Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2005.10.17 0 0 28674
Jéééé!!!Még a BKV plusz matrica is rajta van!!!:-)))))))))))))))
Előzmény: kristoof (28673)
kristoof Creative Commons License 2005.10.17 0 0 28673

Az új Omnicity!

 

Gyönyörű!!!:-))))

 

 

Tirisztorka Creative Commons License 2005.10.17 0 0 28672

Yesss...Első körben kettő, aztán jövőre megint kettő

 

Előzmény: Alkaa (28608)
HáBé Creative Commons License 2005.10.17 0 0 28671

Ez is alátámasztja, hogy Hazánkon kivül mindenhol komolyan veszik a tömegközlekedést.

Mind a

-műszaki hátteret (normális, a kornak megfelelő járműpark)

-forgalmat (ütemes, tartható menetrend, amit komolyan be is tartanak)

-esztétikát (járműtakarítást)

-utastájékoztatást.

 

Ezek valahogy nálunk kevésé működnek. Tisztelet ama néhány volán-társaságnak, akik elkezdték megütögetni a mércét.

Előzmény: sosiforda (28667)
HáBé Creative Commons License 2005.10.17 0 0 28670

Attól, hogy MDF-001 a rendszáma az ótójának, még nem lesz nemzeti nagytőkés valaki. Szerintem.

De remélem, nem szenvedi hiányát széles úr a kubai szivaroknak, és legalább a füstjéből juttat egy picit a szegedi "munkatársainak".

grrr....

Előzmény: zalagyöngye2 (28669)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.16 0 0 28669
OFF (talán nem is, mert buszos cégről van szó)

Széles Gábor, az Ikarusz tönkretevője most sem hazudtolja meg önmagát:



A jelkép

Tanács István, 2005. október 14. 01:00

Június 15. óta nem kaptak fizetést az Ikarus szegedi alkatrészgyártó kft.-jének dolgozói. Felszámolás van is meg nincs is. A cég ellen júliusban megindult az eljárás, de azóta sem neveztek ki felszámolóbiztost. A Cégbíróság valahogy mindig figyelembe veszi a kft. ügyvezetőjének halasztási kérelmét. A 156 dolgozónak még júliusban felmondtak. Végkielégítést, felmondási időre járó pénzt ugyanúgy nem kaptak, mint munkabért vagy táppénzt.

Miközben az alkatrészgyártó kft. így bebukott, mintegy 50 munkást kirendeltek egy másik Ikarus-céghez, egy székesfehérvári székhelyű szerszámgyártó kft.-hez. A helyi szakszervezeti elnök úgy tudja, valójában a felszámolandó kft. megrendeléseit teljesítik annak helyiségeiben, annak gépeivel. Csak éppen a pénz nem az alkatrészgyártó számlájára folyik már, így nyilván nem is lesz miből kifizetni, ami az elbocsátott dolgozóknak járna.

Az a gyanú tehát, hogy itt hosszú időn keresztül, szándékosan elvonják a fizetések fedezetét. Pontosat persze nem lehet tudni. Újságírót a gyárba be nem engednek, a főnök asszonyt nem kapcsolják. Igaz, amikor a mobilján mégis elértem, akkor sem nyilatkozott. A szegedi alkatrészgyár veszteséges volt, azért kellett bezárni. Felettébb furcsa, hogy lassan tele lesz a Kárpát-medence autógyárakkal, mindenki kitörési pontnak tekinti az alkatrész-beszállítást, miközben itt egy nagy múltú alkatrészgyár nem talál piacot magának. Amikor a középkorú munkások siratják a munkahelyüket, és panaszkodnak, hogy valószínűleg az életben nem találnak többé állást maguknak, mindenki úgy tesz, mintha ők lennének az okai, hogy a cégük nem élt meg a piacon. Pedig amióta a rendszerváltás kezdetén az önigazgatói modell a történelem süllyesztőjébe került, nem a munkások választják a menedzsmentet, hanem a tulajdonos.

A tulajdonos itt az Ikarus Holding. A tulajdonos tulajdonosa Széles Gábor. Nem vitás, a tulajdonos azt csinál a tulajdonával, amit akar. Ha akarja, bezárja. Ha akarja, kiadja a gyár üzemcsarnokait bérbe. Pár hét múlva Szegedre ér az autópálya, lesz kereslet a raktárakra. Nem kell százötven emberrel vesződni, piacot keresni, elég egy ingatlanhasznosítási kft.-t létesíteni, és szedni a pénzt.

