Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
TraguAre 2014.05.03 Creative Commons License 50395

Gondolom azért nem kapsz választ a kérdésedre, mert nem ismertek ezek a gyártók.

Előzmény: Bigfoot002 (50394)
Bigfoot002 2014.05.03 Creative Commons License 50394

"Nem adja oda, de megosztja. És ha keres az alkatrészen, olcsóbban dolgozik."

 

Nézd, a napokban voltam egy a szomszédom által ajánlott szerelőnél, hogy kopogó-zörgő hangot hallok a bal első kerék felől. Meg se hallgatta, csak felemelte és egyből a lengőkar szilenteket mondta hibásnak. Nem mondom, hogy nem azok a rosszak, csak gyanítom. Inkább a kormánymű perselye zöröghet szerintem. De mivel annyira nem értek hozzá, arra gondoltam, hogy 10 éves korában mi bajom lehet ha kicseréljük. Csak hát amikor azt mondta, hogy ő a Láng alkatrészboltból szokott rendeli és ott egy ilyen szett 150 ezerbe kerül + 30 ezer a munkadíj (Starline), dobtam egy hátast, mert tudván tudtam, hogy ez abban a boltban 110 ezer körül van/volt, és még csak nem is regisztráltam a 25% kedvezményért. Ennyit a megosztott szerelői alkatrész kedvezményről.

 

"Eddig a taxiban is többféle tarifa volt, nem?"

 

Igen, többféle tarifa volt, csak ott fixálva volt melyiket mikor alkalmazhatod. (éjszakai, nappali, retur) Olyan nem volt, hogy mert ha nem vesz tőlem rágógumit, akkor drágább tarifa jár neki!

 

Na de mindegy, nem akartam vitázni.

Most komolyan, azért nem áruljátok el, hogy a Maister és a Denckermann milyen minőséget képvisel vagy, hogy hol találom meg a gyári riasztó kürtjét és, hogy ezen lehet e állítani a kiadott hang erejét, mert taxiztam valamikor? Vagy mert némely taxis megmeri kérdezni, hogy van-e taxis kedvezmény?

Előzmény: stevie-13 (50391)
TraguAre 2014.05.03 Creative Commons License 50393

A hozott alkatrészben az a legjobb, amikor kiderül, hogy nem passzol.

Mondjuk bontás után. Az autó meg mondjuk foglal egy emelőt. Ilyenkor általában a gazda sose érti, hogy mi a baj ezzel...

Előzmény: stevie-13 (50391)
Bigfoot002 2014.05.03 Creative Commons License 50392

Itt is próbálok neked pontonként válaszolni, de eléggé vissza kell fognom majd magam, hogy ne bántsalak meg.

 

1-es. Miért más nem egyből szeretne mindent? Nem azonnal szeretné, hogy megnézd, megcsináld? Más könyörög, hogy csak a jövőhéten állj neki?

 

2-es. Erre csak az előbbit tudom mondani. Más nem a lehető legolcsóbban szeretné megúszni a kiadásokat? Tudom, az lenne a legjobb a szerelőknek ha bárki bármilyen összeget kifizetne. (de kinek nem ez lenne a legjobb?) Csak hát ehhez fizetést is kellene adni. Tudom most az jön majd, hogy az autózás drága mulatság, ha nem tudod megfizetni ott a BKV!

 

3-as. Ezt nem is értem. Ha adjátok akkor miért ne kérdezze meg? Főleg az első alkalommal, amikor nem tudja, hogy van-e vagy nincs. Másodjára már tudja, persze, hogy nem kérdezi meg. De ha ez ennyire bosszant, akkor nem kell ilyennel oda csábítani. Ráadásul ha már ezt nézzük, akkor még is csak szükségetek van a "taxis vérre", illetve a pénzére, ha már ilyen kedvezményekkel csábítjátok oda!

