Keresés

Részletes keresés

murray Creative Commons License 2014.08.12 0 0 62292

két kérdés: kint hagyott ytong téglának nem árt az eső? :-)

20centis dryvit esetén ha a konvektornak vágnak ki lukat a fenti részen ilyen "csapottra" megcsinálva az elvezeti a hőt a hungarocell kiégetése nélkül? régi fég kinvektor parapates ablak alatti megoldás. azért ott keményen jön ki a meleg..

köszi 

Peter atyuska Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62291

Táblásított lapból igen, egy jó áztató többrétegű festés (lakk) után.

 

Én speciel az erdértnél kapható táblásított bükk lapból csináltam meg a fürdőszobai bútorokat és amikor készre összeraktam őket egy jól felhígított lakkal többször átkentem. A víz cseppek úgy ott állnak mintha nem is fa volna.

Előzmény: hantorish (62288)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62290

Hőkezelt fonott bambusz, vagy más egzóta (vizálló trópusi fa) kellene oda, az bírja a vizet, és bármikor utókezelhető is.

Előzmény: hantorish (62288)
KömKel Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62289

Az biztos, hogy a bútorlap, vagy akár a konyhapult lap nem megfelelő ide, mert a fóliák éleinek illesztésénél kapja a vizet rendesen, emiatt a préselt falap szétrohad.

 

Elsőre nekem most a Fundermax jut eszembe, mint lehetőség.

Előzmény: hantorish (62288)
hantorish Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62288

Sziasztok!

 

Szeretnék  érdeklődni, hogy kád előlapjaként lehetne-e esetleg valamilyen bútorlapot használni? Megoldható-e a beépítése és ha igen hogyan kellene? 

 

Ilyenre gondoltunk:

 

Olyan lapból lenne, mint amilyen a mosdószekrény, illetve fürdőszobaszekrény, így összhangban lenne ezekkel. 

 

Kell-e valamilyen speciális tulajdonsággal rendelkeznie a bútorlapnak, amit ilyen célra szeretnénk használni?

 

Egy Kaldewei 3,5 mm-es lemezkád lenne beépítve. Csempével szerettünk volna, de ez a megoldás jobban tetszik. Kérdés, hogy tartós-e. 

szupertitkos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62287

Köszi a pénztárca kímélő ötleteket, jegyzetelek szorgosan! A beton egyelőre csak 3 hetes, még várok a burkolással (szerintem jövő tavaszig, addig tuti beáll + nem lesz ilyen meleg).

Előzmény: Petya79 (62286)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62286

A lúgálló, gumírozott Mapeband helyett használhatod az olcsóbb Mapeband PE120 PVC hajlaterősítőt. Némi ügyességgel pedig a sarokelemet a tekercses szalagból is el tudod készíteni.

A Mapelastic előnye leginkább ott mutatkozik meg, ahol a felület víznyomásnak van kitéve (medencék stb).
Egy egyszerű erkély burkolására a Mapelastic helyett nyugodtan használhatod az Aquadefense vízszigetelést.
Olcsóbb, kiadósabb, mint a Mapelastic, ráadásul sokkal gyorsabban és könnyebben lehet vele dolgozni (vékonyan felhordható, egykomponensű szigetelés). Egy 15 kg-os Aquadefense kb 14-15 m2 felület vízszigetelésére alkalmas, míg egy hasonló árú, 32 kg-os Mapelastic kb. 9 m2-re.

A Mapenet 150 legnagyobb előnye a Mapelastic anyag könnyebb, egyenletes felhordhatósága, és a húzófeszültségek "kiegyenlítése". Viszont ha repedések vannak a betonon, akkor azt legfeljebb csak nagyon keskeny hajszálrepedéseknél tudja áthidalni. A Mapetex Sel ebből a szempontból (is) jóval hatásosabb, viszont ez sajnos az árában is megnyilvánul: a Mapenet 150 négyzetméter ára kb. 600 Ft, a Mapetex Sel pedig 2200-2400 Ft/m2.

