Igen ez az. Én egy CR-80D-SS-t szeretnék az úgy $100-ért megvehető szép állapotban. Cartridge kazettát is lehet venni akár még bontatlant is. Szervice Manual is van a gyakoribb típusokhoz. A JVC és az Akai csinálta a legszebbeket. Nem régen Robzee70-nek címezve tettem fel egy képet egy JVC összeállításról. Viszont csak az Akai csinált orsós géppel összeépített cartridge-t. Más kombinációk is voltak. Cartridge + tuner, Cartridge + tuner + erősítő, Cartridge + CC stb.
AKAI AM-69 projekt. Már jól kiszáradt, nekiláthatok bajt keresni.
Ezúton és óvok mindenkit, hogy az eljárást csak úgy kövesse, különösen bedugott 220 V-os tápkábellel! Az áram nagyon tud rázni, halálos balesetet okozhat. Fordulj inkább szagemberhez! Aki meg az, úgy is tudja, mit kell csinálni.
Szóval az a fránya hangszóró csatlakozó panel rendesen szét van cseszve, nincs rajta egy ép forrasztás a kimeneti csatlakozókhoz. Egyik helyen még a panelból is ki van törve egy kis darab. Ez már alapos ok, hogy ne jöjjön ki hang a Fekete Lovagból. Úgy látszik, annyit gyepálták, hogy a végén bele szorult a szusz.
A zöld panel ball szélén, középen van az a kivezetés, ahol nem csak a forrasztás tört ki, hanem a panel egy darabkája is.
Másik oldalról ugyan az a hely. A forrasztással jól megszívtam, mert a rengeteg befröcsköl kontakt szprét nem sikerült rendesen kimosnom, még speciális zsíroldó sem távolította el. A forrasztó ón apró gömböcskékké ugrik össze, aztán gurul minden felé, hogy később jó kis zárlatot okozzon. A papír zsepit azért tettem oda, hogy lehetőleg arra potyogjon az ón. A forrasztó gyanta sem segített, pedig az még mindig jó volt. Sok időt elcsesztem a biliárdozással, amíg a golyók helyett rendes forrasztásokat sikerült csinálnom, zárlatok nélkül.
Ez a kép is biliárdozás közben készült. Miért szeretek biliárdozni? Erősítőben nem is szeretek. Forrasztás után újabb próba, hátha jön ki hang az erőlködőből. Bekapcs, fények, újra egy mukk se. Viszont legalább csend van, így csendben sírhatok.
Gyerekek! Akkoriban már minden magnószallagnak a fóliája előnyújtottan készült. csesszétek meg! Mondom a 70-es évek elejétől minden fóliagyártó nyújtotta. Oszt van amelyik kurwára tudta nyújtani, és Mylar-nak hítta.
Az LN-nek emlékeztem szerint az összes létező vastagságú változata beszerezhető volt: 18, 25, 35 50 mikron, ez utóbbit most is árulják az Ebay-en, természetesen 26,5-os fém orsón...
Jó reggelt kívánok! a válasz mily kézenfekvő volt, látjátok csak! :-) Az előnyújtott az jobb lehet? Úgy gondolom, hogy az ma már nem nyúlik tovább... :-) Legalább is kevesebbet. "Igazam van? Igazam van? Igazam van?" :-DDD
Igen jó ár!!! Ez a kategória 50 - 70 eFt között szokott elmenni. Ráadásul a képen lévő darab nagyon egyben lévőnek látszik. Sajnos a fa rész nem, ami egyébként külön érdeme a készüléknek, szép furnérozású doboza van.
Osztán mik valának azon skálaízzók, amiket nem kaptál te pejnahajder?
(wott egy kunecsaftom, a luxmanjába volt ilyen probléma, és kifejezetten ledett kért wón bele, mondottam néki, az úgy nem kóser, mert nem lesz olyan, mint eredetileg (csodaxép, hangulatos) Oszt némi trükkel beleimátkoztam a skálaizzókat, és xép lett, csadaxép....
Ja a kezelőszervek, a Kenwood-omon is egy élmény tekerni a potikat. Egyrészt érezni, hogy valódi mechanika van mögötte, nem egy jeladót forgatsz, másrészt a mai készülékek potijai után meglepő a régi klasszikus "recegős" poti, ami gyakorlatilag pár fokonként bekattan egy rögzítő-állásba, szóval nem folyamatos a szabályozás :-))
A Kenwood napi használatban van, teljesen jó, nem KH-s, nem recseg, nem durran bemenetváltáskor, szóval teljesen korrekt.
