Dehogynem! Majd ha megint lesz egy vasalás, akkor a járművezető hivatkozhat a fénysorompóra. És (ha nem is a legolcsóbb megoldással de) jelezve van az átjáró. Mert pl. Árpád hídnál, egyáltalán nincs jelezve semmilyen módon az átjáró.
Pedig, elvileg Kaszásdűlőnél nincsen szintbeli gyalogoskereszteződés sem. Árpád híddal mi lesz? Oda nem tesznek fénysorompót? Ha valahová, oda kéne, több értelme van mint Filatnál.
Az átjárokhoz azért kell fénysorompo mert az újrendszeri meg követel legalábbis én igy tudom meg balest megelözés miatt is igy talán a kerékpárosok is figyelembe veszik hogy ott van vasúti átjáro sokszor az indulo vonat alött is át mennek idegsitö tudleni és ha rá sipolsz egyszerüen beint.
Az andraskeresztet gondolom majd kirakjak ha eles lesz a dolog. A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni. Kizarolag gyalog es kerekparos forgalom van. Labirintus sincs. Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak! Szerintem az elmult tiz evben nem volt ott baleset.
Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment. Ami total ertelmetlennek tunik az embereknek, es siman at fognak jarni a piroson. Es mindenki jol megtanulja, hogy a penzunket baromsagokra koltik, hogy a szabalyok ertelmetlenek, es hogy a pios jelzes nem jelent betonfalat.
Nem vagyok hozzaerto, csak egy muszaki erdeklodesu valaki, de miert nem alakitjak at a hevet villamossa? Nem lenne logikusabb? Beallna a megalloba, megvarna amig szabadot kap, es akkor indulna. Nem lenne a keresztezo forgalomnak vegig piros amig a megalloban all.
Hát, maradjunk annyiban, hogy illik kihelyezni azt a labirintkorlátot! :)
Pl. a Tímár utcai felüljáró felújításakor is kerül korlát az ideiglenes szintbeli átjáróhoz, de pl. ha jól emlékszem, Aquincum mh-en nincs labirintkorlát a gyalogos átjárónál (mondjuk nem is nagyon férne el :P).
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :) (az, hogy a HÉV nem közúti jármű, senkit se tévesszen meg! ;) ).
Szóval ha valaki kocsival jár arra, akkor elsőbbséget ad a jobbról érkező bármilyen jármű részére és a balról érkező villamos részére. :)
(De azért minden HÉV megáll ott, biztos, ami biztos!)
A Kresz alapján vajon Filatorgáton az oda települő fénysorompó jelenleg már vasúti átjáróként aposztrofálja azt az átkelőhelyet? Mert a fénysorompó jelenlétéből ugye arra lehet következtetni egy autósnak, hogy az biza vasúti átjáró. De a vasúti átjáró egyértelműen a két András-kereszt közötti rész, az pedig ott nincs.
És a közúton közlekedő hogyan köteles eljárnia a fenti helyzetben? Mintha az egyébként vasúti átjárót fedező fénysorompó sötét lenne? Mert ugye a sárga-fekete sávos optika-takaró lemez neki (sem) mond semmit, ahogy a HÉV járművezetőnek sem...
Viszont érdekes, hogy a sárga-fekete Andráskereszt a vonatkozó MÁV szabvány szerint került elhelyezésre. :)
OFF
Nekem személy szerint Kaszásdűlőn, az egymás mögött bújkáló fénysorompók tetszenek... :)))
Az új berendezés engedélyeztetése során írta elő a Közlekedési Felügyelet az eddig nem bizosított kisebb forgalmú átjárók fedezését is. A régi berendezéseknél eltűrik az elmaradást az OVSZ éppen hatályos előírásaitól, de egy újnál szigorúan megkövetelik azt. Sokszor éppen ez az akadálya a korszerűsítésnek, hogy egy kisebb kiegészítésre lenne elegendő pénz, de azt nem lehet megcsinálni, mert akkor már belépnek a többszörös költséget jelentő új követelmények... :(
És eleddig miért nem voltak bizonyos átjárókban, mint mondjuk a Filatorigátnál is ilyen jelzőberendezések, ha a vsaúti szabályzat szerint kötelező? vagy tévedek? HÉV is vasút...
Egy új biztosítóberendezés (Alcatel Elektra2) építése folyik a vonalon Batthyány tér és Békásmegyer-Pünkösdfürdő állomások között. Ennek részeként az eddig nem biztosított átjárók (pl. Szépvölgyi út) is fedezettek lesznek. Most felállítják (ahol lehetséges) letakarva az új jelzőket, az üzembehelyezés után pedig lebontják a régihez tartozó cuccokat. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a korábbi berendezés működése mellett az új próbája (az úgynevezett "sötétüzem") akadálytalanul folyhasson.
Mivel majd' 10 éve, hogy a BKV megszüntette a teherfuvarozást (1996. november), csak a szakszolgálati illetve pályafenntartáshoz szükséges teherkocsik maradtak meg állományban.