Sajnos HÉV-es fotóm ritka, mint a (zöld-)fehér holló... :-((( Én alapvetően vonatokat fotózgatok. Abból a kevésből egy-két képet már tettem be korábban is.
Ő volt az első a Gödöllői vonalon ami félpantókat kapott,azthittem káprázik a szemem mikor megláttam lenyűgözött hogy mennyire megváltozik az egész szerelvény hangulata attól hogy egy elegánsabb szedőt kap.Nekem úgy sokkal jobban tetszett,máig siratom hogy mért kelett eltörnie:-((
Kikérem magamnak hogy rondítja =) Szerintem aranyos igy felemásan =) hisz a hév pont olyan mint egy Nő... (kisseb eltrésekkel :D) s a Nőkben is ált azokat kledveljük akik változatosak érdekesek =) ne érts félre nem kekeckedni akarok...
Csillaghegynél készülődik valami,mert a kanyarnál ott van 3 kupac kőzúzalék,meg kb 3 tucatnyi kőtalp,tudtok valamit hogy lesz kicsi pályafelújítás?Az tény hogy átjáró előtt meg utána lassan megyünk,pedig kb 7-8 éve volt nagy pályafelújítás.
Óhh,köszi,mi szél hozott mi felénk?Tudod sajnos én még tanulom ezeket a betűs vonatokat,meg vagonokat,meg a mozdonyokat,de nem találom a DL XVI,az mi(ne haragudj)?
Ráckevein (nálunk). Lehet, hogy a váltócsoportosok ajtó ellenörzést végeztek a sablonnal. (hogy ha valakinek bennt marad a keze a két ajtó között, akkor ezt jelezze a járművezetőnek az izzóval). Ezt (is) szokták ellenörizni.
Már bocs de a 973-974 egy nagy rakat ..... 937-938-at most hozták ki a főmühelyből,szal az is elég jó gép De tény hogy a 92xes gépek is jól mennek de szerintem az ex kevei is tud menni
1137-1138,1139-1140,1141-1142,1143-1444,1145-1146,1147-1148,1111-1112-re is ráférne egy kissebb felújítás. Egyébkent észrevetted,hogy 1139 - 1150-ig minden kocsinak rózsaszínes csillámpadlója van? Remélem 1115-1116 visszakapja majd az eredeti szedőit!
Tyűűhhaa,mivan itt a topicnál?Most értem haza,nem is tudtam hogy 1118 759 1117 Cinkotán van,azt hittem Szentendrén van fényeztetni.Az év hátralevő részében még 1116 758 1115(Kedden Cinkotára megy :-) )és 1140 770 1139-nek kell még csinosítani.
Csupán amiatt ment az Örs-re rezsi vonatba, mert az utasajtajai nem egyoldalon nyiltak.Az első 3 kocsi bal oldali vezérlésre, (bal) még hátsó 3 kocsi bal oldali ajtó vezérlésre, jobb oldalát nyitotta ...
Emiatt szállitotta le a motorász Mátyásföld Alsón mindenkit, és üresen ment tovább ...
Van itt valaki, akit azonosítani vélnek azzal, aki a BKV-hoz rendszeresen és fáradhatatlanul irkálja a leveleket.
Fő témája a bemondások. Ezen belül is, hogy mindenütt működtetni kellene a köd gombot (ő ezt valószínűleg nem tudja, hanem a hozzá rendelt szöveget írja le). Ezen felül sok minden mást is, pld. mindenütt be kellene mondani, hogy a biztonsági sávot hagyják szabadon (valószínűleg úgy gondolta, hogy akkor is ha emberek nem tartózkodnak ott).
Ezen kívül, hogy halk, meg hangos, meg kimaradnak szavak és így tovább.
Amikor megjelent a topicon, akik tudták az előzményeket, a témából és a stílusából azonnal ráismertek tiszt-re. Ekkor kapta a hangszóró felügyelő nevet.
Állítólag miden bejelentését követően függetlenül a tervezett vizsgálatoktól soron kívül megvizsgáltak minden BSZ-t,(semmi hibát nem találtak, hisz a hangerő mindegyiken megfelelően be van éllítva, és a járművezetők azt nem állítgatják) és járművezetőket húzgáltak meg jegyzőkönyvelésekre. Felelősségre vonás nem volt, de állítólag az az előírás, hogy meg kell hallgatni a járművezetőt is.
Ez nem az én állításom, én csak így hallottam.
tiszt!
Mivel hsz.-om neked is, illetve rólad szól, tájékoztatlak, hogy ez a második, és egyben utolsó reagáláson veled kapcsolatosan.
MVIII.
Ha a 9056 hsz.-odban rám is gondoltál, közlöm, nem ingem, nem veszem magamra.
Szerinted ha van négy távvezérelt motorkocsid, nem mindegy hogy melyik kettő müködik? A lényeg, hogy az összesen 8 müködő motor (a két müködő motorkocsidon 4+4) fel tudja "nyomni" az emelkedőn a kb. 180 tonnát, ami ugye nem kis súly... Mindegy hogy melyik motorkocsijaid üzemelnek, akkor is fel fog "menni".
Pozor! Aki nem tud ugy megnyilvánulni, hogy ne torjon rendszeresen borsot a másik (mások) orra alá pitiáner hulyeségekkel, az ne irjon be ide, a topik nyugalma érdekében. Koszonom.
(a helyesirási hibák a szlovák billentyuzet miatt keletkeztek)
Tatavs, 9006-os számú, és exBPO-700 8948-as számú topiktársaim hozzászólásával kapcsolatban felmerült bennem három újabb kérdés!
Ha az előbbi hozzászólásokban felmerült műszakiprobléma esetleg egy kisegységnél (3 kocsi) merül fel Batthyány téren, akkor egy kisegységű HÉV esetében szintén nem elég az egy működő motorkocsi vagy ebben az esetben megvalósítható egy működő motorkocsival is Margit híd mh.-nél történő megállás után a további kihaladás fölfelé irányba?
Illetve nagyegység esetében alapértelmezve mindig két motorkocsi működése szükséges-e, és melyik ez a kettő?
Az egyik gondolom az első, amin a járművezető ül, a másik pedig, én szerintem a leghátsó motorkocsi?
Válaszotokat megintcsak, előre is, nagyon köszönöm!
Még lenne arcod a baszogatások után ilyet kérni tölem???? AMUGY IS EZ DOLGOZÓI PÉLDÁNY, azért kaptam mert szükségem volt rá a telepítéshez és a továbbképzéshez. Eszem ágában sincs!!!! És tényleg kérhetnél bocsánatot a tísztelt kollágáimtól, akik a TE seggedet is a legjobb tudásuk szerint viszik odébb!!!!
Tulajdonképpen igazán nem kellene kikérned magadnak, ha valaki esetleg megsérti az önérzeted addig amíg te több 10-100 embert sértegettél. Majd ha belátod a hibád, és bocsánatot kérsz azoktól akiket sértegettél, akkor lesz erkölcsi jogod felháborodni. Addig viszont ajánlom ezt neked átgondolni, és addig tűrni.
elnézést a sok helyesírási hibáért, de már rohadtul irritál, hogy vannak olyan ételmileg árvízkárosultak, akikre nem hogy a jó szó, hanem még a rossz sem hat...