Egy gond volt vele, a skálaizzók kiégtek és nem kaptam megfelelőt, ezért lecseréltem az izzókat fehér LED-ekre, de ezt itt nem lehet bevallani, mert azonnali máglyáravetés, majd felnégyelés jár érte...
Az AKAI-k közül az AA 1010 - 1200 sorozat bármely tagja, ha csak a dizájn érdekes, elég jó választás. Megfelel a leírt alu frontos hangulatnak. Nekem legalább is nagyon tetszik.
Én az AA-1150-et nyüstölöm már jó ideje, teljes megelégedéssel. Jó érzés a kezelő szerveit használni, lágyan, pontosan működik az állomáskeresője. Mint erősítő, a 2x70 W teljesítményével egy átlag szobában nagyon jól szól, plasztikus, mélyre és magasra is kifinomult hangzása van. Érzékeny a tuner része is, különféle kunsztok be vannak építve, hogy az adó keresés zajmentes legyen. Finoman hangolhatók az adók, a műszerek pontosak, a beállított állomások stabilan megmaradnak, nem másznak el. Érzékeny a sztereó vétele is, bármely stílusú adást remekül lehet hallgatni vele.
Két magnó és egy vonal bemenete van, a két magnót másoláshoz tetszés szerint összekapcsolja.
Én mégis a phono fokozata miatt szeretem. Nagyon jó vele LP-t hallgatni, remekül lejön a lemezekről amit felvettek rájuk. Tiszta, egyenletes hangkép, jó sztereóval. Bármikor szívesen zenélek vele, jó választás lehet. Úgy vélem, hogy egy általános célú központi készüléknek igen alkalmas ez a receiver.
A netről tettem fel ezt a két képet, jól látszik a szerintem túlméretezett tápegsység, nem jön zavarba az erőlködő rész még teljes hangerőnél sem. Akár négy hangszóró is rákapcsolható, szolgáltatásokban pont annyi van rajta, ami még nem megy a hangminőség rovására. Súlyos darab, nem rezeg le a polcról rock zenére sem.
Újpalotai barátunk úgy emlegeti az AA1050-es receivert, mint valami nonplusultra cuccot, pedig van ebből a sorozatból 1080-as verzió is! Na, azt én is elfogadnám, arra lecserélném a szívemcsücske kedvenc KENWOOD KR-5010-es receiveremet :-)))
1030 és 1050 mindkettő nagyon szép. Jók is? Külföldi fórumokat olvasva a japán vonalon a SANSUI, KENWOOD, PIONEER -t , USA vonalon a MARANTZ, FISHER(?), meg mégy egy gépet (HK?) említettek mint jó ár/érték arányú masinák.
Egyszer láttam élőben egy MUSIC AIR HMR-2400-es gépet és nagyon megtetszett nekem (Ilyet ni!). Hazaérve megmutattama kedvesemnek, aki eddig érlelte magában a dolgot és most kibukott belőle, hogy: "milyen jó lenne a sárgás fénybe nézni a mutatós műszereket és kézzel hangolni az állomásokat rajta", ráadásul a nappaliba szeretné berakni, hogy legyen egy kis "HÚHA" hatása is a dolognak. :) Erre mit mondhatok? Szóval AKAI helyett inkább Pioneer? Árban nem gondolkodtam még, először a műszaki tartalmat és a "megjelenést" szeretném belőni. :)
Retro Akai-t itthon nemigen fogsz találni. A korai AA jelű akai receiverek szépek voltak, de elég ritkák is jó állapotban. Ha ebben a fórumban visszanézel pár száz HSZ-t, akkor sok betett képett találsz. szerintem jó eséllyel egy jó állapotban lévő faoldalú, alu előleapos Pioneer receivert érdemes lenne venni, az a leggyakoribb. A Sansui is nagyon szép de elég ritka. attól is függ mennyi pénzt szánsz rá.
Köszi mégegyszer a segítséget GX-A5 ügyben. A gépet felraktam a "faterkára", hátha megleli új, szerető gazdáját. A nyomott piaci helyzetre tekintettel 7000-ről indul az ára.
BTW: párom akar vetetni velem egy vintage receivert (alu előlap, deprez műszerek, analóg hangolás), mit tudtok ajánlani az AKAI házatájáról és esetleg más gyártóktól? Üzembiztos, jó hangú de '70-es évekből származó gépre gondolok...
Nyilván nem érdemes kiadni vagyonokat rá, annyira azért nem nagy szám. Inkább a feeling miatt éri meg a pénzt. És egy ilyen állapotú már csak drágább lesz. Ideális mondjuk egy ilyen összeállításhoz: EL-7, TC-880-2. PS-8750, SS-G7.
Szerencsére az én 4800-asom jól működik, bár három éve szinte be sem kapcsoltam.
