Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha a dugattyú szorult volna meg, annak nyoma kellene, hogy legyen. De azt mondtad, hogy az teljesen rendben van. Dugó, csak olajhiány, vagy gyűrűtörés miatt szokott megszorulni. A gyűrű meg ritkán törik, ha jó a kenés, hacsak nem szippant be valami idegen testet a légszűrő felől. Esetleg egy nagyobb leváló kokszdarab is végezhet pusztítást, de az sem a hajtókarcsapágynál jellemző. Lehet ez valami rejtett anyaghiba, de én legvalószínűbbnek azt tartom, hogy elkopott már, ezáltal megnőtt a csapágyhézag és a terhelésváltások miatt egyre jobban verődött. Ha így volt, akkor az új csapággyal sem biztos hogy jó lesz, mert a főtengelyt is megkophatott. Ha az új csapággyal is lenne radiális kottyanása, akkor a főtengely is odalett. De ez csak az én véleményem, nem biztos, hogy így van.
Köszi. Igen, tegnap átvizsgáltam tüzetesebben és én sem találtam. Akkor ez elég macera, marad a komlett új 13 -ér, ha megéri ...ööö... Egyébként ez a törés mitől lehetett? Megszorult volna a dugattyú, és reccs?
Hát már úgy hiányzott egy kis eső nehogy megtorpanjon a növésben az a szép zöld fű! :) Néztem már többet de megéri külföldről rendelni a kamerát mert jóval olcsóbb még szállítással együtt is. Szerintem akik csak kaszálnak minden nap (elnézve mennyit üldögélnek) heti 20-25 üzemóra mehet bele egy kaszába ÁTLAGBAN. Vagyis ha 7 hónapot nézünk akkor egy év alatt kb. 700 óra MAXimum. Ha ezt bírja egy kasza 3 évig az már klassz. Én 3 év alatt tettem a 460-ba 240 órát úgy, hogy az első évben kb. csak 40-et. Még sok van vissza neki remélem:)))
Üdv!Ugy tudom,nincsen külön hajtókar,csak egyben a dugoval,olyan tizenháromezer körűl.Ne is keressél biztositó gyűrűt a csapszegnél,nincsen, zsugor kötéssel van szerelve.Felmelegited a dugot,akkor ki lehet nyomatni a csapszeget,meg vissza is,csak utána érdemes megpontozni erősen a csapszeg mellet a dugot,nehogy kicsusszon a csapszeg.Valamelyik MTD,meg Ikra gép ugyanaz a szerkezet,mint a harminchatos,azoknak a dugattyuja beépithetö a hajtókarral együtt.
Én Monokon láttam komoly esélyest. Három rézbőrű testvérrel ordított a nyalinger, minta zállat, hogy Látjátok? Így kell ezt ! És közben kézikaszával lenyomta szinte az egész árokpartot. A három irokéz meg bőszen bólogatott, hogy Ez igen! Így kell ezt! :-))))))))))))))))))))))
Hát nemtom, mert FS 36-tal még nem volt dolgom, meg olyan géppel sem, aminek nem lehetett levenni a dugattyúját. Oldalt a csapszegfuratban szokott lenni egy horony, amibe egy vékony acélhuzal rögzítőgyűrű van bepattintva. Nem is az a klasszikus zeger-forma, csak egy kis drót vacak, amiből csak a két vége látszik ki. Ezt kell összecsippenteni egy csőrős fogóval és ki lehet emelni. De ha nem látod, akkor lehet, hogy ezen nincs. Furcsállanám, de nem ez lenne az első rácsodálkozásom a fura műszaki megoldásokra. Szerintem lesz itt olyan fórumtárs, aki látott már belülről FS 36-ot.
....vagy akàr hàromszorosnak is. Talàn még az se túlzàs!
Minap làttam az eddigi legtrükkösebb kaszàlàsi technikàt "közhasznosítás" soràn:
FS450 a kézben, sűrű szàlú, mellig érő fű. Emberünk a gàzhoz hozzà sem ér, kasza ALAPJÀRATON pötyög, és a füvet/gazt úgy csapkodta az agysebész a szàrral-szöràsvédővel - damilfejjel, mintha egy darab bottal csapkodott volna! :-D
Gondoltam is, h mi a faxnal ide Stihl, egy jófajta husàng mindenkinek, aztàn azzal verdessék le a gazt!
Eddig ez a kaszàlàsi technika viszi a prìmet!! :-DD
Igaz a kasza nem pörgött, de a figura 3 méter utàn hulla volt! :-DD
Kàr hogy nem volt nàlam kamera, olyan sztàrvideó lett volna belőle, mint a Makitàs amit Gypsy szokott linkelgetni a fűrészesbe! :-DD
Köszi. A főtengelytől külön van az tuti, viszont nem látok a dugóban zégergyűrűt, gondolom gyárilag préselve van, csak az zavart meg, hogy láttam külön új dugattyút is hirdetve. Érdekes :)
Stihl Fs 450-re, közös használatba, nem szakképzet kezelőkkel, én k.b 1500 órát mondok egy gépre felújítás nélkül. Persze soha nem mértem, de k.b-ra próbáltam számolgatni!
A dugattyú általában a zegergyűrűvel rögzített csapszeg kiütése után levehető. Legalább is én még olyannal nem találkoztam, ami egyben volt. A hajtókar és a főtengely az gyakran csak együtt cserélhető, házilag nem bontható.
Stihl fs 36 kaszámban eltörött a hajtókar, szétesett az alsó tűgörgő. Kérdésem, hogy lehet-e külön cserélni, vagy csak dugattyúval együtt (az nem sérült). Ha Valakinek lenne, ne tartsa magában, érdekelne.
Te komám,tegnap láttuk 3 percre a Napot,azonnal rá is szóltam a Lacira,hogy vegyen fel egy pulóvert,meg egy sapkát,mert ez a furcsa,rendkívül ritka égi esemény akár leégést is okozhat.Döbbenten figyeltük ahogy kisüt,aztán amilyen gyorsan feltűnt olyan gyorsan el is múlott.....
A mai napnak megint lőttek,ismételten szakad......
Kamerákat én is nézegettem,de még nem jutottam el odáig,hogy vegyek is.Ha veszel majd megkuksizom....:-)
Mondjuk ez a szám amit mondtak a Sefagosok ,nekem is erősnek tűnik,de olyan 2000-et el tudok képzelni....esetleg felújítva picit többet.Szerintem én olyan 8-900 óránál járhatok a 4500-assal,de most már nem fog annyit menni....
A tankszuszogót érdemes megnézni,mert az nem kiszakad,hanem eltömődik és nem tudja adni az üzemanyagot a tank-vákum keletkezik,ezért csak alapon megy a motor,nekem egyszer volt már ilyen,azóta évente tisztítom.Szét lehet pattintani,van benne egy fehér színű filces anyagú szűrő,azt kell kimosni-kifúvatni.
Mondj lszi példát. GoPro-ra gondolsz, vagy egyéb? Engem is érdekel, főleg a rögzítéstechnika szempontjából. Eddig a körfogantyú környékében gondolkodtam.
Nézegettem fejre (vagy gépre is) szerelhető sportkamerákat, azokkal fa... felvételt lehet csinálni. Nem beszélve arról, hogy hal fárasztást is fel lehet venni...:)))