Kedves Tiszt! örülök hogy te találtad fe l a spanyolviaszt ,s te nagyobn is jól ismered a hév szabályzatát! Megynugytat hogy vannak olyan emberek, akik minkt dolgozókat nyugodtan kioktathatnak, hisz ezek a kedves utasok rendszeresen vizsgát tesznek forgalomból, , azonnal megkapják a parancskönyvek másolatait, illetve szembeszálnak azokkal is, akik a HÉV alkalmazottai. Elregélem, hogy rendezvények sorával gyakran kérnek (sőt rendelnek el ideiglenesen) hasonló bemondásokat. (mint pl Sziget, vagy Gödöllő felé Hungaroring, stb) De nem tudom mért nem vagy képes felfogni, hogy most nincs igazad! Ha gondolod szívesen bekletömö a pofádba az e-1 es utasítást,s megtanulhatod szóról szóra. De ha továbbra is fojtatpood ezt a témát, elfogom intézni hogy ezt a nick neved is töröltessék! "Köszönöm figyelmed"
Én is mentem Batthány tér felé a 774-sel,tény hogy szignálja rekedtesen szólt,de a megállókat szépen mondta,és szerintem nem volt hangos(nem provokálni akarlak),még jobban örültem hogy,a nagyegységet szépen lemosták.
7.Tisztelt utasaink! A HÉV vonalán felújítás lesz!Egy szakaszon HÉV-Pótló buszokkal lehet majd utani! Szíves megértésüket és türelmüket kerjük! Köszönjük!
HA TALÁLTOK BENNE HIBÁT,VAGY TUDTOK MÉG VALAMIT AKKOR ÍRJÁTOK MEG!
Mi volt reggel a gödöllői vonaton? A 937-et és 939-et tartalmazó nagyegység utasok nélkül ment az Örsre (~7:10), és 7:15-kor ő állt ott zárt ajtókkal egyedüli vonatként, pedig vminek már indulnia kellett volna.
Ebben igazad van, de amikor készült, akkor senki nem gondolt rá valószínűleg, hiszen ez tipikusan olyan dolog, ami használat közben jön elő. Így a műtyúk most nem tudja, s valószínű nem is fog senki belepiszkálni emiatt. Ugyanis a legkisebb ilyen módosítás is sok számjegytől indul és megy a mégtöbb felé. Esetleg, ha lesz valami egyéb fejlesztés benne...
Köcike, pont azért kérdeztem, mert vagy egy hónapja, hogy egy gépész szakos volt iskolatársamtól én is így hallottam egy nosztalgia-táborban, és ő most elég jól rálát erre a témára... véletlenül. Hacsak azóta nem? :)))
Hm, ez most nekem is új. Úgy tudtam eddig, hogy a GSM-R csak a pozíció nagy vonalakban való meghatározására alkalmas, míg a GPS sokkal pontosabb, ezért az jóval használhatóbbnak tűnik ilyen feladatokra. Hogy a MÁV-nál miért fulladt be azt nem tudom, de ott sok dolog befulladt már, ami kicsit nyugatabbra a legkorszerűbbnek számít... Hogy a GPS nem alkalmas kommunikációra? Igaz, de miért kéne? Arra külön kommunikációs csatornát kell kiépíteni. Elég ritka, hogy mondjuk egy hotelbe szakács-takarítónőt keresnének... Általában tartanak ezt is, meg azt is.
A műtyúk mizériához meg csak annyit, hogy minden vonalon van Vonali Végrehajtási Utasítás, amiben egy csomó dolog le van szabályozva arra az egy vonalra, ami biztos nagyon jól is van úgy. De ettől még egyáltalán nem biztos, hogy máshol is az a szabály. Azaz attól, hogy a Szentedrei vonalon az indító állomáson kell használni a KÖD gombot, még nem biztos, hogy Ráckevén vagy Gödöllőn is kell, s ezért valóban nem kéne - jobb esetben csak - "lelustázni" a járművezetőket. Merthogy tudtommal, mint már más is írta, Békáson is csak a helyi vonatoknál kell, ez is oka lehet, hogy az egyik motorász használja, a másik nem.
Elég sok "közérdekű bejelentés" érkezik a HÉV-hez, nyilván csupa jószándékkal telve, mégis érdekes egy kicsit áttekintő képként nézegetni őket. Most tiszt, ha jól értem arra panaszkodsz, hogy ritkán és halkan használjuk - szerinted - a bemondást. Mintegy négy éve kellett egy gödöllői törzsutasunknak válaszleveleket írnom, aki elég szívósan próbált minket meggyőzni arról, hogy a bemondás túl hangos, és reggel ő inkább szundikálna, délután meg tud olvasgatni is, köszöni szépen, de nem kéri, hogy az a nyávogós hangú "hölgy" egyfolytában zavarja őt a nyugodt utazásában. És egyébként is, csukott szemmel mélyalvásban megmondja, hogy melyik fa mellett halad a szerelvény, minek mondjuk be egyáltalán, hogy milyen megálló következik, vagy hova érkeztünk. Ráadásul úgysem figyeli senki. Akkor őt kértem, hogy mint gyakorlott utasunk, kérjük vegye igénybe a kevesebb helyismerettel rendelkezők igényeit is, és legyen egy kis megértéssel. Most nagyjából ilyesmit tudnék kérni tőled is, csak más okok miatt. Ha ugyanis sokszor hallja az utas ugyanazt, akkor tényleg nem figyel rá oda, úgyhogy azért mert neked és még nyilván másoknak is tetszik, nem biztos, hogy célszerű is mindig használni. Ráadásul valóban időigényes, főleg a hosszabb változat, mert abból is van kettő...
A hangerő pedig valóban nagyon relatív, úgy kéne beállítani, hogy szokásos menetzajban éppen érthető legyen. Csak az, hogy ez mit jelent, kinek-kinek más és más. Épp ezért baj, hogy a járművezetők egyáltalán elpiszkálgatják, azt egyszer kéne - jól - beállítani és aztán úgy hagyni, esetleg néha leellenőrizni: a MŰHELY-ben, annak, akinek KÖTELESSÉGE, és akinek JOGA VAN hozzá! Ő pedig nyilván meg is teszi.
Egyébként pedig nem tudom, mit dolgozol, de gondolom neked is zavaró, ha belebámulnak a munkádba. Nyilván nem örülsz akkor sem, ha a patikában szorosan mögéd állnak és hallgatják, hogy milyen nyavalyádra mit kérsz, vagy ha a bankautomatánál úgy állnak mögéd, hogy látják a PIN kódodat. Úgyhogy nagyon kérlek, szokj le arról, hogy benézel a vezetőhöz, mert rettentően zavaró. Nem azért, mert lusta, vagy nem dolgozik nélküled rendesen, hanem mert rossz helyen is állsz olyankor, de egyébként is zavarod, idegesíted, az ember sajnos már csak ilyen! Ráadásul a teljes szabályrendszer pontos ismerete nélkül tényleg nem sok értelme van abból a célból megfigyelni őket, hogy "ellenőrizd" a munkájukat. Van épp elég felettese, akinek ez a dolga, de még ők sem szoktak ilyen módon rátelepedni senkire. És nyilván te is felháborodnál, ha esetleg odazárnának az ajtóval, márpedig a jármvezető is ember és ő is tévedhet. Pláne, ha zavarják (akár akaratlanul is). Remélem belátod, hogy a közlekedés biztonsága fontosabb, mint a te kiváncsiságod...
Volt egy kis műszaki probléma. Az említett (6 kocsis) szerelvényen csak 1 motorkocsi működött rendesen. Ha megállt volna Margit hídnál, utána nem tudott volna felmenni az emelkedőn. Ezért született az a szükségmegoldás, hogy nem fog megállni Margit hídnál. Viszont a megálló előtt a járművezető észlelte, hogy már 2 motorkocsi dolgozik, így mégis megállt. Valószínűleg jobb megoldás volt, mintha vonatlemondás lett volna.