Magára vessen, aki nem ilyennek képzelte a piacgazdaságot. Az már kevésbé van rendjén, hogy a cégben még volna valamennyi pénz, de abból a dolgozók aligha látnak valamit. Hiába van jó kollektív szerződésük, amely kilenc hónap felmondási időt ír elő, a dolgok gyaníthatóan afelé haladnak, hogy nem a felszámolandó cég fizet. Mire hónapok múltán kinevezik a felszámolóbiztost, már nem lesz miből. Fizet majd az országos bérgarancia-alap - az adófizetők pénzéből. Nem kilenc hónapot, amennyi a munkáltató által is aláírt kollektív szerződés szerint járna, hanem a felénél is kevesebbet. A dolgozók jogos jussáért való küzdelemben magára hagyja a vállalati szakszervezetet az MSZOSZ. Egy jó szóval nem segít nekik a hatalmon lévő baloldali párt, de a baloldali lózungokkal kampányoló jobboldali sem.

A bezárásra ítélt szegedi kft. Széles Gábor cégbirodalmához tartozik. Széles a Magyar Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke, vagyonát ötvenmilliárd forintra becsülik. Jelképes figura: a magyar nemzeti nagytőke megszemélyesítője. Arra nincs pénz a cégbirodalomban, hogy kifizesse az utcára került munkások törvényes járandóságát, de most vett napilapot, alapított televíziót. Lapunknak adott interjújában elmondta, olyan világot szeretne, amilyen a két világháború közt is volt: akkor a kormányzó meghívta a gyáriparosok szövetségének elnökét kártyázni, és meghallgatta véleményét a gazdaságról. Szeretné, ha a mindenkori kormány kíváncsi lenne a véleményére. Ez untig elég.

Neki.
sosiforda Creative Commons License 2005.10.16 0 0 28668

A kecskeméti helyi menetrend módosítása fel is került a Kunság Volán honlapjára: www.kunsagvolan.hu , az ezzel kapcsolatos közgyűlési előterjesztés is olvasható a neten:

http://www.aranyhomok.hu/Kgy/05szept07/090706.rtf

valamint a közgyűlési határozat:

http://www.kecskemet.hu/read.php?id=2103

és a közgyűlési jegyzőkönyv is, amelyből kiderül például, hogy:

 

Somodi Béla, a Kunság Volán termelési igazgatója szerint:

"A gépkocsivezetőkkel valóban vitás helyzet alakult ki, akik az ÁNTSZ és a közöttük lévő vitás ügyet bíróság elé vitték. Jelenleg a Kishomok presszóban bérel a cég mellékhelyiséget a sofőrök számára. A korábbi közgyűlési döntés szerint a Széchenyi tér nem alközpont, hanem csak megállóhelyek csoportja. A cég gondoskodni kíván az egészségügyi helyiségek biztosításáról. A Széchenyi téren autóbusz-állomás nem maradhat, erre döntés született."

 </P>

Előzmény: Niederflur (28578)
sosiforda Creative Commons License 2005.10.16 0 0 28667

A szóló Mercedes Connecto-k kezdik ellepni Romániát is, ami lassan így kezd kitörni Európa használtbusz telepe szerepéből.

 

Korábban is láttam már 1-2 helyközi kivitelű Mercedes Connecto-t Nagyváradon (Oradea), Nagyszalontán (Salonta), most viszont tömegesen tűntek fel Temesvár (Timisoara) helyi közlekedésében, kiszorítva a korábbi lestrapált helyi DAC és Nyugat-Európából vett különböző, illetve ex-NDK-s IKarus kocsikat.

Utóbbiból jár még néhány és láttam egy DAC csuklóst is, de mondjuk 20 db. helyi kocsiból, amit láttam 18 db. vadonatúj Connecto volt.

Midegyik temesvári helyi Connecto utastéri légkondis és fehér-lila hullám mintás színezésű, a homlokán pedig Temesvár város önkormányzata feliart olvasható.

