Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ottofon Creative Commons License 2007.12.19 0 0 29

Kissé gúnyosra sikerült a hozzászólásod!  Kissé félreérteeted amit írtam, de sebaj. Lehet kérdőjelet kellett volna tennem a mondat után mert így valóban félreérthető.

Csak arra világítottam rá hogy a nagy nyomást és hőmérsékletet hozza fel a kolléga az anyag beépülésére a fémbe. Árulja el valaki hogy ez pontosan milyen nyomás és hőfok!!! csak mert alig hiszem hogy 200-300 foknál magasabb hőmérséklet lenne  pl az olajban futó hajtókarcsapágyaknál.. Ami ugye  kevés ahhoz hogy bármi is beépüljön egy fémfelületbe! Nyomás miért is van és mekkora? Ha olajfilm van két fém között akkor hogy is van ez? Ha meg nincs akkor ugye fémes érintkezés van ami ugye a kopásokért felel. És fémes érintkezés hidegindításoknál a leggyakoribb és szélsőséges terheléseknél! Válaszokat szeretnék kapni nem kérdéseket! Amúgy lehetek akár fodrász is, tök mindegy.

Előzmény: BarG (28)
BarG Creative Commons License 2007.12.18 0 0 28

szóval a lényeg az, hogy egy motorban nyomás és hő akkor van ha a két fém fémesen összeér!!

 

Én mérnök vagyok, teljesen logikusan gondolkodom,

 

Villamos, építész?

Előzmény: ottofon (27)
ottofon Creative Commons License 2007.12.17 0 0 27

Van egy nagyon fontos állítás amit mindegyik felületnemesítős adalékot hirdető egyén megemlít  (ezt tőled ollóztam ki): a nyomás és hő hatására az adalékban lévő szén molekulák a fém felületébe beleolvadva olyan védőréteget képez, amely az esetleges fizikai hatás fokozódása hatására azzal egyenes arányban fokozódik.

szóval a lényeg az, hogy egy motorban nyomás és hő akkor van ha a két fém fémesen összeér!! Ha ez bekövetkezne bemaródások , komoly kopások keletkeznének! Pont erre van az olaj, hogy a kialakult filmréteg ezt megakadályozza! Tehát teljesen úgy tünik, hogy az említett folyamat gyakorlatilag meg sem történhet, hisz a felületek végig kenés és ezáltal hűtés alatt állnak. Még főiskolás koromban tanultam, hogy a fémek felületét szénnel lehet nemesíteni (és sok egyéb anyaggal is) magas hőmérsékleten! Annak idején még a P20-as Pannoniám öntöttvas hengerét edzették felületileg "hasonló" technológiával. Kb annyit is bírt. 5000km és lehetett felfúrni! De ugye akkor már a kemény réteg vékonyodott és utána már csak 3000km-t bírt...

Most nincs időm hosszabb válaszra, de szeretnék látni bármilyen eredményt arról hogy pl a METABOND káros hatást fejt ki a motorban! Én mérnök vagyok, teljesen logikusan gondolkodom, de kizártnak tartok olyan eróziós folyamatot ami egy motorban 150-200ezer km alatt zajlana le csupán. Ha ilyen lassú lenne akkor ennél még a beszívott levegőben lévő savas esők hatása is számottevőbb, nem beszélve a motorolajba jutott korom és egyéb anyagok hatásáról! Az elmondásod feltételezésnek tűnik! Ami furcsa is mert nem hiszem hogy arra van pénze egy cégnek hogy 150ezer km-es tesztet végezzen egy másik cég termékével ami hiteles is. Ebben az esetben minimum 4 motort kellene azonos körülmények között tesztelni amiből 2 kezelt kettő pedig adalékmentes! Ha arra nincs pénze egy cégnek hogy mai körülmények között tesztelje a termékét akkor hogy állíthatja azt amit állít! Amúgy 30 éve totálisan más olajak, üzemanyagok voltak, így nekem igenis bizonyíték (mérési eredmény) kell arra nézve hogy a mai olajakkal nem képez kölcsönhatást, és a mai nemesített felületű fémalkatrészekbe is épp úgy képes beépülni mint a 30 évvel ezelőtti teljesen másösszetételű fémekbe! Azt hiszem  feladtam a leckét!