Mindig is tetszett,hogy frössen felújítva szaladnak a HÉV vonalainkon.A szt-i HÉV vonalon 1134 767 1133-1132 766 1131,980 690 979,992 696 991,1128 764 1127 ami piros áramszedő és tiszta friss fényezésű.
És ami még jobban elszomorít, hogy ha valaki firkál, aztán pedig hangoskodik, hogy milyen drága a jegy/bérlet... Hát nem érti a birkája, hogy az ő pénzéből térítik meg az általa okozott kárt?! :((
Azt gondolom, hogy a GSM-R alkalmas lenne az utastájékoztatást is vezérelni (adott körzetbe beérkezés észleléséhez kötve pl.), amely még sok-sok kommunikációs dologra alkalmassá tehető (pl. szelektív rádióhívás, adott vonaton szövegbemondás a jv-től függetlenül, stb.).
A GPS miért lett zsákutca? Röviden: így alakult... ez a berendezés csak helymeghatározásra jó, valódi kommunikációs kapcsolat lehetőségét nem teremti meg. Ha igény van a GSM-R egyebeire is (márpedig igen), akkor hülyeség lenne nem kihasználni a pozíciómeghatározásra is, nem? És akkor minek is a GPS?
halihó! Szerintem vagy félreolvastál, vagy nem nekem szántad , mert én Mellettetek áltam ki. Nagyon is jól ismerem a müködést a HÉVnél, mert ez itt is ugy működik mint a Bkv számos csoportjánál. Én csak azért ragadtam billentyűzetet, mert zavar hogy egyesek sportot üznek a dolgozók b@aszkurálásából. üdv : Vase
Na ha már a "műtyúk"-nál (beszédszintetizátornál) tartunk akkor egykét megjegyzés, én ugyan Gödöllői vonalon dolgozok, de a beszédszinti, hatására, a Tisztelt utasunk sajnos nem fogja magát hamarabb "feldobni" a szerelvényre, sajnos néhányan dirrekt, lassitják az ajtózárás kényes műveletét... , az iskolások rendszeresen akadályozák fej, ill végtagok kidugásával az ajtózárást.És ahogy megfigyelhető egyre merészebbek ...
Számtalanszor mennek el értékes másodpercek, hogy pár érdekes utas miatt vissza kell nyitni az ajtód, vagy be se tudod zárni mert nem figyel vagy játszik...
A beszédszintit és az inditásjelzést adó hangot is kevesen tisztelik...
Hmm, érdeklődnék miért van, kitéve az általános szöveg, az utasajtók főlé, hogy az Inditásjelző megszólalása után TILOS a fel és leszállás?!
De mint utóbb kiderült számomra, sajnos ez csak tájékoztató jellegű lehet ... mert a kedves utas sz*rik rá!, és ha odazársz valakit akkor még neki van joga höbörögni!
Na akkor most ,hogy is van ez?! Nem a tisztelt kedves utasnak, fogják azt mondani, hogy ejnye ejnye, miért szállt fel akkor, mikor már az inditásjelző szólt, mert az hogy nézzne már ki? Tehát megint ki koppant? A járművezető, mint mindenért ezért is őt veszik elő, ha jogos ha nem ..... majd "ők" (fönökök) megmondják útólag ,hogyan is kellett volna csinálni .....
Csak azt nem veszik észre , hogy nincs röntgenszemünk, és nemtudjuk kiszúrni a szerelvényből utólsó pillanatban leszálló szupermaneket, és szupernagyikat, akiknek nem volt elegendő 30-40 sec hogy leszálljanak ....
No de erről ennyit, és ha lehetne kérni téged, akkor egy picit gondolj bele, a járművezető helyzetébe is, neki másra is kell figyelni nem csak, arra hogy most működteti e a KŐD gombot vagy nem ....
És hadd döntsük már el akarjuk vagy nem műkődtetni ... köszi előre is ...
Na és egy utolsó amikor Végállomáson a KŐD gombot müködteted, amiben megkéri a kedves utasokat, hogy fejezék be a le és felszállást , valamelyik beszédszinit, nem hajlandó menetvezérlésre elindulni, és ha nem veszed észre, akkor eggyel elcsúszva mondja a megállót.De van olyan beszédszinti is ami éppen kiesik a látóteredből, vagy takarásban van, szóval ha lehet ne ez alapján akard megiténi a munkánk előre is köszönettel.Egy járművezető a sok közül ...
Szia tiszt! Én elsősorban utas vagyok HÉV-éknél, főleg a szentendrein. De van néhány szentendrés vezér ismerősöm, például az egyik legjobb ottani motorász is. Beszélgettem vele a műtyúkról és kiderült, hogy eléggé idegesíti őt (őket) ez a szerkezet. Ennek elenére meg sem fordult a fejében, hogy ne az utasítások szerint használja. Sőt! Volt olyan, hogy hibás volt a gép, ezért lecserélte a vonatát!
A köd gombról MINT UTASNAK az a véleményem, hogy felesleges -még jelen formájában is- és kicsit idegesítő is. A helyiérdekű vauti szerelvények indulását még a legkultúráltabb nyugati fővárosokban is indításjelző (jelzőkürt+fény), esetleg állomási bemondás kíséri. Az állomási bemondás nem lenne egyébként rossz ötlet, főleg behaladó vonatnál nem, mert a HÉV-nél több helyen is úgy van kialakítva az állomás, hogy a sineken utasok átkelése képzelhető el. De a járművön ez a köd...Ez nem kell. A fogason is a HÉV műtyúkját használják, aztán ott sincs ilyen.
Nah, ez remek hír! Hogy minek van mobilom?:)Néha én is felteszem magamnak a kérdést, ma csak szimplán szokásomhoz híven otthonfelejtettem, amúgy meg le vagyok égve:)Ha megadod az e-mail címed akkor megbeszélhetjük a dolgokat.
REMÉLEM ez lesz az utolsó hozzászolás beszédszinti ügyben (pláne a nem hozzáértök részéröl) : van azon egy "MEGSZAKIT" gomb is, ezt is lehet kezelni, ha esetleg vissza kell nyitni az ajtót...
Öntsünk tiszta vízet a pohárba! Azért nem ment ebben az évben Cinkotára vonatunk mert nem jött ki úgy a futott kilóméter, hogy J-s (ebben is van több fajta) javítása legyen. Jövöre már valószinű sokkal több lesz Cinkotán. Dunaharsztin V3-at csinálnak. Volt olyan eset is emlékeim szerint, hogy 2 vonatunk volt Cinkotán, egy pedihg Dunaharsztin felújitáson. Igaz, ez nyáron volt (ha erre is jól emlékszem).
Bocsi mindenkitől az előző hozzászolásért, de kicsit kiborít, hogy sokaknak az okoz örömet , hogy csak Mocskolja, s csak Mocskolja a T kollegákat. Akinek nem inge nem veszi gatyának... Vase
Kedves Tiszt! Ahogy már Chris von Bone topictárs bemásolta az e1-es utasítást, nem szükséges a "műtyúkot" használni. Amugy mneg igazán büszke lehetsz magadra, hogy te is beáltál a "szidjuk a járművezetőket" sorba.Tudod az a nagy helyzet , hogy ha te is egész nap birkákat terelnél, s a drága sok "kedves " utas mindenért b@szkurálna te is elfáradnál, s ráunmnál. Amugy megsúgom neked halkan, hogy nagyon jó életed lehet hogy ennyire Sűrűn ráérsz a Békási HÉV állomáson azt figyelni , hogy meik vezető sietteti a vask*rvával, a népet, amit a csöcseléktől hallani nem lehet! S Ha rám halgatsz , ne szálj szembe azokkal akik már akkor a Hévvel foglalkoztak mikor te még a csattogó lepkédet tologattad... "Köszönöm figyelmed"
Teljes mértékben megértelek, hogy néha bemonddatják, néha nem. Ezt a tényt egyszer sem vontam kétségbe. De lustának nevezni a j.vezetőt, az nem szép dolog, pláne, ha a problémád egy rájuk nem kötelező dologból fakad.
hajjaj! Lehet, hogy most én leszek a rossz, de nem érdekel! Szeretném megvédeni mind Infóst, mind kedves kollégámat V46 021-et. Félreértettétek teljesen egymást.