 

4-es 5-ös 6-os. Szerintem ezt te sem gondoltad komolyan!? (lehet, hogy előfordul ilyen is, de nem hiszem, hogy általános lenne, és nem többször mint a civilekkel)

A 6-hoz még annyit, hogy azért érezheted így mert talán egy kicsit jobban próbálják érvényesíteni az igazukat? Ha ott van az a meghúzás, akkor szerintem a civilek is kifizettetik, csak őket lehet könnyebb lerázni. Egyébként hány taxisnak fizettél már ilyenért vagy javíttattad meg az ilyen esetet?

 

7-es. Nem esetleg magadban kellene keresni a hibát, amiért nem megy vissza? Amiket leírtál, abból arra lehet következtetni, hogy ezek a dolgok talán veled már megtörténtek és nem is biztos, hogy nem alaptalanul. Ráadásul itt is igaz, hogy még is csak szükség van arra a "taxis vérre"? Jól jön az még is ha nincs más?

Egyébként te írtad, hogy a szerelés az bizalmi kérdés. Nem gondolod komolyan ugye, hogy egy taxisnak nem fontos a szerelő kiléte, bármilyen szerelőhöz beállít? Pont, hogy ez a legfontosabb, mert ha ugyan oda megy, akkor reménykedhet abban is, hogy előre veszik a sorban és nem kell napokat várni a szerelésre. Na de ha valaki nem korrekt az várhatja, hogy vissza menjen.

 

A 280 forintos tarifa meg nem fogja őket a szarból kihúzni 430 forintos üzemanyag árnál, illetve ilyen 4-10 ezer forintos szerviz óradíjaknál. Nem beszélve az alkatrészek áráról. Még mielőtt ismét előjönne a "taxis vér nem válik vízzé" szöveg, az átlag ember is ezért gondolja meg százszor is, hogy hová, kihez megy szervizeltetni. Neki sem mindegy az 500-1000 forintos órabéréből mennyit kell a szerelőkre áldozni. Hidd el ők is és a taxis is szívesen alkudozás nélkül oda adná a ti általatok kért összeget. Bár ha jobban belegondolok, ha nyugati fizetések lennének (3-400 ezer forint), akkor ti, a kis szervizek, valószínűleg mind-mind bezárhatnátok, mert a legtöbben elmennének a márkaszervizekbe.

 

Szóval egy szónak száz a vége, nem kell a taxisokat bántanotok, mert köztük sincs több galád ember mint a civilek között. Sőt, meg merem kockáztatni, hogy a civilekkel sokkal jobban kell vigyáznotok, mert velük kapcsolatban az első pár alkalommal semmiféle infód nincs. Azt se tudod ki kutyája-macskája. Fizetőképes vagy nem. Maffia tag vagy nem. Túléled-e a végén vagy még te fizetsz, hogy megszerelhetted az autóját. Hmmm. Ezek jó kérdések, na de a vége csak vicc volt. :)

stevie-13 2014.05.03 Creative Commons License 50391

Ami meg a szerelőnek van azt biztos nem adja csak úgy neked! (miért is adná?)

 

 

Nem adja oda, de megosztja. És ha keres az alkatrészen, olcsóbban dolgozik.

 

 

nem is biztos, hogy jogszerű csak azért több munkadíjat felszámolni mert nem nála veszed az alkatrészt

 

 

Már miért ne lenne jogszerű? Eddig a taxiban is többféle tarifa volt, nem?

 

 

Nem tudom mennyien mehetnek vissza gariban, nekem nagyon ritkán jutott ez eszembe, akkor is egyből lepattintottak. (és nem én vittem az alkatrészt) Tudják, hogy úgy sem fogsz pereskedni, nem éri meg.

 

 

Pereskedni nem éri meg, de ügyfelet megtartani meg igenis megéri.

 

 

Mert pl. egy Sachs első lengéscsillapító a szerelőnél 28-30 ezer, míg a boltban 13 ezer. (kedvezmények nélkül)

 

 

Ennek millió magyarázata lehet, az egyszerű félreértéstől, tévedéstől kezdve az eltérő alkatrészig (az oké, hogy Sachs, de a Sachsnak lehet többféle modellje is). A valóségban ekkora árkülönbség nem szokott előfordulni.