Előzmény: véda3 (23)
wolfka Creative Commons License 2007.12.16 0 0 26
Ha a cég nem ígér semmit csak jobb kenést, amit persze nem tudok leellenőrizni akkor minek vegyem meg?
Ilyen alapon akkor megveszem az egyel jobb olajat, aminél szintén nem látok különbséget és ugyan ott vagyok!
Előzmény: véda3 (23)
wolfka Creative Commons License 2007.12.16 0 0 25
Nem tudom megnézni a tesztet mert a teszt szóra 1másik link jön fel.
Estleg más szóval hettesítsd a linket.
Előzmény: véda3 (24)
véda3 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 24
Metabond Teszt
véda3 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 23
Első reakciódra válaszolva:
Az adalékoknál általam említett káros hatások nem feltétlen néhány ezer kilométer múlva mutatkozik. Ezek nem feltétlen fizikai hatások, hanem kémiai maróhatások is lehetnek.
Hogy csendes a motor? OK. Mihez képest? Te, aki mondjuk minden nap, használod az autót, vagy hetente, mindegy is. Egy folyamatos egyenletes kopást, vagy károsodást, amely lehet, hogy 100-150-ezer kilométer után fog jelentkezni, nem fogsz észrevenni soha, mert a füled folyamatosan hozzászokik az új hanghoz. Úgy ahogy egy szülő sem veszi észre, hogy a gyermeke mekkorát nőtt egy év alatt, mert minden nap látja. Csak a nagynéni esik hanyatt, aki csak minden Karácsonykor látja a gyereket. Én ezért ragaszkodom a motorolaj adalék választásánál a száraz, ellenőrizhető, hiteles adatokhoz.