Szóval! A vonali végrehajtási utasítás leszabályozza, hogy hol kötelező a bemondás. Batyin, Szentendrén, valamint Aquincumban (!) páros vonatként kötelező. Békáson én sem mindig mondatom be és nem lustaságból!!! És attól, ha rámutatsz, hogy használni kéne, nem fogjuk használni, sőt...
A ráckevei főműhelyes javításokat én úgy tudom csak haraszti csinálja, Cinkotára csak mérlegelésre szokak menni a szerelvények.Meg az a másik h pár napja utaztam vele.Ezért is furcsa egy picit nekem a dolog, de hát kitudja???:)Meg van még itt vmi.Ugye nemrég jött ki fmről a 875-876 és rögtön be is ment a 881-882.Egyszerre két főműhely csak a megboldogult időkben volt amikor még Cinkotára is mentek kevei gépek fm.re,de ennek már lassan egy éve.
A batyiról 15:38-kor induló hév-szerelvény 1 perces késsésel érkezett meg. Majd azonnal indult. A végállomási hangostájékoztatást nem lehetett érteni, mert eléggé elmosódott, viszhangos volt, de a vonatvezető (miután előreszaladt) bemondta a mikrofonba, hogy Margit hídnál nem áll meg. Elindult a szerelvény, majd közvetlen a megálló elött újabb infot közölt: A szerelvény mégis megáll a Margit hídnál.
Pontot téve a lázadozás végére az E.1. számú utasítás a következőket mondja az ajtózárásról: "- beszédszintetizátor készülék szükség szerint működtetni kell a kezelési szabályzata szerinti esetekben - az utasok le- és felszállása után a tükör használata mellett az "Utastájékoztató, indításjelző" berendezést működtetni kell....." Tehát a műtyúkkal csak akkor kell bemondatni a "A felszállást kérem fejezzék be..." szöveget ha szükséges, meg ha az elő van írva, márpedig nem túl sok helyen van előírva tudtommal. Ezért ha akarja bemondatja, ha nem, nem (kivéve ha az elő van írva). Vagyis nem a járművezetőket kellene piszkálgatni. Ha azt szeretnéd, hogy mondják be mindenhol, akkor az illetékes embereknél jelezd ezt, és ha úgy látják, hogy ez szükséges, akkor biztosan bele fogják rakni az utasításba. Majd akkor a járművezető köteles lesz bemondatni. Ellenben van ennek hátoldala is. Egy késésben lévő vonatnál, vagy egy olyan megállónál, ahol nem száll se le, se fel szinte senki, ez miatt meghosszabbodnának a megállói tartózkodások. Akkor pedig miért is kellene evvel húzni az időt. Egy szó mint száz, amíg az utasítás nem mondja azt hogy kell, addig a járművezető jóindulatától, meg idejétől függ hogy hallod-e vagy sem, és ha nem hallod, akkor ezért ne ingereld magad, mert az indításjelzőnek is van egy időzítése, ami miatt az ajtót min.3-4mp-vel később zárják mint ahogy az megszólal, szóval időd van. Másik részről a jelenlegi utazók nagy százalékának tökmind1, hogy szól-e vagy sem, mert így is úgy is rohan, néha még oda is ahová nem kellene. (lásd Szolgálati vonat) A problémát nem a műtyúk fogja megoldani, hanem a szemléletváltozás, ami magában foglalja, hogy időben ki kell menni, és akkor nem fogják otthagyni. Amúgy csodálom a lelkesedésed, de azért kicsit gondolkodj el az alábbi szólásodon: "És ahányszor eléjük állok illetve az ablakukhoz rögtön tudják miért vagyok ott....." Én csak annyit kérdeznék, biztos hogy ez miattad van, vagy csak azt hiszed? (szerintem utóbbi) Más: Nem nagyon ajánlom neked a járművezetői tanfolyamot, mert nem fogod túlélni. (és akkor, ha nem így van majd G.Bear kijavít:)) De másrészről lényegesen megváltozna a szemléleted a járművezetőkkel szemben. Köszönöm a figyelmedet
Az egész bemondásos témához annyit, hogy a megfigyelések alapjan az utasok viselkedése szempontjából sz@rt se ér az egész. Úgy is rohannak még a metrótól is, és integetnek, hogy ha nem várod meg őket, elszívják még a cigit, szép kényelmesen szállnak fel ha van bemondás, ha nincs. Én ezért indítom a programot rögtön azután (persze továbbhaladást engedélyező jelzés esetén), ahogy az állomási hangos bemondta, hogy a vonat azonnal indul. Így volt bemondás és egy kicsit talán gyorsabbak is a felszállással.
"Ha valaki menetvezérlés után (újra) megáll és (újra) ajtótnyit (ami tudtommal utasításellenes)"
Mi van akkor, ha az fszt. elindulás után leinti a vonatot, mert szaladó utast lát, vagy az mv. lát szaladó utast és megáll, ajtót nyit? Elvégre szolgáltató cég vagyunk!
Amúgy így is el lehet intézni: Kedves j.vezetők! Nem lehetne Békáson mindig bemonddatni a szöveget ajtózárás előtt? Néha elfelejtitek. Előre is köszi: tiszt.
Tudod, egyszer voltak itt emberek, akik borzolták itt a kedélyeket. Nem megyek el innen, és nem az én topikom. Az a baj, hogy bizonyos ismeretek hiányában vádaskosdsz, minősítesz (ugye a vezető lusta bemondatni az ajtók záródnak szöveget), ne csodálkozz, ha nemtetszésemet fejezem ki. Ha tudod, hogy milyen utasítás, szabály, munkaköri leírás vonatkozik valakikre, akkor jogos az észrevételed. Természetesen jó lenne, ha mindig bemondanák az "ajtók záródnak" szöveget, de ne minősítsük emiatt a járművezetőket.
Személyesnek vettem, elnézést. Nem vagyunk egyformák, ez tény. De bosszantó, hogy lustának nevezik a j.vezetőt, mert neki nem kötelessége bemondatni a bádognénivel a kiegészítő szöveget. V46 021, elnézést. Rosszul jött le.
Rád is vonatkozik. Mi a f.szom van itt? V46 021 oktatóm volt többször is szóval tud ezt azt. Egyébként az old meg arra vonatkozott, hogy az egyik utasnak kell a bemondás mert qki a másiknak meg nem. Egyik kávét iszik reggel a másik kakaót de csak teád van. Old meg. :)))
A MÁV is feltette pár járműre a GPS-alapú utastájékoztatót. Ez egy olyan fejlődési zsákutca, ami miatt szerintem a GSM-R jópár évet (ha nem évtizedet) csúszni fog.
Persze, lehet használni vonatok helyzetének értékelésére, mert a HÉV szigetüzem...de hasonló befürdés volt anno a Ganz-féle vonatbefolyásoló is; talán javasolható lenne, hogy máshol már bevált, tipizált megoldást alkalmazzanak, nem?