 

 

ha már garizni kell az édes mindegy, hogy a szerelőnél vagy a boltnál történik. Az első csak a kényelmesebb megoldás.

 

 

Nemcsak kényelmesebb, hanem valószínűleg hatékonyabb is. Ebben az esetben van esély a garancia érvényesítésére, a  hozott alkatrész esetén pedig szinte biztos, hogy kezdődik az egymásra mutogatás.

Előzmény: Bigfoot002 (50390)
Bigfoot002 2014.05.03 Creative Commons License 50390

Próbálok a pontjaidra válaszolni.

 

Igen, abban egyet értünk, hogy a szerelés az bizalmi kérdés. Eddig én is két szerelőhöz vittem az autót, csak az egyik már annyira megöregedett, hogy nem igazán szeret nagyobb munkákat elvállalni, a másiknak meg annyira be jött az élet, hogy már nem vállal külön munkákat. Vihetném ugyan hozzá, csak be kellene mennem a munkahelyére ami valamelyik márkaszerviz, és ki kellene fizetnem a márkaszerviz munkadíját, amit lássuk be, nem sokan engedhetik meg maguknak.

 

1-es. Az én kedvezményemnél biztos, hogy több van bármelyik szerelőnek, mert nekem egy fillér sincs sehol. Már réges-rég nem taxizom. Ami meg a szerelőnek van azt biztos nem adja csak úgy neked! (miért is adná?)

 

2-es. Talán ebben az esetben nem is annyira komoly az a szerelő! Talán ezt nem is kellene híresztelni, mert nem is biztos, hogy jogszerű csak azért több munkadíjat felszámolni mert nem nála veszed az alkatrészt.

 

3-as. Nem tudom mennyien mehetnek vissza gariban, nekem nagyon ritkán jutott ez eszembe, akkor is egyből lepattintottak. (és nem én vittem az alkatrészt) Tudják, hogy úgy sem fogsz pereskedni, nem éri meg. Persze nem ötszázezrekről beszélek.

És miért kerül 2-szer annyiba mondjuk egy Sachs vagy Bosch? Mert pl. egy Sachs első lengéscsillapító a szerelőnél 28-30 ezer, míg a boltban 13 ezer. (kedvezmények nélkül) Az nem magyarázat, hogy én jó minőségű alkatrészt teszek csak be! (lehet akármilyen komoly egy szerelő)

 

4-es. Ez talán meg tök mindegy. A kuncsaftnak az a lényeg, hogy jól működjön, de ha már garizni kell az édes mindegy, hogy a szerelőnél vagy a boltnál történik. Az első csak a kényelmesebb megoldás.

szabowo 2014.05.03 Creative Commons License 50389

A skodaklub.com ról töröltem tagságomat, viszont  fénykép és adatok változatlanul megjelennek...
Emilben is kértem teljes törlésemet az oldalról.
Esetleg valaki tudna segíteni megköszönném.

Üdv: szabowo

stevie-13 2014.05.03 Creative Commons License 50388

(Taxisvér nem válik vízzé) ? Mi bajod van velük egyébként? Bántottak bármikor is téged? Nagyon sok pénzt hagynak nálatok, nem szép dolog a hátuk mögött így megnyilvánulni! Miért kell a köztudatba beledumálni, hogy a taxis szar ember?

 

 

 

Ismerek olyan műhelyt, ahol sajnos éppen mindig egy hétre előre teljes telt ház van, ha az utcáról egy taxis érkezik:

 

1) minden azonnal kell (ez érthető, nekik minden perc kiesés),

 

2) de ráadásul minden nagyon olcsón kell (hozzám csak gumiért járnak, és a 14 ezer forintos Infinity gumi hallatán csak vakarják a fejüket, "valami olcsóbb kellene tesó." Vagy minősített esetben: "de ebben már a szerelés is benne van, igaz, tesó?" Természetesen 205/55R16 méretről beszélünk.)