A sima SRT-nek kisebb a kör a dobozán, ami azt jelenti hogy helytakarékos, kisebb orsóra is feltekerhető. Az SRT-F nem ennyire helytakarékos normál méretű orsót igényel. A WR-en két orsó van, az egyik eltünőfélben. Ez azt jelenti, hogy nagy sebességű csévélésnél hajlamos gombolyagba tekeredni!
Az elmúlt időszakban már sokat tanítgattalak, hogy az akai-n kívül más is tudott szép cuccokat csinálni. (Technics, JVC, Sansui stb) Úgy érzem nem volt hiába, talán ragadt is rád valami. :-)
Most egy újabb szépséget mutatok, amit most találtam gyönyörű állapotban a net-en. (az árat ne is kérdezd....) Ez egy különleges Sony Az STR-x800 sorozatból. Ez egy STR-7800SD, egy igen kis példányszámban gyártott nagy teljesítményű receiver, tudtommal csak Japánban és az USA-ban árulták. Klasszikus fa oldalú gép, de MOS-FET-es végfokkal és toroid trafóval készült. Természetesen Dolby is volt benne. Nekem is van egy STR-4800-asom, az hasonlóan néz ki, de sokkal kevesebb gomb van rajta, és egyszerűbb a felépítése. Vélemény?
Az óvodában az egyik kisfiú a délután alvás közben suttogni kezd a szomszéd ágyon fekvő kislánynak. - Figyelj csak, én már felvilágosodott vagyok, tudom, hogy miben különböznek a kisfiúk a kislányoktól! - Miben? - Emeld meg a takaródat és megmutatom! Kislány húzódozik egy kicsit, de végül felemeli a takaróját, mire a kisfiú: - Na látod, a kislányoknak rózsaszín a pizsamája, a kisfiúké meg kék!
Naszóval mi a különbség az LN, az SRT és a WR szalagok között?
Hát, az egyiknek piros, a másiknak kék, a harmadiknak meg szürke a doboza :-)))
Annál csak a kivitel pontossága volt rosszabb, ritkán találkozott ossze a résnél egy síkba a fej. De a tapasztalataim szerint a Tesla kicsit puhább volt.
Lepucolok én is minden használt szalagot használatba vétel előtt mert a por ha belenyomódik a szalagba jön a "dropaut". A félig polírozott studiószalagok a hetvenes évekbelik (Agfa 545, Agfa 525, Basf Lgr30, Pyral, stb.) is finom csiszoló anyagok, az önmagában is megteszi a magáét. Barátom Teslához használta félévenkénti fejcserével.
Elkopnak, csak sokkal lassabban, mint más fejek, Igaz, ezen a téren is sokat fejlesztettek, igen strapabíró anyagokat kezdtek felhasználni a fejekhez, mindenki örömére.
A GX fejek legnagyobb ellensége a hőmérséklet ingadozás volt. Aki sokat szállította a magnóját télen nyáron, az számíthatott a "hirtelen halálra".
A MÁSIK KÖZELLENSÉG MEG A POR.
Az mindenütt van, tele szilíciumdioxiddal. Az meg nagyon kemény, az üveg alapanyaga. A gyémántot is a saját anyagával, azaz gyémánt porral csiszolnak. GX fejet meg poros szalaggal illik csiszolni. /A flex is hatékony!/ A sokat szállított magnók, szalagok, általában ennek itták meg a "levét" vagy szívták meg a "porát". Csomagolás nélkül tárolt, hosszan magnón hagyott szalagok is remek porgyűjtők. Ha koptatni akarsz, sose tedd vissza használat után a dobozába a szalagot, mert akkor kevésbé porosodik. Gyanús szalagokat át szoktam törölni, iszonyat, mi le tud jönni a róluk. Próbáld ki. Még a kazettásokról is! Nem általam bontott szalagokat alaposan meg szoktam tisztítani használat előtt, hogy ne érjen túl nagy meglepetés. Kevésbé koszolódik utána a szalagvezető rendszer, lassabban kopik a fej. Akinek a normál használat melletti fejkopás nem elegendő, nagyon jó csiszoló porok kaphatóak, úgy gyorsabban megy. Kimondottan fejgyilkos anyagok.
