Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Többféle van, a legtöbb esetben a szöghajtás tengelye a menetes, de találkoztam olyannal is, ahol a damilfejben van a csavar, de ez ritka. A csavar méretét kell tudni (M8, 10, 12), általában balmenetes, de a menetemelkedés is eltérő lehet. Legjobb elvinni magaddal a régit mintának.
Igen, ez nyújthat némi támpontot. Ha jó olajjal ment és nem érték atrocitások, akkor a dugó fala teljesen karcmentes és nincs kormos elszíneződés. Az enyém legalább is így néz ki. Azért nem említettem a kipufogó levételt, mert ahhoz elég rendesen meg kell bontani a burkolatot, nem biztos, hogy támogatná az eladó. Bár ennyi pénzért joggal várhatja el a vevő.
Ha leszeded azt a szürke kipufogó burkolatot, akkor három csavar rögzíti a kipufit. Visszarakásnál kell rendesen meghúzni (én Loctite csavarrögzítővel raktam vissza) mert lelazulhat és összeveri a hengeren az illesztési felületet. A tömítése egy fémfóliás vastag klingerit-szerű anyag, az sérülhet leszedésnél, de kapható a husi kereskedésekben.
Nekem Elite 3100 van, kellett egy két végén menetes közdarab, hogy fel tudjam rá tenni a bal menetes 10X1,25-ös damilfejet. Szóval esztergályos kellett hozzá!
Fűkaszához többféle felfogatású damilfej létezik? Egy régi McCallough géphez kéne koppintós fajta. Mit nézzek meg, ha keresek hozzá pótfejet, hogy passzoljon hozzá?
Nekem ilyen gépem van, baromi jó masina. Típushibájáról nem tudok, nálam eddig az összes "meghibásodás" egy gázbowden szakadás és a tankszuszogó eltömődése volt. Azt célszerű időnként kipucolni. Nem egy sima apró szellőzőlyukról van szó, elég rafinált, szét kell szedni, van benne két fémhab szűrőbetét. Ezeket kell féktisztítóval befújni, majd kompresszorral ki. A damilfej birizgáláshoz fejre lehet fordítani, nagyon kényelmesen szerelhető így, de a benya értelemszerűen ilyenkor visszafolyik a tanksapkára és idővel belegyantásodhat valami adalék, vagy kosz.
Az új és nem odavaló csavaroknak szerintem nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani, ha a légszűrő kivételével bármihez hozzá kell férni, ahhoz ezeket ki kell csavarni. Ilyenkor elkeveredhet. A kompressziója újan nem tudom, hogy mennyi, de az enyém 10 bar körül van. Itt 8.2 körül mutat a kompótmérő, ez nem túl combos, tehát azért mehetett már ez a gép: De szerintem aggodalomra nem ad okot, esetleg egy új gyűrű nem ártana neki, de ezzel is rendben van szerintem. 7 bar körül kezdődnek a gondok.
Nem emlékszem...talán soha,olyan távolinak tűnik....
Néztem valamelyik oldalon az éves csapadék összesítőket,ennyi eső még soha nem volt,a sokat emlegetett 2010-es év(ami tényleg brutális volt),egészen júniusig vezetett,aztán az utóbbi 3 hónap nagyon durván elverte....nagyon megszoptuk ezt az évet sajnos.Nem volt olyan hét,hogy legalább 3 napot ne essen,de inkább négyet.A legutolsó a tegnapi 100 mili volt,ami betette a kaput szerintem idénre úgy végleg.....:
Fűkasza vásárlás előtt állok, sok hónapot visszaolvastam, arra a feladatra, amire nekem kell, (ház körül, telek) úgy látom tökéletesen meg fog felelni egy FUXTEC FX-MS152 gép. Úgyhogy hamarosan a Fuxtec tulajdonosok táborát bővítem.
Üdv! Sok hasznos tanácsot olvastam itt, végül is Fuxtec úrtól rendeltem pár másodperce egy FUXTEC FX-MS152 Motoros fűkaszát. Kíváncsian várom mikor érkezik és hogy "muzsikál" majd...
Pár éve már kijött ez a Load&Go, nem annyira új dolog ez. Fejlődik azért az Oleo-Mac is! :-) A 730T-hez a gyári fej mellett van egy ilyenem is, sokkal masszívabb-erősebb az egész szerkezet mint a gyári. Bár nekem a gyárival sincs semmi bajom, eldolgozgatok vele szépen a ház körül a 3000m2-en.