Az itteni közlekedési vállalatnak volt elsőként honlapja a román vidéki helyi közlekedési cégek közül (www.ratt.ro) és a megállóhelyi utastájékoztatásuk is elég jó, a korábbi csak megállótábla és arra ráfestett járatszám megoldástól eljutottak a Debreceni Közlekedési Vállalat szintjéig: első 3 járat, követési idő a különböző napszakokban és utolsó 3 járat indulása szerepel a megállóikban a sűrűbben közlekedő vonalaknál és a pontos indulások a ritkábban járó buszoknál.

Brassóval ellentétben ők ennek ellenére nem tűnnek úgy, mint aki vissza akarja fejleszteni az elektromos hálózatot, de - úgy olvastam, hogy járműhiány miatt - sajnos a 17-es trolit buszokkal pótolják.

 

Szóló Mercedes Connectokkal nagyon színvonalas helyi közlekedést tart fenn a megkopott pompájú fürdővároska, Herkulesfürdő (Baile Herculane).

Itt is hullám-mintás a buszok festése (a siófoki helyi színezéshez hasonló), csak itt kék-zöld.

Az 5000 (ötezer) állandó lakossal rendelkező fürdőváros vasútállomása 5 km-re van a központtól, közben egy kis lakóteleppel és a szocializmusban épült szállodák telepével.

A vasutállomás (Gara)- városközpont (Centru) között közlekedő helyijárat menetrendjét bármelyik magyar középváros is megirigyelhetné, a buszok most szezonon kívül is naponta 6.00-22.00-ig 30 perces ütemes menetrend szerint közlekednek és a kiírt menetrend szerint 10 percet várnak ebben az időszakban a késő vonatokra. Mivel a 2 végállomás közti menetidő 15-20 perc, ez még nem zavarja a menetrend szerinti visszaindulást a központból.

Mivel a vasútállomást éjszaka is több vonat érinti, így a buszok éjszaka is (nappali tarifával) járnak: a vasútállomásról 22.20,23.40,1.40,2.50,3.40,4.40 , a központból: 22.40,0.00,1.00,2.15,3.05,4.00,5.00-kor indulva.

A vonaljegy ára 11 új/10.000,- régi lej (70,- Ft), a dolgozó havibérlet ára: 48 új 480.000,- régi lej (3.360,- Ft). A tanuló havibérlet ingyenes!

 

A buszokon ülőkalauznő teljesít szolgálaton, aki az első ajtónál ül, az ajtó mellett a sofőr felé arccal egy pulttal ellátott kalauzülésen. Ő adja a jegyeket és ő árulja a bérleteket is. A jegyárusítást nagyon komolyan veszi, a szemmel láthatóan barátnőjének is adott jegyet miután két megálló között hosszasan elcsevegtek.

Mindenki másnak röghtön a felszálláskor adta a jegyet, az első ajtós felszállást nem vették nagyon komolyan, a szaladók pl. középen is felszállatk és előrementek jegyért.

Nemcsak a jegyárusítást veszi komolyan, de a vasútállomási végállomáson láttam, hogy kiseperte a buszt és az utcára lesperet szemetet (mintha nem is Romániában járnánk) nem hagyta a peronon, hanem egy lapátra seperte egy másik, utcai seprűvel és a kukába tette. A belvárosi végállomáson pedig egy ronggyal letörölte a kapaszkodókat!

Csillogott-villogott is mindhárom busz kívül-belül (a menetrend teljesítéséhez kettő kell napközben, de kint voltz egy tartalék is, mindhárom Connecto).

A buszokon elöl-oldalt-hátul volt kivilágított ízléses menetiránytábla és az esti hűvös időben haszálták a fűtést is. A kalauznő és a sofőr is egyenruhában teljesített szolgálatot.

 

A megállóhelyeken a Connecto fényképét és a megállóhely nagy betűvel írt nevét tartalmazó megállótáblák vannak, többségük este neonnal belülről megvilágítva. Ezeken menetrendi utastájékoztatásként annyi szerepel, hogy a járatok 24 órán keresztül közlekednek, 30 percenként (ez csak a napközbeni időre volt most igaz, lehet, hogy nyári szezonban éjjel is ilyen sűrűn járnak).

A pontos - éjszakai indulásokat tartalmazó - menetrend mindegyik busz első ajtajánál és mindkét végállomáson ki volt ragasztva a díjszabással együtt.