Megnyugtattál. Akkor jó. Itt a szalagsebesség csak 4,76 cm/sec, így mindent szorozhatok kettővel. Van egy kis SHARP deckem, most is az zenél itt a gép mellet, amikor ezt írom. Van vagy huszonöt éves, minden eredeti rajta, ha ráteszek egy féltéglát, akkor lehet vagy 3 kg. És még nem kopott el. A legpinflibb GX fejes AKAI is többet fog nála kibírni, normál használat mellett. A bemutatózásnak megvannak a maga bájos veszélyei, kár szót vesztegetni rá. A bemutató autók is hamar tönkre mennek, pont a velejáró strapa miatt. Én időnként a tengelyeket olajozom, mert megérdemlik. Speciális súrlódás csökkentő adalékot tartalmazó olajjal. Így talán elmennek még pár évet. Meg a közmondás is úgy tartja, hogy egy csepp olaj többet ér, mint hat buta lakatos. Komolyabb kopással még csak a GX-265D szalagosnál tapasztaltam, /nem én követtem el,/ ott elég nagy a gumi nyomógörgő szorító ereje. Azért még hozzányúlni nem kellett. Ha a magnó készletemet nézem, pár száz évig még nyomhatom, nem a vason fog múlni a zenehallgatás. Gyanúm szerint túl fognak élni, ha csak valami csoda nem történik. Bespájzoltam.
Érdekes, Technics meg Pioneer cuccból már kikukáztam néhány készletet, átadták magukat a mindenhatónak. Általában a gyenge mechanika meg a pocsék kondenzátorok okozták a bajt.
Azért gyönyörű ez a magnós élet, majdnem olyan mint a motorozás. A szabadság érzetét kelti. Meg lehet bütykölni, márkától függetlenül.
Azért egyértelműen a WR a legjobb Akai szalag. Sőt az összes valaha gyártott szalagot figyelembe véve is az egyik legjobb. Sajna nem bírok szerezni belőle 10,5"-os orsón! Még ritkább mint az EE.
Az a 150 ezer óra... mivel ugye soha nem kopik el félig polírozott szalaggal használtuk az Akait, bár az 3 motoros volt de azért derekasan megfeszítette a szalagot. A másik gép az sima 4000 GX volt bemutatóztunk velük, sokat használtuk. Kér év alatt mind a két magnó fejei derekasan elkoptak. Szépen lehetett látni ahogy a vékony rétegek kitöredeztek, elárulta a fej szerkezeét.
Picit figyelmesebben kéne tanulmányozni a szakirodalmat, a GX-fej leírásában.
Ottan van pici apró lábjegyzetben írva (Óh! szent markecing, már akkor is...)
hogy 9,5-ös sebességen AKAI SRT-F szalaggal... (az meg a világ legjobban polírozott szalagja wón...
De ez a fej. A mecha az meg más. Gondolj a capstan csapágyperselyeire, a mocik élettartamára, ezem mind 50ezer óra élettartam alatti dolgok.
Minden esetre, más szallagok, és nagyobb sebesség alkalmazásával nekem sikerült elkoptatni egy garnitúra GX-fejet úgy 60ezer óra alatt. De már elötte a csévélő mocik perselyét ki kellett cserélni, a capstanét nem tudtam, mert addigra már nem volt beszerezhető. Ez egy 3 mocis szalagos GX215 volt.
Korábban nem akartam elhinni, hogy a GX fejes magnók 150000 órás használat alatt mennek tönkre. Ez 17 éves folyamatos használatot jelent. Különösen a mechanikában nem bíztam. Ismerve az AKAI GXC-570D-t, már más a véleményem. Lehet hogy kibírná, még nem sikerült ennyi ideig használnom, csak pár ezer órát.
Itt olvastam először erről a kazettás gépről. Később megtaláltam a könyvben bemutatott röntgenrajz eredetijét is, itt:
Azért akkoriban sok nagyon jó gép volt ám, azért az Akai messze nem az egyetlen! Már többször írtunk és képeket is tettünk fel ezekről. Úgy nagyjából a lista: Naka 1000, 700, Sony TC-177SD, AIWA AD-6900, Hitachi 5500, Luxman 5K50, Technics RS-9900us, Tandberg 440, Pioneer CT-F 1000.
Ezek mindegyike kalibrálható, (és nem csak a Dolby rendszer) és mindegyik 3 fejes! Mindegyik dög nehéz, minimum 9 kg. A fizimiskájuk pedig mindnek álomszép. Rengeteg üzemképes példány van belőlük magán kézen.
Nagyon szép állapotú a készülék, a Bolgár Leva (BGN) most 136,- HU Ft, és esésben van. Az annyi mint 47.600 HU Ft. Csak a fém többet ér benne, mint amennyit kérnek érte.
Igen, jól tudod, ezen vas, króm és vas-króm állású kapcsoló van. A metál akkor még nem volt forgalomban. Hiányzik is nagyon, vas-krómos szalag meg alig van a piacon, teljesen kihalt. Nem állíttatom át metálra, ma már ez teljesen értelmetlen lenne.
