Tegnap Nyíregyházán járva feltűnt több (valami "vizügyes") sötétkék merevhidas hi-lux. Viszont nem néztek ki 20 évesnek, nagyon nem. Meddig lehetett (lehet még?) kapni őket?
Javaslom inkább megvételre az én '97-es 300tdi-s diszkómat (alváz/futóművek/motor még megvan), annak lekapva kasztniját, olyan extrémet építesz, hogy íhajj:) Tudok hozzá műhelyt/eszközöket, mestermebert is adni. Többit privátban, ha gondolod.
Érdeklödni szeretnék mivel most készülök egy extrém off road autot épiteni aminek ugy nézki hogy egy Tatra 805ös lesz az alapja ha megtudom szerezni és hogy egyátalán érdemes e ezzel a tipusal foglalkozni persze a kaszni lejönne vagy csövázas lesz vagy valami másik kaszni és persze egy jó TDI lesz az szíve ezek az elképzelések szerintetek milyen? :D
Tiszánál feladtam, túl nagy kihívás volt. Jelen pillanatban fújhatom az MT gumikat is, mintha szurokban mentem volna. Átéltem a rég elfeledett érzést (majré!), mikor a Zagyva feletti fahídról csúsztam oldalra, miközben emelkedtek fel alattam a gerendák 2 oldalt! Pcit pihegtem, mikor átértem!
Sziasztok tudja valaki,hógy a Hi liftbe az emelö csapok,hogy álnak mert szétszedtem az enyémet és elfelejtettem össze jelölni a belsö részbehogy dölnek ,az az also és a felsö elöre is köszönöm..
"Pestről hazafelé végig bámulták a népek. Benzinkútnál is mindenki körbejárta. Igazi plázaterepjáró."
Mester, engem is frankón megbámulnak a városban, ha az erdőből kiérve nem veszem le a sufnisnorkelt a Röfiről. És nem azért, mert annyira dögösen feszítek a verdában, hanem azért, mert nem értik, hogy mit keres egy ránézésre is teljesen bolond ember egy értelmetlen oldalarányú, furcsa képű, itt-ott horpadt autóban, aminek az oldalából egy porszívócsőhöz hasonló dolog megy fel a tetőre, majd egy nagy fekete valamiben végződik (láttad te is Szegeden, elég bizarr, nemde?). Szóval a népek mosolyognak, integetnek, még a nők is a látvány után fordulnak, de kevés esélyem lenne a diszkós korosztály hölgyeinél, pedig a hátsó üléssorokból frankó ágy hajtogatható 20 másodperc alatt.
Bezzeg a te 90-es Defid, rajta a méter széles slick gumikkal meg stricifelnivel, na az p*ncimágnes a javából! :)
Most studírozom az élet hátralévő részén. Ha ezen a buzi HACCPSNAPSZ töréstesztes majomkodáson nem engedik tovább a Zettort, és 2015-ben vége a dalnak, akkor a faszom adja el a Bukfencet. Ha építek rá 1,5-ért egy bódét, meg pár apróságot, akkor 3-ért van egy tök új 12.000 km-es Zettorom.
EZT a példányt a gyár és a vevő közötti szvevényes úton valamiért újra le kellett gyártani. Az meg köztudott, hogy a jó munkához idő kell, a szarhoz meg még több.
"A városi krúzolás, plázázás, frenkizés esetén nyilván zavaró az ilyen hiba, de addig ör"
Ez faszság. Ha a Bukfenc nem eladásra menne, így hagytam volna GTK.-san. Csak az első szélvédővel csináltam volna valamit, mert a jobb oldalán zavaró a sűrű pókháló, de az összkép baszottjó. Pestről hazafelé végig bámulták a népek. Benzinkútnál is mindenki körbejárta. Igazi plázaterepjáró.