 

A helyközi-távolsági buszok között is lehetett már arrafelé már új kocsikat látni a használt olasz,német,osztrák,svájci és a még most is felbukkanó régi román buszok között.

Ezek az Autotim és Atlassib cégnél is Temsa Safari buszok voltak.

 

Használt kocsik, de nagy minőségi ugrást jelentenek Aradon a CTP Aradnál (www.ctparad.ro) a Hallei Közlekedési Rt-től (HAVAG) beszerzett használt alacsonypadlós Mercedes buszok.

 

A helyközi menetrendi keresőjük még csak készülget: www.autogari.ro, de a Közlekedési Felügyelet, mint koncessziós engedélyező hatóság honlapján: www.arr.ro, a Transport Persoane címszó alatt megatlálhatóak nemcsak a helyközi és nemzteklözi járatokat üzemeltető cégek adatai, de a menetrend is (csak a végállomási indulások és érkezések és a közlekedési napok - Programele de Transport címszó alatt).

Előzmény: Törölt nick (28597)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.16 0 0 28666
Mindezt közpénzekből tették. Ezért különösen súlyos az ügy. 

Előzmény: lala0210 (28665)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28663
Közpénzekkel történő csalás:


KÖZBESZERZÉSEK TANÁCSA KÖZBESZERZÉSI DÖNTŐBIZOTTSÁG (4208/2004)

1024 Budapest, Margit krt. 85.
Ikt.sz.: D.116/24/2004.
Tárgy: az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. jogorvoslati kérelme a Volán Egyesülés közbeszerzési eljárása ellen.
A Közbeszerzési Döntőbizottság (továbbiakban: Döntőbizottság) a Közbeszerzések Tanácsa nevében meghozta az alábbi

HATÁROZAT-ot:

Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. (1165 Budapest, Margit u. 114., képv.: dr. Deák Krisztina ügyvéd – továbbiakban: kérelmező) jogorvoslati kérelmének – melyet a Volán Egyesülés Közbeszerzési Iroda (1066 Budapest, Teréz krt. 38. – továbbiak ban: ajánlatkérő) nyújtott elővárosi szóló I. és nyújtott elővárosi szóló II., az ajánlattal megegyező, az ajánlatban szereplő valamennyi egységet és főegységet is tartalmazó magyar típusbizonyítvánnyal (beleértve a típusbizonyítvány kiterjesztését is) rendelkező új autóbuszok szállítása és a járművekhez szervesen kapcsolódó szolgáltatások ellátása tárgyú közbeszerzési eljárása ellen indított – a Döntőbizottság részben helyt ad.
Megállapítja, hogy ajánlatkérő megsértette a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény (továbbiakban: Kbt.) 52. § (1) bekezdését és 61. § (1) bekezdését.
A jogsértés miatt a Döntőbizottság 13 000 000 Ft, azaz tizenhárommillió forint bírságot szab ki ajánlatkérő terhére.
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28662
Közpénzekkel történő csalás:



FŐVÁROSI ÍTÉLŐTÁBLA (0432/2004)

3.Kf.27.044/2003/3.

A Fővárosi Ítélőtábla a dr. Krausz Pál jogtanácsos által képviselt (3527 Miskolc, József A. út 70.) Borsod Volán Személyszállító Rt. (3527 Miskolc, József A. út 70.) felperesnek a dr. Csanádi Péter jogtanácsos által képviselt Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottság (1024 Budapest, Margit krt. 85.) alperes ellen közbeszerzési ügyben hozott közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálata iránt indult perében a Fővárosi Bíróság 2002. április 11. napján kelt 13.K.33.448/2001/2. számú ítélete ellen az alperes által 3. sorszám alatt előterjesztett fellebbezésére meghozta az alábbi

ÍTÉLETET:

A Fővárosi Ítélőtábla az elsőfokú bíróság ítéletének fellebbezéssel nem támadott részét nem érinti, fellebbezéssel támadott részét megváltoztatja, és a felperes keresetét elutasítja.

Ez ellen az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs.