Az AKAI GXC-570 a maga idejében jól feladta a leckét a magnógyártóknak, hova kell fejlődniük. Aztán fejlődtek is. A műszaki paraméterek javultak, a súly és a méret csökkent. A csúcs gépek ára meg maradt csúcs.
Nem megvesztegethető, mindig jól van lakva, azért ilyen dagadt.
Annak idején a Csabai könyvben olvastam az AKAI GXC-570-ről, úgy 79 táján. Nagyon jókat írt róla, a felét akkor nem is értettem. Arra meg gondolni sem mertem, hogy ilyen készülékem legyen, olyan sokba került. Ha jól tudom, az inflációt is figyelembe véve, ez volt az AKAI legdrágább készüléke. Az akkori színvonalon meg a legkorszerűbb is. Szerintem minden magnót túl fog élni, annyira sok anyagot raktak bele. Még eredeti szíjak és görgők vannak benne.
A formája elég szokatlan, szerintem az orsósok versenytársának gondolták, azért ilyen magas. Látva a róla készült röntgen képet, meg a kíváncsiságból való szemlélődés alapján indokolt is volt ez a formaterv, mert rengeteg elektromos panel van benne, tranzisztorokkal. Így jött össze a 13,5 kilós tömeg, ami igen megnehezíti a mozgatását.
Aztán eltelt pár év és sikerült hozzájutnom egy korai példányhoz.
Nagyon strapabíró, brutális mechanikával. Motorját egy szalagos magnó is megirigyelhetné, különösen a fordulatszám szabályozó rendszerét. Szó szerint elnyűhetetlen. A hangja meg most is kitűnő. Valóban sok szolgáltatása van, nem csak a szalagtekerés sebessége, de a lejátszási sebesség is elektronikusan korrigálható. Ez olyankor jó, ha másik magnóról kerül bele szalag, melynek kis mértékben eltért a sebessége az előírttól.
Az elsők közt építettek bele szalag kalibrációt, 400 Hz-es mérőjellel. Ezt használom, ha vele készítek felvételt. MPX filter, Dolby, limiter található még benne, melyeket kézzel lehet állítani. Az ADR egy automatikus torzítás csökkentő rendszer, a magas hangokat egyengeti a megfelelő mértékben. Ez megy magától.
Három motoros, három fejes, dupla hangtengelyes. A negyedik motor a felső ajtót nyitja, ha éppen lusta valaki kézzel kinyitni.
Szabályozható a vonalkimenete és a fejhallgató kimenete. A vonal és a mikrofon bemenet keverhető.
A 35 Hz - 19 kHz frekvencia menet abban az időben igen tekintélyes volt, 52 dB jel-zaj arány mellett.
A szenzoros vezérlés ma is nagyon jól működik, az érzékelőkhöz nem is kell hozzáérni, csak megközelíteni, úgy kapcsol. Drótos táv használható hozzá.
Korabeli felvételeket szívesen hallgatok vele, fokozza a retró hanglatot. Ma már csak prózai felvételeket készítek vele, zenére jobbak az újabb típusok.
Lehet hogy sokat fejlődött a kazettás technológia de ez egy nagyon eltalált formaterv volt. Csak pár ilyen formaterv volt ahol a készülék ilyen magas , de nem annyira mély. Ez az egyik legszebb példány ebből az irányzatból de még volt pár darab: JVC LD-777, JVC KD-95, Toshiba/Aurex PC6030, illetve volt ilyen készüléke a Denon-nak, és a Fülüpsz-nejk is, amit fel is tettek már erre a fórumra. (meg mintha Ferrograph is lett volna) Az is nagyon jópofa szolgáltatás és semmibe sem kerül, hogy a gyorstekerés szabályozható. Milyen jól jönne ez a félprofi orsósokon! Meg a megvilágított kazetta fészek!
A GXC-570-es az enyém. Ezt őrzi a vérnyúl, amíg elmentem locsolkodni. A sima, (MK I-es) szériából való veterán, 1976-ból. Remekül működik, jól elvagyok vele. Rendszeresen lepörgetek rajta néhány kazettát, nehogy elmacskásodjon. Nagyon jól szól még most is, igaz, a kazettás technika iszonyúan sokat fejlődött a megjelenése óta. Vele kondizok, a 13,5 kilójával nem kis telljesítmény volt a pitnyúllal együtt lefotózni. (Látod a foga fehérjét?)
En telefonon hívtalak aznap amikor felraktad a fotóit egy másik topicba, de ki is tárgyaltuk, azonban nem vetem el a lehetőséget eme szépség beszerzésének.
Abszolut korrekt a kép...képek, nem árulsz zsákbamacskát, aki ilyen gépet keres ennyiért tuti megveszi. Van nekem is Akaim, a nagyobb bátyus GX-R 88 nagyon szép darab, majd egyszer meg a csucsmodellt is beszerzem, a GX-R 99 est.