Második reakciódra:
Őszintén mondom, tisztelem a kétkedésed, ugyan is a kétkedők vitték előre mindig a világot. A fanatikus hívők meg uralják. Sajnos! Ő belőlük van a több. Ez a birkaszellem. Ezt az előbb volfkának is kifejtettem.
1.Bevallom, hogy ez a kétely első kanyarban bennem is felmerült és megkérdeztem a Bisho’s-os céget, mit akarnak bizonyítani ezekkel az ósdi eredményekkel. Erre ők visszakérdeztek, hogy mondjam meg, idézem: „Mi változott a motorban lévő súrlódó alkatrészek egymásra gyakorolt hatásában az elmúlt 30 év alatt? Ha azt válaszolná, hogy tulajdonképpen semmi, akkor téved! A súrlódó alkatrészek egymásra való hatása fokozódott! A gépjárműgyártókra vonatkozó környezetvédelmi megszorítások és gazdasági kihatások kisebb fogyasztású autók gyártására kényszerítette őket. A gyártók a több más megoldás mellett arra is kényszerültek, hogy a mozgó (súrlódó) alkatrészeket szorosabb illesztésekkel készítsék el, ez által nagyobb teljesítményt érjenek el, amit az áttételeken keresztül fogyasztás csökkenést is eredményezhet. A kenőolajakból és az üzemanyagokból kivonták a jó kenést biztosító, de környezetre és üzemeltetésre káros anyagokat, mit ólom, kén, klór…stb. Tehát összegezve annyi változás történt, hogy a szorosabb illesztések miatt fokozódott a kenés igény, amit csak külön adalékolással lehet megoldani. A Bishop’s adalék szabadalma pontosan erről szól. A miromolekuláris diffúzió lényege az, hogy a nyomás és hő hatására az adalékban lévő szén molekulák a fém felületébe beleolvadva olyan védőréteget képez, amely az esetleges fizikai hatás fokozódása hatására azzal egyenes arányban fokozódik. Ezt a védőréteget Ultrahanggal sem lehet eltávolítani a fám felületről. ”
Ha jól emlékszem erről van is az oldalukon valami teszt.
Azt hiszem ez meggyőző válasz.
2. Nem tudom, hogy miért nem ismertebb. Nem is reklámozzák szerintem sehol.
3.A Formula1-ben szerintem nem használnak semmilyen adalékot, ha meg használnak, akkor saját fejlesztésűt. 2007-es Dakaron egy cseh quados használta. Az oldalukon is rajta van.(AUTOSPORT link alatt)
4. Erre nem tudok mit mondani. Lehet, hogy Amerikában, meg Európán kívül rengeteget eladnak, csak itt nincs, aki felvállalja a reklámot. Mondjuk egy jó laborban egy hosszú teszt nem kis pénz.
5. Az autógyáraknak, és minden más gyártó cégnek az érdeke, ami világ gazdasági érdek is, hogy folyamatos és minél nagyobb termelési eredményt mutassanak fel. Vagyis nőjön a GDP. Ezért minden műszaki cikket, autót, gyártmányt adott kihordási időre terveznek. Ezen kívül olyan nagy a technikai fejlődés, és a konkurencia harc, hogy egy adott gyártmány, még egy auto is 5-6 éven belül elavul. Kérdésem, minek gyártanának olyan új autót, aminek a motorja 25 évig bírja, míg pl.:az elektronika benne 8 év után elavul és tönkremegy? A gépjármű óvása mindig is a tulaj privilégiuma. Neki kell eldönteni, meddig akarja használni.
6. Jó kérdés. Csak annyit tudok, amit nekem írtak. Garantálják, hogy az adalékban az ásványolaj kéntartalmán kívül nincs semmilyen olyan vegyi anyag, amely megváltoztatná a motorolaj kémhatását, viszkozitását, vagy bármilyen alapvető tulajdonságát. Valami ilyesmit írtak. Nem tudom idézni, mert fél éve egy vírus elvitt minden levelemet.
7.Pont ez az, amire próbálom felhívni a figyelmet. A látványos és megtévesző tesztek és reklámok. Próbáld meg, írj a Metabond képviseletnek és küldjenek egy hivatalos okiratot, amelyben szerződést kötöttek valamelyik F1-es céggel. Azt hiszem ennek nagyobb híre lett volna a Metabondosok körében.
8. Ezt nem tudom. Kérdezd meg őket.
9. Szerintem ezt is kérdezd meg. Az adalék.hu-n nics garanciáról szó, de ha szóbahozod, lehet, hogy adnak.
10. Ezért is tetszett a Bishop’s-os cég, mert nem ígértek csodákat, csak egy tökéletesebb kenést, valamelyest növekvő teljesítményt amit, ha nem használsz ki, akkor csökken a fogyasztásod. Szóval Ők nem egyszerűen azt mondták, hogy, ha ezt a terméket használod, akkor 10%-kal csökken a fogyasztásod, hanem azt, hogy valamelyest növekszik a teljesítményed. Ha nem nyomod jobban a gázt, vagy nem cuccolsz többet a géppel, akkor várhatóan kevesebb lesz a fogyasztásod, de erre garanciát nem vállalnak, mert minden autó mást és mást produkál és minden embernek más és más a vezetési stílusa. Szóval nekem ez egyenesebb beszéd.
