Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha mindent cserélni kell, horror ár. Csak az alkatrész 80-100 rugó is lehet.
Ha dugó kell, 15-20 rugó, gyűrű 2. Ezek eredeti alkatrészek. Hogy utángyártottat hol lehet kapni, fogalmam nincs, olyat én nem veszek, mert szarból várat ... Gondolom ebay biztosan.
Ilyenkor általában az történik, hogy elkezd megszorulni, felkeni a hengerre a dugót. Aztán megáll, és a gyűrűk le vannak tapadva. Javítása korrekt módon dugócsere. Elindítható, általában működőképes is marad, ha ez a felkenődés nem nagyon komoly, hogy szétszed, henger, dugó FINOMAN polírpapírral megpucol, gyűrűhorony kitakarít, és új gyűrűvel mehet össze.
Rosszabb, ha a gyűrű eltört, mert az meghúzza a hengert. Ilyenkor henger-dugó csere. A legrosszabb, ha a főtengő hajtókar csapágy, csapszeg tűgörgő is megáll, mert olyankor minden cserés.
Valamint milyen olaj kell a gépbe? Eddig a Husquarnában MOL SPRINT 2T-t használtam, úgy nézem elég sok szabványnak megfelel, meg nem is füstölt vele. Jó lesz ebbe is?
Kicsit utánaolvastam volna ennek az FX TJ53E jelzésű gépnek, de nem nagyon találtam róla, csak ami a magyar honlapon is fönt van. Ami fontos lehet a hosszú munkákhoz, az a rezgésérték, zajszint és hasonlók. Van valami infótok ezekről az adatokról? Esetleg ha valakinek lenne ilyen Szekszárdon, akkor szívesen megnézném.
Üdv!Az általad irt Fuxtec gépet nem ismerem,de a régebbi/520/modellből az én ajánlásomra több ismerősöm vásárolt,és megelégedéssel használja is őket.Az uj mennyiben más,nem tudom,gondolom nem lett rosszabb,érdeklődjél ez ügyben Fuxtec kollégánál.Alko lényegében egy kissebb hengeres,Fuxtec-hez hasonló gép,szép ruhába öltöztetve,szerintem rosszabb minőségi anyagból.Ráadásul igen bunkó garanciás szervizesekkel,én nem venném meg.Sparta?Lényegében egy félsonkás motor,igen levett teljesitménnyel,még egy 25ccm-es motorhoz képest is,szerintem.Kis melohoz elég,ráérős tempőval,igazi nyugdijas gép.Tulterhelés esetén hajlamos felkormolodni,és a koromtól szétmegy a hajtókar felső tűgörgős kosara,és a kipotyogó görgők lerendeznek mindent.Most gyorsan ennyi jut eszembe.Én a Fuxtec gépet választanám,szerintem ebben az árkategoriában most az a legjobb.
Az oleomacet és a fuxtecet olvastam, hogy nem rossz, az alko-t ismerősöm dícsérte. 1000 m2-t szeretnék 2 hetente vágni vele. Elég oda a megbízhatóbbnak tűnő de gyengébb oleo és ér is annyival többet? Vagy inkább olcsóbb erősebbet? Esetleg lenne még befutó szerintetek?
És ? Gondolod, hogy én innen meg tudom mondani, miért?
Egy ilyen benzin rendszer a következő felépítésű. A benzintankba lógó csövön szívja a karburátor, amelyiknek egyik része egy kis benzinpumpa. Ez található azon a részen, amit egy a KÖZEPÉN levő csavarral lefogatott fedő takar. Úgy működik, hogy a forgattyúsházból a váltakozó kompresszió/depresszó két kis visszacsapó szelepen keresztül húzza fel a benyát. Ezt az egészet lehet feltölteni a pumpedlivel, ami szintén két visszacsapó (egy szívó, egy nyomó)szeleppel keresztülhúzza a karburátoron a benzint, ezzel fel is tölti, és utána egy visszatérő csövön visszaereszti a tankba. Ha a tank színültig tele van, a visszatérő cső nem légtérbe, hanem a benzinbe ér. Folyadékot összenyomni meg nem lehet, így nem műxik. Ha a pumpedli szelepe nem műxik, az egész bedöglik. Ha bárhol falsot tud szívni, nem műxik. Sakkozd ki. Mellesleg önts a hengerbe egy gyűszűnyi benzint, és indítsd. Ha úgy indul, majd megáll, a karburátor a hibás.
A géped erejét inkább nem véleményezem, most nézem hogy 45 köbcentis.Akkor elvileg benne lehet a 3,15 paci. Az viszont nem lehetne kevés kaszáláshoz.Szerintem!