Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52152

Sziasztok!

 

Kicseréltem nívópálca műanyag hüvelyét. Elég kacat egy cucc. Lehet, hogy figyelmetlen voltam a felszerelési pozíciót tekintve ( és valószínűleg méretpontatlan is), de hajlamos rá, hogy lecsússzon amikor kihúzom a nívópálcát.

 

A hüvely végén van a duplikált rész aminek a funkciója világos, viszont az oldalán lévő műanyag nyelv funkciója lehet érdekes.

Na azt a rész nem figyeltem meg amikor a helyére raktam. Nem lehet, hogy az rögzíti visszacsúszás, elfordulás ellen a hüvelyt? Csak nem jól tettem a helyére?

 

Van két jelölés, az egyik a hüvelyen a másik a pálcán, nyilván ezeknek egybe kell esni. Mostani beszerelési pozícióban a jelölések a hengerfejre merőlegesen néznek.

Nem most cseréltem a hüvelyt, már hónapokkal ezelőtt, de ma megnézem alaposabban a motorburkolat levétele után.

 

Esetleg van valakinek valami tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Már nem emlékszem, hogy az eredeti törött az hogyan is volt. Én valószínűleg utángyártott szart vettem, de attól még a lecsúszás ellen valaminek biztosítani kellene. Egyszerű kis nyavalya, lehet, hogy jobban meg kellett volna néznem anno.

stok80 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 52151

Sziasztok keresnék 2010 superb hez pótkereket plussz ami szerszám hozzávaló tudnátok benne segiteni? Előre is köszönöm 

Octi19 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 52150

Én annak idején egy Fabia 1-ből két laposra kalapált bicajküllővel vettem ki a fejegységet... :-D

Előzmény: Sunny65 (52149)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 52149

Megoldottam.:-)

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (52148)
stevie-13 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 52148

Sajnos az eddigi álláspont az, hogy kétfajta kiszedő is lehetséges. Vagy megveszem mindkét fajtát 300-400 Ft/ 1pár. Vagy veszek egy készletet, jól jöhet az még máskor is. Amúgy symphony 1-es hez kellene.

 

 

Próbálj keresni egy képet, ami mutatja a szerkezetet, ami a helyén tartja a fejegységet. Valójában arról van szó, hogy egy pöcök beleakad egy hosszabb sínbe. Ha a sínt el tudod mozdítani, a pöcök kiakad és a fejegység kivehető. A sínt a fejegység frontján lévő nyílásokon keresztül lehet a fenti szerszámmal leszorítani - de valójában bármilyen lapos tárgy alkalmas lehet, ami befér a nyíláson. Én egy alkalmas levélbontó késsel is ki tudom venni a Symphony-t :-)

 

 

Előzmény: Sunny65 (52147)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52147

Igen, én is gondoltam rá. Sajnos az eddigi álláspont az, hogy kétfajta kiszedő is lehetséges.

Vagy megveszem mindkét fajtát 300-400 Ft/ 1pár. Vagy veszek egy készletet, jól jöhet az még máskor is.

Amúgy symphony 1-es hez kellene.

Előzmény: Octi19 (52146)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52146

Keress hozzá videót a yt-on. Nyakam rá, hogy van fent!

Előzmény: Sunny65 (52145)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52145

Szerintetek ezzel ki tudom húzni a symphony fejegységet? Azt írja, hogy '95-től jó.

Ugye az enyém 2003-as.

 

http://autoradiobolt.hu/index.php?route=product/product&path=145&product_id=614

Roland *26* Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52144

Készen vagyok a hűtő-fűtő rendszer átmosásával! Van öröm mert úgy néz ki hogy sikeres volt és tökéletes a fűtés! Átmostam az egész rendszert ha már úgy is benne voltam... Nagyon durva lé jött ki belőle... Nem csoda hogy nem volt fűtés! 

Köszönöm a sok jó tanácsot. 