Előzmény: ottofon (21)
véda3 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 22
Válaszolnék előző megjegyzéseidre, ill. kérdéseidre.
-A hasonló stílus (amit én nem érzékelek) több dologból adódhat. Pl.: az oldalon lévő szöveget hozzám hasonló korú, hasonló információkkal rendelkező írhatta. Ezen kívül, a szakmai szóhasználat, mint minden szakmában, a tribológiában is azonos. Tény és való, hogy azt az oldalt sokszor elolvastam. Kukacos ember lévén ebben is hibákat kerestem. Lehet, hogy ebből ragadt rám némi stilisztika.
- A tribológus ismerősőm is kíváncsi volt az összetételére, de mint előző irományomban leírtam, ezt a terméket állítólag szabadalom védi. (bár ezzel kapcsolatos hiteles adat nincs az oldalom). Ez nem volt meglepő, mert egyetlen adalék gyártó és forgalmazó sem bocsátja közszemlére termékének összetételét. Tehát megállapíthatjuk, hogy ebben nem különbözik más adalékoktól.
- Igen tribológus ismerősöm elolvasta az oldalon lévő infókat és azt mondta, hogy” alapvetően korrekt és kenéstechnikailag is helytállóak információk”. (mint már előző irományomban leírtam)
-A többi kérdést és megjegyzést összefoglalnám nagyvonalakban.
Ezekből a mondataidból süt a korunk reklámokkal bombázott, tudatos vásárlást elnyomott vásárló szavai. A mikor egy termék felhasználhatóságáról beszélünk akkor első kanyarban szó sem lehet hitről és meggyőzésről. Helyette a hiteles, ellenőrizhető tények és a konkrétumok jöhetnek szóba.
1.A hit kételyek nélkül nem más, mint fanatizmus, ami mindegy, hogy hol és milyen mértékű, egy biztos, hogy káros.
2. Eszem ágában sincs meggyőzni téged arról, hogy a Bishop’s adalék a legjobb, ami kapható. Én viszont meggyőződtem arról, hogy a birtokomban lévő adatok alapján, (amelyeket Te is megtalálhatsz és beszerezhetsz) amelyeket szakemberekkel is értékeltettem, ez az adalék tűnik számomra a legmegfelelőbbnek. Ha meggyőzőbb egy olyan ember ajánlata, akinek hinni akarsz, az a Te dolgod.
Ha TV-t akarok venni, számomra mindegy, hogy mit ajánl a haverom, az apám, vagy a szomszédom. A TV szerelőhöz megyek megkérdezni, hogy mit ajánl. Én ugyan ezt tettem az adalék vásárlása előtt is.
A fórumban való részvételem oka, pedig az, hogy erről az eredményről tájékoztassam adalék használó társaimat.
Ennyi.
Előzmény: wolfka (19)
ottofon Creative Commons License 2007.12.14 0 0 21
Na én is elolvastam a honlapot. Elég meggyőző, de! Kételkedem. Hogy miért? 1.  Amiket megnéztem mérési eredményeket azok közel 30 évesek! Ennyi idő után szerintem teljesen hiteltelenek! 2. Ha valóban ennyire király a cucc akkor miért nem ismertebb? 3. A FORMA1-ben miért nem használják? 4. Ha nekem lenne egy ilyen "csodaszerem" akkor sokkal alaposabb és aktuálisabb teszteket csináltatnék neves és független tesztlaborokkal és azokat reklámoznám mindenhol! 5. Ha ez tényleg ilyen jó szer akkor tuti felfigyelne rá valamelyik autógyár és gyárilag kezelné a motorjait mielött piacra dob egy autót, ezzel is növelné a megbízhatóságot. 6. Ha az összetétele annyira titkos akkor miért ne lehetne benne ugyanolyan "káros" anyag mint az említett konkurens termékekben. 7. A FERRARI állitólag gyárilag metabond-dal van kezelve. Ezt mintha még plakátokon is láttam volna pár éve. Ezt erősítse meg vagy cáfolja meg valaki. 8. Mi van ha a metabonddal kezelt motoromba öntöm? Ilyen tesztek nyilván nincsenek, így választ sem kaphatok a kérdésemre. Lehet hogy reakcióba lép a két anyag egymással? Vagy akár gyengíthetik is egymás hatását. Ki tudja? 9. Milyen garanciát vállal bárki arra hogy valóban hatásos a szer? 10. Kb egy éve kipróbáltam egy égésjavító "csodaszert" ami azon kívül hogy teljesítménynövekedést és fogyasztáscsökkenést igért, nekem határozottan megnőtt a fogyasztásom. Persze lehet azért is mert nagyobbak a dugók amikben araszolok nap mint nap. Hétköznapi használat során hazudik aki korrekt eredményt tud felmutatni bármilyen adalékra vonatkoztatva hisz 5% körüli változások érhetők el, mely bőven hibahatár és külső körülmények, hatások következménye is lehet.
Előzmény: véda3 (18)
ottofon Creative Commons License 2007.12.14 0 0 20