A Keraflex S1 baromi jó ragasztó. Ha hozzáértő burkoló dolgozik vele, akkor nem kell aggódni amiatt, hogy nem a folyékonyágyas ragasztót választottad.

A Mapesil AC szilikon szerintem drága. Ha úgy számolok vele, hogy 4-5 évente illendő újra húzni a réseket, akkor jobban megéri egy szerényebb színválasztékú, de sokkal olcsóbb Soudal vagy Mester szilikon.

Az Ultracolor fugázó nem sokkal drágább, mint a Keracolor FF; viszont ilyen dög melegben óvatosan kell vele dolgozni, mert gyorsan köt! Inkább szakembereknek való. Én tavaly nyáron, amikor 37-38 fokos kánikula volt, inkább a Keracolor FF + Fugolastic adalék mellett döntöttem.

Előzmény: szupertitkos (62283)
Szipolykaa Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62285

Köszi! Máris megyek át.

Előzmény: Törölt nick (62279)
szupertitkos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62284

Ez nagyon jó ötlet, alkalmazni fogom a teraszon!

Előzmény: C20NE (62280)
szupertitkos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62283

Köszi az instrukciókat mindenkinek! Burkolást már csináltam, kamrával kezdtem, kis WC, majd jött a szélfogó, előtér, konyha, nappali, fürdő, kb. 150-200 m2. :) Az elején volt küzdelem rendesen, de a vége felé már sok minden szívást kitapasztaltam. Egyet felejtettem el: az alapozást. Az nem tudom miért marad ki, én csak felporszívóztam a betont és arra ragasztottam a lapokat (Mapei P7, P9), de minden lap hátulját telibe megkentem. Ráadásul padlófűtés van, de szerencsére eddig még sehol nem jött fel 1,5 év alatt.

A terasz betont szerintem teljesen jó lett, pár mm-ben belül lehet a sík, kisebb hajszálrepedések lettek csak, mert kánikulában lett leöntve. Ha a linkelt videóban látható vízszigetelést + hálózást megcsinálom, az szerintem eltünteti ezeket.

Előzmény: (M)Ákos (62276)
pajaci Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62282

Ez az amit a burkoló "mesterek" nem csinálnak mifelénk, hogy bekenjék a lapot is. Kotyog is mindenhol ahol ők csinálták. Amit én raktam, az bezzeg áll mint katiban.

A fogazott glettvas egyik fele síma, azzal szoktam telibe kenni a lapot vékonyan.

Előzmény: C20NE (62281)
C20NE Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62281

Én a fali csempe hátulját csak spaklival jól leglettelem simára, jobban tapad. Ott csak akkor húzom meg fogazottal, ha a fal hullámossága miatt nagyon beesne a lap.

 

A profik fentről csempéznek, de én nem vagyok az. Egy egyenes lécet beállítok a fal mellé, egy sornál valamivel kevesebbet elhagyva alul, és onnan csempézek felfelé, úgy nem csúszik le a lap :-)

 

Ha pontosan kell a tetejét rakni, akkor milliméter pontosan kimérek mindent.

Előzmény: (M)Ákos (62278)
C20NE Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62280

Én úgy szoktam, hogy lerakom az első lapot, majd a 2,5m-es vízmérték végénél még egy lapot ( iránylap ), szépen beállítom a szükséges lejtést, és amikor rakom a lapokat, ehhez a kettőhöz rakom. Ha nagy a felület, különböző irányokban több ilyen tájoló lapot rakok le. Mielőtt meghúznak, ahogy közeledek hozzájuk egy spaklival felveszem őket , levakarom a hátulját és lerakom rendesen. Akármilyen hupplis aljzaton szép egyenes lesz a burkolás

Előzmény: (M)Ákos (62278)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62279
Előzmény: Szipolykaa (62273)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62278

Ja...igen. De a lap hátulját már kisebb fogazású vassal húznám.

Pl. ha 8-ast használok, akkor oda a 4-est.

A terasz még nekem is hátravan, kicsit fázom is tőle.