Gratula a deckhez, és a négylábú örző-védő személyzethez is... Nekem 725-öm van gondolkodom az eladásán,vagy valamilyen értelmes cserén.. Sajnálom de más biztos nagyobb örömét lelné benne,már nálam van vagy 15 éve,kb. 5 éve kicseréltem benne az összes gumialkatrészt (szíjak+idler+nyomógörgő,valamint kapott néhány új belső beállítópotit is.Nem használom,és mint tudjuk ez nem használ "nekik".
Köszönöm az észrevételeket és visszajelzést. Igyekeztem olyan fotót csinálni, ami láttatja a hibákat, ez így korrekt. Mindezek ellenére a gép összképe szerintem kedvező. (tehát egy szép és nem lelakott masinára gondoljatok)
Még egy dologot jelezni szeretnék, a bal oldallapján a decknek egy cca 6cm hosszú függőleges karcolás található! Ezt korábban elfeledtem írni.
Má bocsika, de a szép állapotútól igen igen messze van, lásd 3. és 4. kép karcos kazettaajtó és a káván a benyomódás. Persze ettől még szerethető és megvehető, ill. a műszaki állapotát nem befolyásolja, csak az esztétikait(nekem az meg épp elég, de nem vagyunk egyformák.) Az ára viszont korrekt.
Akkor tekintettel a kedvezőtlen piaci helyzetre, nyomott áron felkínálom megvételre az AKAI márka kedvelőinek a fotókon látható AKAI GX-A5 decket 8000Ft-os áron.
Amennyiben valakit érdekel a gép, kérem a jövő hét során jelezze, mert utána máshol meghírdetem.
Segítségetek kérném. Van egy eladó AKAI GX-A5 deckem, megkímélt esztétikai állapotú és rendben működik. Kérdésem, hogy mennyi a reáls piaci eladási ára szerintetek? Köszönöm!
Ide is bebiggyesztem: "Uraim, esetleg eladó sorba kerülne az AKAI GX-R99 -esem. Hibátlan, műzsaki és esztétikai állapotban. Gyönyörű." Képek a csere-berében! (14044 hsz)
Nagyon zsír... Én sajnos csak kettőig jutottam egyszer. Az erősítőt az istennek sem tudtam beszerezni. Aztán megszántam egy srácot akinek meg csak az volt, még véletlenül sem vált meg volna tőle...:-)
Köszönöm az együttérzést és a biztatást. Akkor folytatom.
Igen, a trafó jó nagy. Ezeket a képeket még a fürdetés előtt készítettem, mit tudom én mit mosok ki belőle, később csak magamat okolhatom, ha hiányozni fog valami.
Szóval 2 x 220 W-t kell leadnia 4 ohmon, kellett is bele a vas meg a réz. Azért gondoltam, hogy tetszhalott a Fekete Lovag, mert be lehetett kapcsolni, mindenféle fényjáték után zölden világított a kontroll lámpája, de egy mukk nem jött ki belőle. Nekiálltam egy kicsit körülnézni benne, ki tudja mit lehet itt tenni. A trafó nem lehetett zárlatos, vagy szakadt, minden feszültséget rendesen leadott. Ezeket megmértem.
Nagyon gyanúsnak a hangszóró kimenet paneljét találtam. Minden kimeneti csatlakozó ki van szakadva a nyák lapból, ilyet még nem pipáltam. Van amelyik jól láthatóan, van ahol csak jól szemügyre véve észrevehető a hajszálrepedés. Ezeket majd újra kell forrasztani. Ott középen, az a kis zöld panel. Lehet hogy csak ez a baja?
A harmadik képen a tápegység látszik, még tocsg a ráfújt szprében. A hűtőlapra szerelt tranzisztorok körül kormolódás nyomai, a szerelő nyák enyhén égett, görbült. Megyek is a boltba tranyókért. Meg hővezető pasztáért, mert itt egy grammot sem látok a hűtőfelület és a tranzisztorok között. Még nem szedem szét, előbb takarítok.
A következő kép a hangerő szabályozó panelt mutatja. Ez is olyan furin van megcsinálva, mint a tápegység panel, kihajthatós. Valamiért nem tetszik ez a megoldás. Sok kis drót beforrasztva, aztán meghajlítva derékszögben.
A panel másik oldalán látszik, hogy ezt azért csinálták, hogy a motoros potmétert rá lehessen szerelni. Ez meg a másik bajom. Minden potméter lötyög, lóg, liheg, nincs egy se jól rögzítve. A kapcsoló tárcsák sem. Fene a jó dolgukat.