Nem tudom mit mondjak a TÁTRA tesztr, főleg amíg nem látom. Az tény hogy a dizel automban 240ezer km van és a 20ezer km-es olajcsere periódus alatt fél liter olajat eszik meg. Még sosem láttam füstöt a kipufogón se hidegen se padlógázon. A motor csendes. Hogy ehhez köze van-e annak hogy metabonddal kezeltem? Nem tudom, de inkább ugyanúgy beletöltöm olajcseréknél, mert ennél rosszab ne legyen!

Előzmény: véda3 (15)
wolfka Creative Commons License 2007.12.14 0 0 19
Megnéztem az oldalt...
Hasonló stílusban írsz mint ahogy ott és persze többször is leírod az oldal címét......:)
A mikrobiológus ismerősöd nem volt kíváncsi az adalék össztételére???
Elolvasta az oldalt és azt mondta jó?:)
Melyik cég állítja a termékéről hogy ezt vagy azt okoz?
Egyik se, tehát ne higgy neki!
Ráadásúl szigorúan titkos az összetétele!!!!:)
Az adalékgyártók nagyrésze a mikromolekuláris diffúzióra hivatkozik.....
Ezek után győzz meg minket!
Előzmény: véda3 (16)
véda3 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 18
Sajnos csak papíron van meg, de a hét végén fölszkeneltetem valakivel és közszemlére bocsátom.
Előzmény: feri2360 (17)
feri2360 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 17
Légy szíves tedd közkinccsé a vizsgálat eredményét. Fontos, hogy tudjunk mindenről az adalékokkal kapcsolatban, legyen az pozitív vagy negatív tény. Kösz.
Előzmény: véda3 (15)
véda3 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 16
Vitatkoznék az álláspontoddal. Ugyan is az adalék soha nem fogja neked újjá varázsolni az autódat. Egy öregasszonyba önthetsz 5 liter bérescseppet, akkor sem lesz belőle szűzkislány.
Tapasztalataim szerint sajnos az adalék felhasználóknak az 80%-a ebben a hitben él, mint TE. A jó adalék az tényleg jó súrlódáscsökkentő hatású. A motornak nem csak félhalott állapotban van szüksége súrlódáscsökkentő adalékra, hanem új korában is. Ez az egyetlen lehetőség, hogy megnöveld az élettartamát és nem kell idejekorán bontóba lökni. De szerintem látogasd meg Te is Bishop'-os oldalt, a http://www.adalék.hu-t. Ha jól emlékszem, ott valahol szó van arról, hogy mikortól érdemes adalékot használni.
Az olyan autóknak amik le vannak pusztulva és meg akarnak szabadulni tőlük, kizárólag csak azoknak ajánlom azokat az adalékokat, amelyek megnövelik a motorolaj viszkozitását. Pl.: Restore. Ezek az adalékok amelyek kb. 1000 km távra 10-15%-kal is megnövelhetik a teljesítményt és jelentősen lecsökkentik a fogyasztást, De kb.1000Km után minden vissza áll a régi üzemmenetbe és örülhet a tulaj, ha nem megy tönkre a motor. Ugyan is a megnövekedett viszkozitású olaj a normál viszkozitású olajhoz tevezett és készített olajcsatornákban egyértelmű, hogy nem fog eljutni minden alkatrészhez amelyek kenést igényelnek. Vagyis előbb utóbb valamelyik alkatrész hanyattesik és mehet a felújitás. Ezeket az adalékokat általában valamilyen fémszemcsékkel keverik, aminek a részecskéi előbb-utóbb a szűrőt eltömik és ebben az esetben a biztonsági szelepen keresztül szűretlenül kerül vissza az olaj azokra a helyekre, ahol jó kenést kellene biztosítani. Az eredmény egyértelmű. Bontó, vagy felújítás.
Tehát visszatérek az előző irományomhoz. Nagyon meg kell gondolni, hogy mit használsz. Természetesen továbbra is segítek, ha ilyen gondod lesz.
Előzmény: _c_ (13)
véda3 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 15
A METABOND-dal kapcsolatban:
Tulajdonomban van egy 1998-ban végzett csehországi, hiteles(!!!) Metabond bevizsgálási eredmény határozatának(másolata), amit az akkori cseh metabond vezér kezdeményezett egy kémiai laboratóriumban. A vizsgálatot TATRA autókon végezték.
Eredménye: A Metabondot nem ajánlják egyetlen TATRA autóba sem, valamint attól a naptól egyetlen TATRA autóra nem vállalnak garanciát, amit Metabonddal kezeltek.
A cseh metabond vezér abban a percben lemondott!!!
Ő egy gerinces ember volt, nem úgy, mint a magyar vezér, akinek ugyan úgy tudomása van erről az eredményről.
Ha érdekelnek a részletek, szívesen elküldöm a fordítást.
Előzmény: ottofon (12)
feri2360 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 14

Kedves _c_, a topikot abból a célból nyitottam, hogy az adalékokat használók, használni kívánók és érdeklődők megbeszélhessék e témát, előnyöket, hátrányokat, tehát ez NEM a hitviták helye. Konkrét igényeket, tapasztalatokat, teszteket, stb. kéne megírni. Amíg a Liqui Moly (ismert és elismert német kenőanyag specialista cég) is árul többféle adalékot, addig itt nincs szükség az ilyen rossz dumára.

Előzmény: _c_ (13)
_c_ Creative Commons License 2007.12.13 0 0 13

Egy jó motorba gyári előírásoknak megfelelő, jó minőségű belevaló olajat kell önteni.