(Kb. 250 m2-nyi tapasztalatom van beltérben).

Mivel a lapok hátulját kicsit szenvedés fogazottal kenni (fürdőben először úgy csináltam a fali csempénél, mert a falról mindig visszapotyogtattam :D), ezért valószínűleg nem fogom sz*patni magam, és megveszem a folyékonyágyas ragasztót.

2-3 mm-nél nagyobb egyenetlenségekkel én már törődnék...2 méteres vízmértékkel ellenőrizni fogom a placcot, és előre kiglettelem a mélyedéseket. A lapokat ettől még le lehetne tenni, csak nem szeretnék hullám-mintát a felületre :)

Előzmény: C20NE (62277)
C20NE Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62277

Annyival egészíteném ki, hogy az aljzatot, ahogy Te is írtad, egyenes vonalban a ragasztót fogazott glettvassal elteríted, majd megkened a lap hátulját és a glettvassal ezt is elhúzod, de az aljzaton lévő irányra merőlegesen. Segít a hézagmentes habarcskitöltésnél.

 

@szupetitkos

Apróbb egyenetlenségek nem gond a folyékony-ágyas ragasztónak sem, de centis hiba nem lehet.

Előzmény: (M)Ákos (62276)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62276

A fogazott vas azért kell, hogy egyenletes mennyiséget hordj fel a ragasztóból.

Ha beleraktad a lapot, akkor oldalirányban megmozgatod őket (ide-oda tologatod), így terül szét a ragasztó.

Közben majd hallod a pöffenéseket, ahogy a széleken kijön a beszorult levegő.

Ha nincs tapasztalat, 1-2 lapot szedj vissza rögtön az elején, és nézd meg, hogy az alja teljesen ragasztós lett-e.

Kőműves kanállal alányúlsz, és kicsit ide-oda mozgatod a lapot, közben feszíted. Ha nagy a lap (és tökéletes a kitöltés), elég nehéz lesz visszaszedni.

A ragasztót úgy célszerű felhordani, hogy a sávocskák valamilyen szöget (30-45 fok) bezárjanak a fugákkal, különben lehet, hogy pont a fugába fog belenyomódni a ragasztó csík 2 lap közé.

A ragasztó felhordásakor kerülni kell a hirtelen irányváltásokat, pl. 180 fokos kis ívű kanyar. Oda nem fog elég ragasztó jutni...sok burkoló így csinálja, de hiba.

Mivel kisebb egyenetlenségek úgyis vannak a betonban, esetleg célszerű telibeglettelni egy jó nagy vassal (pl. 60 cm széles) előtte az egészet.

Ha még nem burkoltál, kicsit merészség a terasszal kezdeni, de én is belejöttem :)

Néhány, neten fellelhető irományt elolvastam előtte, hasznos dolog.

 

Előzmény: szupertitkos (62272)
szupertitkos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62275

Mi most öntöttük a teraszt, KömKel instrukció alapján, így 1-1,5%-os lejtés megvan (lézeres szintezővel zsaluztam és betonozás közben is azzal csináltuk), de tökéletesen egyenesre egyszerűen nem lehet elhúzni a betont ekkora felületen. Aljzatkiegyenlítőt meg nem szeretnék rá öntögetni, marad a belinkelt megoldás, viszont így biztos fog majd a lapok alatt maradni levegő...

Előzmény: halaloszto (62274)
halaloszto Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62274

az az igazsag, hogy folyekony agyas ragaszto draga, es feher hollo a mester aki latott mar olyant kozelrol. tokeltesen sik es megfelelo lejtesu alap kell hozza, azt meg hogyan csinalsz? onterulo aljzatkiegyenlitovel csinalsz sikot, de nem lesz lejtese...

Előzmény: szupertitkos (62272)
Szipolykaa Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62273

Sziasztok!

Jó helyen járok errefelé, ha energiafelhasználással kapcsolatos kérdésem van?

