Keresés

Részletes keresés

Vándor21 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24146
Úgy látom azért keverednek rendesen a fogalmak és a szolgáltatások. Mindenképpen érdemes tisztázni, hogy mit ért valaki biztosítás és tracking alatt. Ki kell próbálni: Magyarországon feladni egy külföldi ajánlott levelet - ahhoz bizony semmiféle tracking nem jár. Az internetes követés csak borsos felárért. Az "ajánlott levél" sem jelent feltétlen biztosítást, csak egy határig (topicban többször kitárgyalva), ha a csomagban lévő érték felette van, akkor értéknyilvánított levélként érdemes küldeni. Borsos felár szintén!

Külföldről érkező ajánlott leveleknél, small packeteknél se mindig szokott netes tracking járni, van ahol működik, van ahol nem. Mondok sokkal jobbat, nekem volt olyan Magyarországra érkező csomagom, ami veszettül késett. Tudtam az ajánlott szelvény számát, ezzel érdeklődtem munkahelyemről telefonon a nemzetközi kicserélőnél, akik határozottan állították, ez a szám még meg se érkezett az országba, tudakozódjak a külföldi feladónál. Mire hazamentem, otthon várt az értesítő, mentem a postára és felvettem a csomagot. Azt a csomagot, amiről a pesti központban állították, be se ért az országba...
Robykee Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24145
"Ha a kereskedő nem terhel határidőn belül, akkor a zárolás automatikusan megszűnik"

Ezt egyszer én is megszívtam, igaz nem Ebay-es vásárlással. Vártunk hetekig, nem jött semmi. Aztán nekiálltunk reklamálni, mire megkérdezték a rendelési számot, mondtam hogy na olyat se kaptunk! Nem volt visszaigazoló mail, se semmi. Aztán persze kiderült, hogy a pénz visszakerült a számlámra, mert ők nem húzták le :D Mondjuk ilyen hogy lehet, azt nem értem.
Előzmény: digicat (24143)
Otisz-Mart Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24144
A bankkártya osztály közölte azt, hogy xy céghez került az összeg a számlámról, ezért javasolták, hogy indítsak egy reklamációt.
Egyébként nem az első vételem ez, hanem kb. az ötvenedik, de eddig nem volt problémám.
Annyit közöltek csupán ha jogosulatlanul kapom vissza az összeget, akkor azt visszakérik.
Most várok.
Előzmény: digicat (24143)
digicat Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24143
2-3-több nap eltérés minden banknál van, ugyanis így működik a bankkártyarendszer: előbb zárol, aztán 1-30 napon belül terhel, addig függőben van a tranzakció. Ha a kereskedő nem terhel határidőn belül, akkor a zárolás automatikusan megszűnik (így működik a PayPal és eBay 1 egységes kártyaellenőrzése is, ha még emlékszel rá).
Más bankokhoz képest csak annyi a különbség, hogy másoknál (legalábbis jónéhánynál) interneten láthatók a zárolt tételek is (természetesen elkülönítve a könyvelt tételektől), az OTP-nél nem. Van ahol a zárolás határideje is látszik a zárolt tételben (pl. Raiffeisen).
Reklamálnod csak akkor kell(ett volna), ha ténylegesen megterhelték a számládat, azaz lekönyvelődött a tétel. Nem jó elsietni, mert a jogosulatlan reklamáció miatt pénzbüntetést kaphatsz, és ha nem volt terhelés akkor a reklamáció jogosulatlan (amiket az OTP-ről olvastam azok alapján kinézem belőlük).

