Nem egy nagyon bonyolult manőver a csere, de kell hozzá a célszerszám (a vezértengely és a főtengely rögzítő)! Olyan műhelyben ahol nekiállnak festegetni, na ott nem szabad csináltatni. Sajnos nem is egy ilyen összefestegetett motort láttam már! Szóval bármilyen megbízható műhelyben megcsinálhatják, 4-5 óra szerelési idővel lehet számolni. Nekem nemrég egy független szerelő 14 ezerért cserélte ki az Octaviában.
A szett tartalmazza az összes görgőt illetve a vízpumát is ki kell cserélni! (mondjuk úgy, hogy illik...)
Szia, köszi a linket, hamarosan nekem is cserélni kell, az én 1.9pdtdi-ben most van 96ekm. Gondolom majd év végén esedékes lesz. Hol érdemes cseréltetni és nagyságrendileg milyen munkadíjjal kell kalkulálni? A feszítőgörgőt is cserélni kell vele együtt ugye? Valami más tanács hozzá? köszi...
Egy hangra lettem figyelmes , kiváncsi vagyok másoknál is van e , közel egy éve közlekedem de tegnap éjjel se zene se semmi nem szólt csak robogtam csendben egyenes jó minőségű úton. Szóval magasabb sebességi fokozatban 4. 5.-ben biztosan! Ha lepadlózom akkor szemből az óra mögüli részen egy kattanó hang van olyan mint amikor meghúz egy relé levételnél elenged! Mostmár 1 éve hajtom a paripát igaz soha nem szórakoztam ilyennel de tegnap valahogy eszembe jutott kicsit odalépek neki erre itt volt ez a hang húz rendesen meg minden szóval hibára utaló jel nincs csak a hang ÚJ dolog számomra :D és a miértre vagyok kiváncsi. Illetve , hogy másnál is van e ilyen!
A fékpedál konzolján van, a kormány alatti burkolatot nem árt leszerelni hozzá.
Nem ördöngősség cserélni, de meg van a trükkje, aki ezt nem ismeri, az többnyire elsőre eltöri a kapcsoló reteszelését. (berakáskor nem szabad a pedált nyomni)
A javíthatóság a hibától függ, elvileg szétszedhető, de az árát tekintve, nem igazán érdemes vele bajlódni. Az újat nem tudod kipróbálni amíg nincs a helyére téve. A reteszelése addig nem engedi működni a benne lévő kapcsolókat.
Hát.. Sajnos nem lettünk előrébb. Megkérdeztem a debreceni Skoda szervízt, a pontos hibakódról. A válasz: Nem tudjuk megmondani, mert nem tároltuk el...Nem tudom mi a protokoll, de szerintem a kért diagnosztikához, illene legalább egy adatrögzítést is végrehajtani.. Nah, mindegy. Megvárjuk a következő hibát, talán egy másik szervízben, legalább adatot rögzítenek majd.
"Behoznak egy beteget, h rosszul van. Megállapítjuk, h fáj a hasa. de, hogy mitől fáj, arra nem adunk választ.."
Rossz a megközelítés! A beteg saját lábán jött és azt panaszolja, hogy a múlt hónapban fájt a hasa, de most kutya baja. Meg tudod mondani, hogy mitől fájt neki?
Az autók öndiagja áramköröket vizsgál, nem konkrét részegységeket. Jelen esetben a hibakód a helyzetérzékelő áramköri hibájárólszól, ami lehet maga az érzékelő, annak vezetékei/csatlakozói, vagy a motorvezérlő. Mivel a hiba időszakos, azaz most nem áll fent, szinte a nullával egyenlő az esély a megtalálására.
Az érzékelő valóban egy egység a fojtószeleppel, önmagában nem cserélhető.
Az alapbeállítás a fojtószelepet teszteli és újra kalibrálja az alaphelyzetét, mivel az a használat során létrejövő változásokat követve változik (adaptív rendszer). Ez a folyamat csak a megfelelő feltételek megléte esetén végezhető el, ezek egyike a hibamentes fojtószelep.
Ha el is romlik, az autóban egyéb kárt nem fog tenni.
Hát... az orvosi hozzáállásról tudnék mesélni! Gyakorlatilag több mint fél éve járok orvostól orvosig és senki nem tudja kideríteni a bajomat. Addig mindenki lelkes volt (vagy annak látszott) amíg nem volt a lehetőségek java kizárva, de ahogy az idő telt és szaporodtak a negatív leleteim, úgy maradtam egyedül... most gyakorlatilag ott tartunk, hogy bújom a netet és ha találok valamit ami nincs teljesen kizárva, akkor a háziorvosomtól kisírom a vizsgálatot vagy a beutalót, ha nem sikerül akkor magán úton, mert tisztára úgy néz ki, hogy rajtam kívül senkinek nem fontos a dolog... Szóval, ennyit Hippokratészről...
