Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yotti Creative Commons License 2013.07.17 0 0 49621

Sziasztok.

Rosszalkodik a féklámpa kapcsolóm,megtudnátok nekem mondani,hogy pontosan hol találom?

Én ki tudom-e cserélni egyedűl vagy mindenképpen szervizbe kell vinni?

Másik kérdésem,hogy javítható-e ami benne van,gondolom beragad ezért világít néha folyamatosan

bigjohni Creative Commons License 2013.07.17 0 0 49620

Minden OK.

 

Van egy öreg autóm, ami a mai napig újszerűnek mondható, és újszerűen is működik meglepik nélkül.

 

Van továbbá egy fiatal autóm is, amivel sajnos legnagyobb erőfeszítésem ellenére sem tudok kibékülni.

 

Mi kell még? :)

Előzmény: hicky (49598)
Octi19 Creative Commons License 2013.07.16 0 0 49619
Előzmény: Roland *26* (49618)
Roland *26* Creative Commons License 2013.07.16 0 0 49618

Sziasztok!

Le tudná valaki nekem írni,hogy egy komplett vezérlés cserekor pontosan (tételesen) mit kell cserélni (szeretném apránként megvenni mire oda kerülök)?

Vagy esetleg érdemes egyben "szettben" megvenni? Nem tudom,hogy amit "vezérlés szett" -ként tüntetnek fel különböző oldalakon abban minden meg van?

Előre is köszönöm.

2007. 1.9pdtdi 115le BPZ

qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 49617

Természetesen. Hivatalos munkafelvételi lap és számlám is van. 5k HUF volt a kiolvasás.

dr.

Előzmény: Törölt nick (49616)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.15 0 0 49616

És fizettél nekik anno ezért a kiolvasásért?

Előzmény: qualiped2007 (49615)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 49615

Hát.. Sajnos nem lettünk előrébb. Megkérdeztem a debreceni Skoda szervízt, a pontos hibakódról. A válasz: Nem tudjuk megmondani, mert nem tároltuk el...Nem tudom mi a protokoll, de szerintem a kért diagnosztikához, illene legalább egy adatrögzítést is végrehajtani.. Nah, mindegy. Megvárjuk a következő hibát, talán egy másik szervízben, legalább adatot rögzítenek majd.

qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 49614

Köszönöm a segítő szándékú hozzászólásaitokat. És, ha nem gond, ha meglesz holnap az a fránya hibakód, csak beírnám ide..

Mégegyszer thnx.

dr.

409 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 49613

"Behoznak egy beteget, h rosszul van. Megállapítjuk, h fáj a hasa. de, hogy mitől fáj, arra nem adunk választ.."

 

 Rossz a megközelítés! A beteg saját lábán jött és azt panaszolja, hogy a múlt hónapban fájt a hasa, de most kutya baja. Meg tudod mondani, hogy mitől fájt neki?

 

 Az autók öndiagja áramköröket vizsgál, nem konkrét részegységeket. Jelen esetben a hibakód a helyzetérzékelő áramköri hibájáról szól, ami lehet maga az érzékelő, annak vezetékei/csatlakozói, vagy a motorvezérlő. Mivel a hiba időszakos, azaz most nem áll fent, szinte a nullával egyenlő az esély a megtalálására.

 

 Az érzékelő valóban egy egység a fojtószeleppel, önmagában nem cserélhető.

 

 Az alapbeállítás a fojtószelepet teszteli és újra kalibrálja az alaphelyzetét, mivel az a használat során létrejövő változásokat követve változik (adaptív rendszer). Ez a folyamat csak a megfelelő feltételek megléte esetén végezhető el, ezek egyike a hibamentes fojtószelep.

 

 Ha el is romlik, az autóban egyéb kárt nem fog tenni.

