Eddig én is úgy tudtam, hogy vételár + szállítás + biztosítás = vámalap. A napokban jött egy óra, amit 99 dolcsiért vettem valakinek. A szállítás 30 dollár volt.
A vámalap a papírok szerint viszont csak a 99 dollár volt, + valamennyi postai kezelési és tárolási díj.
Egyébként erre 3,5% vámot és 20% áfát róttak ki, amiból csak az áfát kellett befizetni.
Hejhó! Ugye 45 napon belül kell elindítani disputet?vagy claimot?.. Mi lenne a legcélszerűbb? jan 26.-án fiezettem ki a cuccot,4nap alatt ittvolt,de rossz termék,ezért most visszaküldtem cserére..S hátha eladó úgygondolja,hogy nem küldi vissza,időthúz,stb..mert jelenleg nem válaszolgat üzeneteimre..
Vegul nem vettem meg. Nagyon kakis volt a dolog, bar teccett nagyon a cucc. Lenyeg hogy a licitnel sok krixkrax betus nevu licitalo volt, ez mar gyanus mert szerintem arfelveresrol szolt. Sot ugyanazok tobbszor is sajat magukra licitaltak. Szerencsere az eredeti not won level alapjan meg tudtam nezni a liciteket. A faxinak a neve is ilyen csupa szam. Regje 99 aprilis 1 (hat fura), 18 pozitiv es az utobbi majd 1 evben nincs tranzakcio. Az se teccett hogy volt egy masik itemje egy laptop de az kozben eltunt. Aztan azt irja, hogy ha erdekel meg akkor megvan. Semmi mast. Utana megkerdeztem mennyi a fuvar teljes erteken biztositva trackelhetoen. Erre annyit birt valaszolni hogy utananez es majd meglatom. Hat kossz. Persze a nevet sem irta meg, semmit. Kozben felemelte a lejarati idot masfel oraval. De nem irt semmit. Gondolkodtam rajta hogy elkerem minden adatat meg valami papir alapu azonositot szkennelve (kinti boltok is ezt csinaljak) vagy megirom hogy kimegyek erte es szemelyesen atveszem (mondjuk eleg draga moka), de mivel semmit nem valaszolt a szallitasra igy hagytam lejarni, barmennyire is teccet es ritka cucc :(
Kivancsi vagyok jelentkezik e meg vagy ujra felteszi-e.
Hi! Az USPS-nél, - ha jól tudom - van olyan ragszám (tracking number), amit csak a kezdő- és végponton regisztrálnak, vagyis a felvevő, valamint a kézbesítő posta rögzíti. De amit csomagként (CJ kezdetű ragszámmal: pl. CJ123456789US) adnak fel azt viszont végig nyomkövetik.
Szerintem írj egy e-mailt a feladónak, hogy nézzen utána a postán a küldeményednek, persze mellékeld a 13-digit registration tracking/reference/parcel number-t is. Plusz hívd az MPL-t vagy a Magyar Posta Orczy téri hivatalát. Telcsiszámokat lásd lentebb. Ha PayPal.com-on keresztül fizettél, a PayPal Resolution Centerében a tranzakciós számmal indíthatsz keresetet, és rögzítheted, hogy item not received yet vagy ilyesmi.
CJ123456789US - USPS Prority Mail International (sürgősségi csomag, ajánlott)
RR123456789US - USPS Registered Mail (ajánlott) VG123456789US - USPS Insured Mail (biztosított ajánlott) RI123456789GB - Royal Mail Signed For Int'l (signature on delivery)
RI123456789GB - Royal Mail Signed For Int'l (priority handling & registered delivery)
RV123456789DE - Deutsche Post Einschreiben Post/Luftpost (ajánlott)
Én mindig ezeket a szkennelt ragszámokat küldöm el a feladónak mintának, hogy melyik-melyik postai szolgáltatást, szervizt szeretném kérni tőle vagy kívánom igénybe venni. Ha kell, felrakom ide még az olasz, spanyol, francia, belga, svéd, finn, holland, etc. posta ragszámait is, ha kell valakinek. :-)
Mesterek! Kaptam egy second chancet egy eladotol. Nemet, 100%-os de nagyon keves a feedbackje es azok is regebbiek igy nem tudom megnezni micsodak. Az eddigi partnereit szerencsere meg lehet latni, azok eleg vegyesek. Van tobb 100 es nehany feedbackos. Vasarlasaik erteke is vegyes van melyik tobb 100 vagy ezer euros de van 102 euros is. Mindegyik pozitivan minositette a delikvenst. Mivel atutalassal fizetnek ezert elvileg meglesz a pontos neve cime (pp nincs). Mit erdemes meg megnezni? Esetleg kerdezni tole nehogy gond legyen? Ma 17h-ig van ra hataridom es nem kis penz igy elegge meggondolnam.
Akkor előre fogalmazz meg egy választ mikor a kereskedőd egy nemfizetett eljárást indít és majd ki kell magyaráznod és visszalépni a tranzakciótól. De ha úgy érzed adj neki egy negatívot azzal magyarázva hogy a fizetést nem tette lehetővé a kereskedőd és nem kezelt vevőként és egyenrangú partnerként.
Az elektronikus invoice-al azt akartam kifejezni amikor az eladó (vagy automatikusan az ebay rendszere) "Your invoice for eBay purchases" tárggyal emailben megküldi a számlát. Gyakorlatilag van benne egy "Pay now" gombra/link, amire kattintva ugyanúgy a paypal fizetési oldalra visz... Már kétszer megírtam neki hogy nem működik az az account amit megadott, erre ezt írta vissza:
"hi again i dont understand what u mean ??do i need to go to my pay pal and ask why iv not recived payment?? im not sure how to recive ur payment?"