A probléma az, hogy a 2011-ben épített házunk energiafelhasználása szerintünk kb. a másfélszerese annak, mint amennyinek a számítások szerint lennie kéne. És mint amiért fizettünk, nem keveset. Mielőtt nagyon elkezdenénk reklamálni, jó lenne, ha valaki kicsit leellenőrizné, jól számoltunk-e.

 

Az építészeti számítások szerint az éves fűtési energiaigény 7793 kWh lenne, ez benne van a tervekben, mint végeredmény. Mindenki aláírta.

A fűtés/melegvíz-előállítás hőszivattyúval (Tecalor 303 Integral, levegő-víz, szellőztetőrendszerrel, napokollektorral) történik, amelynek éves munkaszáma a prospektusok szerint >4 (vegyük simán 4-nek).

Hogy ne csak elmélet legyen, beépíttettünk egy külön villanyórát, ami csak a hőszivattyú energiafelhasználását méri.

 

Innentől kezdve kétféleképpen is kiszámítottuk a tényleges fűtési energiafelhasználást.

 

Az első számítás szerint

A hőszivattyú saját menüje azt állítja, hogy 1 év alatt 11,4 MWh fűtési hőt termelt (6,5 MWh hőmennyiség + 4,9 MWh hővisszanyerés - már ha ezt a kettőt összeadni kell, de a Tecalor vevőszolgálat ezt állítja).

Ez ugye a másfélszerese a számított 7793 KWh-nak.

(Melegvízre +2 MWh-t)

 

A második számítás szerint

A külön villanyóra 3467 kWh éves fogyasztást mért. Ha az éves munkaszám 4, akkor ez megfelel 13870 kWh megtermelt energiának. Arányok alapján számolva ebből kb. 2000 kWh a melegvízre fordított mennyiség, marad 11870 kWh, tehát kb. ugyanaz jön ki, mint a saját menüre alapozva.

 

Van a gondolatmenetben valami bug, vagy menjünk reklamálni?

 

szupertitkos Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62272

Én ezt találtam, valószínűleg így is fogom lerakni:

Ami kérdés, hogy több burkolós oldalon írják, hogy csak folyékony ágyas ragasztót szabad használni (hogy ne maradjon alatta levegő, ahol kicsapódhat a víz, majd megfagyhat) itt viszont fogazott vassal húzzák el a ragasztót. Na most akkor mi az igaz?

Előzmény: (M)Ákos (62266)
Varek1 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62271

 Nos visszatérnék még egyszer a problémáidra.  KK jól elemezte a falfűtés előnyeit és hátrányait. Ezek szerint nagyon kellemes tud lenni egy falfűtés, akár a padlófűtés.

 Igaz te arról érdeklődsz,hogy egészségre káros e. Biztos nem.

 Vannak e hibák ? Hát mint írták azt a tulaj úgyis elhallhatja, ilyenkor nyáron meg megállapítani lehetetlen. A vevői mustrák amúgy is rövid idejűek.

 Ha más szempontok amúgy stimmelnek, pl. jó helyen van, kedvező a  m2 ár, akkor vedd meg !

  

 Majd feltérképezed a fűtőcsövek helyét, oda bútorokat nem raksz. Nagy háznál nem probléma, kicsinél közepesnél már lehet probléma. És a fal szegelés tiltott legyen.

 Megvizsgálod /vizsgáltatod a hőszigetelést ( valószínű jó ) de ha kétséges, még mindig lehet rá rakni.

 

 Jó vételt !

Előzmény: BuyNewHome (62252)
Varek1 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62270

   " - elég lassú fűtési mód, tehát a teljesen kihűlt házat több óra alatt fűti fel, nagyjából 1 fok/óra amit tud "

 

 Ez egy nagyon jó érték.

   Habár  a teljesen kihűlt ház eléggé relatív .

 Tegyük fel elmegy a család 10 napra síelni, nem gondoskodnak közben fűtésről, a lakás nagyon lehűl . Egy kinti nulla + 5 foknál  talán   + 10 fok körüli lehet a benti hőmérséklet.

 

Az már jégverem.

