Nincs maximum, inkább minimum van, de az se B30-nál. Ugyanis nő a páratartalom a falazatban, de ennél jobban nő a hőmérséklete, így a változás páratechnikailag előnyös.
(A párának a szerkezeten belüli esetleges kicsapódás miatt van jelentősége, a lakás páratartalmát nem befolyásolja a hőszigetelés - mint ahogy sokan tévesen hiszik -, a pára max. 3%-a távozik ott)
Szeretnek egy megerositest kerni, hogy B30-as teglafalra (vakolt, koporozott) para szempontbol maximum milyen vastag EPS szigeteles rakhato. Ugyanez a maximalis vastagsag grafitos EPS-nel is? Elore is koszonom.
Üdv valaki meg tudná mondani mi a helyes megoldás ebben az estben téglából készült kerítés oszlop vakolására.
A fugák miatt (0,5-1 cm mély) külön le kell vakolni az egész oszlopot, vagy az üvegszövet hálót alapozás( primer g) után közvetlenül belerakhatom egy felxibilis ragsztóágyba ( 4mm-es fogas glettvassal lehúzva? Ezt követően menne rá egy revco mini gránit lábazati vakolat. Milyen minőségű flexibilis ragasztót válasszak, illetve ha elő kell vakolni akkor milyen vakolatot?
Egy zuhanyzót aljzatrészét próbaljuk taposó lapokkal lefektetni. A beton rétegre rákerült egy akrilos folyékony fólia szerű anyag (Eco prim grip), erre tettük a taposó lapokat csemperagasztóval. A csemperagasztó azonban nem kötött meg! Másnap kézzel le lehetett emelni a lapokat, a ragasztó meg tiszta vizes volt, azt is felszedtük. Tud vki erre vmi megoldást?
nem a 40cm-en, hanem hogy a lec elere van felfogatva, mint egy ikeas lebego polc. ha a kozepeben van a csavar, akkor 40mm erokarra huzza, es 15mm erokaron van feltamasztva csak.
a masikban nem vagyok biztos, majd megmondjak itt. de mindenutt azt lattam, hogy kulon valamivel merevitik abba az iranyba. pl acelszalag a hejalas alatt atlosan felszegelve meg hasonlok.
2cm nagyon keves. akkor is legalabb 40x5 vagy 40x6 csavarokkal csinalnam.
ha a lemezre bizod, akkor nyekleskor a csavarok nyirasra vannak terhelve. es azt nem szeretik, kepes leszakadni a fejuk. az amerikaiak tesznek a vazba magaba andrast pallobol. odateszed a pallot, es feldarabolod hogy az atlo szepen darabokbol kijojjon.
ertem mar. hogy a gk vaz milyen iranyu. a vizszintes lecvazat "lehajtja" a karton sulya. lecsavarja a leceket a rogzitesrol. nemtudom mi a megoldas. a karton ala vekony osb az tuti jo, csak penz.
1. 5cm-es a palló, abból kicsit lekapott a gyalu. Valóban elfér, de kell-e olyan hosszú?
2. Nyeklés ellen: a tető már áll, stabil, csak alá építem a falakat. Plusz az osb-t ha felrakom kívülről, az szerintem bármilyen andrás-keresztnél merevebbé teszi, nem?
3. Ok, akkor ilyet nézek.
4. A gk terészetesen már csak akkor kerül fel, ha áll a fal, osb a helyén, szigetelés a favázban, fólia rajta. A függőleges pallók 57,5 cm távolságban vannak, az sok. Rá keresztbe kerül 40 centinként lécváz és arra a gk. Ha függőlegesen szeretném, akkor még egy réteg lécváz kellene.
1. A pallókat a fal vázában sima sarokvassal csavaroznám össze. A csavar mondjuk: 20x5-ös jó lesz? Vagy vastagabb kellene? A pallók merőleges találkozásánál mindkét oldalra tegyek vasat, vagy elég az egyik oldalra?
2. OSB-hez milyen csavarméretet használjak? 18mm az osb, 40x5 jó lesz? Milyen sűrűn tegyem? 20cm?
3. Ahol később belső válaszfal csatlakozik merőlegesen, ott mindenképpen kell a külső falban is palló, jól gondolom?
4. Most azt mondta valaki, hogy gipszkartonozáshoz a faváznak merőlegesen kell állnia, vízszintesen nem jó. Ez igaz?
Lapos tetőt gondoltam én is egy lehetséges megoldásnak, a tűzifa tárolónk pl. lapos tetős is lett, de kerti háznál az annyira nem tetszik. : A telek oldalhatáros beépítésű, oda is raknám a hátsókertbe, tehát ez rendben. A beépítési % is oké, 1780 m2 a telek, 30%-át lehet beépíteni, még bőven beleférünk.
Centizgetek még, hátha valami értelmes még kijön a dologból...