Kérj meg valakit hogy fizessen helyetted, ebben és a PayPal topikban is lesznek jelentkezők (többnyire ugyanazok :-)
Előzmény: Otisz-Mart (24140)
Otisz-Mart Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24142
Megpróbálom az eladóval lebeszélni a dolgokat.
Mindenkinek köszönöm a hozzászólást!
Előzmény: pittipitti (24141)
pittipitti Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24141
Nem kapsz negatívot...
Eladódnak írsz hogy 7 nap után fizeted paypallal....
Nem látok gondot akkor amiért izgulnod kéne.
131ezret meg nem veszítetted volna el semmiképp....
Előzmény: Otisz-Mart (24140)
Otisz-Mart Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24140
SZámlatörténetben nem látszik, de az OTP-től ez nem újdonság, mert soha nem naprakész. 2-3 nap eltérés mindig van.
Kártyareklamációt már megtettem, lévén nem szeretném a 131ezer forintomat elveszíteni. Most az van, hogy 7banki napon belül visszautalják az összeget.
Így viszont valószínüleg kapok egy szép nagy negatívot a néhány pozitív mellé, ami elég rosszul fog mutatni, főképp hogy hibás sem vagyok. :-(
Kellemetlen.
Persze az eladónak nem fogom tudni megmagyarázni, hogy nem én vagyok a hibás.
Előzmény: digicat (24139)
digicat Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24139
Biztos nem csak foglalás történt? Végleges a tranzakció, rajta van a számlatörténeten?
Egy nap után kétlem, hogy be lenne terhelve, inkább az lehet, hogy a banki ügyintézőnek fogalma sincs a foglalás és a terhelés közötti különbségről.
A foglalás automatikusan megszűnik pár nap után. Ha mégis beterhelték, és a PayPal historyban nem látszik, akkor indíts egy kártyareklamációt a banknál.
Előzmény: Otisz-Mart (24137)
pittipitti Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24138
Én jártam már kis összeggel így....a zárolt tételek közé kerül ahonnan a paypal nem fogja lekérni és így visszamegy a zárolásból a számládra....zárolt tételeknél láthatod mikor oldja fel a bankod a zárolást.
Paypalhoz hiába írsz hisz náluk nem látszik..nem is fogják lekérni.
Bankodnál indíthatsz chargeback eljárást ha nem kerül túl sokba....én kivártam azt az egy hónapot kb és visszakerült a pénz a folyószámlámra.
De neked ez nem lehet megoldás....bankodnál meséld el a történeted érthetően..lehetőség szerint a központi ugyfélszolgálati emailcímükre írj emailt.
Előzmény: Otisz-Mart (24137)
Otisz-Mart Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24137
Sziasztok!

Elég érdekes dolog történt velem tegnap-
Vásároltam az USA-ból egy laptopot. A vásárlás után azonnal kifizetni akartam a leütési árat+postaköltséget+biztosítást. 2x próbáltam meg, de a PayPal nem fogadta el a tranzakciót, ellenben kiderült, hogy a számlámról levonásra került az összeg (cirka 131ezer Ft).
Az ebay-en és a PayPal-on is ott fityeg a jel, hogy fizessem ki. Írtam az eladónak hogy átutaltam, próbálja leellenőrizni, de ő azt válaszolta, hogy nem érkezett meg az átutalás.
Az OTP Bank kártyaosztálya utánanézett a dolognak, és az összeg az eladó céghez vándorolt (hogy milyen módon tudott a PayPal kikerülésével átmenni, arra senki nem tud választ).
Járt már valaki így?
garfieldka Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24136
A hosszú idejű postázásokban kétkedőknek!

Feladás dátuma: 2008. január 4. Korea.
Budapesti csomagkicserélő: 2008. február 20. 8:00 óra
Vámhivatal: 2008. február 20. 11:00 óra.

Dispute előtt megkérdeztem az eladót, hol a csomi? Külföldön volt, nem tudott Tracking számot adni. De tájékoztatott, hogy náluk most ünnepi időszak van és ez lassítja a postát. Megnyugtatott arról is, hogy feladta a vásárlást követően azonnal.

Biztos ami biztos alapon a 44. napon megnyitottam a disputét.

Ma az eladó hazaérkezett és ahogy ígérte, megküldte a Tracking Nr-t. Annak alapján valószínűsítem, hogy a jövő hétem megkapom a küldeményt.

Ezzel csak azt szerettem volna ismertetni, hogy bizony sokszor számunkra ismeretlen, szokatlan tényezők miatt is lehet rendkívül hosszú a csomagok érkezése.
pittipitti Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24135
Ez általános...
Ha teheted közvetlen az emailcímükre írj ha tudod....
És a felesleges vagy értelmetlen kérdésekre nem felelnek....
Vagy ha buy it nowos terméket vennél és kérdezel róla arra is késve felelnek.

De ez érthető pl ha kifutóban van 30 termékük egy héten és mindenki bombázza őket kérdésekkel....:(

Nekem volt már olyan hogy kértem valamit hogyan küldje a levelet...vártam a pénz küldésével hátha válaszol végre....meguntam..fizettem és láss csodát a kérésemnek megfelelően lett küldve de nem válaszolt egyszer sem.
Előzmény: lzs81 (24133)
pittipitti Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24134
Ha paypallal fizetted akkor azonnal dispute indítása és teljes refund kérése.
Az eladódnak ilyenkor vissza kell refundolni a teljes pénzt és az ő dolga a postai kártérítés intézése.
Neked meg nem kell átvenned ha már kívülről az átvétel előtt látszik hogy gond van vagy törött....
Előzmény: tux4 (24132)
lzs81 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24133

Veletek is előfordul, hogy a feltett kérdésekre nem válaszolnak az eladók (usa, német, angol), vagy csak engem "tisztelnek" meg ezzel?

 Arra merek gondolni, hogy a "Hungary"-val van bajuk, mert a minősítéseim mind pozitívak.

tux4 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 24132
Sziasztok!