Előzmény: Roland *26* (52127)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52143

Létezik úgynevezett CD tár emulátor is, aminek nagy előnye, hogy meghagyja az eredeti kinézetet és integráltságot már ha egyáltalán van ilyesmi! Ezek általában, vagy mondjuk a jobbak plug&play rendszerűek, vagyis a helyesen megrendelt darabok azok, tehát amikor kiválasztod, hogy melyik lesz jó szolgáltatásban a számodra, akkor ki kell választanod az autóddal s a benne lévő fejegységgel kompatibilis kábelezéssel rendelkező al-változatot.

Ebben talán a legjobbak a Yatour és a Dension termékei.

Én a feleségem autójába egy bluetooth képes Dension Gateway Litle BT II-est vettem ami rendelkezik egy alap kihangosító funkcióval is és van hozzá mikrofon is! Ezen kívül ugye van egy USB bemenete amin keresztül képes mp3 tartalmakat lejátszani és opcionálisan iPod kompatibilis is. (mondjuk, ki használ manapság már iPod-ot...)

Ez nem olcsó, legalább is nem a legolcsóbb, de nagyon jól működik!

 

Ha mégis a fejegység cseréje mellett döntesz (általában a gyári megoldások nem szokták a (hang)minőség csúcsát jelenteni, hangszóróban sem, de csak a fej cseréjével is akár nagyságrendi javulás is elérhető, akkor azt kell tudni, hogy a fejegységek csatlakozásai általában szabványosak és a létező szabványok között kaphatóak átalakító csatlakozók is, a fő kábelköteg és az antenna tekintetében is!

 

itt van a Dension kompatibilitási listája a Skodákhoz: http://www.densiontrade.hu/sites/default/files/car-compatibility/skoda_04-04-14_kompatibilit_s.pdf

Előzmény: Sunny65 (52142)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52142

Jelenleg symphony van. A hangszórókat egyelőre nem bántanám, viszont az új fejegységnek USB lehetőséget szeretnék, CD nem kell. Szóval ilyesmire cserélném.

 

(Próbáltam az fm transmitter+ pendrive, hááát huhhh...)

 

Előzmény: Sunny65 (52141)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52141

Köszi a leírtakat, így lesz.

Még azt szeretném kérdezni, hogy a skoda rádió méretét tekintve tudok helyette egy az egyben valamilyen szabványos méretet használni? És a csaklakozók is kompatibilisek vagy vezetékezni kell?

Előzmény: Octi19 (52140)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52140

Szia!

 

Igen, a Skodákban, mint minden VW konszernes autóban már elég régen egy erősítővel egybeépített Hirschmann eredetű antenna van gyárilag szerelve. A fejegység az antenna kábelen keresztül, ahogy mondtad egy szűrő áramkör segítségével adja "fel" a tápfeszültséget az erősítőnek. Az utólagos fejegységek ilyen táp ráültetést nem tudnak, mert ugye senki sem garantálja, hogy ilyen antennával fogják használni, szóval nem építik bele ezt a képességet.

Ha van is rajta erősítő tápkimenet az egy külön pont a csatlakozóban. Ez arra szolgál, hogy ne keljen keresgélni tápot a fantomtápnak 12V-ot.

Azt, hogy maga a fantomtáp milyen feszültséget ad fel, azt nem tudom, még sosem mértem... azt viszont tudom, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható fantomtápok minősége igencsak változó, és nagy kihívást jelent jó minőségűt találni! Rengeteg zúgó, sercegő rádiót hallottam már ami az n-edik tápra megjavult, vagy olyan tápot is láttam már, nem is egyet a nemes egyszerűséggel szétesett!

Én azt javaslom, a kérdésed utáni megszólalásaidat is olvasva, hogy inkább építs magadnak egyet, azzal biztosan nem lesz bajod, a boltinak maximum csak a csatlakozóit használd fel ha megütik azt a szintet ami elfogadható... meg persze arra is jó a bolti, hogy megmérheted a feladott feszültséget, ami szerintem vagy 12V vagy 5V körüli feszültség.

Előzmény: Sunny65 (52136)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52139

Amúgy filléres alkatrészekből van. Azt is el tudom képzelni, hogy semmilyen feszültség stabilizátor nincs benne, pedig az erősítés függ a tápfesztől...