Emberpalánta? Hm...ez jó...:D Olvasd el figyelmesen az előző hozzászólásomat, ott a lényeg. Különben is, mit bírálod azokat, akiknek nem kötelességük az, amiért itt erősködsz? Mint már az előbb említettem, NEM KÖTELEZŐ HASZNÁLNI AZ AJTÓK ZÁRÓDNAK SZÖVEGET!!!!!! Panaszoddal fordulj a szentendrei üzemegység főnökségéhez. Különben is, miért kell V. D. stílusban itt hőbörögni?
Kutya kötelessége? Nem kötelező a beszédszintetizátor "kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak" figyelmeztetést használni. A járművezető dönti el, ha NEM LÁTJA BE A SZERELVÉNYT, KÖD VAN, SOK AZ UTAS! Még egyszer mondom: NEM KÖTELEZŐ!!!!! És vegyél vissza az arcodból, mi az, hogy oldd meg? Tehetsz egy szívességet, kisgyerek.
Tudtommal ha jelenleg az alapértelmezett 20 másodpercen belül ajtótnyitsz, akkor azt hiszi, hogy megérkeztél a következő megállóba és bemondja, hogy "érkeztünk". Az én ötletemben a 20 mp alatti ajtónyitásnál nem történne semmi (a többit lásd lent).
A te rendszered nekem legalábbis egyértelműen elképzelt rendszer. az még megy. :)
Persze ezen infók kizárólag az én ismereteimre alapulnak, majd az okosok legfeljebb kijavítanak. :)
Sokkal több a hibás léptetés a gyakorlatban, mint a rendkívüli eset.
Lenne más megoldás is. Adóvevős rendszer pl.Gödöllőn. Pl. Az Örsön, Cinkotán, Csömörön és Gödöllő vá-on lenne egy jeladó. Cinkotán mindhárom kijáratnál. Ez beálíltaná a megfelelő állomást és irányt. Ha az indulás óta eltelt már 20 mp, akkor léptetne, ha volt előtte ajtócsukás. (Sokkal hosszabb időt nem célszerű adni, a rövid állomásközök miatt.) A korrekciós pontok miatt kevés lenne a hiba. De a legjobb a GPS alapú lenne, de attól tartok, hogy az túl drága lenne.
Jó lenne ha kicsit visszafognád a stílust kisgyerek! Majd ha lesz utasításból vizsgád akkor magyaráz, hogy mit kell és mit nem csinálni. Valamint jó lenne ha nem osztanád az észt olyan dologban amihez közöd nincs. És egy kis tisztelet az idősebb kollégának. Ennyi. Ha nem tetszik le lehet lépni innen. (Mondjuk a helyesírás topicba)
az ezzel deklaráltan foglalkozó jól tudja, és jól is csinálja, hanem a civil aki nem tudja és a sóhajai aszerint változnak, hogy éppen melyik lábával kelt aznap.
Lehet, hogy a szösszenetem végére csak oda kellett volna tenni a "szmájlit", mert ma nem egy húron pendülünk!
Ha egyszer az ezzel deklaráltan foglalkozónak megmondod, hogy rosszul tudja a szabályt, mert bizony a KÖD gombot neki minden ajtóprogram indítása előtt kezelnie kell, akkor azt gondolja az ember, hogy van közöd a forgalomhoz, a járműfenntartáshoz, az infrához, vagy valamihez, ami kicsit összefügg a HÉV szabályrendszerének ismeretével. (Megjegyzem, véleményem szerint Bálint legalább tudja, hogy miről beszél...)
Szerintem úgy szól a fáma, hogy "Az indításjelzés megszólalása után a le- és felszállás tilos!", tehát jogilag nem megfogható a KÖD gomb használatának hiánya, senkit nem hat meg a bíróság*, rendőrség előtt, ha esetleg a járművezető nem alkalmazza.
Ellenben jól esik az utasnak, ha használják. De szvsz nem kötelező mindenhol, ahol az (általában fejállomásról történő indulás előtt, nagy rendezvények esetén pedig a frekventált megállóhelyeken indulás előtt) ember gondolja. Ahol kell, ott pedig szokták, tekintettel a prémiumrendszerre.
Az a baj, hogy nem tudsz mindent figyelni. Amikor pl. beteszed a villát, akkor a digit sebességmérő "számol" párat, tehát valamit mér... Szóval akkor most léptessen a néni vagy ne?
Jó az, hogy ha az ajtók zárva vannak ÉS menetet vezérelt, akkor induljon a számláló vissza, szvsz.
Ha valaki menetvezérlés után (újra) megáll és (újra) ajtótnyit (ami tudtommal utasításellenes), akkor figyeljen rá oda, hogy visszaléptesse a nénit!
Először nézd meg az F2-es utasítást, a módosításokkal, utána osszad azokat, akik nap mint nap a cégnél vannak. Csak tudják, mit csinálnak. Különben is, a jármű indítását és ajtózárását elsősorban FÉNY-ÉS HANGJELZÉS ADJA!
Szerintem egy bizonyos kör, akik szintén olvassák a topikot, azok nem örülnek neked. Honnan tudod, milyen ezt a munkát csinálni?? Ha indul tanfolyam, lehet jelentkezni.
Ha nem tud korrigálni, akkor ez a készítők hibája. Mert kellene két bemondás között valami késleltetés vagy egy minimális járműmozgásnak is lennie, és akkor nem lehetnének, vagy csak nagyon minimélis mértékben lehetnének elcsúszások.
Nem is szeretjük ha állandóan nyomkodják. Nem gyözzük a "jobb" gomb tönkremenetele miatt cserélgetni a beszédszintiket. Márcsak az kéne, hogy ezek miatt is több hiba legyen..
Van olyan kisegység ami "alapban" halkabb a többinél. Ez amiatt van, hogy a hangvonalra a sok zavar (pl. világítás inverterek) miatt tele lett pakolva zavarszürő kondenzátorral, ez levesz a hangerőből. Hiába állitod be max.-ra a beszédszintit, ez halkabb mint a többi kocsiban. Az, hogy mikor mondja be, hogy x megállóba érkezett a vonat, az eleve be van programozva a beszédszintibe, ebben idözités a legjobb tudásom szerint nincs. Időzítés csak a két megálló között van amikor azt mondja be, hogy x megállóhely következik. Szerintem az ajtók nyitása nem egységes idejü, Neked tünik csak úgy, hogy a már kitárt ajtóknál mondja be a megállót.
Így van, jól mondja tanult kollégám:).Nem köteles azt senki nyomkodni éjjel-nappal, különben is sztem idegesítő lenne ha mindenhol kellene alkalmazni.Amúgy itt Ráckevén sokan úgy csinálják h csak fejállomásoknál elinduláskor használják a köd gombot.Sztem ez bőven elég.