INDOKOLÁS:

A felperes 2001. augusztus 8-án a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 32. § (1) bekezdése szerinti nyílt közbeszerzési eljárást indított haszongépjárművek, szóló és csuklós autóbuszok, valamint tehergépkocsik festés-előkészítésére alkalmas műhely kialakítására, ugyanezen járművek festésére alkalmas kabin telepítésére. Ajánlati felhívásában a pénzügyi, gazdasági és műszaki alkalmasság igazolására kért adatok körében – többek között – előírta a minőségbiztosítási rendszert tanúsító igazolás csatolását, és azt, ha az ajánlattevő a közbeszerzés tárgyát képező munka során 10%-ot meghaladó mértékben kíván igénybe venni alvállalkozót, szükséges azok bemutatása és csatolnia kell mindazon igazolásokat és nyilatkozatokat, amelyek benyújtására az ajánlattevő is köteles.
A felperes a beérkezett ajánlatok alapján az eljárás nyertesévé – a DEWA Kft. alvállalkozó bevonásával eljáró – NORDAN 2000 Kft.-t hirdette ki, akivel a szerződést 2001. október 12-én megkötötte. A második helyezett K-Elektroszinter Kft. 2001. október 10-én jogorvoslati kérelmet terjesztett elő, kérve az eljárást lezáró döntés megsemmisítését és ideiglenes intézkedésként a szerződéskötés megtiltását azzal, hogy a nyertes társaság ajánlata nem felelt meg az ajánlati felhívásban foglaltaknak, mert alvállalkozója a minőségtanúsítványt nem csatolta.
Az alperes határozatával a jogorvoslati kérelemnek helyt adva megállapította, hogy a felperes megsértette a Kbt. 52. § (2) bekezdésének d) pontját azzal, hogy a minőségbiztosítási tanúsítvány csatolásának elmaradása miatti érvénytelen ajánlatot nem nyilvánította érvénytelennek. Ezért megállapította a Kbt. 55. § (6) és 59. § (1) bekezdés sérelmét is. Az ajánlatkérővel szemben 7 M Ft bírságot szabott ki, amelynek összegszerűségét a Kbt. 88. § (1) bekezdés f) pontjával indokolta akként, hogy a bírság mértékének megállapításánál figyelembe vette az eset összes körülményeit, és értékelte a közbeszerzés értékét (138 965 000 Ft + áfa), az elkövetett jogsértések súlyát. .
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28661
Közpénzekkel történő csalás:


.........HATÁROZAT:

Dr. Krankovics Jelena ügyvéd (1026 Budapest, Gábor Áron u. 16.) által képviselt Kvartex Kereskedelmi Kft. (9022 Győr, Liszt Ferenc u. 7., a továbbiakban: kérelmező) jogorvoslati kérelmének - melyet dr. Hingyi György ügyvéd (1142 Budapest, Királyhida u. 11.) által képviselt Volán Egyesülés (1066 Budapest, Teréz krt. 38., a továbbiakban: ajánlatkérő) elővárosi szóló, magyar típusbizonyítvánnyal rendelkező 24 ±5 autóbusz szállítása tárgyú közbeszerzési eljárása ellen indított - a Döntőbizottság részben helyt ad.
Megállapítja, hogy ajánlatkérő megsértette a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 55. § (6) bekezdését és 57. § (1) bekezdését.
A jogsértés miatt a Döntőbizottság 5 000 000 Ft azaz ötmillió forint bírságot szab ki ajánlatkérő terhére..........
Előzmény: lala0210 (28652)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28660

Arra is értendő.

 

Amúgy szerintem ezeknek a leendő közbeszerzéseknek a Kravtex nagy nyertese lehet majd, már ami az újbuszos részét illeti.

Előzmény: zalagyöngye2 (28657)
Carpy Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28658
Lesz szükség csuklósokra
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28657
Az alvállalkozói szerződésekre értettem.

Előzmény: Alkaa (28656)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28656
Nem mindenhol van úgy, hogy nincs szükség csuklós buszokra. Nyíregyházán megtanultam, hogy a csuklóskérdés nem csak a csökkenő utasszámtól, de az adott vidék településszerkezetétől is függ. Nem véletlen, hogy pl. bizonyos alföldi volánok gondot fordítanak helyközi csuklós buszok beszerzésére - továbbra is.
Előzmény: zalagyöngye2 (28655)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28655
Kár, hogy pont csuklósokra nem lesz igazán szükség.
Előzmény: Törölt nick (28653)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28654
Akkor vajon mi az oka, hogy a KDB elmarasztalta csalásért a Volán egyesülést? Ott nem értenek a trükközéshez?
Előzmény: lala0210 (28652)
bi-02 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28651

Ez is EMKE :)

Ráadásul oldalsó kijelzőnek készült, mégis előre szerelték...