Egy kis "stabkocka" azért nem ártana bele.

Előzmény: Sunny65 (52138)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52138

Köszi.

Végül is, ha nincs kedvem csatikat és kondit keresgélni a fiókban és forrasztgatni, akkor ez így kényelmes megoldás lehet. Nem egy nagy összeg, főleg ha pl. én éppen lusta vagyok.

Előzmény: bambi942 (52137)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52137
Előzmény: Sunny65 (52136)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52136

Szia!

 

Valhol olvastam tőled, hogy a skoda rádióantenna az erősítős és a tápját a fejegységből kapja.

Mivel szeretnék fejegységet cserélni ezért kérdeznélek.

 

Másik fejegységek általában vagy egyáltalán nem adnak ki tápot?

Mekkora tápfesz igénye van?

 

Gondolom egy kondival van leválasztva, amin ennek a frekinek rövidzár, de az egyenáram számára szakadás.

Előzmény: Octi19 (52135)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 52135

Viszont az csak nagyon forró közegben működik rendesen, de mondjuk egyébként sem árt forró oldatot használni, csak vigyázni kell a forrázásos sérülésekre!

 

Utána kellene nézni, hogy létezik-e valami olyan eljárás ahol a teljes hűtőrendszer átmosható, mert ez így tényleg nem lesz hosszú életű! A megindult rozsdásodást egyébként lehet passziválni enyhén savas öblítéssel és utána a megfelelő hűtőfolyadék használatával megelőzhető. Ott inkább az olajos trutyi lesz a baj!

Előzmény: 409 (52133)
409 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52134

"elég nyálkás, rozsdás színű "takony"  maradt az ujjamon."

 

Ez rossz hír. Sajnos amiben megindult a rozsdásodás, azt sosem lehet már véglegesre kitakarítani. Akkor rozsdásodik, ha valamikor fagyálló nélkül tettek bele vizet. Ezeknek általában évente ki kell mosni a fűtőtestjét.  ://

 

Légteleníteni úgy lehet, hogy amikor már kicsi nyomás*van a rendszerben, lehúzni egyenként a radiátor csöveit, úgy, hogy csak a tetején legyen kicsi nyílás a radiátor csöve és a gumicső között, ahol ki tud jönni a levegő.

 

* Vagy kétemberes módban a szájjal felfújás.....  :-))

 

 

"most a rózsaszín van benne. "

 

 A fagyálló alapból színtelen, a színük csak gyártói elhatározás, azaz festék kérdése. A "G" jelölés ami számít.

Előzmény: Roland *26* (52127)
409 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52133

 

 A "mezei" mosogatószer helyett  folyékony mosogatógép mosószert használnék, az nem habzik.

Előzmény: Octi19 (52130)
Roland *26* Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52132

Köszönöm szépen a korrekt ,pontos leírást , segítséget!!!

Csütörtökön hozzá is látok és majd jelentkezem ha végeztem!

Előzmény: Octi19 (52131)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52131

Egyszerűen belefújsz a rendszerbe nagy levegővel! (Látszik, hogy soha nem légtelenítettél Wartburg hűtőrendszert... na ott lehetett rábukni a kiegyenlítőtartályra, míg az ember felfújta a vizet a fűtőtestbe!)

Előzmény: Roland *26* (52129)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52130

Erősen lúgos vagy savas anyagokat kerüld! Semmi trisó és sósav, pláne ne melegen! Zsíroldásra én konyhai mosogatószer a szokásosnál töményebb oldatát, javasolnék, azért ügyelve, hogy fel ne habozzék nagyon. Semmi hideg zsíroldó, meg ilyenek! Egyszerű JAR, például... de lehet hogy vannak célvegyszerek is, utána kell nézni...

Vízkövesedésre és hasonló savas közegben oldódó lerakódásokra enyhébb citromsavas oldat, vagy valami gyengébb kifejezetten vízkőoldót pl.: a TESCO saját márkás cucca nem egy combos valami, azt nyugodtan merem ajánlani, vagy talán még egy kicsit gyenge is... akár melegítve is, de a szíroldót mindenképpen lehet akár forrón is betölteni! ...és nyitott rendszerbe, hogy a keletkező gőzök és gázok ne hozzanak ltre nyomást!