Octi19 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49612

Hát... az orvosi hozzáállásról tudnék mesélni! Gyakorlatilag több mint fél éve járok orvostól orvosig és senki nem tudja kideríteni a bajomat. Addig mindenki lelkes volt (vagy annak látszott) amíg nem volt a lehetőségek java kizárva, de ahogy az idő telt és szaporodtak a negatív leleteim, úgy maradtam egyedül... most gyakorlatilag ott tartunk, hogy bújom a netet és ha találok valamit ami nincs teljesen kizárva, akkor a háziorvosomtól kisírom a vizsgálatot vagy a beutalót, ha nem sikerül akkor magán úton, mert tisztára úgy néz ki, hogy rajtam kívül senkinek nem fontos a dolog... Szóval, ennyit Hippokratészről...

 

Sajnos a márkaszervizekben is sok az ilyen... nem is beszélve róla, hogy nem teljesen analóg a humán (vagy bármilyen) gyógyászat és egy bonyolult és bonyolultan vezérelt mechanizmus javítása. Az alapbeállítás olyasmi mint egy fibrilláló szívet kiütni a rendellenes ritmusból. Szinte csak tüneti kezelés, de az is lehet, hogy a kiváltó tényező már nem is áll fent.

Ha csináltak egy alapbeállítást és azt mondták, hogy ha visszatér a hiba akkor vidd vissza, azt valószínűleg azért tették mert egyéb hibára utaló jelet nem találtak és az alkatrész cseréje irreálisan drága lett volna. Ezért nem keresik a hibát, hanem reménykednek, hogy csak egy zavar volt. (ilyen esetekben biztosan nincs a hibának általánosan tudott oka, vagy a kezelés olyan ami dokumentálva van, azaz néha előfordul és ilyen alapbeállítással orvosolható.

Előzmény: qualiped2007 (49610)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49611

Szerintem:

Kiütötték a hibakódot = a vesekő még mindig ott van, de most nem zár el semmit,

Ha újra visszajön a hiba = ha a vesekő újra elzárja a vezetéket,

Kicseréljük a hibás alkatrészt = szétzúzzuk a vesekövet.

Ha csak szórványos hiba van, nem is kell semmit sem cserélni = igaz, hogy van vesekő, de zavart nem okoz, esetleg magától is elmegy.

Előzmény: qualiped2007 (49610)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49610

Ezzel tökéletesen egyetértek. Csak a kapott információ formájával, a hibaforrás elhárításának lehetséges módjairól kapott információ tökéletes hiányával nem. Ha már orvosi példánál maradunk. Ha beteg vagy jogod van hozzá, h közöljék veled az állapotodról nyert eddigi információkat, és jogos igény a részedről, h a kivizsgálás további algoritmusát ismertessék veled. Közöljék a differenciáldiagnosztikai kérdéseket, és azok kizárásának lehetőségeit. Ha például mondjuk veseköved van, én se azt ajánlom helyből, h vegyük ki a vesédet.. Mondjuk utánna ott tuti nem lesz köved, legalábbis azon az oldalon..:)Sztem ebben egyetértünk. Ugyanez miért nem működik a Skodánál? Mit kezdjek azzal az információval, h alaphelyzetbe állítottuk? Miért is? Nem ott kellett volna lennie? Vagy azzal, h menjek haza, figyeljem,és ha ujra jelentkezik a probléma, akkor vigyem szervízbe. Most nem ott vagyunk? Most akkor megbízhatóan működik a gépjármű, vagy nem megbízható?

Nah, nem akarok én itt megbántani senkit.. Én eddig csak segítő szándékot és hasznos infókat kaptam ezen a fórumon. Csak az impresszióimat mondtam el a szakszervízről..

dr.

Előzmény: Octi19 (49608)
Varshi Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49609

Valójában ez úgy szokott lenni (amit én eddig láttam), hogy ha ragaszkodsz a gyári jelzésű alkatrészhez, tehát azt és onnan kell venni az üvegesnek, akkor 10%, ha viszont nem, akkor 0.