 

Egy kopott motorba, ami kajálja az olajat talán van értelme adalékot borítani, ha ezzel az a célod, hogy még egy kicsit akarod használni a bontószökevényt, mielőtt a motorjád felújítod/ a kocsit a bontóba betolod.

Szerintem.

ottofon Creative Commons License 2007.12.13 0 0 12

Hello! Korrekt munkát végeztél! Én is jártam a MOL kutatóközpontjában ha jól emlékszem Esztergomban még főiskolás koromban. Ők se ismerték nagyon az adalékokat és hasonlóan nyilatkoztak. Ugyanakkor nem értem pl hogy a METABOND amelyik egy  10-20 éve piacon lévő stabil cég, stabil termékkörrel nem tudna felmutatni egy hosszútávú mérési eredményt!?? Ezek szerint én vagyok az első hosszútávú tesztelője?? :)

Nekem bevált eddig (kb 70000-t tettem az autóba metabondosan). Most lesz esedékes az olajcsere és megint csak beleteszem. Az a duma hogy ártalmas anyag van-e benne megint csak süketelés, mert mi az ártalmas? Vagy mire ártalmas? Az egészségre? A gumialkatrészekre? A fémekre? Katalizátorra? A metabond 10millió ft-os garanciát vállal ha bizonyítható hogy a terméke miatt ment tönkre valamelyik alkatrész, vagy maga a motor. Persze lehet hogy sima átverés és 2 dl jobb motorolaj van a flakonban ami semmit sem ronthat a motorolajon?

Előzmény: véda3 (11)
véda3 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 11
MINDENKINEK!
Az utóbbi években aránylag sok időt szenteltem a kenőolaj adalékokra, mert úgy tűnik, hogy sokáig kell használnom a nagynehezen összekuporgatott Sprinteremet, amíg ismét tudok venni egy újabbat. Lehet, hogy nagyon is belemerültem a témakörbe, de nagyon sok, meglepő infót gyűjtöttem be. Sok tribológus (kenéstechnikai) szakemberrel beszélgettem, többek között egyetemi tanárokkal és okleveles kenéstechnikai szakikkal. Az ő tanácsaik alapján próbáltam megfelelő adalékot találni, ami hosszú ideig nem sikerült, ugyan is a Magyarországon kapható, általam megismert adalékoknak mindnek olyan a hatóanyaga, amit egyetlen kenéstechnikai szaki sem javasol!!!! Legyen az Prolong, Metabond, Winn’s, Gunk, Sick50, vagy bármi más. Ezek az adalékok tefon, klór, kén,foszfát, nehézfém tartalmúak, amiknek mindnek van káros hatása. Ezek mind megváltoztatják a motorolaj kémhatását, vagy viszkozitását és egyéb káros hatásai is vannak szűrőkre, katalizátorokra, kipufogókra.
Akit részletesebben érdekel a dolog, szívesen beszélgetek vele. Persze munkámból, és koromból adódóan nem sokat netezek.
Ezek a szakemberek két dologra hívták fel a figyelmemet. Ha adalékot akarok használni, akkor csak olyant használjak (ha van) amelyben nincsenek a fenti hatóanyagok és az adalékot a felhasználás körülményeivel azonos körülmények között, hosszú távon teszteljék. Vagyis nem görgős nyomatékos vackon(mint a Metabondot),nem fél percen keresztül sivatagban,(mint a Prolongot) hanem a motorban, normál körülmények között és nem egy-két percig, hanem órákon, napokon, kilométereken keresztül. Természetesen ezeknek legyen jó eredményük. Azt is elmondták, hogy ilyen nem létezik.
Nagyon sok ismert márkának a forgalmazóját megkerestem, de sem összetevőjére, sem hosszú ideig tartó tesztelésre vonatkozó hiteles adatot nem kaptam. Amit viszont leszűrtem, hogy ezek a forgalmazók pont annyit értenek a kenéstechnikához, mint én a haragöntéshez. Azon kívül, hogy termékeiket istenítik és hülyébbnél hülyébb reklámokkal, valamint hiteltelen felhasználói véleményekkel fényezik, semmi hiteles, alátámasztható eredményt nem tudnak felmutatni.
Sokáig nem találtam megbízhatónak tűnő adalékot, mignem ez év elején megjelent a neten egy cég, aminek a honlapján olyan infókat véltem fölfedezni, amelyeket a tribológusoktól hallottam.
Az adalék neve: Bishop’s Original és a www.adalek.hu-n található. Igaz, összetételre vonatkozó információt tőlük sem kaptam szabadalomra hivatkozva, de garantálják, hogy sem teflon, sem kén, klór, foszfát és nehézfém nincs az összetevők között. Viszont sok hitelesnek tűnő, órákon, több tízezer kilométereken keresztül tartó, jó eredménnyel végződő akkreditált laboratóriumi teszteredményük van. Egy biztos, hogy az egyik tribológus ismerőm elolvasta az oldalon lévő információt és azt mondta, hogy korrekt és kenéstechnikailag is helytálló információk vannak fönt a lapon.
Nem ígérik, hogy csodát fog tenni a motorral, nincs fényezés, nincs reklám, de szerintem többet értenek a kenéstechnikához, mint bármelyik másik adalékos cég.
Ez az egy adalék, amit bele mertem önteni a Sprinterbe. Egy kicsit jobban megy, egy kicsit kevesebbet fogyaszt. Problémák nem jelentkeztek. Ja! És a neten sem találtam semmi negatív infót róla. Az ára sem vészes.


