Ismét jeletkezett nálam a Sb II (2009) korábbi problémája. Csak most nem indításkor, hanem kb. 20 km megtétele után, menet közben gyulladt ki az EPC lámpa, és jelent meg az "Engine failed, Workshop" felirat. Azonnal leállítottam az autót, majd ujraindítottam, de a hibát jelző felírat már nem jelent meg többet. Bevittem a legközelebbi (80 km, Debrecen) Skoda szervízbe. Ott a következő hibakódot dobta ki a számítógép: "Fojtószelep szöghelyzet jeladó" A kódszámot nem tudom, mert zárás előtt voltak, örültem, h egyáltalán megnézték, és eredménylapot sem kaptam a diagnosztikáról. Nos. A szerelőtől érdeklődtem, aki azt mondta, h 130k HUF az alkatrész, mert csak egyben lehet cserélni a fojtószeleppel. De mivel az autó indítható, nem lett lomhább, nem áll le, és a hiba azóta sem jelentkezett, elég ha csak legközelebb nézetem meg a B.csabai szervízben. Amit nem értek, ha elromlott és cserés, akkor miért kell várni a következő hibajelzésig. A munkafelvevő meg azt mondta, h lehet, h valamilyen vezeték, vagy érintkezési hiba is állhat a háttérben. De akkor meg minek kicserélni az egész fojtószelepet??? Csak, mint laikus kérdezem. Azt mondták alaphelyzetbe állították a beállításokat. Ez mit old meg??? Az autóval, azóta hazjöttem (150 km) problémamentesen. Akkor most várjam az ujjabb hibajelzést? Ha mégiscsak cserés ez a darab, akkor valóban az egész fojtószelepet cserélni kell? Érdemes e szétnézni máshol, vagy bontott, esetleg utángyártott alkatrészt beszerezni, mert őszintén szólva egy jeladó hibája miatt egy 130K HUF-s teljes alkatrész csere, véleményem szerint pofátlanul drága móka. Szakszervíz ide vagy oda.Várom megtisztelő véleményeteket, és tanácsotokat, hogy akkor most hogyan tovább? Egyáltalán használható az autó biztonsággal, anélkül, h nagyobb kárt tennék benne?Köszönettel:dr.
Esetleg tudja valaki hogyan lehet hozzáférni (a rendszám alatti keskeny sávba tolatóradar utólagos beszerelése) a háttsó lökháritóhoz? (2010 11 havi superb)
Olyan problémám lenne, hogy nem rég vásároltam egy 2003. évjáratu Skoda Super b és amelynek nem villágít a belső visszapillatónál lévő villágitás,illetve a rendszám , csomagtér világitás sem jó , mi lehet az oka?
A biztositékot illetve az izzót le ellenőriztem azok jók .
"Ha az öreg százassal/Gardéval áttévednék Ausztriába, "lelőnének" a fix horogért?!"
Hogy mi történne, azt csak a próba derítheti ki, de a lehetőségük meg van rá. :-P
Biztonsági okokból csak akkor lehet fent a horog, ha vontatnak is vele. A magyarázat úgy szól, hogy a modern autók ütközéskori energiaelnyelő képességeit hátrányosan befolyásolná a horog.
Jah, és a jobb oldali kipufogóvégnél csöpög a víz gázadáskor. Eddig nem csinált ilyet, legalábbis nem észleltem. Gyerekorvos vagyok, abszolut laikus. Kérlek segítsetek.
Ma reggel az indításkor furcsa hibát jelzett a SB II. Az írta ki, h "Engine failed workshop". A hiba a következő indításkor már nem jelentkezett...és azóta sem.. Pedig folyamatosan próbálgatom..
A Bárdinál van több fajta 1.6-2.0 tonnás, kivágós, meg nem kivágós is. Ha a Lajtától nyugatabbra is akarsz vele menni, akkor mindenképpen levehetős legyen.
Beszélni fogok velük, mert a weboldaluk szerint csak 1100/1400kg-ot tudnak a Skoda horgok. A Passat B5 meg 1600kg-os... (Ha nincs meg az 1600 -akár kivágós módon is- nincs értelme a bulinak.) Remélem segítenek rajtam!
Mondjuk az "időpont...megvár...felszerel" részből a várakozást szeretném minimalizálni, ill. az adásvételig letudni. Az autót addig nem tudom mozgatni; utána ketyeg az átírás, amit meg a horog miatti műszakival kéne letudni. A felszerelés a legkisebb probléma. ;)
Rövidesen sűrűbben szeretnék jelentkezni Nálatok, ugyanis Superb vásárlás küszöbén állok.
A konkrét autót elsősorban azért választottam, hogy elhúzza a trélerre szoruló faros Skodáimat; de persze nincs rajta vonóhorog. Így az lenne az első dolgom, hogy egy fix, vagy csavarosan bontható horgot rakjak rá (az excenteres-kivehető horog "csak" 1600 kg-os). Az alkatrészt szeretném beszerezni már az adás-vétel idejére, hogy a papírmunkán majd egy lendülettel átjussak. Veterános hajlamaim miatt nagyon nem szeretném lökhárító fűrészeléssel kezedeni az ismerkedést.
Nézelődtem a neten a vonóhorgos helyeken; van ahol kiírták, hogy kell-e kivágni a lökhárítót. Ezután a biztonság kedvéért telefonon is érdeklődtem a kivágás ügyben, de csak egy határozott "Nem tudom."-ig jutottam.
Ezért szertném zaklatni a Tisztelt Közösséget:
- Tudnátok-e gyártót, típusszámot megadni 2000kg-os vonóhoroghoz, aminél BIZTOSAN NEM KELL kivágni a lökhárítót az installáláshoz egy 2002-es autón. Nem baj, ha nem a 80ezres tartományból...