 

3) az első kérdésük mindig a "taxiskedvezmény" - amikor először állítanak be valahová, akkor főleg

 

4) fizetéskor gyakran nincs náluk a teljes összeg, adnak valamennyit, aztán "majd holnap beugranak a többivel"

 

5) .... de ez a holnap csak nem virrad fel sosem

 

6) az átlagnál sűrűbben fordul elő okoskodás: "ez a meghúzás nem volt itt az autón, amikor idehoztam, ti csináltátok, javítsátok ki, vagy fizessetek kártérítést"

 

7) ha megfeszülsz, sem lesz belőlük visszatérő ügyfél: mivel egész nap a várost járják, egyszerűbb nekik minden alkalommal más műhelyben javíttatni, akár a város másik végében is (a szomszéd utcában lakó srácból előbb lesz törzsvendég)

 

8) ha netán valahol mégis megjelenik másodszor is egy taxis, a 4-es és 5-ös pontban vázolt események előfordulási valószínűsége drasztikusan megnő.

 

Kíváncsi vagyok, a 280 forintos fix kilométerdíj mennyire szünteti meg ezeket a problémákat. Gyanítom, sehogy. Eddig ugyan alacsony kilométerdíjért, de legalább dolgoztak, most másfélszer annyiért már kevesebb a kuncsaft, ergo hó végén ugyanott vannak.

 

 

Előzmény: Bigfoot002 (50386)
stevie-13 2014.05.03 Creative Commons License 50387

Ti szerelitek be illetve adjátok el az alkatrészeket, nektek kell több tapasztalattal rendelkeznetek ezzel kapcsolatban.

 

 

Az álláspontom a következő: az alkatrészbeszerzéssel nem érdemes foglalkozni. Az autójavítás bizalmi kérdés, menj olyan szerelőhöz, akiben megbízol, és bízd rá a kérdést:

1) akármilyen kedvezményed is van alkatrészre, a szerelődnek több van.

 

2) amit megspórolsz a webshopos alkatrészen, azt elbukod a munkadíjon. Az általam ismert összes komoly szerelő drágábban dolgozik, ha nincs árrése az alkatrészen. (Mert az árrés be van építve a működési tervébe.)

 

3) a szerelő rémálma a garanciában visszahozott autó. Ezért beszerzéskor automatikusan nem foglalkozik rossz minőségű alkatrésszel, mert abból neki csak baja lesz. Viszont neked meg megtetszik, hogy nahát, milyen olcsó ez a német vagy egyenesen japán alkatrész, a kétszer annyiba kerülő Sachs vagy Bosch vagy, horribile dictu, gyári alkatrész micsoda lehúzás.... pedig.... nem az az olcsó, amit kevés pénzbe kerül megvenni.

 

4) ha te viszed az alkatrészt, bukod a garanciát. Ha újra megmakkan a gép, a szerelő az alkatrészboltba fog visszaküldeni (rossz volt az alkatrész), az alkatrészes pedig a szerelőhöz (rosszul szerelte be). Mindig. Ha egy kézben van az alkatrészbeszerzés és a beszerelés, akkor egy kézben van a garancia kérdése is - majd a szerelőd lejátssza az alkatrészessel. (És neki jobbak a tárgyalási pozíciói.)

 

 

Előzmény: Bigfoot002 (50386)
Bigfoot002 2014.05.03 Creative Commons License 50386

Ezt most nem értem. Ezzel mit szerettél volna velem közölni? Mi köze van a taxizásnak az alkatrészek minőségéhez?

Nem tudom, hogy te szerelő, vagy kereskedő vagy-e, de pont a tőletek hallottak miatt érdeklődöm a gyártók által képviselt minőségről. Ti szerelitek be illetve adjátok el az alkatrészeket, nektek kell több tapasztalattal rendelkeznetek ezzel kapcsolatban.

 

"tehát az Audi motorjai is mind szarok, mert Mo-on készülnek?"