A hatodik képen a végerősítő tranzisztorok sorakoznak szép rendben, jól rögzítve, hővezető pasztával megkenve, mind a szendvicsek vajjal. A hőkioldó panel "felkenése" már nem olyan tetszetős, de minden a helyén van. Sérülés, szakadás nem látszik, talán még jó is lesz?
Az előerősítő úszik a kontakt permetben, nem értem minek kellet bele. Inkább azt a csatlakozót kellett volna a helyére tenni, ami láthatóan ki van húzva. Az egyik oldala az erősítőnek így biztosan nem fog menni. Vajon miért? Visszadugom a helyére. Még megnéztem a digitális szekciót, az egyben volt. Bemeneti, kimeneti csatlakozók a hangszóró kimenet kivételével rendben vannak. Bemeneti választó kapcsoló többszörösen lötyög. Csak ideiglenesen tekerek néhányat a csavarján, nem szedem szét teljesen a panelokat, most nem hiányzik a macera.
Nem úgy a csupasz előlap csavarjai, melyeket rendesen meghúztam. Még tettem egy próbát a beindításra, de tök sikertelen volt. Ekkor döntöttem a mosdatás mellett. Ettől a tetszhalottnak is fel kellene ébrednie. Meg be kell szereznem egy szerviz könyvet, nem árt ha van.
Nem kell annyira komolyan venni írásomat........Xépen, finoman, félőn letisztogatni az értéket, amit xereztünk. Ha nem értünk hozzá, akkor xakemberrel megvizsgáltatni, mert félő, hogy végtranyók elhaltak, de xámomra ezen info birtokában nem biztos a +állapításom, ezért ajánlom......a bemérésüket, xakember által.
Amúgy szép darab, csak szólaljon meg !!!!!!!!!!!!!!Végre................Kívánom.
Egyetértve az előttem szólóval, a tiszta hang alapja a jól lemosott, kisikált erősítő! Minden elektromos kütyü meghálálja a gondos tisztítást, meleg fürdetést, babusgatást.
Különösen a mocskosul jó és piszkosul koszos erősítők hálálják ezt meg. Úgy mint én, a bort tisztán, a sört meg piszkosul szeretem. Na már most az erősítőnek is van lelki világa, ettől lesz erősítő. Kimosva, lefürdetve érhetjük el a háj end hangzást, mint a mellékelt példánál.
Ez a szerencsétlen igen mostoha körülmények közé került, ütötték, vágták, még a hangja is elakadt. Egy büdös mukk sem jött ki belőle. Ezért neki álltam jól kisikálni, hogy legalább a büdös kijöjjön a belsejéből. Szétszedtem, kádba tettem, megfürösztöttem.
Először kívül, aztán belül. Nem hagytam ki a burkolatot sem, minden oldalról jól lefürösztöttem. Hátha megjön a hangja.
Különös gondot fordítottam az előlapjára, hiszen az nézett szembe eddig ezer veszéllyel, majd fog újabbakkal, mert a kezembe került.
Az előerősítőt sem szabad kihagyni, a jó hang alapköve ennek tisztasága. A bele locsolt kínzó szpréket is ki kell valahogy pucolni, a korábbi kínvallatás egyik eszköze volt az a több liter, amit fulladásig bele locsoltak. Nem csoda hogy ez is az erősítő kukaságához járult hozzá.
Nagy gonddal kell a forgató gombokat is megpucolni, a jó barátság alapja a tiszta gomb, ezzel fogunk kezet bemutatkozáskor.
Aztán ha a locsa-pocsával megvagyunk, jól ki kell szárítani, nehogy reumás legyen. Ha ezek után mégsem szólal meg az erősítő, ismételjük meg az egész eljárást, és akkor már biztosan nem fog többé fület bántani.
Ez egy igen komoly erősítő, többféle kínzási módszerre sem vallott be semmit, meg se szólalt. Pedig sokan kínozták, de nem és nem. Ezért is erősítő! Ha gyengítő lenne, akkor már megszólalt volna, hogy mindent bevalljon. Ezért is szeretem. A néma Levente. Vagy Szamuráj. Vagy Fekete Lovag.
Ennek az erősítőnek nagyon sötét múltja van, ezért most tetszhalott. Kész lovagregény az élete. Majd feltárom!
/Az eljárás sikertelenségéért semmilyen felelősséget nem vállalok, különösen ha áram alatt végezték!/
Tudom ajánlani a BKV. kompatibilis ( sajna üres ) NOKIA telefondobozt. A V...erán hírdette egy pihent, 201.- kemény magyar forintocskáért. +qsiztam én is, jelenleg sírok a fájdalomtól.
