Az Arénában nem voltam, mert már bezárt (holnap lehet, hogy kimegyek). A buszban meg senki sem ült, pedig szerettem volna begyűjteni pár prospektust. Ahogy láttam, a Maz megszerezte a Drögmöller távolsági buszok licenszét is.
De az egész Dél-Dunántúlon ez a Scania és Mercedes-irányulás a jellemző - szerencsére. Nem mondom, hogy nem örülök a Conectóknak, szeretem őket - csak csuklósban. Most az is jön hozzátok, nem?
Az E94-esek is Mercedes hajtáslánccal vannak, az új jövevényeknél pedig a felépítmény is az. A NABI-k SCANIA alvázzal és hajtáslánccal rendelkeznek. Az IRIZAR-ok is SCANIA-k.
Tehát ha optimistán nézed a dolgokat akkor kezdenek elköteleződni a SCANIA és a MERCEDES felé. Talán két évvel ezelőtt a személyszállítási igazgatónak volt egy olyan kijelentése hogy ha a cég tehetné akkor merci buszokat venne.
A közbeszerzések is kezdenek ilyen irányt venni (GV-nél), tavaly a távolsági tender kiírásánál már eleve három évre gondolkodtak (IRIZAR). A merci tender is hasonló volt.
Ettől függetlenül nem vagyok elájulva a merciktől, sokkal jobban örülnék az E94-nek, de ez van. Arról nem is beszélve hogy majd ezeket is vihetik szervizeltetni Pécsre mint a két MAN-t.
"Ennyi erővel inkább Credót vettek volna."
Ezzel a kijelentéssel meg csak óvatosan! A CREDO-k maradjanak csak a Kisalföld büszkeségei... :)))
2 ajtósak? Akkor ezek lesznek az első helyközi szóló Conectók Magyarisztánban.
Congratulations a Gemenc-vezérkarnak, küldeném az egész bandát a vigyorgóba. Nem jó nekik se az E94, se a 700SE, aprózzák csak el típusilag az állományt, ugye ugye? Ennyi erővel inkább Credót vettek volna.
Lesz ebből még közfelháborodás...Ha meg lenne még a Széchenyi városi decentrum, több mozgástere lenne a volánnak is. A végállomáson pedig maximális a helykihasználás, bár ha a helyijárathoz csapnák a csuklós kocsiállásokat(Helvécia,Ballószög,Nagykőrös) még lehetne vmi a dologból.
A megyeszékhelyek közül Kecskeméten kívűl ki nem ad még fejlesztési támogatást?
Hol akarnak még a helyi buszállomásból turistabuszparkolót csinálni?
Ez az első hozzászólásod, amivel egyetértek, mégpedig maximálisan. Tudtam, hogy képes vagy ilyet is írni. Ilyenekből kérünk még, sokat. A butaságokat meg inkább tartsd magadban.
Ha már leépítenek a Széchenyi téren, akkor miért nem tervezték felújításkor úgy át a buszállomás-komplexumot, hogy oda kerüljön át a Széchenyi térről a járatok egy része, némi hálóztakorrekcióval egybekötve.
Amúgy meg vannak olyan zsenik, akiknek a jól működő rendszerek nem tetszenek, és tönkreteszik őket. :(((
"Biztos nem olyan jó ez a rendszer, ha Kecskeméten nekiláttak tönkretenni."
A rendszer jó, de ettől függetlenül persze tönkre lehet tenni és meg is lehet szűntetni.
Az egyik pozitívumát abban látom, hogy nemigen lehet napközben ritkítani az ilyen garantált csatlakozásos rendszereket (anélkül, hogy elveszne a rendszer lényege), igaz üzemidő rövidítést és vonalak összevonását szokták csinálni (ez történt Baján is régebben).
"Máshol is visszafelé fejlesztenek?"
Sajnos többnyire igen, 2005.július 11-én több vonalon volt ismételten ritkítás Debrecenben a 2004. július 5-i előző nagyobb ritkítások után. Nyáron munkanapokon szünetelt a mátészalkai helyijárati közlekedés és "rendkívüli" nyárra vonatkozó ritkítás volt Pécs helyi közlekedésében is.
A kisvárosok közül 2005. május 1-től Gyulán, szeptember 1-től Jászberényben, szeptember 5-től Balassagyarmaton történt jelentős ritkítás a helyi közlekedésben:(
Van azért jó példa is, némi kis javítások Kaposvár (2005.szeptember 1.) és elég jelentős javulás Hódmezővásárhely helyi közlekedésében.
"Abban nem vagyok biztos, hogy az utolsó vonat jön-e előbb, mint az üzemzárás, vagy épp ellenkezőleg."
A most 22.13-kor Kiskunhalas felől és 22.52-kor Bátaszék felől érkező expresszvonatokra gondoltam.
Igaz, hogy a 9-es vonalon a TESCO révén igazán imponálóan 0.15-ig járnak a buszok, a város többi részébe azonban legkésőbb 22.15-kor elmegy most az utolsó busz, amit ugye a 22.13-kor érkező vonattól nem lehet elérni a Jelky A. téren.
Ennek így kellett lennie, mert erre az évre 3 db 9700-as beszerzését irányozták elő. Akkor megvan a 3. is. Csak azt volna jó tudni, hogy ez nem az a busz-e, amelyik "athletic transport" felirattal álldogált a Cinkotai úti Volvo-telepen sokáig.
Erről a dologról én is hallottam, olvastam már, de azt nem tudtam, hogy október 15-től vezetik be. A dolog azon részével, hogy csökkenteni kell a Széchenyi tér zsúfoltságát (merthogy ez a cél tudtommal), messzemenőkig egyetértek, annak módjával korántsem. Én nem vagyok egy közlekedési szakember, de gondolat szintjén eljátszottam már a gondolattal, hogy miként lehetne másként és jobban csinálni. Na nem így, ahogyan ezt most teszik, szerintem. Egyébként néha az az érzésem, hogy a helyi közlekedés púp a város hátán, bár én belülről nem látom a dolgokat, így nem ítélkezhetek.
A kulturált pihenőidő eltöltése pedig véleményem szerint a mai Széchenyi téren sem igazán biztosított a forgalmi helyiség megszűnése óta. Ez a kulturáltság a mostani rendszerrel - így kívülállóként úgy látom - tovább romlik. :-(
Estét!
Biztos nem olyan jó ez a rendszer, ha Kecskeméten nekiláttak tönkretenni:
Kecskemét MJV közgy?lési határozata alapján 2005. október 15-én üzemkezdett?l a 3, 4, 10, 11, 13, 14, 17 és 29 számú helyi autóbuszvonalakon megváltozot menetrend szerint közlekednek a járatok.
A dolog lényege: a fordai pihen? id?ket a küls? végállomásokon kell kivenni.
A helyzet ott kezd érdekes lenni, hogy a 3-as és a 14-es hurokjárat így eddig nem volt végállomása. Szombattól a 14-esnek a Margaréta úton a 3-asnak a Méheslaposi iskolánál lesz a végállomása. A 3-asnak eddig 30 perce volt körbemenni, egy átlag buszsof?r 20 perc alatt körbement, most viszont 10 perce lesz behozni az embereket a csatlakozáshoz. Nem mellékes az sem, hogy a pihen?id?t kultúráltan kihasználni csak a 10-es(Tesco) és a 17-es(Pólus) végállomásán lehet majd.
Mi lesz veled Széchenyi tér?
Máshol is visszafelé fejlesztenek?