Mondjuk lehet abban gyönyörködtek, hogy egy teljes tigrisbukfenc után is tökéletesen járóüképes. :-))))
"nagyjából bármi, ami a 90-es évek eleje-közepe nagy kényelmes csúcsmodellje), azt 2 papírból gyönyörűen rendbe lehet vágni motort, váltót, kasztnit, minden egyebet. Műhelyed van, a villáskulcsról is tudod, mire való, ennyi pénzzel röhögve megcsinálsz egy jó alapot úgy, hogy 5-10 évre ki van pipálva az autód, és nem egy 8 éves félhalott szart tákolsz állandóan, és rettegsz, hogy mikor ugrik be egy félmilliós javítás."
Ha van két milliód, abból tetszőleges ideig lehet fenntartani egy jó, már modernnek számító de régi autót.
Teszem azt van mondjuk egy kulturált állapotú még szét nem rohadt 124-es mercid, egy Citroen XM-ed, vagy mondjuk egy 605-ösöd (vagy nagyjából bármi, ami a 90-es évek eleje-közepe nagy kényelmes csúcsmodellje), azt 2 papírból gyönyörűen rendbe lehet vágni motort, váltót, kasztnit, minden egyebet. Műhelyed van, a villáskulcsról is tudod, mire való, ennyi pénzzel röhögve megcsinálsz egy jó alapot úgy, hogy 5-10 évre ki van pipálva az autód, és nem egy 8 éves félhalott szart tákolsz állandóan, és rettegsz, hogy mikor ugrik be egy félmilliós javítás.
Ennyiből azért már terepjárót is lehet csinálni normálisat, akár lefingott szétrohadt fos alapból is, és az meg tényleg hosszú évekre megoldja a kérdésedet.
Nézd, nem hiszem, hogy ez az Amarok azt mutatná, hogy mindegyik ugyanilyen szartartály. Persze ezzel nem azt mondom, hogy az Amarok a pickup-piac übermensch csúcsa és a verhetetlen trágyahordók királya, egy egyszerű pickup, amitől nem várok alapvetően még annyit se, mint egy L200-től.
Ez a konkrét darab azért ilyen, mert ezt összevissza-borigatták a hajón, utána a vasúton is megropogtatták egy kicsit, odakúrták alját, oldalát, még az is lehet, hogy a hurrikán idején állt egy kicsit derékig sós vízben valamék amerikai kikötővárosban pár napig-hétig. Úgy-ahogy megtaknyolták, lemázolták még attól is gyalázatosabb módon, mint amikor láthatóan és BEVALLOTTAN ecsettel és teddyhengerrel festett Széria kettes landykat árulnak íbéjen angolok (mondjuk azoknak jól áll, meg fölösleges is rájuk komolyabb föstés), oszt most hullik le róla a szín. Ennyi, nem több.
Ugyanúgy, mint a másik faszi a Range Roverrel. Összekúrták a gyár és a vevő között, trehányul, okádékul javították, oszt most hümmögnek, hogy eláll a kédergumi a vastól, meg hogy rohad.
"Persze ellenpélda is van, legutóbb például egy angliai összeszerelésű, 10 éves Avensisszel bővült a család, olyan jelentős hibákkal, mint a kiégett helyzetjelző izzó és a nyikorgó csomagtartóajtó teleszkóp."
"Rossz hírem van, a szóban forgó generációból, közel ugyanannyi Taro van a mobile.de-n, mint Hilux."
És tényleg.
"Tökmindegy hol/kik szerelték össze, TOYOTA."
Ezt meséld a cimborámnak, akinek anno a 2 éves "Év Autója" Made in France Toyota Yarisán úgy esett be a fékpedál 90-es tempónál, hogy öröm volt nézni. Illetve kérdezd meg a török gyártmányú Corolla Verso tulajokat is, hátha van egy-két sztorijuk. Franciaországban tervezik, Törökországban gyártják, ez már önmagában izgalmas együttállás (meg az angol és török gyártmányt hajtó hondások is biztos csak hipochonderek)! :)
Persze ellenpélda is van, legutóbb például egy angliai összeszerelésű, 10 éves Avensisszel bővült a család, olyan jelentős hibákkal, mint a kiégett helyzetjelző izzó és a nyikorgó csomagtartóajtó teleszkóp.
