szerintem itt nem útvonalakat törölt, hanem olyan járatokat, amelyeket olyan gépek repültek volna, amelyek Schengenen kívülről jöttek volna és mentek volna bele, vagy épp fordítva.
hogy aztán valóban arról van szó, amit te mondasz, nem tudom. szerintem egyébként nem, mert nem hiszem, hogy egy Lübecket többen repülnének, mint Manchestert. aztán meg ki tudja, persze.
Pontosan milyen útlevélellenőrzést kifogásol a Ryanair? Jön egy repülő schengenen kívülről és továbbmegy Schengenen belülre, és ilyenkor ellenőrizni kéne a személyzet útlevelét?
Nem az útlevél ellenőrzés miatt törölte tizenhárom járatát a Ryan? Manchester még érthető, de schengenieket miért kellett? A londoni és dublini járatokat nem kellett volna? Ja, hogy azon van elég utas? Nincs több kérdésem. :)
Nem akarok nagyon belefolyni a témába, de a reptérnek mondhatni semmi köze a Reptéri Rendőrség munkájához. Azt és akkor igazoltat, ellenőriz, majdhogynem akkor és amikor akar. Ez vonatkozik a reptéri dolgozókra is. Tudom, hogy szereted és minden alkalmat kihasználsz, de most ezért ne a repterek hibáztasd. :)
MO'L-ből ne indulj ki, az esetek töbségében nem mond igazat, mikor igazat mond is ferdít. A repteret és Mo.-t is kapásból félrevezette az általa beígért 2,5 millió utassal, ami matematikailag sem lehetséges. Ilyen cégre (emberre) építeni egy üzleti tervet több mint felelőtlenség.
egyrészt: nem a reptér a hunyó, mert azért azt talán még te sem gondolod komolyan, hogy maga Lammers írja a törvényeket és hozza ezeket a szabályokat.
másrészt: ez nem újdonság, mert néhány hete azért működnek már ezek a járatok, tehát találkozhattak már ezekkel a szabályokkal.
harmadrészt: ha az utas hozza magával a tokajit, és arra hivatkozik, hogy neki senki sem szólt, hogy nem lehet, akkor elmagyarázod neki, hogy beikszelte, hogy elfogadja az ilyen és olyan szabályozásokat, utazási feltételeket. vajon a Ryanairnek valóban nem szólt senki, hogy ez itt így működik? a lófaszt nem.
csinálják a színházat, nyomást akarnak gyakorolni, csak mindezt az utasok kárára teszik. néhányan meg megkajálják az egészet, és habzó szájjal anyázzák a repteret, hogy na, ezt mégis hogy és miért.
Ne legyen igazam, de kezdem hasonlóan érezni magam, mint a sztrájkok idején: A cég csak azért tárgyal a szakszervezetekkel, hogy eleget tegyen a törvényi előírásoknak, miközben gőzerővel dolgozik az állomány eltakarításának előkészítésén. Azt hiszem, a cég részben csak ürügyként használja fel a Malév bedőlését a személyzeti nagytakarításra, mitsem törődve a reptér működtetésének megőrzésével.
Ezzel nem mindenki van így. Én pl. szívesebben választom a Ryant, már csak azért is, mert nem repülőgép az, amit egy műpénisszel irányítanak:))) Ízlések és pofonok. Jaja, év végére már tisztább kép lesz.
Sorold őket. Ki jönne ide, ha elmenne a Ryan? Kibírná a reptér anyagilag? Én azt gondolom, jelen pillanatban a reptér becsüljön meg minden aprópénzt. A MA csődje teljesen egyértelmű volt. Ahogy a kormány, úgy a reptér sem készült rá megfelelően. A hanyag munkavégzés pedig - mint az köztudott - meghozza a gyümölcsét. AZ, hogy ez a gyümi párszáz embernek igen keserű lesz, azzal odafent - vastag hatszámjegyű fizetés, cégautó, céges mobil mellett - nem nagyon törődnek.
AZért csendben kérdeznék valamit: Oleary igazat mond, amikor ezt állítja: "A társaság szerint azonban az EU-s jogszabályok nem írnak elő ilyen eljárást, rádaául nem alkalmazták ezt a Ryanair által használt többi 170 uniós reptér egyikén sem."? Amennyiben igen, akkor a-reptér a hunyó. Ellenkező esetben a Ryanair. A megérzésem azt mondja, hogy máshol sem férne bele a 25 perces fordulóba ez, tehát megint valami magyar agyhalott hozzáállással van gond. Kicsit nehezen hiszem el, hogy az összes többi reptér szabályt sért az EU-ban, a RYanair kedvéért.
Azzal tenné a legjobbat a Ryan a reptérnek, ha fogná a sátorfáját és ideengedné a tisztességes fizető légitársaságokat és nem a feszkót csinálná. Talán akkor a BA-nál sem lenne majd 250 fős elbocsájtás az első kőrben.
Ne érts félre, személy szerint felháborítónak tartanám, ha a Ryan hisztijére a hatóság engedne azokból az előírásokból, amikkel mi (Malév) évek óta birkóztunk - talán nem volt érezhető az irónia kellő mértékben a hozzászólásomban. :)
Talán be kéne tartani a szabályokat, nem a gépen hisztizni. Inkább itthagyja az összes utasát, mint hogy átessen az útlevél ellenőrzésen? Ebben miért hibás a hatóság? Ha kivételt tesz velük, akkor az a baj, hogy műár megint a Ryan és nem artja be a schengi egyezményben foglaltakat. Machester nem tartozik a schengeni zónához, ezt nekik is tudniuk kéne.
