Keresés

Részletes keresés

Mediair Creative Commons License 2015.01.22 0 0 28888

Péntek reggel 07.30L körül várható    B-747-8F, VQ-BVC      Silk Way WEST

aktedron10 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 28887

Lehet tudni,hogy Putyin és a kísérete milyen gépekkel érkezik február 17 -én?  Ő gondolom az IL-96 ,az autója il-76 ossal?

Ridley4Lev Creative Commons License 2015.01.20 0 0 28886

Cargolux érkezik. Kb 20-30 perc

martinaxe7 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 28885

Colleen Bell mivel jött?

 

  Gulfstream?

 

 

Pierre(74) Creative Commons License 2015.01.17 0 0 28884

Ezt találtam az AIRportalon most...

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=24659

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.17 0 0 28883

érdekes módon AIRportal.hu az nem irt  róla

Előzmény: eggohoek (28882)
eggohoek Creative Commons License 2015.01.17 0 0 28882

Igen, ahogy a honlap írja.

Előzmény: Törölt nick (28881)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.17 0 0 28881

http://shrturl.co/v6xwQ   létezik hogy tegnap már felszállt a sólyom?

BJani Creative Commons License 2015.01.11 0 0 28880

Egyrészt FR24 alapján

 

Pont azt fejtegettem az elmúlt hozzászólásaimban, hogy az fr24-ről nem tudod meg egy gép valódi tengerszint feletti magasságát, hacsak nem számolod ki az adott földrajzi helyre számított pillanatnyi tengerszinti légnyomás felhasználásával. A flightradar flight levelt mutat, és FL25 nem= 2500ft-el! (csak abban az esetben, ha a QNH 1013hPa).

 

ez a láb/perc süllyedés sebesség függvénye is nem? nagyobb fpm csak azonos sebesség esetén jelent meredekebb szöget

 

Pontosan így van, ezért az fpm értékből nem feltétlenül lehet közvetlen következtetést levonni, minimum a föld feletti sebességet is hozzá kell számolni.

 

Abban viszont igaza van Gavrosznak, hogy valóban jöhet gép siklópálya alatt és felett is, mert csak a végső pár mérföldön kell pontosan a siklópályán repülni. (ha addig ezt nem sikerül összehozni, akkor jön az átstart)

A siklópályát jellemzően kicsit alulról kapják el a gépek, mert felülről nem annyira szerencsés. Viszont itt Budapesten csak ritkán jönnek 2500 láb alá a siklópálya elkapása előtt, mert jellemzően ez az utolsó engedélyezett magasság.

Előzmény: Gavrosz (28878)
manao Creative Commons License 2015.01.11 0 0 28879

nem értek hozzá csak kérdezem, hogy működő ILS-nél nem mindig ugyanabban a szögben ereszkednek a gépek? vagy hogy lehet meredekebben süllyedni vagy alacsonyabban/magasabban haladni, van vmi tűrése a siklópályának?
ez a láb/perc süllyedés sebesség függvénye is nem? nagyobb fpm csak azonos sebesség esetén jelent meredekebb szöget

Gavrosz Creative Commons License 2015.01.11 0 0 28878

Egyrészt FR24 alapján, másrészt a szemeim alapján. A környéken, ahol figyeltem (Zugló közepe), általában 2500 láb (kb. 700-750 m) magasan jönnek be a gépek, azon a napon 2100-2200feet (600-650 m) magasan voltak. A különbség szemmel látható volt. Általában inkább a hasát látni a gépnek, utóbb már inkább az oldalát. A 100 méter szerintem egy pontos becslés volt, ennyi magasságbeli különbség még ésszerű.

Zuglónak azon a részén FR24 alapján -640 láb/perc vertikális sebességgel ereszkednek a gépek, amikor alacsonyabban jöttek be Zugló fölé, akkor ez az értek -1024 láb/perc volt, ergo meredekebben ereszkedtek a végső megközelítés során.

 

Vannak persze kiugró esetek is, de ezek általában átstartolással végződnek. Erre jó példa asszem a Cargolux-os napon az UTair A321-es, ami Zuglónak azon a részén 3650 láb magasan volt (több mint 1000 méter). Jött is újra 10 perc múlva jóval alacsonyabban.

 

Összefoglalva:

CLX-es nap: gép oldala

átlagos nap: gép hasa

UTair "Chuck Norris" leszállása: nem látszott a felhőktől mert túl magasan volt

 

Az általatok felhozott témákban nem vagyok szakértő, de a szemem nem csal.

Előzmény: BJani (28871)
BJani Creative Commons License 2015.01.10 0 0 28877

100-200m eltérés nem túl durva?

 

Ez az eltérés nem az irányító által kiadott engedély, és a gép által tartott magasság különbsége! Az néhány méter pontosságú.

Az általam leírt 100-200 méter eltérés nem mérési hiba, hanem a transzponder működési elvéből adódó normális dolog.

A transzponder mindig a 1013-as tengerszintre átszámított légnyomáshoz képest méri a magasságot, azaz csak akkor sugározza pontosan a gép tényleges magasságát, amikor olyan helyen repül, ahol épp 1013 a tengerszinti légnyomás. Minden más esetben eltérés adódik. Nagyon kicsi, vagy nagyon nagy légnyomások esetén jöhet össze 100-200 méter. (1hPa eltérés kb. 30 feet eltérést ad ki, Magyarországon a légnyomás ritkán van 1040hPa felett, vagy 995hPa alatt.)