Előzmény: Octi19 (49606)
Octi19 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49608

Ez pedig ilyen fura dolog. Az autó nem tudja elmondani, hogy hogyan fáj és mellette még szédül is és zsibbad a bal bokája, ehelyett a beépített érzékelői tudják jelezni, hogy egy, vagy több paraméter az előírt mérési tartományon kívül esik és nem többet. Attól tartok, hogy egy orvos sem csak azt tudja megállapítani, hogy a betegnek a hasa fáj, hiszen azt jobb esetben a beteg is mondja, vagy csecsemők esetén ráutaló magatartást produkál, de az orvos tudja, hogy ezután mi következzen, vérteszt, vizeletteszt, rtg, ct, vagy mit tudom én... nem vagyok orvos! ...de még ez is a diagnosztika része! Mint ahogyan a hibakódok kiolvasása is csak a diagnosztika egy részét jelenti.

Ha valami hibásan működik, akkor az okokat kell feltárni, ahhoz meg nem kevés szakértelem, tapasztalat is kell és nem elég csak tudni a hibakódot.

Előzmény: qualiped2007 (49607)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49607

Csak, h én is értsem. Behoznak egy beteget, h rosszul van. Megállapítjuk, h fáj a hasa. de, hogy mitől fáj, arra nem adunk választ..

Nos, csak én érzem, hogy elég "furi" ez az autodiagnosztika..? :)

Előzmény: TraguAre (49603)
Octi19 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49606

Komoly üveges 10%-os CASCO esetén elengedi azt a 10%-ot kedvezménynek és így ingyen van a csere... nekem is elengedték januárban. Egyébként ezek nem kínai, hanem márkajel nélkül, gyári beszállítók termékeit szokták használni. Szolnokon és vonzáskörzetében tudom ajánlani Zilahiékat!

Előzmény: Airbag. (49605)
Airbag. Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49605

nem.

a töréskárnál van a 10% vagy 50e ft os kitétel.

Az üvegkárnál 10% az önrész.

De ha fél milla az üveged,akkor tényleg 50-et kell fizetned.

de ha elég neked a GYÁRI üveg,akkor az egy 100-ból megáll,igy neked kell fizetni egy tizest.Csak!

Előzmény: hicky (49604)
hicky Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49604

Így van,10% önrésszel kell számolni,ami nálam 50.000ft,vagyis még így is elég drága mulatság a szélvédő cseréje!

A többiről nem tudok nyilatkozni,mert aztán nem volt szükség a szélvédőt kicserélni. 

Előzmény: Airbag. (49601)
TraguAre Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49603

Ha meglesz a pontos hibakód, akkor nem vaktában, hanem félhomályban fogunk tapogatózni;)

Előzmény: qualiped2007 (49602)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49602

Őszintén szólva fogalmam sincs. De felhívom a Debrecenieket, h mi volt a pontos hibakód. Velem, mint hozzá nem értő laikussal ennyit közöltek. Mindezt azután, hogy a számla rendezése után megkérdeztem, h nem kellene e esetleg valami diagnosztikai eredményt írásban adni?. A válasz: sajnos a rendszer már lezárt, így nem tudja kinyomtatni. Erre mondtam, h legalább irja le, h milyen ketyere, milyen része jelez hibát. Erre kaptam leírva, h a fojtószelep szöghelyzeti jeladó. Sajnos ennyi infóm van. Ha megtudom végre a pontos hibakódot, esetleg tud valaki érdemi infót is adni? Köszönettel: dr. Kovács Gabi

Előzmény: TraguAre (49600)
Airbag. Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49601

szélvédő(üvegkár) az a 10%-os önrész a casconál.

Van ahol azt is elengedik.és a bónuszod sem esik vissza.

Előzmény: hicky (49599)
TraguAre Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49600

Pont a lényeg maradt le: mi a gondja a jeladónak....

Előzmény: qualiped2007 (49596)
hicky Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49599

Kicsit visszaolvasgattam.Szélvédőjavítás kő felverődés miatt.Én is kértem anno árajánlatot.Nekem 50.000ft-os casco önrészem van.

Máshogy nem is megy csak ha van casco az autón.

 

hicky Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49598

Sziasztik skacok! :)

 

Arra gondoltam,hogy(várhatóan) augusztus végén jelenik meg az új RS octávia amit mindenképpen ki szeretnék próbálni,méghozzá mind a két motorral szerelt verziót.És ha már úgyis próbálgatok,akkor az "új" Superbet is megcsodálnám,ami nekem kifejezetten tetszik!Igaz nekem az előző szériával sem volt semmi bajom,csak nektek. .p

Szóval esetleg nem lenne olyan rajtam kívül aki szintén kíváncsiskodna?Mert akkor össze is lehetne futni egy csevej erejéig.