Erre én ezt válaszoltam:
I transferred the money through paypal on friday. In the payment details paypal states the following: "Payment To:L33_3SS@HOTMAIL.CO.UK (The recipient of this payment is Unregistered)" which means that you asked me to transfer the money to a non existent (or fake) paypal account. If you dont fix your paypal account or dont give me a real account to pay to, i will ask ebay to cancel our transaction!
Ez két napja volt, azóta már nem is válaszol. Tényleg nem tudom mit csináljak, és őszintén szólva már nem is akarnék vele többet foglalkozni, de szeretném úgy lezárni a dolgot hogy ne legyen gondom belőle, és az ebayen belül csak a két klasszikus esetre (ha nem kapom meg a csomagot vagy nem azt kapom amit megígértek) találtam megoldást, de ilyen jellegű gondra nem.
Feltehetőleg elírta a paypalos emailcímét a szerencsétlen... Mutasd meg neki milyen címre próbáltad küldeni és szólítsd fel hogy javítsa ki a paypalcímét az ebayen. De elektronikus paypal invoice-n mit értesz? Egy request moneyt küldött a te paypalcímedre? Visszavont egy héten belül visszamegy a kártyaszámládra.
Látom jóval rutinosabbak is vannak nálam, ezért tanácsot szeretnék kérni:
PS3 játékot vásároltam PayPal-os fizetéssel, de fizetéskor azt írta ki a rendszer hogy az eladó nem tud pénzt fogadni. Ezt jeleztem neki, mire megküldte az elektronikus paypal invoice-t, amin keresztül kifizettem, a kártyámról levonásra került a pénz, de a kifizetés nem teljesült, mivel napokig azt jelezte az ebay rendszere hogy "payment pending", a paypal rendszere pedig hogy nincs olyan account. Eddig háromszor írtam neki hogy tegye rendbe a paypal accountját, mindháromszor rövid "értetlenkedő" választ adott, szerinte rendesen működik. Megírtam neki hogy a paypal rendszere szerint nem is létezik olyan azonosító (account) amit megadott. Mivel egy hét telt el a licit megnyerése óta, meguntam a dolgot, paypalnál töröltem (cancel) a fizetést. Két kérdésem lenne: 1. Hogyan kell jelenteni az ebaynek hogy az eladó nem teljesít? Szeretném szabályosan lezárni az ügyet, és "elállni" az üzlettől. Már ha megadna rendes paypal accountot akkor se szívesen fizetnék neki, mert gyaníthatóan a postázással is súlyos gondok lennének... 2 A paypal rendszerben visszavont kifizetésem kb. mikorra kerül vissza a számlámra?
1 esetben olyan is volt nekem hogy a csomagot megkaptam már rég de a weboldalon még mindig ugyenez a státusz volt (Status: Electronic Shipping Info Received)
Semmi tennivalód nincs csak a postást lesni és ha 30-45 napon belül nem jön akkor intézkedni. Ha jan 31.-e körül feladta akkor nyugodtan várhatsz február végéig.....de úgyis korábban jön meg. Nyomkövetős izéket meg nem kell nézegetni...felesleges..lényegtelen.
Bocs, már most lehet, hogy nagyon értetelkedek, de ez azt jelenti szerény angoltudásommal lefordítva, hogy:
"A US Posta elektronikus értesítést kapott a feladótól január 31-én, hogy várhatóan csomagot fog küldeni.(magyarul kinyomtatta a feladáshoz szükséges matricát) Ez nem azt jelzi, hogy a USPS megkapta a küldeményt, vagy ezzel a dátummal továbbította. Szállítási információk közölve lesznek, ha/amikor azok elérhetőek lesznek. Az info, ha rendelkezésre áll, minden este frissítésre kerül. Kérjük, ellenőrizze később."
Szóval nem az a legnagyobb bajom, hogy 2 hét után még nem ért ide, hanem az, hogy én ebből a tracking infoból azt vonom le, hogy nem is adta fel. Viszont akkor minek küld trackinget? Vagy lehet, hogy egyszerűen nem frissítik a tracking infót leveleknél, de akkor mi értelme az egésznek? Ez az első amerikai rendelésem, még nincs USPS -el tapasztalatom, de nekem ez gyanus. Mit tegyek???
Label/Receipt Number: CJ27 9649 342U S Status: Electronic Shipping Info Received
The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on January 31, 2008 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Sziasztok! Tegnap először rendeltem egy vebáruházból 4 terméket. Ezeket valamiért kettébontotta szállítás szempontjából. Az egyik 2 terméket megvettem, a másik kettőből csak az egyiket tudtam, mert ezt az üzenetet kaptam:Some required shipping address information is missing or incomplete. Please select or add a shipping address to continue.. Pedig nem változtattam semmit. Minden terméket Buy it-al vettem. Szeretném megvenni az egészet. Mi van ha lejár a félig megvett termék ideje? Köszönöm a segítséget előre is!
Szóval az idegesít, hogy az amerikai ha külföldre akar küldeni valamit, akkor a USPS.com -on rámegy a print shipping labels -re, kitölti a formot és kinyomtatja. A trackingen ennyi szerepel, hogy ezt megtette, de az már nem, hogy feladta. Még amerikából nem rendeltem eddig, de gondolom, ez nem normális.
Ha van tracking-ed akkor az vagy priority vagy express. Legalábbis nekem mindig ez volt. Aggódni még nem kell 2 hét egy átlagos idő. Volt már hogy nekem hamarabb is megjött de volt hogy beletelt 3 hétbe is. Tracking szerint hol jár?