Itt a Szentendrein 4 éve megyek minden nap, és egyszer se lehetett érteni mit mond,olyan halkú! A múltkor mentem a Gödöllöivel és majdnem kiugrottam az ablakon olyan hangos volt!Azóta többször is mentem arra,és azért ott is van 1-2 olyan halkú mint itt.És az is feltűnt,hogy a Gödöllőin még ki se nyíltak az ajtók máris mondja hogy hol vagyunk.Itt csak akkor mondja,mikor már kinyílt. DE most a 997-998 - asba is olyan nagyon hangos lett!! :-))
Rossz vonalon járkálsz, nálunk Ráckevén hangosak (kivételek mindig vannak). Azt a bizonyos gombot ami bemondja hogy "kérem vigyázzanak, az ajtók zárodnak!" csak akkor KELL kezelni amikor köd van, ez is a gomb neve, amivel ezt be lehet mondatni. Erre azért van szükség mert a jármüvezető a ködben nem lát el a szerelvény végéig, igy nem látja hogy szállnak-e fel avagy le az utasok.
az jobban tetszik hogy "vaslédi" ? itt úgy is hivjuk :) azért mütyuk, mert nem a vezető mondja be a megállókat, az elöre felvett nöi hang mondja be (ez most jó nagy ujdonság, ugye:) ) valahonnan jött ez a becenév.... :))
Nem mehetne együtt MIX/a és MX. Ezt írtad nem MX/A-t. Vagy ez csak nekem tünt fel? MX csak PXV-el illetve bizonyos funkciók kihagyásával másik MX-el lehetne összekapcsolható és együtt járatható. Pl. a pótkocsin van a kiegészítő fék, a hangosítás feszültség átalakitója és VG reléje. Most igy hírtelen ennyi jutott eszembe. MX/a és Mx amugy sem mehetne együtt csatolva, mivel bizonyos levegős alkatrészek a pótkocsin találhatóak (PXVIII/a), és igy a motorkocsi nem müködne.
A műtyúk abszolúte digitális, még a hangerő beállítása is digitális úton történik. Ezért nem is jellemző rá, hogy húzná, nyúzná vagy torzítaná a hangot. De elvét tekintve persze ezek a gépek mind egyformán működnek, valamilyen úton módon, vagy a járművezető beavatkozására, vagy automatikusan lejátsszák az aktuális részletet vagy analóg vagy digitális tárolóról. A HÉV-en automatikusan az ajtónyitás-csukás, illetve a menetvezérlés jeleire indulnak el a lejátszások, ez nagy könnyebbség a járművezetőnek, mert "egyáltalán nem kell" figyelnie rá. Viszont meg is szokja, hogy nem figyel, ezért aztán ha téved a gép, esetleg egy futó utas vagy bármi ok miatt indulás után megáll a járművezető és visszanyit, azt a gép nem tudja korrigálni, így olyankor szokott "elcsúszni" a bemondás.
Ezért lehetett megoldani, hogy amikor 2003 nyarán a Ráckevei vonalon "Pestszenterzsébet"-ből "Pesterzsébet"-et kellett csinálni, akkor nem kellett újra megkeresni azt, aki felmondta és mégsem más hang szólal meg, "egyszerűen" össze lett vágva beszédrészletekből az új szöveg. Csupa csalás!!! :)))
Ez érdekel már egy ideje: ez a műtyúk, ez milyen elven működik? A TW6000-en, ha jól tudom, egy kazettáról játsza lett a hangot, és ha pár másodperc szünet van, akkor automatikusan megállíja a lejátszást, mert utána jön a következő megálló. A KCSV7-es villamosokon gyakran hallom, hogy a néni szinte már bácsi hangon beszél, úgy húzza-nyúzza a szalagot, de olyannal is találkoztam, hogy sietve játszotta le. Így gondolom, ez is magnó elvén működhet. A HÉV-eken is ilyen ketyere van? Azt már elmondtátok nekem, hogy van pár sablonszöveg, ami alapból benne van, pl.: "utasainknak kellemes ünnepeket kívánunk, stb...". a többi kazetta, vagy digitális formában van benne eltárolva?
Dehogynem,1979-ben költöztünk Békásra,és rá kb 5évre elkezdtem foglakozni szentendrei HÉV-ekkel,csodálom őket,akkoriben más volt a színük(két szín volt,egyik világoszöld,másik rendes zöld színük volt).
Miért nem néztek át végre a jármüfenntartási topikba? ott le van fényképezve mindnen, amit csak szeretnél..... CSEMEGÉZZETEK OTT! van egyébb sok más érdekesség is, had ne kelljen ide is felraknom öket.....
Már rég nem írtam ide, de most lenne egy fontos kérdésem! A múlt hónapot végig Ausztriában töltöttem és onnan hazatérve, pár nap elteltével, megállapítottam, hogy a szentendrei vonal belső szakaszán (Battyhány tér-Békásmegyer között) vadonatúj fény sorompókat keztek el telepíteni, a régiek helyett pl.: Kaszásdülő mh-n. is és olyan helyekre is elkezdtek fénysorompókat telepíteni, ahol eddig még nem volt pl.: Filatorigát mh. Továbbá jelzőket is szinténláttam, amik új telepítésűek, vagy vadonatúj helyen, ahol eddig még nem volt, vagy csere céljából.
A kérdés a következő lenne: ez egy fajta további biztonsági óvintézkedés a vonalon, mint a további kerítés építés Árpád híd mh. és Filatorigát mh. között, illetve az előzőévekben Margit híd mh.-re rendszeresített tűzőri szolgálat az utasok védelmének érdekében (ez utóbbit nem tudom, hogy él -e még, mert nem utazom már olyan korán reggel arrafelé) vagy pusztán kezdenek elavulni a régi fénysorompók és egyes jelzők és aktuális már a cseréjük és ezzel együtt újakat is telepítenek a megfelelő helyekre, illetve mikorra várható az új berendezések működtetésbe léptetése?
Remélem érethető voltam és előre is köszönöm a válaszotokat!
Ui.: Mint írtam elég rég nem írtam ide, úgyhogy ha már ezt a kérdést kitárgyaltátok már korábban, akkor arra kérnélek titeket, hogy megadnátok a hozzászolasokhoz tartozó számokat, hogy könnyebben utánna tudjak olvasni?
Az idő majd igazolja, hogy jó ötlet volt-e vagy sem. Én személyszerint jobban örülök a zebrának mint a lépcsőnek. Pl a Keletinél és a Blahán is bejött az új zebra.
Tényleg felesleges? Igaz, menjen a z a rohadt sok ember az úton és, legyenek még idegesebbek az autósok...És vesszek meg, ha nem biztonságosabb az aluljáró megoldás, ha az ember éppen fut a HÉV-re hogy elérje, és ne az autósok jószándékára, vagy ügyességére hagyatkozzon. Picit szűk volt, de lehetett volna tágítani.
Elég veszélyes volt átkelni, mert a soroksáriról csepel fele kanyarodó autósoknak nem tudhattuk, mikor milyen színű a lámpa...mindenki fejvesztetten rohangászott, aki nem akar aluljárózni.
Tán ez a legjobb: Aki lámpázni akar, az menjen fenn, aki siet, annak ott az aluljáró...A Stadionoknál kétszer három sáv van, tiltják a balra kanyarodást... az én problémám az, hogy a Soroksári-Kvassay kereszteződésben meg kell oldani azt, hogy egyenesen, balra, jobbra, felfele, lefele csepel felé kell a forgalmat irányítani lámpákkal, plusz a gyalogátkelőhely. Tehát a lámpaváltás nem az, hogy egyszer a forgalomnak, aztán a gyalogosoknak szabad, mint a hungárián...bár még nem tiszta, hogy lesz kivitelezve, piszok kíváncsi leszek. Lehet, hogy soroksárira megtiltják a balra kanyarodást, és az új tesco fele kell egy hurkot leírni. Mindenesetre aggasztó...
Az az aluljáró teljesen felesleges volt. Egy extra kicseszés azokkal, akik arra kényszerülnek, hogy a világ végén végállomásozó HÉV-re szálljanak át. sosem értettem, hogy miért kell lépcsőzésre kényszeríteni a tömeget, amikor úgyis ott volt felette a lámpa.