Vásároltam egy PDA-t Angliából az Ebay-en keresztül, de sajnos út közben kiszedtek belőle szinte mindent.
Amikor megnyertem(január 27-én)a licitet, kértem az eladót hogy adja meg, hogy pontosan mennyi a szállítási költség. Erre ő azt válaszolta hogy tegyek rá £10-t és lesz benne biztosítás és stb.(ezt írta : "Just add £10 and you will get insurance etc"). Tehát mivel azt írta hogy lesz benne biztosítás, megbíztam benne, ezért elküldtem a pénzt(£50+£10, összesen £60) Paypal-lal. Február 5-én feladta és 12-én meg is érkezett. De sajnos valaki vagy valakik kinyitották útközben, és kiszedtek belőle mindent kivéve az angol nyelvű használati útmutatót, az eredeti dobozát meggyűrve és az angliai csatlakozós tápkábelt.
A Postán mondták, hogy mivel levélként küldte nincs rá biztosítás,de lehet,hogy a Magyar Posta fizet majd valamennyit, felvették a jegyző könyvet, de még nem jelentkeztek azóta. Az eladónak felvetettem, hogy nem volt elég elővigyázatos, mivel nem lett volna sokkal drágább jobb feltételek mellet küldeni(International Signed For csak £11.18 lett volna), de erre ő azt válaszolta, hogy ez már nem az ő felelőssége, nekem kellet volna kérnem extra fedezetet a csomagra. A csomagon a Royal Mail-es matricán rajta volt, hogy £7.68 volt a szállítási díj, tehát 1360 gramm volt elvileg és kis csomagként lett feladva (Airmail Small Packets). Aminek elvileg £34-ig van biztosítása, kértem(Február 16-án) hogy küldje el ezzel a csomaggal kapcsolatos papírok számlák másolatát email-ben, és kezdeményzen ő is az angol postán kártérítést az elveszett tárgyakra (compensation for lost items) ,de azóta erre még nem reagált viszont egy másik levélre válaszolt amit nem sokkal ezután küldtem...

Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni?
Előre is köszi.
digicat Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24131
Olvasd el ezt és az előzményeket:
névtelen nick válasz | megnéz | könyvjelző 2008.02.20 11:39:47 © (24114)

Neki 3 hétig jött egy Priority Mail, a tiéd ha jól tudom nem légiposta hanem földi (hajóval jön), jóval tovább fog tartani. A tracking ehhez a küldeményhez plusz pénzbe kerülne, lásd usps.com (bár nem egyértelmű, és az sem, hogy lehet-e biztosítást kötni rá). A claim határidőig még van időd, addig légy türelemmel.
Előzmény: pkeroka (24124)
pittipitti Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24130
Ha te külön biztit is fizettél rá és ezt a postai bélyeg értékén nem látod akkor visszakéred utólag a bizti díját.
Előzmény: pkeroka (24126)
pittipitti Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24129
Fizetés után 45 nap a lényeges....én már 30 napnál elindítanánm a disputét..elkkor még 20 nap van hátra a claimmá alakításból...ami idő alatt bőven megjöhet és zárhatod a disputét.....de nálad érdemes nyitni...
Előzmény: Dro0pY (24128)
Dro0pY Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24128
Mármint a rendelés volt 1 honapja, legutóbb 1 hete jelentkezett a srác. De most már hiába adja fel újra, kicsúszok a 45 napból, ha nem inditok most dispute-ot...
Előzmény: Dro0pY (24127)
Dro0pY Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24127
Sziasztok!

Csak visszatértem. A sztori röviden: rendeltem egy telefont Angliából, a srác a rendeléstől számitva kb. 2 hétre adta fel (addig semmire se reagált), adott tracking számot, de a csomag a tracking szerint azóta is ott van, ahol feladta. Én hivtam az angliai futárszolgáltatot hogy mi van már, azt mondták, a feladónak kell hivnia. A srácnak ezt megirtam, azt mondta, rendezi, azóta megint se kép se hang. Mindig sűrűn elnézést kér, amikor ir... A sztori több mint 1 hónapja volt, most már inditok egy dispute-t nehogy kicsússzak.

De még sosem kellett ilyet tennem, nem tudom hogy kell, és nem akarom elszúrni, mert nem kis tétel. Hogy csináljam, hogy jó legyen?
pkeroka Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24126

Köszi a választ.

Én most azon pöccentem be, hogy mi az, hogy nincs tracking number? Ha biztosítva kérem a csomagot, akkor az nem azt jelenti, hogy úgymond "ajánlva" adja fel? És akkor most higgyem el, hogy becsszó feladta? Akkor a biztosítást mégis mire fizettem?

