Mint mondta, az eddigi szolgálati helyiséget bérelték, mintegy három évtizeden keresztül. Most azonban ott átalakítási munkálatok kezdődtek, és ezt követően a bérleti díj a duplájára emelkedett volna.
A csütörtök necces. Én ha ülőhelyet akarnék, biztosan kimennék a Népligetbe. A péntek jobb, akkor két kocsi megy. A 18:30-ason már csütörtökön is, csak az nem áll meg Keresztúron.
"A cikkből egyébként kiderül, hogy nem a volán változtatta vissza önkényesen a dolgot."
Igen, így már más is, így OK a dolog.
Persze a nem túl sűrűn frissülő honlapjukon ezt nem említik, bár tőlük már az is dicséretes, hogy a változás maga egyáltalán rajta van.
Amúgy a Kunság Volán-ra a Petőfi Népe archívumában rákeresve több cikk is van arról, hogy mennyire nem akar a Volán a megszűntetett helyett új tartózkodót létesíteni a Széchenyi téren a sofőröknek, akik ezt mennyire sérelmezik, vagyis a sajtóból úgy tűnik, hogy nemcsak az önkormányzat szeretné onnan kiebrudalni a buszokat, hanem ez a Kunság Volán vezetésének sincs ellenére, mert a cikkek szerint a buszvezetők munkahelye a busz, egyenek, pihenjenek abban, ezt pedig egy külterületi fordulóban is megtehetik, ehhez nem kell szolgálati helység:
Igen, elvileg nemsokára jönnek a "Volvoink", de nem hiszem, hogy december előtt megérkeznek, bár ki tudja. Már nagyon kíváncsi vagyok rájuk. (Pontos típust én nem tudok, csak gondolom, hogy 9700-asok lesznek.)
Mennyien szoktak általában lenni a Bp-ről 17:00-kor induló egerszegi buszon? (csütörtökönként) Érdemes-e kimenni a Népligetbe,illetve mennyire megbízhatóan érkezik a járat Balatonkeresztúrra időben,vagy max. 10perc késésssel?
Elolvastam a cikket (neten is metalálható itt), amiben arról írnak, hogy két héten belül megoldják a dolgot. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem látták előre? Elég nyilvánvaló volt, hogy közfelháborodás lesz a dologból. Pedig a közgyűlésen is aggályként merült fel ez a dolog, de ott Somodi úr olyan választ adott, amely olvasása kapcsán, hát hogy is mondja finoman, kicsit felszökött a pulzusom.
(A cikkből egyébként kiderül, hogy nem a volán változtatta vissza önkényesen a dolgot.)
"Akkor nemcsak az utasokkal nem közlik a részmenetidőket, de ők maguk sem tudják azokat, illetve nem tudták kiszámolni"
Szerintem azért nem ilyen rossz a helyzet, mert nyilván tudják ők, csak az a mindenkori forgalmi körülményektől függ (de ezzel gondolom senkinek nem mondtam újat). Ha mondjuk egy járatnak egy átlag munkanapon a külső végállomásról a reggeli csúcsban 15, a délutániban 13, napközben 10, hajnalban és este meg 8 perc kell a Széchenyi térre való bejutáshoz (nem beszélve pl. a 3-as és 23 esetében a vasúti átjáró okozta bizonytalanságról), akkor milyen menetrendet állítasz össze a belvárosi indulásokról? És külön menetrendet adsz ki hétvégére, munkanapra, tanszüneti napra, mert adott járat hétvégén 7.15-kor, munkanap meg 7.18-kor indul? Eléggé megjegyezhetetlen menetrend alakulna így ki. A belvárosi indulások tekintetében pedig elvészne az ütemes menetrend. Mondjuk így meg nem akkor indul, amikor ki van írva. Nem tudom, van-e erre jó megoldás (azon túl, mint amit mondtam, hogy a helyiek idővel megszokják, tudják, hogy mennyi az annyi).
Egy ilyen menetrend az önkormányzat és a volán kemény munkájának gyümölcse :)
Mai Petőfi Népe:
"Elsöpörte a népharag az intézkedést"
A cikk szerint a városrész önkormányzati vezetőjét dühös utasok hívogatták... Mindenesetre azt ígérik, hogy a csokor utcán kiépítik visszairányba is a megállókat, így megszűnik a hurok. Meg ígér valami homályosat 2006-ra is...