 

Ilyet hol olvastál tőlem? Még csak nem is került, még árnyaltan sem, szóba. Vagy arra gondoltál, amikor azt állítottam, hogy nem biztos, hogy az a jobb minőségű ami jóval többe kerül? De a fentiekkel akkor sincs összefüggésben!

 

"Taxisvér nem válik vízzé"

 

Ezzel végképp nem tudom mit szeretnél velem közölni!

Az a bajod, hogy valamikor taxiztam, és próbálok jó minőségű, de árban elfogadható alkatrészt venni? Nem minden józan eszű ember ezt teszi? Csak a taxis? El kellene mennem és megvenni a rossz minőségűt 3 szoros áron, csak azért mert taxiztam és, hogy te nehogy megszólj (Taxisvér nem válik vízzé) ? Mi bajod van velük egyébként? Bántottak bármikor is téged? Nagyon sok pénzt hagynak nálatok, nem szép dolog a hátuk mögött így megnyilvánulni! Miért kell a köztudatba beledumálni, hogy a taxis szar ember? De ha már a vádaskodásoknál járunk, akkor én is mondhatom, hogy a kereskedők és a szerelők sem szűzlányok! A köztudatban ez is benne van, nem hiába kérdezik itt ezen a fórumon, hogy mit hol vegyenek meg és, hogy melyik szervizben csináltassák meg! Ezt ugye te is tudod? Tisztelet a kivételnek. És kivételek minden területen vannak. Még a taxisok között is. Szóval vádaskodni mindenki tud.

Donibcsi 2014.05.03 Creative Commons License 50385

Van műszerem, de nem használom. Ha nagyon kell, megoldom.

Előzmény: Varshi (50384)
Varshi 2014.05.03 Creative Commons License 50384

Egy kérdés tőlem is: futóműállítást csináltok már ti magatok is?

Előzmény: Donibcsi (50383)
Donibcsi 2014.05.02 Creative Commons License 50383
Előzmény: Octi19 (50381)
409 2014.05.02 Creative Commons License 50382

"egy Skoda boltba, ahol megvettem a Meyle gyártotta féltengelyt, 9500 forintért."

 

Mármint a külső csuklót, ami manapság még ennyibe sem kerül, elfogadható minőségben.

Előzmény: Bigfoot002 (50379)
Octi19 2014.05.02 Creative Commons License 50381

Doni!
Nem ide tartozik, de nézed te a leveleidet?! Már van vagy párhete, hogy kérdeztem arról a kijelzőről... már azért pont ideje lenne ha megjönne!

Előzmény: Donibcsi (50380)
Donibcsi 2014.05.02 Creative Commons License 50380

Tehát az Audi motorjai is mind szarok, mert Mo-on készülnek?

Taxisvér nem válik vízzé

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Bigfoot002 2014.05.02 Creative Commons License 50379

A gyári kb. 240 ezerbe kerül!

 

"mert arányaiban tuti az a legolcsóbb"

 

Ezzel, bocsi de nem értek eggyet. Vannak nagyon jó minőségű utángyártott alkatrészek, csak ezek közül sem mindegy, hogy melyik név mennyire van árban elszállva, illetve mennyire éhes, és mennyire értékeli túl a másikhoz viszonyítva a saját termékét. Napok óta keresgélem ezt a lengőkar szettet, és irtózatos árban a szórás. Nem hiszem el, hogy ekkora minőségbeli különbség legyen gyártó és gyártó között. Ráadásul, ugyan annak a gyártónak a szettje majd kétszer annyiba kerül az egyik kereskedésben mint a másikban. Na de ez már a kereskedések okossága, vagy is lehúzása. (míg valakinek a lelkivilágába gázolnék, akinek nem inge ne vegye magára)

Van egy sztorim ezzel kapcsolatban.