"Kollégám elég durván lelakott, kitaposott belű, sorozatosan motor- és komputerlőhalált holt, többszörösen laprugótört, 6-7 éves mitsu pickupján sincs ennyi lepattogzott fényezés és rohadás, mint azon a fosvágenen..."
Mondtam én, hogy brigádautó. Benne van a nevében is. Ide vezet az, amikor a gyártástechnológián spórol a gyártó, hiszen a parasztnak úgyis csak az számít (lásd a minőségi Totalcar pickuptesztek lényeges megállapításait), hogy van-e USB csatlakozó a 8 hangszórós rádióhoz és hogy puha-e a műanyag tapintása a műszerfal tetején. Az meg majd 1 év múlva derül csak ki, hogy az eső lemossa a fényezést, és akkor már könnyű a júzerre verni a hibát, ebben a forgalmazóknak már évtizedes rutinjuk van.
"Ami ugye Toyota Hilux vót 1:1-ben."
Majdnem. Említésre méltó különbség, hogy a 4x4-essel ellentétben a hátsókerekes változat nem Japánban, japánok által lett összerakva, hanem török és szerb melósok hányták össze Hanoverben. Valószínűleg a japók sem vették komolyan a műsort, mert annak ellenére, hogy közel 10 éven át gyártották, teljesen elfogytak. Egyszer láttam a hasznaltauto.hu-n 1 darabot, de a mobile.de-n is 30x több Hilux van, mint Taro. Bár ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy a német nem hülye, nem vesz Volkswagent, amikor Toyotát is vehet, ez inkább a káeurópai piac jellemzője.
Manapság, ha 2010 utáni gyártott autókat nézzük, tök mindegy miről beszélünk.
Minden autógyár ugyanazoktól a beszállítóktól ( Bosch, Valeo, Sachs, Bosal, Denso, stb, stb) vásárol akik MIND a legolcsóbb helyeken gyártatnak (Távol-Kelet, Dél-Amerika).
Benfentestől hallottam , hogy német prémium márkákat jelenleg 54 hónapra tervezik, de nincs a világon olyan autógyár amelyik a garanciaidő+6 hónapnál hosszabb időre tervezne. (másképp megáshatná saját sírját)
Hála a mai kifinomult technikáknak ezt az avulást egyre pontosabban tudják megtervezni.
(Van egy 20 éves családi autónk amit lassan szeretnék fiatalabbra cserélni. (12 éve megvan...) Úgy 8-10 évesre, és szánnék rá 2milt, külföldi vásárlással, mert jó vonalaim vannak kinti beszerzésre, és csak olcsóbb mint itthon. Nem vagyok semmilyen márka iránt elkötelezve, de fingom nincs mit vegyek... Többek azt tanácsolták, hogy járjak a jelenlegi vassal addig míg a bódé bírja. Az meg jó állapotban van, úgyhogy lehet még pár évig retro autóban fogunk ülni... Hüjje azé nem vagyok alapon, nincs kedvem kiqrni az ablakon egy szatyor lóvét, utána meg azon idegeskedni, hogy a régi autóm megbízhatóbb, takarékosabb, olcsóbban fentartható volt, és amit kifizettem az újért nincs arányban az érzéssel hogy pár évvel divatosabb kacatban ülünk... Inkább elmegyünk abból a pénzből 4* nyaralni a régi vassal.)
"A "károsultnak" valaki elmesélhetné, hogy egy pickupnál teljesen átlagos jelenség, hogy itt-ott lepattog a festék,"
Kollégám elég durván lelakott, kitaposott belű, sorozatosan motor- és komputerlőhalált holt, többszörösen laprugótört, 6-7 éves mitsu pickupján sincs ennyi lepattogzott fényezés és rohadás, mint azon a fosvágenen... De mondok jobbat, a szivacshengerrel parasztmód lekent saját kocsim hámlott ennyire 1-2 helyen, 4 év alázás, sárba-bozótba belebaszkodás, fának nekicsapkodás után... Német gépjármű = hulladék, csak balekoknak, kérem szépen.
"Az első és utolsó jó Volkswagen pickup a Taro volt."