sapirico Creative Commons License 2007.10.29 0 0 10
Igen .
Próbáltam is pár itteni topikban válaszhoz jutni , de az olajosoknál nem ment . Kezdjük egy tűzforró témával : mi a véleményed a Prolongról ?
a : ha , mint mondják , utána semmiféle motorolajat nem használunk a motorhoz

b : ha utána leengedjük ( már ami nem kenődik fel a mozgó részekre többé eltávolíthatatlanul ) , és utána valami motorolajat teszünk be .
Üdvözöl a Ritka Lengyel Autók Klubja (=R.I.L.A.K. ) vezetője .
Előzmény: feri2360 (-)
ottofon Creative Commons License 2007.07.14 0 0 9
Nem egyszerű itt okosat mondani. Én azt tudom hogy 10 évvel  ezelőtt használtam a gyorsasági motoromban Energy Release-t ha jól írom és sokkal csendesebb lett, az alapjárat magasabb lett és erősebb lett a motor. Majd olvastam hogy a gumialkatrészekre nincs jó hatással talán a kén tartalma miatt... Jelenleg METABOND-ot használok az autómban és az életemet teszem rá hogy mekkora királyság! Mikor  megvettem az autóm és olajat cseréltem (CASTROL 5W-40 full syn) hidegen hallhatóan zajosan járt. Az olajcsere közeledtével főleg alacsonyabb fordulaton nagyobb terhelésnél csúnya hangokat hallottam. Azóta 3-szor cseréltem olajat és mindig használtam a metabondot. Azóta az összes említett hang megszünt, sőt hidegen sokkal hamarabb terhelhető, nincs az a jellegzetes dízel hang sem. Szóval úgy vagyok vele hogy egy tizen pár éve folyamatosan a piacon lévő német cég ekkora biztosítással a háta mögött (motorgaranciát vállalnak ha bizonyíthatóan a termékük okoz kárt) bizalmat jelent. Én úgy érzem használ, ártalma nincs. Ennyit megér.
Előzmény: BarG (8)
BarG Creative Commons License 2007.05.14 0 0 8

Nekem ez a kis gyártó-nagy gyártó összevetés azért sántít egy kicsit. Kedvenc hobbymban, a hifiben pont fordított a helyzet - ugyanis pont a kis gyártók azok, akik igazi minőséget le tudnak tenni az asztalra (lásd Audio Note, Accuphase, Voyd, Spendor, Koetsu, stb), amit meg a "nagyok" készítenek (hadd ne soroljam!), hát a fasorban sincs. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy kis olajcégek a jobbak, csak nem zárom ki annak a lehetőségét, hogy esetleg....netalántalán ők is belenyúljanak néha  valamibe.

 

A mi szintünkön sajnos ez továbbra is hitkérdés marad, igazi tények nélkül.

( Bár én szerettem volna ebből kitörni egy kis kísérletezéssel, de nem sikerült.)

 

Azért kíváncsi volnék, hogy a nagy gyártók speciális célokra, kis mennyiségekben mit kotyvasztanak össze! Amikor nem a marketingdumát kell eregetni, hanem műszaki tartalmat kell teremteni. Azokból a csodaszerekből kellene szerezni néhány adagot.