Amikor még 5-6 évig is megtartottunk egy számítógépet, volt értelme két-három évente a nagytakarítás keretében lemosni a koszt az alaplapról (+ ventillátorok cseréje). Ez több száz gépet jelentett, egy sem ment ettől tönkre.
A mai három éves kihordás mellett ez már értelmetlen.
Nincs egy olyan link, ahonnan fizetés nélkül is lehet tölteni?
Erről a linkről vagy csak indifferens dolgot lehet letölteni (Akai professzor asszony életrajza japánul), vagy pénzt kér a letöltésért (úgy, hogy fogalmam sincs, hogy mit fog letölteni, lehet, hogy pénzért is Akai professzor asszony japán nyelvű életrajzát fogja letölteni :-))
Az egyik szalag egy Akai LN-150-7 , korrekció OK , mert több mint 25 éve van gx 4000 d-m , ehhez hozzászoktam . A másik volt a Tanért , de úgy látom nemcsak Bigi hanem Spacc is járt gondolatolvasó szakkörre :-)) Egy csehszlovák demagnetizálóm van , de azzal néhány hónapja - mikor megtaláltam - egy mágneses bicska pengéjéről sem sikerült eltávolítani a remanens mágnességet .... Így aztán inkább nem kísérletezem , keresek szakembert . Jó így , Spacc Mester ?? :-)) Üdv , Ihagee
Elödordul az... Eccer nálam is wolt ilyen, e nem tudtam képzelni, h mitöl lett hirtelen tompa az elöadás, de a minap a manonál is walami hasonlot tapaxtaltunk spacciwal.
Az ember gyorsan befüz, oxt a hülye xalag meg megfordul, a fene a jodogát nekije. )))
ha már feltételezzük a nemdemagnetizálást , volt már arra is eset hogy fordítva volt a szalag az orsón, emberünk meg bőszen szidta a magnót pedig az nem tehetett semmiről -))
Vicc volt, de egy nagytakarítás, zsírozás, stb. be kellene vállalni, megérné, s meg is hálálná.
Az előzőben pedig a honlapon megtalálod a szükséges dokumentációt.
Én lombszívóval szoktam, nem marad bent egy deka kosz sem :)))) Ne vedd komolyan, de van olyan ismerősöm, aki a használt alaplapokat amiket vásárol, első körben elem ki, melegvíz, szappan, körömkefe. Majd hajszárítóval kiszárrítja. Fene az izlését...../mégha illatosított szappant használna / :)
Pl. az eredeti beállításban kb. 5 dB-vel túlvezérlés esetén... kifelejtetted a Tanért szallagot, de gyanús a dolog valóban, mert a Rostovnál is ezt tapasztalta, ott a két sebesség között volt drasztikus eltérés.
Túl kevés az info ilyen messzemutató megállapításokra. Lehet az is, hogy nem állította be a korrekciót a megfelelő xallagsebességre.... Nincs lemágnesezve a fej....
Meg a "Tanért"-es szallagokat nem lehet ám túlvezérelni.... maj kiderül.
Mecha zajt illetően meg majd egy megfelelő kenés kell, mert wadász kuty legyek, és ugassak, ha ezt a kütyüt valaki megkente az elmúlt 30 évben
A nagyítóm kikéri magának a gyanúsítást , ő egy Exakta Varexhez készült 2,8/50-es félautomata Tessar az '50-es évek végéről :-)) A szemem viszont becsaphatott...
vagy eltekerészték a fejpoziciót vagy a felvevő elektronikát vagy rossz a nagyítód és mégis hibás a fej. újra kellene egy beállítás és akkor tisztázódik.
2 napja vettem egy Akai gx 215 D-t. Szépen néz ki , a fejeket megkukkantottam nagyítóval+ledes lámpával , se repedést se törést vagy bármi bibit nem látok . Még 13 cm-es orsó végén is szépen játszik le , egy - nagy - bajom van : a felvétel nagyon sokat esik , a bal csatornán talán 8 vagy 10 dB-t is , a jobbon kevesebbet . Magas 9,5-en szinte semmi - azaz inkább semmi - , és 19-en is tompácska . Nagy baj , vagy típushiba egy ilyen öreg gépnél ? Van valami tippetek ? A lényeg persze az számomra , hogy a sok régi szalagomat tudom hallgatni . Ja és 2 nap után egy kicsit hangosabb a mechanika... Üdv , Ihagee
Igen ritka, ezért drágán beszerezhető darab. Sok más típus is volt, én is tettem már fel nemrég egy képet egy igen ritka Onkyo-ról. Főleg Sony-val lehet találkozni az Ebay-en, de volt a Pionak is egy igen szép típusa.