobban örül amikor meglát az szeret jobban.
Jó dolog a gyári telefon az autóban, de esküszöm nekem a 10 év alatt mióta a C30 meg van, nem volt kedvem vesződni vele, pedig benne van a 6110-es Nokia a kezdetektől.
Néha vettem bele feltöltős kártyát, amire a hívásokat átirányítottam, de annyi időt egy autóban ritkán töltök, hogy a napi használatú telefont fixre tegyem bele, vagy társkártya stb.
Az a helyzet sajnos se bolcso nincs se pedig csati. En kint elek angliaba es a gepet is itt vettem nem tudom hogy maradhatott ki belole a bolcso stb. Teljesen le vagyok torve..... nem tudom hogy van e kivezetese a fejegysegnek egy logo csatira gondolok amihez ha megveszem a bolcsot es a belevalo telot csatlakoztatom es minden ok mit gondolsz? Letezik hogy van kivezetese a fejegysegnek?
Szóval, a könyöklőben kell lennie egy telefon bölcsőnek vagy legalább egy csatlaka megveszed a bölcsőt és berakod a telefont, amit elfogad a fejegység (benne van a rádió használati utasításában), akkor onnan úgy működik, hogy veszel egy ún autóskártyát (havidíjas minden szolgáltatónál) és ahogy beülsz a kocsiba átveszi a dolgokat, viszont van aki szerint ha közel vagy az autódhoz, de nem ülsz benne, akkor is a kocsiban veszed fel, de persze úgy nem hallod.
A másik, hogy nem veszel telefon bölcsőt, hanem egy Bluetooth egységet és azt teszed rá. Onnan már egyértelművé válik a dolog, viszont ilyet még nem láttam használtban sem 35000ft alatt.
Lehet hogy mar kerdeztem de nem vagyok benne biztos, telefon mukodese erdekelne e class w211 2.7cdi 2003. Sajnos a konyoklobe nincs telo igy nem tudom hogy lehet ozzehozni hogy mukodjon a kormanyrol ill. a fejegysegrol (audio20) kezelese. Ha valaki tudna nekem segiteni azt elore is koszonom.
Ha belefér, akkor teszünk majd a W212-be is "elavult" 124-es motorokat. Én már a 211-en agyalok OM606-al. Van némi nehézség, pl. a hátsó olajdekli kérdése, de innen szép nyerni :-)
Vannak megbízható, jó autók a maiak közt is. Épp úgy, mint olyanok, amik nem rohadnak még 10-15 éves korukban sem. Még akkor sem, ha az ajtók alja vagy a motortér csak alapozást kapott, nincs is színre fújva sem.
Elso ranezesre kepek alapjan tenyleg szepen nez ki, de en tartom magam a sajat okolszabalyomhoz: adott modellbol csakis utolso evjarat koruli, kifuto / "rancfelvarrott" valtozatot venni, ahol mar nagy esellyel orvosoltak a gyari hibak legtobbjet.
Az elsőtől az utolsó szóig egyetértek és ez elszomorít, mert nekem így sosem lesz w212-esem. :-(((
Azt se felejtsük el, hogy az öregek mindig mondogatják, hogy már a 124 nem volt olyan mint a 123. Most meg az megy,hogy a 210 már nem olyan jó mint a 124. De mégis futnak még a 210-es szériák és szerintem a 211 is még 6-8 évig vállalható lesz anyagilag, hogy a 212 eljut-e ebbe a korba azt egyenlőre nem lehet megmondani!
Szerintem az van, hogy a vevok >90%-a abszolut nem ert semmit az autokhoz. Tehat nem azt nezi hogy ezzel a hasznaltautoval milyen gond lesz, mennyibe kerul fenntartani, mik a kotelezo cserek, karbantartas, stb. Van X penze, ez a kocsi huu de jol nez ki, milyen vagany a lampaja, van benne MP3 lejatszo. Beul, megy egy kort, veszi is meg. Sajnosa hasznaltauto piacnak tul kicsi a visszacsatolasa a gyartokra, szvsz.
Ma az auto egyre jobban eldobhato termek lett. Erre mennek ra a gyartok is: az elso tulajnal huzza ki a 3-5 evet (az ugye ~100e km kb), utana szet is eshet, nem szamit. Es ezt kivaloan hozzak rendszerint, az elejen nem (vagy alig) tortenik barmi gubanc, utana meg javithatatlanna valik kis tulzassal, lehet cserelni a fobb darabokat.
Az elso tulaj elegedett, a gyar elegedett, a tobbiek meg...
"Öt éve mióta megvan még soha nem néztem bele abba a fekete tartályba, bár már többször gondolkoztam rajta,"
Akkor mar ideje cserelni is. 210-esnel a gyari szervizkonyv szerint 3 evente kell cserelni, ime a hivatalosan tamogatott hutofolyadekok listaja. Nagyon egyszeru muvelet amugy.
Es erdemes idonkent, havonta, azert ranezni a szintre (akarcsak a tobbi folyadekszintre, olaj, szervo, fek)
Ez összetettebb kérdés szerintem. Nem hinném hogy a vásárlók (főleg Mercedesnél) 2-3 év után elavultnak minősítenek egy modellt, de más országban élsz, lehet hogy ott másképp van.
Összemérhetetlenül modernebb tervezés van, mint mondjuk 40 évvel ezelőtt, sokkal jobb technika tervezhető és gyártható. Ne mitt van a megbízhatatlanság titka elrejtve.
A W123-as (inkább a 124-es) motortechnikája pont igencsak elavult volt a maga korában...