Nem tudom jártál e a Stadionoknál, 1-es villamos megállója. Figyeld ki, hogy hogyan mennek át az emberek a felszínen a Hungária körúton, szerintem elég jól működik. És forgalma talán összemérhető a vágóhídival. Az az aluljáró tényleg nagyon szűk volt. Én mindig fent mentem. Ezért is pártolom mondjuk az olyan dolgokat, ami a Keletinél van, hogy fent is lehet menni. Vagy ott a Móricz Zs. körtér. Van aluljáró, de a csöviken kívül senki nem használja.
Azért, ha belegondolunk ilyen gubanc nincs tíz egy évben ezen a vonalon. Mérlegeljünk, mi mibe kerül:
- kitérők fenntartása (pl. Erdért, Papírgyár), járhatón tartása lehetőleg nem 5 km/órával, mint a villamosnál
- szolgálat mellé, mert ugye ha baj van, akkor nem Harasztin kéne keresni a kulcsot, meg hogy kinek van motorja, biciklije hogy kimenjen
- mindez csúcsban 12, egyébként meg 20-30 perces vonatkövetésnél.
Nagyobb forgalom mellett már lehet értelme, de addig csak hobbisták játszóteréről van szó a mai kitérő és felsővezeték árak mellett. (Ha a régi marad benn, akkor meg ismét sebességkorlátozás.)
Ha csak azt néznénk össze, hogy 1 év alatt mennyi az összes utas idővesztesége a kitérőkörzet lassújele miatt azzal, hogy a néhány gubancban a kitérő hiánya miatt mennyi a késlekedés, nem vagyok meggyőződve, hogy az utóbbi lenne a több.
A vágóhidi aluljáró ebben a formájában már megnyitásakor alulméretezett volt (biztos ugyanaz tervezte, aki az Örsön a metrónál ill. a Deákon az összekötő átjárót). Erkölcsileg pedig a kilencvenes évekre avult el, hiszen tőlünk nyugatabbra és északabbra már mindenhol az akadálymentes átkelést preferálják erős közúti forgalomcsillapítással. Ebből úgy látszik annyi jött le a közlekedés tervezőknek, hogy nem kell aluljáró és szűkítsük a csomópontot. Áthelyezni, szélesíteni, akadálymentesíteni sokkal drágább, maradt a betömés és szivatják a gyalogosokat is, mert ugye az ideiglenes állapot tervezője azt se tudja kiszámolni, hogy a 15 méter széles úttesten hány másodpercig kell zöldet adni a gyalogosnak. És mivel esélye van életmű díjat kapni, nem is valószínű, hogy a hátralévő hetekben megtanulja...
Egy kicsit én is érintett vagyok, merthogy - én is Szigethalmon lakom :). Meglepve vettem észre én is, amikor elbontották azt az aluljárót.
Viszont az utóbbi időkben egyre többen kerülték ám el azt az aluljárót, és ez többször okozott balesetveszélyes helyzetet a keresztezendő úton, egyszer láttam ott gázolást is ( pontosabban a mentőket, rendőröket utánna ). Főleg a HÉV indulása előtt volt ez probléma, mert a birkák ( köztük bevallom, néha én is ) ilyenkor elkezdenek rohanni, és a többség ezt nem az aluljárón át tette, hanem az úton... Én tehát örülök annak a zebrának, és lámpának.... Előnye, hogy nem kell lépcsőzni, hátránya, hogy várni kell a zöldre....
Sziasztok! egy kis körkérdés a jármüfenntartási dolgozókhoz: MX/a-kon a bal oldalon, a középső ajtó alatt van két felnyitható ajtócska. Az egyikben van a 3 biztósiték, ez ok. De a másikban (mögötte) van egy nagy ellenállás és a bazi nagy dióda. Ez mi??? miben van/ volt szerepe? rajzon nem találtam! Él ez még???? köszi!
Viszont a vonali kitérők kiszedése óriási baromság volt. Egy forgalmi zavar, baleset miatt áll az egész belső szakasz, mert csak Pesterzsébetnél, Hősök terénél, majd Dunaharasztin lehet megoldani a kerülést, a helytelen vágányra terelést.
A vágánykapcsolatnak nem sok értelme volt, a dízelműhely megszűnt (kihúzás után tolták vissza kitérőbe a vonatot), a szállítást meg Kén utcánál oldják meg. Viszont az aluljáró hiánya...csak át kell kelni a Hungárián, valahol. Ott még megy, de egy ilyen kaliberű, bonyolult, széles útkereszteződésben hogy megy át 1000 ember reggel? Még az autósok is szívnak, mivel gyanítom, hogy a szabad jelzésű gyalogátkelőre ráengedik valamelyik kanyarodósáv forgalmát. A soroksárin felfele jövet lekanyarodni a Kvassayra eddig sem volt leányálom, pláne, ha még el kell engedni a gyalogosokat. Kíváncsi vagyok, hogy oldják meg ezt a kócerájt. Az aluljárót meg most kell kiásni, vagy soha.
Most, érintettnek érzem magam h válaszoljak, ugyanis Szigethalmon lakom:), dehát ezt te is jól tudod.Amúgy nekem is az a véleményem h a tömegnyomor elkerülésére a legjobb megoldás az aluljáró, nem értem mi indokolta azt h temessék be...érdekes ott volt már évtizedek óta és most egyszerre felesleges lett, pedig tudom magamról h ha arra jártam mindig ott mentem, sőt az emberek 95%-a ott ment, igaz ugyan h lelakott volt már, de hát a célnak megfelelt.De ki tudja... lehet rosszmájúak vagyunk...2 év múlva majd megint ásnak egyet persze jópénzért, merthogy panaszkodnak az utasok...az meg megint pénz lesz vkinek.Ha már itt tartunk, akkor a villamosvágány-kapcsolat megszüntetése is egy hülyeség volt szerintem...
Most, hogy sz@rban van az ország, nem is lesz pénz ilyenekre...pláne nem a ráckevei volnalon...
Más. Véleményeket kérek a Közvágóhíd végállomás utasforgalmára ható leendő káoszra (nincs aluljáró, betemették, a Kvassay út kiszélesedik, a Hungária körútra visz fel és onnan jön le sáv, a gyalogosforgalom lámpás-és igencsak bonyolult- többsávos kereszteződésen halad majd át. Ráadásul a HÉV-ről leszállva szinte orra előtt lesz az út széle-nem halad a tömeg-mások meg szerintem nehezebben lépnek le a járműről. Szóval, szerintem aluljáró hiányában reggelente meg délután káosz lesz, nem beszélve arról, hogy ha lenne aluljáró, akkor a sietőket nem akadályozná a lámpa, ami esetleg arra vezethet, hogy lekési a vonatot, pláne, ha utána Haraszti vonat megy, és az illető mondjuk szigethalmi.
Az egyenáramú vontatás történelmi örökség. A félvezetős világ előtt, kisméretű / könnyű szabályozott hajtást csak az egyenáramú motor segítségével lehetett megvalósítani.
Ha már egyszer elszakadunk az egyenfeszültségtől, akkor feszültség szintet is érdemes lenne jelentősen felfele emelni (ugyanakkor felvett teljesítményhez így jóval kisebb áramerőség szükséges --> kisebb veszteség, kevesebb réz mennyiség, stb....)
Az egyik oldal a pénz kérdés, hiszen ez hatalmas összeg. Tudni kell, hogy akkor a jelenlegi rendszerből szinte semmi sem maradhatna meg (komplett gépház csere, összes szigetelt kábel csere, összes szigetelő csere, feszültség szintől függően a Fischer-Jelinek rendszert is bontani lehetne, szakasz kapcsolók cseréje, stb....).