Mindkét szerrel egy feltöltést javaslok és áztatást, többször is! Az öblítésre tiszta vizet, de semmiképpen nem nyomással!!!!!! Szépen, 2-3 liter/perces csordogálás bőven elég!

Lehet az öblítés után még egy áztatást és figyelni a leengedett folyadékot. De mindenképpen öblítéssel befejezni a tisztítást!

 

A tisztítás után a belevaló G12, G12+ vagy G12++ jelzésű fagyálló és csapvíz (persze lehet ioncserélt is, de teljesen felesleges) 1:1 arányú keverékével feltölteni és többször felmelegíteni a motort és lehűlés után pótolni a levegő helyét kitöltő folyadékot.

(a kiegyenlítőtartályban lévő szintérzékelő szondákat ki is lehet venni ha kijön és óvatosan, vízpapírral meg is csiszolható)

 

Persze azt is mondhatnám, hogy a motorblokkban és egyéb helyeken lévő dzsuva előbb utóbb úgyis bejut majd a radiátorba, de ez ellen védekezni nem nagyon lehet, mert talán a hűtőt még lehet ilyen módon öblíteni, de a blokkba semmi esetre sem öntenék ilyesmiket, max ha szét van kapva az egész motor... de azért azt mégsem! ;-)

Előzmény: Roland *26* (52127)
Roland *26* Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52129

Az biztos nem! Legalább is az elmúlt 5 évben tuti! 

És még egy fontos kérdés! Hogyan szedem ki belőle a tiszta csap vizet miután át mostam? 

Előzmény: bambi942 (52128)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52128

Lehet valamikor került bele hűtő tömítő.

Előzmény: Roland *26* (52127)
Roland *26* Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52127

Először is köszönöm a segítséget! 

Sajnos került korábban bele nem megfelelő folyadék! Az óta (e miatt) volt le cserélve a hűtőfolyadek és még a tartály is. Most kb. 3-4 hónap elteltével nem igazán tiszta benne a folyadék... Mint ha a tartály alján is lenne vmi sötétebb trutyi leülepedve.. Bele nyúltam és elég nyálkás, rozsdás színű "takony"  maradt az ujjamon. Holnap után szeretnék neki látni..  Szeretnénk segítséget kérni hogy milyen szereket hasznalhatok (konyhai zsír oldó?) vagy van valami spec. lötty erre?  Meleg víz? Folyó viz? 

És persze kérhetnék egy pontos hűtőfolyadékot amit utána bele tölthetek? (pl Bárdi... tól?) most a rózsaszín van benne. 

Előzmény: Octi19 (52126)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52126

A vízvezeték rendszerben könnyen előfordulhat olyan nyomás is amit a radiátorra káros lehet ha tényleg valamilyen dugulás van ott! Azt javasolnám a kérdezőnek, hogy ha van oka feltételezni bármilyen szennyeződést a radiátorban akkor mindenképpen forró mosószeres, vagy ha vízkőre utaló jelek vannak akkor enyhén savas (vízkőoldó, vagy citromsavas oldat) öblítést csináljon, lehetőleg áztatással!

De ha nem történt olyan dolog, hogy nem belevaló folyadék került a rendszerbe és/vagy nem jutott olaj vagy égéstéri gázok a hűtőfolyadékba akkor semmi oka nem lenne a a dugulásnak.

Előzmény: bambi942 (52125)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52125

Mert szerinted mi baja lesz,ha slaggal kimossa????

Előzmény: Octi19 (52124)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52124

Van valamilyen nyom ami dugulásra utal? Volt benne nem belevaló folyadék, vagy folyt össze az olaj a vízzel? Ha nem, akkor miből tippelsz dugulásra?
Ne eressz rá slagból vizet, mert annak nem lesz jó vége...!

Előzmény: Roland *26* (52122)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52123

slaggal át lehet mosni a helyén.Lekötöd a gumicsöveket és átmosod.

Előzmény: Roland *26* (52122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!