 

Előrelépés ?  :))

Előzmény: htibor (28546)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28650
Ha pedig autóbuszgyártó céggel kötsz előszerződést, akkor a jelenlegi rövid határidő miatt lehetetlen új buszokhoz jutnod. A használt buszok magyarországi piacán pedig nincs ilyen jellegű gyakorlat, ha el akarják adni, eladják és nem tartják hónapokig egy halvány remény fejében.
Előzmény: Törölt nick (28645)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28649
Már amennyiben lesznek győztesesek a trükkös kiírások után. Az eddigiekben szó nincs előszerződésről, nyilván azért, hogy ezt az esélyt is elvegyék. Pályázni csak saját, erre a célra levizsgázott buszokkal lehet - tehát még a bérlés lehetősége is kizárva. Hangsúlyozom, az eddig megjelent néhány kiírásban.




A ktv mit mond esetleges bérlés esetére? Vagy ha vis maior van és tegyük fel két buszom karambolozik, de a szolgáltatást el kell látni, míg egy közbeszerzés lefolytatása hónapokat vesz igénybe.



Csaló közbeszerzéseket pedig nyilván könnyű lesz csinálni, majd tanulmányútra mennek a Volán Egyesüléshez vagy némely Volán rt.-hez. A minták adottak.
Előzmény: Törölt nick (28645)
Dénes Balázs Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28648
Ezer bocs, elgépeltem az árat, vagyis 0,1 millió ojró a helyes.
Előzmény: Dénes Balázs (28647)
Dénes Balázs Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28647
Üdv Uram,

tavaly volt nálunk (eszkáté) egy háromnapos próbán egy MAZ-103-as (?), a konstancai közlekedési vállalat sárga színű, merci mototrral szerelt mintapéldánya. Belső kialakítása olyan-amilyen, illetve amilyet a T. Vásárló kér/megfizet. Ami nagyon elképesztő volt, az a vez.fülke kialakítása, melynek az ajtaja olyan, mint egy tengerjáró hajó gépház ajtaja (lekerekített sarkú, álló téglalap alakú "vágás" a fülkefalba, kb. 15 centi magas "küszöbbel"); node ne csodálkozzunk, hisz Konstanca tengerparti kikötőváros :))

Ők akkor azt mondták, hogy a beszerzési ára a járműnek 1 millió ojró.
Előzmény: Törölt nick (28620)
MALWIN Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28646
Autosan in Hungary
The bus maker Autosan delivered 12 long-distance buses to Hungarian company Volan in November. These 12-meter-long vehicles seat 45 passengers with standing room for an additional 35. They are fitted with 195 kW Renault Euro 3 engines and FON Radomsko axles. The same model will also be offered in Poland. (Warsaw Voice)

Előzmény: MALWIN (28644)
MALWIN Creative Commons License 2005.10.15 0 0 28644
Hungarobus Szegeden, okt 04:
Előzmény: Törölt nick (28623)
tupolev Creative Commons License 2005.10.14 0 0 28642










Előzmény: Grimbi (28641)
Grimbi Creative Commons License 2005.10.14 0 0 28641

A cégkeresőt nem sikerült megnyitni, a XVI. kerben csak Pesti határút van, viszont a XVII. kerben van Pesti út.

Előzmény: Törölt nick (28640)
seTTebello Creative Commons License 2005.10.14 0 0 28639
Ezt a MAZ - t hol gyártották? Fehéroroszországban, vagy Lettországban?
Előzmény: Törölt nick (28635)
seTTebello Creative Commons License 2005.10.14 0 0 28638
Nagyszebenben vannak ilyen buszok. Nem ez az első volt egy próbázni az SzKT - nál is, de az konstantai kocsi volt.
Előzmény: Törölt nick (28635)
seTTebello Creative Commons License 2005.10.14 0 0 28637
Foglaljuk össze, hogy hol jártak új beszerzésű külföldi gyártmányú buszok:
Chausson: Pécs, Szeged, Miskolc, Debrecen, Budapest ?
Isobloc: Debrecen
Alfa: Békéscsaba
Renault: Debrecen, Budapest (volt BART)
Előzmény: htibor (28536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!