 

Ha meg a transzponder nem azt a magasságot adja meg amit a pilóta lát, akkor miért nem?

 

Mert a pilóta a magasságmérőjét beállítja az aktuális légnyomásra. Pont azért, hogy tudjon pontos tengerszint feletti magasságot tartani, azaz ne menjen még véletlenül sem hegyeknek.

Nagyobb magasságban viszont ez nem érdekes már, így ott flight levelen repülnek, azaz a 1013-as légnyomás szinttől számolják a magasságot.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_level

Előzmény: pythonozok (28876)
pythonozok Creative Commons License 2015.01.10 0 0 28876

100-200m eltérés nem túl durva?

Jó, a bringás GPS-em pontosságát ne hasonlítsam össze egy repülő magasságmérőjével, de az abban lévő, barometrikus mérő, ha nincs automata kalibrációra állítva, akkor egy egynapos (cca 50-80km-es) túra végén csak pár méterrel tér el hazaérkezéskor az induláskori állapottól.

És hát 100m eltéréssel akár a budai hegyeknek is ütközhetnének leszállás közben.

Ha meg a transzponder nem azt a magasságot adja meg amit a pilóta lát, akkor miért nem?

 

(félre ne érts, nem vitatkozni akarok, csak nem értem)

 

Egyébként meg a fr24 alapján én úgy látom, hogy felettünk mindig azonos magasságon jönnek. Amikor egy zajosabb darab érkezik, sok esetben a látvány és a fr24 alapján is látható, hogy a megszokottól alacsonyabban van.

Előzmény: BJani (28875)
BJani Creative Commons License 2015.01.10 0 0 28875

A radaron sajnos nem igazi magasságot látsz, hanem a 1013hPa-s standard légnyomás szintjétől számított magasságot, így a gép valódi magassága akár 1-200 méteres eltérésű is lehet, az aktuális légnyomás függvényében. A transzponder tulajdonképpen mindig flight levelt sugároz, minden magasságon.

 

Persze, ha tudod az adott helyen az aktuális tengerszintre átszámított légnyomást (QNH), akkor kiszámolható a gép valódi magassága is.

Előzmény: P*istD (28872)
aktedron10 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 28874

A7-HJJQAF7A-330-202Qatar Air Force / Amiri Flight

Előzmény: aktedron10 (28873)
aktedron10 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 28873

P*istD Creative Commons License 2015.01.05 0 0 28872

a radarról?

Előzmény: BJani (28871)
BJani Creative Commons License 2015.01.05 0 0 28871

Kb 100 méterrel volt alacsonyabban, mint szokott. De pénteken, amíg 13as irány volt, szinte minden gép alacsonyabban jött be.

 

Ezt honnan tudod?

Előzmény: Gavrosz (28870)
Gavrosz Creative Commons License 2015.01.04 0 0 28870

Az Cargolux volt a javából! :) Zuglóból láttam postára menet a Róna utcánál. Már akkor hallottam a hangját amikor még final-ra fordult. Kb 100 méterrel volt alacsonyabban, mint szokott. De pénteken, amíg 13as irány volt, szinte minden gép alacsonyabban jött be.

Előzmény: pythonozok (28869)
pythonozok Creative Commons License 2015.01.02 0 0 28869

14:40 körül, Rákospalota fölött egy Jumbo. Azt hiszem, Cargolux lehetett. Azt hittem, a fejemre esik. De alacsonyabban is jött a szokottnál, plusz a párás levegő jobban vezette a hangot, így a dübörgése sem a szokásos volt. :)

Előzmény: Kastrup (28868)
Kastrup Creative Commons License 2014.12.30 0 0 28868

A mai Turkish TK1033/1034 ismet egy Airbus 330 lesz. TC-JIO

Blindmouse Creative Commons License 2014.12.28 0 0 28867

Jellemző hogy ilyenkor fordítják meg a pályairányt, amikor a Silkway 747 érkezik pedig már pakoltam a fényképezőt hogy irány a cargodomb. :/

Chabi79 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 28866

Leesett a hó = jönnek a ruszkik :D

Előzmény: aktedron10 (28865)
aktedron10 Creative Commons License 2014.12.28 0 0 28865

U63451 / SVR3451
Ural Airlines   érkezik

manao Creative Commons License 2014.12.25 0 0 28864

Viszont kívánom!

Előzmény: aktedron10 (28863)
aktedron10 Creative Commons License 2014.12.24 0 0 28863

Békés ünnepet .

Köny Creative Commons License 2014.12.21 0 0 28862

Komolyan nem értem, hogy ezek a vasak miért nem Dorog felett jönnek/mennek, mint régebben... :o(

Előzmény: aktedron10 (28861)
aktedron10 Creative Commons License 2014.12.21 0 0 28861

Mediair Creative Commons License 2014.12.21 0 0 28860

Ő volt az:

 

Előzmény: Ridley4Lev (28859)
Ridley4Lev Creative Commons License 2014.12.19 0 0 28859

14:50 CV8575 Hong Kong (HKG) Cargolux 74Y

 

Mára írják. Egy Boeing 747-428-as jelenleg a Bolgár tengerpartnál jára flightradar szerint. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!