Aha. És ezzel jól megszívatták azokat az utasokat,akik az új, módosított menerend szerint mentek ki a megállókba:(
Ezt kihírdették amúgy valahogy az utasoknak is?
Így messziről úgy látszik, a Kunság Volán még nem nagyon érzi, hogy hogyan működik ez a közszolgáltatási szerződés a helyi forgalomban.
Egyrészt én nem láttam, hogy a közgyűlés jóváhagyta volna a 14-es vonal menetrendjének módosítását - bár lehetett más határozat is, de a többivel együtt a 14-es nem volt - mégis bevezették.
Most pedig a közgyűlés által meghatározott menetrendet felülbírálták.
Ez azért nem egészen így kellene működjön.
A szegedi nagy átszervezésekkor is nagyon sok utaspanasz volt, ezeket szépen továbbították a közgyűléshez és az döntött az ismételt módosításról és a Tisza Volán azóta is minden szegedi helyi menetrendi kérést, panaszt azzal szerel le, hogy ő csak végrehajtja az Önkormányzat által jóváhagyott menerendet és a menetrendi észrevételeket továbbítja az Önkormányzathoz, illetve tessék egyenesen oda fordulni.
"Tegnap reggel az átlag késés 10 perc volt a 3-as a 14-es és a 20-as vonalon"
Akkor nemcsak az utasokkal nem közlik a részmenetidőket, de ők maguk sem tudják azokat, illetve nem tudták kiszámolni:(
Na igen, az utastájékoztatás nem tartozik Kunság erősségei közé. Nem tudom, mibe került volna 100-150 lapot kinyomtatni/fénymásolni és a változás bevezetése előtt mondjuk 1 héttel kitenni minden busz utasterébe 2-3-at, hogy a kedves utas tudja, mire számítson. Én ilyen tájékoztatót a buszokon nem láttam, ha volt, akkor elnézést. Ennek költsége nem hiszem, hogy annyagilag sokkal rosszabb helyzetbe taszította volna a volánt. Én csak reménykedni tudok, hogy egyszer változik a szemlélet ezen a téren (és mint tudjuk, a remény hal meg utoljára).
Szerintem meg a 4., de a lényegen nem változtat, hogy a két legnagyobb üzem mellet a többi eltörpül a tizenakármennyi buszával, Mezőtúr még annyi se. (Eléggé elaprózottnak tűnik a dolog, a Vasi Volán jut még az eszembe erről.)
Hogy érted, hogy megérdemelné? A jelenlegi állományukat elnézve nem lehet túl sok távolsági járata az üzemnek. Akkor meg minek? Ha meg azt nézzük, hogy jellemzően különjáratra használják/használnák a kocsit, akkor minek kitenni Karcagra?
Sokáig!
Hosszú tömöt sorokban áltak az utasok a panaszkönyvért... Kritikán aluli volt az utastájékoztatás.
Engem egy kicsit bosszantott, hogy a KV-s buszokat kiküldik a parkba, ez a Tiszás roncs meg akár keresztbe is parkolhatot volna akkor se zavar senkit.
Ami még feltűnt: ha nem áll egy busz se a téren, akkor hol a tartalék?
Csak az nem kóser, hogy az idei 3 Volvóból az első 2, ami megjött év elején, egyik került Szolnokra, a másik Jászberénybe - és most a harmadik Szolnoké. Én simán odaadtam volna Karcagnak. :-)))) Vagy Tiszafürednek a pesti járatra, nem volna rossz.
A Jászkun harmadik idei Volvoja ugyanolyan kivitelű 9700-as, mint a másik két testvére, tehát nem az athéni használt Volvo-t vették meg. Rendszáma: FLM-281.
Visszaállt? Hm, nem tartott sokáig. És meddig marad akkor a régi rendszer?
Egyébként ma délután is egész üres volt a Széchenyi tér, tehát ebből a szempontból a változtatás sikeres volt. Mondjuk én úgy láttam, hogy néhány buszt átküldtek a Noszlopyba pihenni, gondolom azért, hogy ne a Széchenyin álljanak.
(Tiszás 256-ot én is láttam tegnap, aminek örültem is, mert ezzel a kocsival eddig nem találtkoztam személyesen egy fotó erejére. :-) )