Ez OK, valószínűleg ennek megfelelően akkor kioktatásra kerülnek a pénztárosok is, de ilyen speciális EN vonat meg 5 eurós helyjegy most sem volt, amúgy meg ha egy sima menettérti jegyet akarok kérni azt 1 hónapon belül bármikor felhasználhatom és útmegszakítás is megendett vele (H-HR viszonylatban tutira), tehát nem hivatkozhat a munkatárs arra, h nem lehet utazni ezen a szakaszon, ill. később arra h állítólagos 5 eurós helyfoglalás nélkül nem tud egy nyavalyás menettértit kiadni. Mo-ról kiindulva talán a románok (meg talán az oroszok de ott a hálókocsi miatt) felé van egyedül h sima jegy mellé köteles vagy helyjegyet is venni, máshol vagy benne van az árban a helyjegy (pl. SparSchiene) vagy fakultatív.
Az alűbb fektöltött oldalak közül az első kettő a Menetrendkönyv 2012-13 ebookból mutatja az Agram gyorsvonat mentrendjét és kocsicsoportját, a harmadik és a negyedik pedog a Start honlapjára tegnap feltett adatokat mutatja.
A kettó között lényeges különbség van mind az idópontok, (pl. zágrábi érkrzés) mind pedig a közvetlen kocsik tekintetében (Bp-Zágráb.München ill. Bp-Ljubljana)
Biztos szűnik meg belföldi vonat is, azokat nem követem annyira, de ha egy járat társvasút miatt szűnik meg elsősorban (pl. mint most a horvátok) arról nem feltétlenül a misztérium tehet.
ami ugye Zágrábban a Lisinski EN-hez fog (jó órás várakozással) csatlakozni és evvel pl. Ljubljana felé lehet tovább utazni.
Ha vki ezen az útvonalon Mo-n Lj-be vált jegyet remélem nem találkozik majd olyan "túlképzett" pénztári munkatárssal mint én most nyáron az egyik Bp-i pályaudvaron, ahol a Maestral+Lisinski kombóra akartam jegyet venni Bp-től Lj-ig oda-vissza, mire első blikkre a számítógépben keresgélve a munkatárs azt találta mondani, h "ez egy speciális EN vonat, nem lehet ezen a szakaszon igénybe venni", amit nem sokkal később értetlenségemet látva egy "5 euró kötelező helybiztosítási díjat kell fizetni"-re módosított
Na mármost a probléma csak annyi, h ez (mármint ülőhely elfoglalása esetén 5 ajrós helyjegy) tudtommal csak a globáldíjas szakaszra érvényes, azaz DB hálózat érintése esetén (horvát fórumon a napokban láttam olyasmit, h lehetséges h 2k13 tavasztól megszüntetik a globáldíjat teljesen erre a vonatra)
A munkatárs meggyőzésének sikertelen volta miatt végül egy Bp-Zg menettértit kértem csak és Zg-ben vettem egy Zg-Lj menettértit külön. Természetesen sem a zágrábi, sem utólag megkérdezve a ljubljanai munkatárs nem hallott semmiféle speciális EN vonatról meg Zg-Lj között kötelező helybiztosításról
U.i. ma kaptam egy SZVÖR-t (ezért örök hála a küldőnek!) amiből csak pont az Agram nkgy. összeállítása hiányzik.
Tudna vki nekem egy új menetrend és/vagy SZVÖR tervezetet küldeni nemzetköziben (SZVÖR tervet belföldire kaptam már ezt köszönöm ez úton is a küldőnek!) különös tekintettel az Ex-YU relációkra?
Ha elküldöd nekem a legújabb (10.17-énél frissebb) menetrendtervezetet, én is elküldöm neked a nemzetközi és a belföldi összeállítást (szvört) Szvör 1, szvör 2-t.
....igen, jó ott (is) lazán átsétálni, ha most már megtehetjük, ugyanakkor nem tudom miért...:-), de eszembe jutott, hogy megkavarom a családi archivumot (ld. mellékelt kép alább), és elgondolkozom azon, hogy miért is kell először szétverni azt, amit később aztán talán sikerül némileg összerakni (de többszörös áron...)