Történ egyszer régen, hogy 120 ezer km-nél megadta magát a jobboldali féltengelycsukló. Nosza neki, telefon a Porsche Budához, hogy mégis mennyibe kerül ez az alkatrész. Megdöbbentő számot mondott. 129 ezer az új, és ha jól emlékszem olyan 80 ezer a felújított. Elmentem Kispestre egy Skoda boltba, ahol megvettem a Meyle gyártotta féltengelyt, 9500 forintért. Irány a szerelőmhöz, aki akkoriban a Porsche Budában dolgozott, de szabadidejében egy kis műhelyben külön munkákat is vállalt. Nem hitt a fülének amikor mondtam neki, hogy mennyiért vettem meg az alkatrészt. Húzódozott a beszereléstől mert azt gyanította, hogy ilyen árban csak valami nagyon rossz minőségű gagyi alkatrészt lehet venni, és azt mondta, hogy ezt ő nem igazán szívesen szereli be, mert szerinte 20 ezer km. után ismét itt leszek. Mondtam neki, hogy nyugodtan szerelje be, mert a 10 ezres munkadíjával együtt a legrosszabb esetben is, ha 20 ezrenként tényleg ki kell majd cserélni, akkor is a 129 ezerből 7-szer tudjuk kicserélni. Ráadásul ezzel ö csak jól járna. Na a lényeg az egészben az, hogy még most is sokszor mosolyog a dolgon, mert a mai napig ez a féltengely van bent. Azóta 175 ezer km. ment bele. De így vagyok egy kerékcsapággyal is. Az is Meyle és azzal sincs semmi bajom.

 

Visszatérve az eredeti kérdéshez, ez a MAISTER és DENCKERMANN milyen minőséget képvisel?

 

Más.

A 2003-as Superb-ben hol található a gyári riasztó, illetve a riasztó dudája? Már újkora óta nagyon halkan szól. (lusta voltam vele foglalkozni, meg nem is igazán volt időm sem)

Lehet ezen valahogy hangosítani?

Előzmény: szili76. (50375)
Airbag. 2014.05.02 Creative Commons License 50378

ott az ára a rendszámtáblán..

:D

Előzmény: szili76. (50377)
szili76. 2014.05.02 Creative Commons License 50377

Erre minél többet költenek, annál kevesebbet ér. :-)

Előzmény: stevie-13 (50376)
stevie-13 2014.05.01 Creative Commons License 50376

Előzmény: szili76. (50375)
szili76. 2014.05.01 Creative Commons License 50375

és mennyibe kerül a gyári?

(mert arányaiban tuti az a legolcsóbb)

Előzmény: Bigfoot002 (50374)
Bigfoot002 2014.05.01 Creative Commons License 50374

Értem!

És mi a vélemény a másik márkáról? (Maister) Erről azt mondják, hogy német országban készül. 70K körül árulják.

Vagy a Denckermannról is jókat mondott a kereskedés. Ez lengyel cég. http://alkatreszek.hu/hasznos_informaciok/markaink/hu/denckermann

Ez a szett 60K körül mozog.

Előzmény: stevie-13 (50373)
stevie-13 2014.05.01 Creative Commons License 50373

a végén csak kifutott a száján, hogy a legtöbb gyártó mind-mind Kínában gyártatja a cuccait, lehet az Ruvill, Delphi, Lemförder.

 

 

Gyári első beszállítók alkatrészei a legritkább esetben készülnek Kínában. Az autógyárak költség okokból mind JIT-rendszerben működnek (Just-in-Time), azaz nem tartanak raktárkészleteket a beszerelendő alkatrészekből, hanem azt várják el, hogy a beszállító a műszak kezdésre tegyen le egy annyi raklap cuccot, amennyi az aznapi autógyártáshoz szükséges.

 

A távol-keleti gyárak innen kezdve nem nagyon rúgnak labdába, mert a repülőgépes szállítás túl drága, a tengeri szállítás pedig túl bizonytalan. Ha magadnak rendelsz az Alibabáról egy ledes, "hétzenés" fogkefét 2 euróért, és hétfő helyett csak csütörtökön kapod meg, az belefér, de ha Mlada Boleslav három napig áll, mert nem jött meg a lengőkar-szállítmány Kínából, akkor ott fejek hullanak (valószínűleg nem csak átvitt értelemben).