 

 Na a legtöbb  házat ilyenkor csak napok alatt lehet feltornászni az elfogadott  22 fokra.  tény az 1 fok /óra emeléssel ez 12 óra lenne.

 legtöbb házban  ilyen szélsőségekre kicsi a hőtermelő (kazán ) és a hőleadó ( radiátor stb )  teljesítmény. De általában nem is szükséges ez mivel  a mai világban csak van automatika az időközi fűtésre, meg akad egy rokon/jó szomszéd, aki néha bekapcsolja a fűtést.

Előzmény: KömKel (62256)
Varek1 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62269

 Kár !

 

Egy lakás vételnél csak tájékozódik az ember a cirkókról is.

Főleg teljesítmény ügyben.

Előzmény: BuyNewHome (62259)
KömKel Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62268

Ha eltakarod a fűtőfelületet, értelemszerűen csökken a hatásfoka. Hogy mennyivel, azt igy nem lehet megmondani.

Előzmény: BuyNewHome (62264)
Petya79 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 62267

Ahogy (M)Ákos is írta, a greslap jobb választás lenne. A "normál fagyálló" lapok beépítése korlátozott (a "mediterrán fagyálló" lapok pedig gyakorlatilag alkalmatlanok), felválhatnak, ill. apró kagylós kipattogzások keletkezhetnek a mázrétegen.

Én nem spórolnám ki a folyékony fóliát (pl. Mapei Aquadefense már elfogadható árú), ragasztóból pedig minimum S1 flex jelölésűt! (Ceresit CM17, Mapei Keraflex S1 stb)

Előzmény: milyen matracot (62263)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.08.10 0 0 62266

Miért nem grest teszel? Problémamentesebb. Sok helyen láttam már, hogy kráterek fagytak ki, gondolom, megrepedt a máz, és a becsorgó víz elintézte.

Nekem bevált a Ceresit CM 17. Vízálló is. Ez tartja az 5 cm-s térkövet a kerítésre ragasztva is :)

Fugázóból a műgyantás biztos szerencsésebb, de ha jól van megcsinálva, a cementessel se lehet baj. Természetesen flex fugázó kell.

A ragasztó 3-4 mm körül lesz, a fogazott vastól függ. Nagy laphoz már lehet a 8-ast, vagy 10-est is használni.

A lapok hátulját is meg kell kenni vékonyan, nem maradhat üreg a ragasztóban a lapok alatt. Ha marad, be tud szivárogni a víz, és megint feljön.

Esetleg vehetsz folyékonyágyas ragasztót is, ott elvileg a lap külön kenése elmaradhat (hígabb a ragasztó).

A szélekre teraszprofilt kell tenni a lap alá.

 

Előzmény: milyen matracot (62263)
halaloszto Creative Commons License 2014.08.10 0 0 62265

es az elado nyilvan nem koti az orrodra a hibakat, ha vannak.

 

Vajk

Előzmény: BuyNewHome (62264)
BuyNewHome Creative Commons License 2014.08.10 0 0 62264

A rendszer 5-6 éve lett kivitelezve, gondolom azóta ki kellett volna jönnie a hibának, ha komoly baja lenne.

 

Kicsit félek tőle, mert számomra idegen. Nomeg, én azért szeretnék szekrényeket betenni a szobába. Mi baja lehet ha elé kerül valami, azon kívül, hogy így azon a részen el lesz takarva a fűtés? Mennyivel lesz hidegebb? Hibát okozhat?

 

 

Előzmény: KömKel (62260)
milyen matracot Creative Commons License 2014.08.10 0 0 62263

Teraszon levo jarolapok egy resze felfagyott, ahol az eso erte, meg nem mozog, de tobb helyen kong. A lapok es a regi ragaszto felszedese utan ujra szeretnem burkolni a teraszt kulteri jarolappal (nem gres). Milyen ragasztot, fugazot, egyebet hasznaljak? Ezek milyen vastagok lesznek a jarolap alatt? A vegen mi a korrekt megoldas cseppentesre, hogy ne a terasz falan csorogjon le a viz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!