Látható hogy ez nem csak sok pénz, hanem rengeteg idő is. Majd az új vonalon a "régi" hév szerelvények bizony nem közlekedhetnek.
De ha rendelkezésre áll egy nagy halom pénz, és az idő sem probléma, akkor már csak a sűrűn beépített területeknél kell a megközelítési távolságot újra gondolni. Nagyobb feszültség esetén az E2 0,5 m-e nem maradhatna meg.
De előtte éremes egy sima gazdaságossági számítást végezni.....
Egyszer már elkezdtem Hamurappinak a korábbi kérdésére (8575) is a választ, de akkor lefagyott a gépem a végén, és nem volt kedvem újra beírni. Nem tudom, hogy magasabban ülök-e, de akár hiszitek, akár nem, én sem tudok pletykáknál többet az új jármű beszerzésével kapcsolatban, egyenlőre az a "leghivatalosabb" információ a sokból, amit Méregzöld írt a múltkor. Én személy szerint remélem, hogy még lesz alkalmam vezetni, mielőtt nyugdíjba megyek... Nem lenne baj, ha 2008-ban az első "próbabák" megérkeznének, de hogy erre mennyi esély van azt nem tudom, állítólag elvben lehetséges (na persze nem január 1-jén, de nem is másodikán, esetleg december 31-én 23:59:59???).
Ez az anyag, ami ide felkerült, idén év elején készült egy - ha jól emlékszem - a '90-es évek végéről származó munkából, amelyik sokkal vékonyabb volt még. Ennek leginkább persze az az oka, hogy azóta igencsak sokat fejlődött a technika, ma már olyan dolgok is hétköznapinak számítanak, ami akkor még elképzelhetetlen volt. Tudomásom szerint ez az anyag csak azt tartalmazza, hogy mit "szeretne" a HÉV, ennek alapján fogják összeállítani a tenderkiírást. A baj az, hogy sok dolog belőle laikus vagy féllaikus szemmel nézve "felesleges úri huncutságnak" tűnhet, pedig nagyon nem az. Ráadásul mindennek van már közlekedési, sőt sok dolognak vasúti alkalmazása is, tehát nem kell külön nekünk kifejleszteni. Így nem csak olcsóbb, de kisebbek lehetnek a gyerekbetegségek is. Az lenne a jó szvsz, ha a pályázatban ezek mind benne lennének, mint követelmény, sőt addig, meg a beszerzés alatt szériánkánt is megnéznénk, mit lehet még változtatni, fejleszteni rajta, de tartok tőle, hogy ez nálunk csak álom. A legrosszabbra nem is merek gondolni, mármint hogy "a költségek miatt" minden ilyesmit lehúznak előre. Talán annak lehet esélye, hogy opcióként belekerül, s a "verseny" miatt nem is lesz olyan nagy a többletköltsége ezeknek a szolgáltatásoknak, esetleg akkor a végén azok is rábólintanának, akik a pénzt adják (és többnyire laikusok). De ez csak találgatás, passz, még azt sem tudom ki dolgozik vagy fog dolgozni ebből tovább.
Ha jól megnézed az anyagot, a járművön elég kevés olyan dolog van, ami "szárazföldi" kiegészítést igényel. A GPS például pont nem, a szükséges műholdak adottak, sőt az alapján sokminden megoldható járművön belül. Pl., hogy a megállókban engedje csak nyílni és csak a megfelelő ajtókat sima kezeléssel, ahhoz pusztán egy jó alapos térképszoftver kell a fedélzetre. Hogy a pozíciót továbbítani tudja mondjuk a diszpécser számítógépére, az persze igényel valamilyen kommunikációs csatornát, de ha egy ilyet jól kialakítanak az mindent le tud zavarni egyben. Pl. az úgyis kellene az utastájékoztató hanganyag és a menetrendi adatok frissítéséhez is. És ma már vannak olyan működő rendszerek, ahol a pálya foglaltságellenőrzése is pozíciójeleken alapul, innentől kezdve sokkal kevesebb kábelezés kell és a vonali ellenmenetkizárások, térközbiztosítások is simán szoftveresen megoldhatók (akár jelzők nélkül). Sőt vannak így működő vonatbefolyásoló rendszerek is, amik csak továbbítják a járműre rádión a következő pályaszakasz aktuális jelzéseit, az meg a GPS koordináták alapján szabályozza a sebességet.
Összességében szerintem ezek sem drágábbak, mint mondjuk egy "hagyományos" vonatbefolyásoló rendszer meg bizt. ber. kiépítése pl. a Gödölői vagy a Ráckevei vonalon, ahol ráadásul nem is kéne hozzá kidobni "semmit", mert most sincs semmi (bocsánat, de kb. így van), vagy ami van, pl. Örs, Tököl, stb., az felülvezérelhető. A kérdés ha jól tudom inkább csak az, hogy a honosítás mennyi időt és költséget igényel, mert nagyon tudjuk védeni magunkat a fejlett technikától... Ha jó a franciáknál, a németeknél, meg az egész EU-ban, akkor is külön be kell vizsgáltatni, stb., stb., stb. Ami aztán azt is jelenti, hogy ami ott van, az nálunk picit másképp kell, ahhoz viszont külön nekünk át kéne tervezni: na ez a drága, így már olcsóbb és egyszerűbb valami régit letenni, ami utána viszont marad 30-50 évig, hiszen még csak nemrég csináltuk.
A felsővezetékről én is kérdeztem már szakembereket, állítólag nagyon drága lenne. Persze egyszer biztosan, de mondjuk 20 év alatt nem térülne meg??? Mi meg annál úgyis tovább használnánk. De sebaj, majd ömlik az a sok pénz az EU-ból, és azzal úgyse igen tudnánk mihez kezdeni... Na meg ez már műszaki kérdés, amihez a műszak ért a legjobban!
Dehogy nem,boldogan fessük nektek a Cinkotás HÉV-eket....:-)Van különbség a szt-i és cinkotai fényező munkával kapcsiban,ha érdekel e-mail megöstöm néked.
Kicsit helyesbítenék: Azt vezetőállásnak hívják!:))) Amúgy tényleg nem látszom rajt (legalábbis arcra), de nem is ezért írtam, csak a nagyításkor jól leset látni. Akkor ez a vonat ment szét alattunk?? Csak mert ilyen pályaszámot nem találtam a lapomon.
Dél-pesti: Ne aggódj nem bántottál meg senkit, csak vicceltem!:)) Arra nem emlékszel, hogy csütörtön vagy pénteken?
Szép és jó lenne, ha a közeljövőben valóban megkezdődne ezeknek a feltételeknek megfelelő járművek beszerzése. Kérdés, hogy a járművön lévő különféle berendezések "úgymond pálya oldali" részegységei mikor épülnének ki? Gondolok itt a GPS rendszerre, vonatbefolyásolásra stb. A másik, hogy miért nem tudunk a ami világban elszakadni az egyenáramtól, amikor a váltóáramos vontatás berendezései is egyre kisebb helyen elférnek, sőt kétáramnemű gépek is kivitelezhetőek? Mert ugye a gépházakat is fejleszteni kellene...
Az egy dolog, hogy Te nem tudsz haladni vele, :-) ami sokkal rosszabb az az, hogy nem árasztod el az ácsingózó topictársakat a gyönyörű modelljeiddel.
Csak úgy titkon elárulom a többi topiclakónak, hogy M.VIII-nak gyönyörű egyéb, saját gyártású modellje is van, de csak "mindent a szemnek, semmit a kéznek" jeligére. :-)