Valamelyik Prosche telephelyre gondoltam,ahol megfordul Audi is,mivel kb addigra várható az A3 sedan+A4-est is megnéznék. :)

Amúgy mindenkivel minden O.K.  ?

Előzmény: bigjohni (49536)
lkcar Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49597

Hello

 

Köszi!

Betudnád tenni nagyobban?

Ha kinagyítom torzul és nem látom rendesen.

 

Előre is köszi.

Előzmény: superbfanatic (49595)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 49596

Sziasztok!

Ismét jeletkezett nálam a Sb II (2009) korábbi problémája. Csak most nem indításkor, hanem kb. 20 km megtétele után, menet közben gyulladt ki az EPC lámpa, és jelent meg az "Engine failed, Workshop" felirat. Azonnal leállítottam az autót, majd ujraindítottam, de a hibát jelző felírat már nem jelent meg többet. Bevittem a legközelebbi (80 km, Debrecen) Skoda szervízbe. Ott a következő hibakódot dobta ki a számítógép: "Fojtószelep szöghelyzet jeladó" A kódszámot nem tudom, mert zárás előtt voltak, örültem, h egyáltalán megnézték, és eredménylapot sem kaptam a diagnosztikáról. Nos. A szerelőtől érdeklődtem, aki azt mondta, h 130k HUF az alkatrész, mert csak egyben lehet cserélni a fojtószeleppel. De mivel az autó indítható, nem lett lomhább, nem áll le, és a hiba azóta sem jelentkezett, elég ha csak legközelebb nézetem meg a B.csabai szervízben. Amit nem értek, ha elromlott és cserés, akkor miért kell várni a következő hibajelzésig. A munkafelvevő meg azt mondta, h lehet, h valamilyen vezeték, vagy érintkezési hiba is állhat a háttérben. De akkor meg minek kicserélni az egész fojtószelepet??? Csak, mint laikus kérdezem. Azt mondták alaphelyzetbe állították a beállításokat. Ez mit old meg??? Az autóval, azóta hazjöttem (150 km) problémamentesen. Akkor  most várjam az ujjabb hibajelzést? Ha mégiscsak cserés ez a darab, akkor valóban az egész fojtószelepet cserélni kell? Érdemes e szétnézni máshol, vagy bontott, esetleg utángyártott alkatrészt beszerezni, mert őszintén szólva egy jeladó hibája miatt egy 130K HUF-s teljes alkatrész csere, véleményem szerint pofátlanul drága móka. Szakszervíz ide vagy oda.Várom megtisztelő véleményeteket, és tanácsotokat, hogy akkor most hogyan tovább? Egyáltalán használható az autó biztonsággal, anélkül, h nagyobb kárt tennék benne?Köszönettel:dr.

superbfanatic Creative Commons License 2013.07.12 0 0 49595

Üdv !

Ezt találtam:

lkcar Creative Commons License 2013.07.12 0 0 49594

Hello

 

Esetleg tudja valaki hogyan lehet hozzáférni (a rendszám alatti keskeny sávba tolatóradar utólagos beszerelése) a háttsó lökháritóhoz? (2010 11 havi superb)

Előre is köszi.

ckerti Creative Commons License 2013.07.07 0 0 49593

Szia Szili!

Ha már Balaton, egy kedves ismerősömnek kellene egy palatetőcseréhez (héjazatcsere) korrekt szakember Balatongyörökön. 

Tudsz ajánlani valakit?

Természetesen emailben is jó...

Előzmény: Törölt nick (49592)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.07 0 0 49592

Persze, ismerem. Egyik ismerősöm csinálja.

Ha kimondottan a Balatonért jössz, akkor szerintem nem olcsó. Ha valami "exkluzívabbat" is akarsz, akkor tudom ajánlani.

Ha itt jársz, látogass meg. Gondolom tudod, hol találsz..

Előzmény: www.octinfo.com (49591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!