"A LESZ által a közelmúltban nyilvánosságra hozott adatok létezését a munkáltató megerősíti, ahogy a munkáltató megerősíti azt is, hogy ezek az adatok nem véglegesek."
Forrás: lesz.org.hu
Akkor az elbocsájtás az utasfogalomból csak blöff, hogy el tudja venni a cég cafetériát? Esetleg lesz második kör?
Mondjuk ennek sokan nem fognak örülni, szerintem a csapat fele azonnal elfogadná a végkielégítést, a közvetített munkavállalók 80-90%-a, csak a munkán meg ne látszódjon. Már meglátszódik? Talán feleslegesen nem kéne fenyegetni az alulfizetett dolgozókat.
Az utaslétszám kb a felére esett vissza. Hat alap alig vitte le a sort, most ugyanabban az időpontban három röhögve. Kb 1500-2000 főt még vegyél el a mostani utas mennyiségből, mivel átszálló forgalom gyakorlatilag nulla. Nagyon nagy bajok vannak...
Fáj ilyet kimondani, de Typhoonteam-nak igaza van. :)
azért azt ne felejtsd el, néha egy járat a code share miatt nyolcszor is ki volt írva, csak a helyet foglalta, bár tényleg mindegy, csak a tábla azért becsapós
Ez a 127 járat 52 héten keresztül már hülyeség, ugyanis 6 hét telt el Ryan nélkül és most még csak kb 60-70 járata van hetente. A telt ház pedig még szintén elérhetetlen, van olyan járata ami rendszeresen 30 fő alatt közlekedik. A max ami az idei kb 9500-10000 járatukon elfér kb 1,8M, szerintem a 1,2M is szép eredmény lenne első aktív évében, de jó ha az 1M meglesz (induló + érkező).
Typh: nem biztos hogy sokat fog veszíteni, a Wizz már ismeri a hazai viszonyokat, jobban ismerik, jómagam is szívesebben utaznék velük mint az írekkel. Év végére meglátjuk.
A Ryan 2,5M utast ígér, ami kamu mert 252 főt kéne hogy vigyen és hozzon minden géppel. Heti 127 induló járattal átlag 150 fővel is csak kb 1,5M, aminek jelenleg kb a felét hozza-viszi (ha így folytatják kb 0,7M lesz az igért 2,5M-ből). A Wizz plusz három gépe majd 1,5M, ez kb reális, ők már bizonyítottak.
Az új társaságokat és bővítéseket (nagyobb gépek, sűrítés) nem említem, az kiegyenlíti. A Malévnek kicsivel több mint 3M utasa volt, a 1,5M átszálló csak a fele, mert duplán vannak számolva (mikor Bejrútból megjön és mikor Frankfurtba elmegy is átszálló utas a statisztikában, pedig ez egy és ugyanaz az utas).
Az utasmennyiség kb meglesz, bár számításaim szerint +1M, de három hónap ugye már eltelt Ryan és Wizz bővítés nélkül. A bevétel ezután közel a fele lesz a légitársaságoktól, plusz egy csomó bevétel kiesés, így ésszerű a költségek csökkentése. Viszont a május már olyan lesz - ha nem erősebb - mint a tavalyi, és ugyanezt majdnem fele személyzettel nehéz lesz hosszú sorban állások nélkül végrehajtani, tehát az olcsóbb drágább is lehet. A Lufi utas nem szeret sorban állni, egy része így el fog menni, aki járatot fog ritkítani, megszüntet desztinációkat és ezek már komoly gondokat fognak okozni.
Igen, ez mindig is probléma volt. Többen tudják, hogy jópár dolog miatt nem kifejezett kedvencem a BUD. Inkább VIE. De ami jó, azt el kell ismerni. Ugyanakkor, az érem másik oldala, hogy a reptér üzemeltetője is pénzt szeretne keresni. Nyilván nem azért üzemelteti a repteret, hogy ő fizessen érte. A MA csődjének én kifejezetten örülök. Számomra nagyrészt értéktelen desztinációk, a gépen a kiszolgálást most nem minősítem, mert tuti kimoderálnának érte.:))), és mindezt állat módon drágán. A MA csődjével viszont bukott a reptér, és szerencséje lesz, ha talpon tud maradni. Ennek az ára, elbocsájtás, racionalizálás. Hogy milyen mértékű, és honnan pontosan, ehhez nem tudok hozzászólni. De számoljunk: Eltűnt 22 gép - a MA flotta- plusz a Moldavian, Hainan, AA, Delta. Jött a Berlin, egy desztinációval, a Ryan 32 vel, és a wizz is bővített vagy tízzel. Érkezik az Aegean, és a Smartwings. Páran sűrítettek, nagyobb gépet küldenek. Nagyjából ennyi. Akárhogy osztom-szorzom, ez kevés. Még nem láttam nyári charter menetrendet, de kíváncsi lennék rá. SZóval, én sok rosszat feltételezek a BUD vezetéséről, hovatovább, megkockáztatom, hogy van egy két ön és közveszélyes őrült köztük, ugyanakkor,azt azért nem hinném, hogy szándékosan csinálják. Senki nem ellensége a saját pénzének. A hozzá nem értést, mint indokot, inkább elfogadom.