Sajnos a márkaszervizekben is sok az ilyen... nem is beszélve róla, hogy nem teljesen analóg a humán (vagy bármilyen) gyógyászat és egy bonyolult és bonyolultan vezérelt mechanizmus javítása. Az alapbeállítás olyasmi mint egy fibrilláló szívet kiütni a rendellenes ritmusból. Szinte csak tüneti kezelés, de az is lehet, hogy a kiváltó tényező már nem is áll fent.
Ha csináltak egy alapbeállítást és azt mondták, hogy ha visszatér a hiba akkor vidd vissza, azt valószínűleg azért tették mert egyéb hibára utaló jelet nem találtak és az alkatrész cseréje irreálisan drága lett volna. Ezért nem keresik a hibát, hanem reménykednek, hogy csak egy zavar volt. (ilyen esetekben biztosan nincs a hibának általánosan tudott oka, vagy a kezelés olyan ami dokumentálva van, azaz néha előfordul és ilyen alapbeállítással orvosolható.
Ezzel tökéletesen egyetértek. Csak a kapott információ formájával, a hibaforrás elhárításának lehetséges módjairól kapott információ tökéletes hiányával nem. Ha már orvosi példánál maradunk. Ha beteg vagy jogod van hozzá, h közöljék veled az állapotodról nyert eddigi információkat, és jogos igény a részedről, h a kivizsgálás további algoritmusát ismertessék veled. Közöljék a differenciáldiagnosztikai kérdéseket, és azok kizárásának lehetőségeit. Ha például mondjuk veseköved van, én se azt ajánlom helyből, h vegyük ki a vesédet.. Mondjuk utánna ott tuti nem lesz köved, legalábbis azon az oldalon..:)Sztem ebben egyetértünk. Ugyanez miért nem működik a Skodánál? Mit kezdjek azzal az információval, h alaphelyzetbe állítottuk? Miért is? Nem ott kellett volna lennie? Vagy azzal, h menjek haza, figyeljem,és ha ujra jelentkezik a probléma, akkor vigyem szervízbe. Most nem ott vagyunk? Most akkor megbízhatóan működik a gépjármű, vagy nem megbízható?
Nah, nem akarok én itt megbántani senkit.. Én eddig csak segítő szándékot és hasznos infókat kaptam ezen a fórumon. Csak az impresszióimat mondtam el a szakszervízről..
Valójában ez úgy szokott lenni (amit én eddig láttam), hogy ha ragaszkodsz a gyári jelzésű alkatrészhez, tehát azt és onnan kell venni az üvegesnek, akkor 10%, ha viszont nem, akkor 0.
Ez pedig ilyen fura dolog. Az autó nem tudja elmondani, hogy hogyan fáj és mellette még szédül is és zsibbad a bal bokája, ehelyett a beépített érzékelői tudják jelezni, hogy egy, vagy több paraméter az előírt mérési tartományon kívül esik és nem többet. Attól tartok, hogy egy orvos sem csak azt tudja megállapítani, hogy a betegnek a hasa fáj, hiszen azt jobb esetben a beteg is mondja, vagy csecsemők esetén ráutaló magatartást produkál, de az orvos tudja, hogy ezután mi következzen, vérteszt, vizeletteszt, rtg, ct, vagy mit tudom én... nem vagyok orvos! ...de még ez is a diagnosztika része! Mint ahogyan a hibakódok kiolvasása is csak a diagnosztika egy részét jelenti.
Ha valami hibásan működik, akkor az okokat kell feltárni, ahhoz meg nem kevés szakértelem, tapasztalat is kell és nem elég csak tudni a hibakódot.
Komoly üveges 10%-os CASCO esetén elengedi azt a 10%-ot kedvezménynek és így ingyen van a csere... nekem is elengedték januárban. Egyébként ezek nem kínai, hanem márkajel nélkül, gyári beszállítók termékeit szokták használni. Szolnokon és vonzáskörzetében tudom ajánlani Zilahiékat!
Őszintén szólva fogalmam sincs. De felhívom a Debrecenieket, h mi volt a pontos hibakód. Velem, mint hozzá nem értő laikussal ennyit közöltek. Mindezt azután, hogy a számla rendezése után megkérdeztem, h nem kellene e esetleg valami diagnosztikai eredményt írásban adni?. A válasz: sajnos a rendszer már lezárt, így nem tudja kinyomtatni. Erre mondtam, h legalább irja le, h milyen ketyere, milyen része jelez hibát. Erre kaptam leírva, h a fojtószelep szöghelyzeti jeladó. Sajnos ennyi infóm van. Ha megtudom végre a pontos hibakódot, esetleg tud valaki érdemi infót is adni? Köszönettel: dr. Kovács Gabi