Előzmény: JAMES (7)
JAMES Creative Commons License 2007.05.14 0 0 7
Sok helyen taglaltuk ezt már. A motorolajokat kényes egyensúllyal adalékolják gyárilag. Egyik komponens felboríthatja több másik hatásmechanizmusát. Ki gondolja hogy némely mezei kis gyártó ezt jobban le tudja ellenőrizni mint a nagy olajgyárak?
Olyan olajat kell venni, ami az autónak megfelel. Az a sűrítő vacak annyit tesz, mintha egy fokozattal sűrűbb olajat vennél, eközben ki tudja mi kárt csinál...
Ezeréves motorba Botondot kell tenni, oszt kész :-)
T.Adee Creative Commons License 2007.05.14 0 0 6
Ez a "nyomóerős" súrlódásvizsgáló már ősrégi találmány,sajnos a motorolajok tulajdonságainak "bizonyítására"tökéletesen alkatmatlan.Anno vmikor a 70es években
a Shell csinált egy tesztsorozatot,ahol kiderült,hogy mezei étolajjal,sőt tejjel is tudtak-a
berendezés szerint-jobb eredményeket fölmutatni :)
Előzmény: BarG (5)
BarG Creative Commons License 2007.05.14 0 0 5

Pont UGYANILYEN teszttel szokták demózni, hogy a Metabond milyen szuper, mert pont ugyanezt tudja. Ezt saját szememmel láttam, azt mondják, a Prolong is képes erre, meg a Roil is. A konkurrensek meg azt mondják egymásról, hogy hosszútávon korrozívak. Független tesztek nincsenek, aki akar, meg tud, az hisz egyes szerekben. Van olyan ismerősöm, aki dealerkedik ilyen cégnek, kölcsönkértem ilyen demómasinát, hogy majd jól különbséget tudok tenni vele a különböző olajok között.

Nem tudtam!

Minden motorolajnál majdnem ugyanolyan nyomóerőnél következett be a bemaródás, függetlenül attól, hogy 5000Ft/l fullszinti vagy 1500Ft/5l-es multis olajról volt szó. A csodaszerekből néhány volt képes megakadályozni a bemarást. Nade hosszútávon szétmarja a motor belsejét?!

Előzmény: joco107 (2)
fecó38 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 4
Szia ! Ezzel még nem találkoztam ,de szerintem csak félig kopott motorhoz érdemes ilyet tenni.Ha kopottabb akkor már nem segít rajta.Ha meg jobb állapotú amotorod akkor nem kell bele.
Előzmény: joco107 (2)
T.Adee Creative Commons License 2007.05.12 0 0 3
A motorolaj elég összetetten adalékolt valami. A csodaszerek is azok. Soha senki nem teszteli össze az összes létező olaj-komponenst az összes utólagos adalékkal, úgyhogy ki tudja, milyen vegyi folyamatok zajlanak le köztük, ha összeeresztik őket. Én nem állítom, hogy ezek az adalékok ártanának.
Csakhogy:ha a megfelelő kenési állapotok uralkodnak a motorban, akkor a kopáscsökkentés áldásos hatásai csak kb három tulajdonossal később észlelhetők. Akkor meg minek még erre is költeni? Persze, ha megnyugtatja az embert, akkor jó.
Ám mégis teljesen feleslegesnek tartom a dolgot, különösen a mai modern motoroknál, amelyek akár 200-300 ezer km után köszönik, jól vannak.
Az ilyen adalék fő alkalmazási köre az, hogy amikor el akarod adnia a 20-25 éves benzines Golfodat, akkor legalább a szerződés megkötéséig elcsendesítheted a motort, nehogy dízelnek higgyék. :)
Ja és még egy dolog.Anno, a német autobild csinálta meg azt, amit eleinte nyomtak a tv-ben, hogy olaj meg víz nélkül is működik-e a motor, miután prolongizálták. Szerintetek mi lett az eredmény? Mindenestre azt a reklámot gyorsan levették a műsorról. :)
joco107 Creative Commons License 2007.05.12 0 0 2

Sziasztok,

most akadtam rá véletlen a neten , van valakinak tapasztalata ?

 

Mikrokerámia motorolaj adalék
fecó38 Creative Commons License 2007.05.08 0 0 1
Sziasztok ! Szerintem jók az adalékok én is használtam .PL:wyns super charge , kopot motorhoz jó.Csendesebb tőle,kevésbé füstöl és kisebb az olaj fogyasztás.
Előzmény: feri2360 (-)
bindera Creative Commons License 2007.05.04 0 0 0
n0 fika

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!