Előzmény: pittipitti (24125)
pittipitti Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24125
Nézzed meg hogy negatívot kapott-e mostanában.
Ha nem akkor várj még vele....kb fizu utáni 30. napon nyiss egy disputét a paypalon.
Itt leírod hogy nem kaptál terméket és kéred vissz az összes pénzed....
Ha dispute közben megjön a termék akkor zárod....
Disputét 20 napon belül kell claimmá alakítanod ha nem oldódik meg a kérdés.

Előzmény: pkeroka (24124)
pkeroka Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24124

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, mert fordultam már hozzátok és akkor is tudtatok segíteni....

 

Rendeltem egy apróságot (konkrétan eg szemfestéket :))), kb. 20 USD értékben. Egyész pontosan a termék 18,99 USD volt, a szállítási díj (USPS First Class Mail International) 6,95 és fizettem még biztosítást is 2,00 USD értékben. Szóval a gondom, hogy állítólag január 25-én feladta az eladó a terméket, de én a mai napig nem kaptam meg. Most kértem tőle valami tracking numbert, erre ezt válaszolta:

 

It was shipped on Jan 25, tracking isn't available for international shipment, it usually takes 7-10 business days to arrive.

Írtam neki, hogy akkor most mégis mi van, várjak a semmire??? Szerintetek nyissak dispute-ot? Vagy csak szimplán kérjem vissza a pénzem tőle?

Légyszi segítsetek!

Köszi előre is!

Skywalker. Creative Commons License 2008.02.21 0 0 24123
.
Skywalker. Creative Commons License 2008.02.20 0 0 24122

a "step 4"-ben toporgunk egy helyben

ő is állít valamit, én is: 1-1

ezért kérdeztem, h innen hogyan lehet továbblépni?

egyelőre az a "gomb" amivel kérhetném az e-bay segítségét, szürke!

Előzmény: vsiivz (24121)
vsiivz Creative Commons License 2008.02.20 0 0 24121
ez az otodik lepes
az elson tul vagy mar?

en meg sosem kerultem ilyen helyzetbe, ugyhogy nem tudom, mivel tudod bizonyitani az igazad
de ugy gondolom az egyik jarhato ut valoban a fenykep
Előzmény: Skywalker. (24119)
Skywalker. Creative Commons License 2008.02.20 0 0 24120
másik meg az, hogy hogyha ilyenkor valamit lép is a "Trust and Safety team", akkor én pl hogyan támaszthatom alá vélt igazamat? küldjek nekik fényképeket?
Előzmény: Skywalker. (24119)
Skywalker. Creative Commons License 2008.02.20 0 0 24119

persze, ok

az a baj, h perpillanat ez a gomb (még) "szürke" számomra:

 

"My concerns haven't been resolved – I want to report this seller to the eBay Trust and Safety team."

 

talán 1-2 levélváltás és megnyomhatom? erről nem szól a fáma...

Előzmény: vsiivz (24118)
vsiivz Creative Commons License 2008.02.20 0 0 24118
Előzmény: Skywalker. (24117)
Skywalker. Creative Commons License 2008.02.20 0 0 24117

megtaláltam az ebayen történő dispute nyitási lehetőséget

 

tudtam én, h kell lennie ilyennek, korábban volt egy vásárlóm, aki bidelt, de aztán soha többé nem jelentkezett, illetve de, egy darabig egy barátja balesetével hitegetett, aztán eltűnt. egy ideig zaklattam, aztán felnyomtam a francba. akkor az lett a vége, h az eladás meghiúsult, én meg visszakaptam az insertion fee-t meg az ebay jutalékát

 

de most más a helyzet. érkezett hozzám áru, ami rohadtul nem olyan, mint amilyennek ígérve volt. az eladónak hiába írtam, h találjunk ki valamit, figyelmen kívül hagyott. most elindítottam a dispute-ot, itt most végre reagál, de mindent tagad. állítja, hogy ő eddig is válaszolt a leveleimre, mindent úgy küldött, ahogy ígérte, pattanjak már le róla, ne zaklassam, vagy "jogi lépéseket foganatosít" ellenem. ez mondjuk vicces. erre én most visszaírtam, h rohadtul nem így van, eddig egy levelemre sem válaszolt, a cumó nem olyan amilyennek ígérte, sőt, részben hamis!

 

na most kérdezem tőletek, hogy egy ilyen iszapbírkózásnak mi lehet a vége? én át mondok, ő meg bét :) és akkor most kinek lesz igaza? így nem fogunk tudni megállapodni... az ebay tud ezen segíteni nekem valahogy? vagy most akkor mire jó pontosan ez a dispute baszakodás? mondjuk valami olyasmi van, hogy hogyha az eladó 10 napig nem válaszol a kérdésemre, akkor az ebay "közbelép". vagy mi. de most akkor hogy is van ez?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!