Hát a merci egy kicsit más tészta, itt 32 bar-rol lemehet a kompresszio 18 bar ig és csak ezután kezdünk el gondolkodni hogy mennyit költsünk rá. Egy gyürü cserével visszatornászhato 28 bar-ig is a nyomás. Ez kérem nem röno. Az enyémnek még nem éri el a nyomásvesztesége a 20 % ot és nem eszi az olajat 22 évesen töb 100 ezer kilométerrel. Az uj gyári gyürük amiket árulnak különbözö tulméretekben is, jelenleg lenne 30 ezer kb.Ennél az autonál kicsit át kellett gondolni az autoszerö szakmát,nem kell egyböl mindent kidobni és cserélni. Amugy még felfurhato is ha szükséges. Szelepszár szimmering garnitura 4 ezer és itthon magam cserélhetem egyszerüen.
Láss csodát, nem lett volna elég nálad esetleg csak szelepszár szimmeringet cserélni?
Szomszédom opel vectráján a szerelö hidrotöke csere felszolitással,levette a hengerfejet és felujitotta teljesen.Azota eszi az olajat, elötte egy grammot sem.
Én sem nagyon hajtom, bár mutatott már az óra 185-t is. Most páran valószínűleg megmosolyognak minket, de '96-os 1,4-es 8Voltos bocitól nem is olyan rossz eredmények ezek. 200+ezer km-rel az órájukban.
Pinga meg holnap kipróbálja, hogy az Övé tud-e ennyit?:)))))
Sziasztok, az alábbira mondjatok valamit, ha tudtok.
Egy koccanásos baleset részese voltam. Teheratóval mentem egy szük beláthatatlan S kanyarból kifelé, amikor szemben találtam magam egy másik céges audival. Blokkoltam, a lökhárító bal oldali sarka jól megdolgozta az audi bal oldali ajtajait, meg megnyomta a hátsó sárvédőt, ez a három elem sérült. A teherautón lámpát vissza kell rakni, meg spoilerjavítás, de ez nem lesz biztosítós,saját mühely.
Az út 320 cm széles, én az úton álltam meg a fékezéskor, az ütközés után az audis egyből leállt a füre. A kárt nem ismertük el, rendőrt hívtunk. Én úgy tapasztaltam hogy az ő szemszögükből lett helyszinelve, az ő féknyomát nem is mérték, pedig volt szépen, és megcsúszott, azután felengedte.
Na ezek után én úgy érzem, hogy engem fognak hunyónak nevezni.
Mire számíthatok, mekkora bírság, van tapasztalat, infó?
Mikor cserélünk egy motoron csak gyűrűket? Ha eladásra csináljuk meg. Ha egyszer belekezdesz, akkor "mindent, vagy semmit". Szerintem. Írod, hogy: "A hüvely nem szokott megkopni csak 500 ezer felett esetleg". Nos, mindenkinek az a véleménye, hogy a rönó motorok nem eszik az olajat. Az enyém - mikor megvettem - 138ekm-rel az órájában(ez fontos) megevett egy Visegrád - Isaszeg - Visegrád útvonalon egy liter olajat. 150km/1l olaj. Nekem is ajánlották, hogy meg kell gyűrűzni, meg szelepszár szimmeringet kell cserélni. Nem éltem vele. Komplett motorgenerál mellett döntöttem, hüvely-dugó csere, fötengelyköszörülés, csapágyak hajtókarcsapágyak csere. teljes hengerfejfelújítás, kis okoskodással, meg az ezzel járó apró dolgok. Így az egész megállt - ismerős szerelővel - 130eft-ban 2005-ben, azóta jó a boci. És láss csodát, most állok olajcsere előtt, megnéztem hogy áll az olajszint. Legalább 7 mm-nyi olaj hiányzik a nívópálca szerint a felső szinttől. Ennyit megevett 9200 km alatt. Kb 4-5dl. 145ekm-t mentem a felújítás óta.
Az egy szuper szerelő, aki egy kompresszió mérés után megmondja, hogy csak gyűrűket, vagy esetleg dugót - hüvelyt is kell cserélni:)
nem is az átmenettel van a gond, hanem magával a színnel az átmeneteket nagyon jól megcsinálták, és a minősége is jó lett, csak az a k..va szín, az nem stimmel szürke mint a szamár, pedig a foska fehér lenne jó közelítéssel
Tőlem tegnap ment el egy '97-es 'totoya' corolla. Ezüstszürke, két javítás volt rajta, a bal első sárvédő ív és a jobb hátsó sárvédő közepe. Természetesen nem sikerült ugyanolyan színt kikeverni, hiába vittem oda az autót a festékkeverő sráchoz. Hasonló színnel, ügyesen játszva a bázissal és a lakkal, no meg a csiszolópapírral, egész jó lett a gazdája szerint. Nem vette észre, hol van az átmenet a régi és az új szín között. Az autót úgy adtam vissza, hogy egybe volt "polírozva", magyarul fényesítve, az egész kasztni.
Nem tom Neked hogy csinálták, de élben elválasztani a régi és az új színt nem szabad. Mindenképp meg fog látszódni az eltérés, de lehet némiképp tompítani a dolgot.
10 ért vettem egy bontott adagolot és az adagolos 20 ért beállitotta padon, 5 éve az van a motoron gond nélkül megy, a régit most fogjuk beméretni, jo lesz még alkatrésznek.
A merci szerelö akkor azt mondta miután megmértük a kompressziot hogy lehet nem is kell ennyi mindent cserélni, elegendö csak a gyürüket és csapágyakat cserélni. A hüvely nem szokott megkopni csak 500 ezer felett esetleg és csere abban az esetben ha oválisan kopott. Max dugattyut cserélnek gyürükkel csapágyakkal.