Szia! Köszi a hsz-t! Az nem lenne baj, ha nem csörögne:) Klíma mindenképp kell. Olyan autót keresek amihez nem kell hozzá nyúlni, nem értek hozzá sajnos:) Akkor jobb választás szerinted is mint egy Swift?
meg első kocsinak azért is jó, mert nincs benne semmi elektronika (legalábbis a fapadosakba), dolgozni kell rendesen a kormánnyal, váltóval, pedálokkal. meg az élmény faktor is magasabb 70nnél már olyan sebességérzetet ad, mint egy 4 éves Octavia 110nél...
én hasonló paraméterekkel kerestem kocsit csak fele ennyit szántam rá, igaz a klíma nekem nem fontos. felicia lett, mert amúgy is sok skoda van a családban, egyszerű szerkezet, jól szerelhető házilag is, olcsó hozzá minden.
a 68LE-s 1.3i is dinamikus városban, pesten jól lehet tartani a forgalom ritmusát anélkül, hogy szétforgatnád és 7 litert eszik max városban. pályázni már nem akkora élmény, 130nál már elég zajosan pörög a motor és zörög minden, bár egy 15 éves kisautótól ez nem katasztrófa. kortárs swiftesek is dicsérték az autóságát (árához és korához képest). mondjuk az ár alapján te egy második generációsban gondolkozol, de szerintem megfontolandó lehet egy patent 1.3i 300 körül a többi meg megmarad ha hozzá kell nyúlni.
Köszönöm a választ! De lenne még egy kérdésem,ha csak vw-en motorba van 1.6os olyat mennyiért lehet beszerezni? És hogy az 1.3 as feliciába be lehet rakni?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Véleményt szeretnék pár sorban a Feliciáról. Érdemes-e ilyet venni ha használtban gondolkodom? 500e Ft-ból kellene megoldani a történetet. Amit érdemes a helyzetemről tudni; friss jogsim van (bár van 4-5 éves de vizsga óta nem vezettem), huszonévesen nem akarok nagy benzinfalót etetni, párommal ketten "laknánk" be, felesleges 5000 literes csomagtartó:) Viszonylag takarékos, dinamikus és mutatós autó kellene. A Feliciát néztem, 1,6-os 75 lovas mocival szimpatikus. Ha jól gondolom akkor a VW 1,6-os 8 szelepese ez a motor, ami pl a Seat Cordobában is megtalálható. Mert ha igen, akkor ez elég nyomatékos, és erős lehet ehhez az autóhoz, nem? A másik, amit nem értek, a hasznaltauto.hu-n 2db klímás Felicia van, ez hogy lehet??? A klíma mindenképpen alap, enélkül nem vennénk autót! Swiftet nézegettem még, de az nagyon könnyű és gyenge, ennél a Felicia erősebb, strapabíróbb, nem? Előre is köszönöm!
ez nekem is jól jönne, milyen áron megy egy ilyen váltórudazat? most üresben kb fél métert mozog oldalirányban a rúd, az ötös meg valahol az utas lábai között (lányok előnyben) :D
Az egy szellőztető, amikor menetközben melegszik az olaj és a váltóban a levegő, akkor ott jön ki a felesleges "gáz". Ott nem lehet feltölteni, nem lehet szétszedni...
Lent váltó bal oldalán, a hátsó tartóbak előtt van egy , ha jól emlékszem 19-es kulcsnyilású csavar, ott kell leengedni.
Én feltölteni a tolatólámpa kapcsolónál szoktam, nem a spirálmeghajtónál. Ez ott van elöl a váltó oldalán, talán 22-e kulccsal kell kivenni. A kocsi bal első kerekével ráállok egy téglára, hogy hátrafelé lejtsen. Kell hozzá egy 1 m hosszú 14mm külső átmérőjű átlátszó gumicső és egy kis tölcsér.
A gumicső pont beleillik a vátókapcsoló helyére, így nem folyik ki mellette. A tölcsér bele a gumicsőbe és öntöd az előre kimért 2,4 l olajat.
A végén egy kicsi marad a csöben, és amikor rakod vissza a csavart, akkor is kifog folyni egy kis olaj, de ha sokat bénázol;) akkor sem több mint 0,5 deci... annyi meg amúgy is marad a váltóban leeresztés után.
Ha jól megemeled a kocsi elejét, akkor lehet, hogy nem is fog kifolyni semmi.
Szóval én ezt találtam ki, mert a spirálos megoldás ránézésre is elég macerásnak tünt. Eddig mindig így csináltam (3 alkalommal)
elküldtem pestre kulcsot meg az immobiliser dobozát.azt mondták raknak a kulcsba chippet meg össze hangolják a immoval ,utána visszateszem és indulni fog az autó .szerintetek bízhatok?????????
Augusztus 8-án a Kakucsringen a TomTom Skoda Racing Day keretein belül soha nem látott küzdelmet élhetnek át a látogatók:
Az ország 4 talán legkomolyabb faros Skodája lesz egyidőben a pályán, a volánt pedig Vajvoda Sándor örökös magyar ralikrossz bajnok, Bán József ralipilóta, Sulyok Gábor ralipilóta és Sziklai Péter ralipilóta tekergeti majd. Csaknem 600 lóerő egyszerre a pályán - a látvány garatáltan emlékezetes lesz!
A rendezvényen részt vevő nézők és indulók között kisorsolásra kerül 1 db TomTom navigációs rendszer, valamint várható médiaszereplők feltűnése is a nap folyamán. A verseny helyszínén megtekinthető lesz egy igazi veterán kuriózum is egy jobbkormányos Skoda Super Estelle személyében, mely a világon egyedülálló módon mindössze 10.000 mérföldet futott.
Bővebb információ a http://skodaklub.com/index.php címen.
Ja és egy kérdés: Hogy tudom kikötni az immobilizert? Ez műanyag kütyüs van,hozzá kell érinteni a másik feléhez de má a hócipőm tele van vele,mindíg matatni....meg van bent riasztó is...