 

Nyugodtan szedd szét az autódat, és keress Made in China feliratú alkatrészt benne, nem sok ilyen lesz - az egyik Renault topikban ezt le is játszottuk, és valakinek sikerült is találni kínai alkatrészt, egy ablaktörlőt vezérlő relé személyében.

 

Az aftermarket piacon persze bármi előfordulhat, kínai autóalkatrész is. Itt viszont három kategóriát kell megkülönböztetni:

 

1) full kínai termék. Csang sokáig nézegeti az alkatrészt, megpróbálja visszafejteni, hogyan készülhet, végül az  eredeti dokumentáció nélkül alkot valami olyat, ami tényleg úgy néz ki, mint az eredeti darab. Ezek között bármi lehet, valóban ügyes másolatok mellett olyan cucc is, amit már be sem lehet szerelni, mert a csavarfuratok nem pont ugyanott vannak, mint az eredeti alkatrészen.

 

2) honosított kínai termék. Autóalkatrészben ritka, de nem lehetetlen, főleg a kiegészítők között: Csang gyára kitalál valamit, mondjuk egy kerékpárszállító állványt vagy egy hangszórót, és elviszi egy európai ipari vásárra. Az ott ténfergő európai cég üzletkötője meglátja, beleszeret, és megbeszéli Csang-gal, hogy a cuccot (esetleg némi változtatások után) a nevére veszi. Az biztos, hogy legalábbis a minőségellenőrzést az a cég irányítja, akinek a logója rákerül a termékre.

 

3) globális cég kínai gyártósora. Itt leginkább csak a segédmunka és a logisztika kínai (meg a gyártással, energia ellátással kapcsolatos környezeti károk - ettől lesz olcsó Kínában gyártatni), de a Nyugaton megtervezett termékeket nyugati anyagbeszerzéssel, munkaszervezéssel, nyugati technológiával, nyugati gépsorokon, nyugati minőségbiztosítással gyártják le, így a termék minősége is nyugati lehet.

 

 

 

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Octi19 2014.05.01 Creative Commons License 50372

...hát azért ez nem csak skoda alkatrész ám...

Előzmény: stevie-13 (50371)
stevie-13 2014.05.01 Creative Commons License 50371

Lengőkar szettből a KEIKO (elméletileg japánnak mondják)

 

 

Skoda alkatrész Japánból? Ráadásul egy nagy, nehéz és hülye alakú fémdarab? Ez elég gyanúsan hangzik....

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Octi19 2014.05.01 Creative Commons License 50370

Kínában sok mindent gyártanak... rengeteg sz@rt és rengeteg magas minőségű cuccot is...

Szóval, ne eszerint válassz!
Szerintem a Lemförder, a Moog, vagy a Ruvill jó minőséget képvisel, de vehetsz eredeti cikkszámos alkatrészt is! Esetenként annak is versenyképes ára tud lenni és szerintem az is Kínában készül...

Előzmény: Bigfoot002 (50369)
Bigfoot002 2014.05.01 Creative Commons License 50369

Sziasztok!

 

Lengőkar szettből a KEIKO (elméletileg japánnak mondják) vagy a MAISTER (ezt pedig németnek) milyen minőség? Érdemes megvenni? Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatban? Vett már ilyet valaki?

Beszélgettem a szerelővel, ő jóval drágábban ajánlott szettet, de a végén csak kifutott a száján, hogy a legtöbb gyártó mind-mind Kínában gyártatja a cuccait, lehet az Ruvill, Delphi, Lemförder.

Szóval milyen minőséget képvisel a fenti két gyártmány?

JW 2014.04.30 Creative Commons License 50368

Köszönöm!

 

Meglátom, hogyan alakul. :)

Előzmény: Buksi842 (50367)
Buksi842 2014.04.27 Creative Commons License 50367

JW!

Mail ment. :-)

JW 2014.04.27 Creative Commons License 50366

Szia!

 

Képet tudnál róla prezentálni az itt megadott mail címemre? :]

Előzmény: Buksi842 (50364)