Annyi, h mégse ma megyek, hanem a tervek szerint csak holnap reggel, illetve szombaton délelőtt el kell jönnöm a taliról sajnos. :( -és még nem biztos, h Daciaval érkezem, mivel újra kemény fába vágtam a fejszém... :P :)
Szerintem nagyon rossz irányba mozdulnál Opel hűtővel, illetve talán úgy fogalmaznék, hogy akármilyen más típusú autó hűtőjének beépítésével amit a mérete alapján bele lehet faragni.
Én inkább ARO10-ét tennék bele, ami valóban csak hosszméretben nagyobb, de összes többi paraméterében azonos, van rajta betöltőnyílás is ahogy a Dacián. Vagy újabb Magyarországon ugyan már nem forgalmazott, de azért még beszerezhető, 2003-ig gyártásban lévő "klasszikus" Dacia modellek hűtőjét keresném. Az összes többi csak farigcsálás lenne bizonytalan, esetleg rosszabb eredménnyel mint a jelenlegi. A hűtési problémákat szennyezett, vagy tömítetlen, (pl: fűtéscsapnál) szivárgó hűtőrendszer okozza leginkább.
Az idei Balcsis" Dacia találkozó hamarosan aktuális: Időpont a mostani hónap vagyis július 28-30.
A kedvezményes kemping árak, elérhetőségek:
1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt,700 Ft/gyerek (2-14 éves kor) Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.
Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.
Valaki hallott esetleg olyanról, hogy régebbi Opel hűtőradiátor kompatibilis a Dacia-ba? Ki szeretném ezt deríteni, mert abból egy bontott radiátor nagy érték lenne számomra, azok még vörösrézből készültek, bár feketére vannak fújva, jelenleg is olyan van a kocsimban, de ki tudja, egyszer még tönkremehet majd, az a csoda, hogy ezidáig kibírta...
Másik kérdés: gondolom, egy réz radiátor nem szerencsés, ha fémes kapcsolatban van a kasztnival, hanem csak gumi bakokon keresztül kell rögzítve legyen (máskülönben hamarabb berozsdál a motor belseje)?
Megvan már vagy 5 éve. Balázs féle tuning. De annyiban nem is tuning, hogy volt R12-es amire gyárilag ezt szerelték.
Girling úszónyerges. Csak csavarozni kell, nem kell reszelgetni/kendácsolni.
Lassan lett kész, de sokkal többet állt a polcon.
:)
A Pisti? Ide is írt régen, akkor csak én segítettem neki. Már eladta az 1310-est, most Audizik. Ez annyiban jó, hogy ha nálunk lát valamit, akkor én vagyok neki itt a kontakt. Amit pénzzel fizetni kell az a költség. Ami segítség az kölcsönösen segítség. Szerintem így működik és nem az egy egész akárhány tizeddel szorzás.
Én legalábbis nem tudom beazonosítani, talán csak azt látom, hogy az első kerékagyra passzol a felfogatása, meg hogy modernebb megoldású úszónyerges fék mint a Daciáé...
Lehet többet tudni? Mi is ez pontosan.
Az még látszik hogy neked is bearanyozta a napodat a szépre sikerült sárgahorganyzás
Egy barátom Kolozsváron él. Amennyiben megbízható igény mutatkozik rá, akkor segítene összefogni ezt a hosszú/"Berlina" váltó beszerzés dolgot. Ismer pár Daciascena-ban mozgó erdélyi gyűjtőt is. Talán tudnának segíteni és nem kellene szétforgácsolni a beszerzésre szánt erőket.
Kérem gondolkodjatok el rajta, túl az első lelkesedésen is...
Lehet jobb lenne összedobni az árát és a telket megvenni jelenlegi állapotában. Ásatások során szerintem olyan dolgokat találnánk, amit a jelenlegi bontótulajdonos is elfelejtett régen :-)
A 365-11-ről a Román Dacia fórumon többször témázgattak, de már régebben. Például ezeket most találtam:
Románul:"Mi-am luat si eu aseara o cutie in 5 de pe un break din 98, cod 365-11. Astept sa o montez si sa vad cum se comporta"
Fordítóprogram: Vettem egy doboz, és én tegnap este májusban szünet 98, 365-11 kódot. Felmentem és várni, hogy hogyan viselkedik.
Jobban lefordítva: Vettem egy sebességváltót egy 98-as évjáratú kombiról, felszerelem kíváncsi vagyok hogy viselkedik.
Böngészésem során 98-99-es évjáratú kombikra találtam hivatkozást ilyen hosszú ötössel szerelt váltóval.
Mégegy hozzászólás a Román fórumból:
Románul: "Nu e nicio diferenta intre 365-10 si 365-11 in afara de raportul de demultiplicare al tr.V, care in cazul 365-10 este 0,86 , respectiv 0,76 pt. 365-11 ( cutie "lunga"). Restul treptelor cat si raportul de demultiplicare finala al diferentialului sunt aceleasi. Practic poti face conversia din 365-10 in 365-11 prin inlocuirea pinioanelor tr.V"
Fordítóprogram: Nincs különbség 365-10 és 365-11 mellett csökkenési arány tr.V hogy ha 365-10 0.86 vagy 0.76 pt. 365-11 (box "hosszú"). A fennmaradó lépések és a végső redukciós aránya eltérés ugyanaz. Alapvetően akkor konvertálni 365-10 és 365-11 helyett fogaskerekek tr.V.
Jobban lefordítva: A 365-10 és a 365-11 típusú váltóban az összes további fokozat áttétele azonos, csak az ötödik fogaskerékpár cseréjével a 365-10-es áttételi aránya 365-11-re módosítható.
Kíváncsiságból persze levettem a hátsó fedelét. Teljesen más a csapágyak rögzítése, a kapcsolóvilla, a hátsó fedél kialakítása stb. mint amit a "régi" TLX váltó kapcsán én ismertem. A „vaslemez” hátsó közdarab ebbe a váltóba már nincsen beleszerelve. Ötös fokozat fogszám stimmel 29/38. Szemre még nem nyúltak bele ebbe a váltóba. Sajnos fotókat nem készítettem levett fedéllel.
Találtam egy régi pdf-et váltótípusokról, amiben viszont például ez a típusú váltó (365-11) még nincsen benne: