Volt már példa hasonló feladatkiosztásra, például nem is olyan rég a bélyegzőhelyek felmérésével kapcsolatban (nyitvatartások, fotók, alternatív helyek, elérhetőségek), amin szerintem a közösség igencsak kitett magáért, és rövid idő alatt elvégezte a "munkát", és ezt kvte többször meg is köszönte.
Persze, lehetne ezt "Lécci-lécci, csináljátok meg, köszipuszi" sttílusban is kérni, de nem biztos, hogy az eredményességet nagyfokban javítaná, sőt :)
A TUHU-nak van gazdája, a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület. A gc-s társadalom egy külön vadhajtása ez a térkép, amikor még nem voltak megfelelő részletességű térképek a gps-hez hazánk útjairól, pár hozzáértő, és lelkes ember elhatározta, hogy akkor csinálni kell. Azóta a résztvevők száma bővült, most már százas nagyságrendben vannak a rajzolók, ezresben pedig a felmérők (persze, van metszete is a két halmaznak). A működése röviden így vázolható: én mászkálok az erdőben a gps-szel a vállamon, meglátok egy utat, ami nincs rajt a térképen, végigjárom, otthon ellátom megjegyzésekkel, feltöltöm a tuhura, Hev pedig berajzolja. Persze, nem csak én járok, és nem csak Hev rajzol.
Különben érdekes, hogy az elmúlt években a gc-s egyesület is nagyfokú válságon ment keresztül, ott sem igazán látszódott a jövőkép, mostanában a viták viszont a tuhu sorsával kapcsolatban szoktak fellángolni.
A füzetnek az egészhez annyi köze van, hogy a nyári népvándorlásra kifogy a régi verzió, és jó lenne az újat már aktualizált adatokkal nyomtatni.
Fenn van a szövetség honlapján az alapszabálytervezet, rtf formátumban. Nem merem linkelni, hátha Remélemilyennicknincs megdorgál :) http://termeszetbarat.hu/cikk/alapszabaly_tervezet A csatolt dokumentumok közül elérhető.
No igen, ezt már nem is akartam szóbahozni. Kicsit mintha keverednének az OKT és a zarándokutak elképzelése. Utóbbiak nagy része (pl. Mária-út, Szt. Márton-út) tényleg nemzetközi, és jól is van ez így.
És igaz, hogy az OKT az európai turistaút-hálózat része, sőt, sok helyütt együtt halad a zarándokutakkal is (hogy a megboldogult Eisenach-Bp túráról ne is beszéljünk), de szerintem az OKT kifejezetten magyar(országi) és szerintem az is kellene hogy maradjon!
Éppen ezért szerintem inkább abba az irányba kellene fejleszteni, hogy pl. elismerjék hungarikumnak, ez szerintem marketing szempontból sem lenne jelentéktelen.
Arról tud vki vmit, hogy elkészült-e "a természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedés fejlesztési koncepció"? Január közepe volt a határidő. Szívesen belenéznék, ha valakinek megvan és elküldi a címemre, megköszönöm.
Én nem látok semmi gázosat a "feladatkiosztásban". Egyáltalán nem baj, sőt, ha valamilyen szinten koordinálva vannak a dolgok, nem végzi el ugyanazt a munkát öt ember, míg másik négy feladat megoldatlan marad, mert nincs rá jelentkező, mert meg sincsen fogalmazva, mit kellene csinálni.
Az átalakulás előzménye elsősorban nem a kerékpáros fejlesztésről szóló rendelet, hanem a 2011. nyár eleji Turistautak Új Nemzeti Rendszerével kapcsolatban folyt megbeszélés, amire több természetjáró szervezet, szövetség meghívást kapott. Ehhez készültek akkor a miniszterelnöki megbízott felkérésére a VÁTI részéről projekt és feladat tervek (több is), bár ezek nem voltak teljes egészében nyilvános (munka)anyagok. A tartalom egy része visszaköszön a prezentációból is, más része meg máshogy van, de ez köszönhető annak is, hogy azóta született egy új civil törvény.
Február 26.-án a Városlőd-Kislőd – Bakonybél szakasz gyaloglása közben elhagytam egy sötétkék színű fényképezőgép táskát. A fényképező nem volt benne. Ha valaki megtalálta, legyen szíves jelezze! Köszönettel!
"Az új szervezetben Szabó Imre nem vállalna már elnöki jelölést, esetleg szakmai feladatokat. Garancsi Istvánnak viszont jelöltetnie kell magát, hiszen az ő személye a garancia arra, hogy a következő két évben olyan forrásokhoz és lehetőségekhez jut a szervezet, amelyek biztosítják az elképzelt fejlesztési pályát és a depolitizált működést."
Szép dolog, amikor a kinevezett miniszterelnöki megbízott (akinek egyébként áprilisban lejár a mandátuma, bár sanszos, hogy meghosszabbítják) az egyetlen aki - a depolitizált működés mellett (ez már önmagában szerintem vicc, hiszen nem a civilek jelölték) - biztosíthatja a forrásokat. Ami egyébként nem lenne, de ez persze nem ultimátum....
Amúgy nem értem, hogy ez akkor mit is jelent, ki osztja a pénzt?:
"A sporttörvény elfogadását követően jelenleg annyi látszik biztosan, hogy a Nemzeti Szabadidősport Szövetség, amelyen keresztül ez idáig állami forrásokhoz jutottunk, teljes egészében megszűnik, s eddigi szakmai feladatait tevékenységét a Magyar Szabadidősport Szövetség veszi át, amely velünk együtt a Magyar Olimpiai Bizottság szabadidősport tagozatában képviselteti magát.
A jövőben ez a szektor - egy ma még nem ismert döntési mechanizmus eredményeként - a Magyar Olimpiai Bizottság keretében, a MOB elnökségi döntéseinek függvényeként fog majd forrásokhoz jutni. Az, hogy ez hogyan és mikorra jut el a konkrét tevékenységek, szervezetek támogatásának fázisába, még rendkívül bizonytalan."
OK, NSZSZ helyett MSZSZ lesz (érdekes, az átnevezéseknél mostanság éppen fordított a divat), de mi köze a gyalogos (kerékpáros, vízi) természetjárásnak a MOB-hoz? Komolyan elvárhatjuk, hogy pl. az olimpiai években, a felkészülési években a MOB majd éppen a természetjárásnak ad pénzt, amikor az olimpiai felkészülésre sincsen?
Remélem, csak én értem félre a lényeget, és valójában egy demokratikusan működő, EU és hazai forrásokból gazdálkodó, tényleg a természetjárásért, az egészséges életmódért az eddigieknél hatékonyabban harcoló szervezet jön létre.
Kicsit gondolkoztam ezen. Nekem, mint akinek a Kéktúra fontos, és nagyon remélem, még működni fog jó sokáig, fontos kell hogy legyen, mi van a Kéktúrát működtető szervvel. Persze nem "hivatalból" csak úgy érdeklődésképpen. Mondhatnám, hogy egyszerű turista fogyasztó vagyok, de nem szeretem ezt a fogyasztói megközelítést, mégha egyre terjed is.
Én is megnéztem a prezentációt, hát mit mondjak, nem dobtam tőle egy hátast... Tervből, koncepcióból volt itt már elég. Akárki is kerül a szervezet élére ha ez segíti a zökkenőmentes működést, netán még valami fejlődés is elindul, hát csak sok sikert kívánok neki! Viszont ha már az MTSZ honlapjára jutottam, elolvastam ezt a cikket is:
Szerintem ebből minden világos, úgy is mondhatnám, kibújt a szög a zsákból. Egyszerűen elfogyott a zseton, és nem nagyon van kilátás több pénzre (működésképtelenség, stb...). Jön tehát egy miniszteri biztos és csak akkor lesz pénz, ha úgy lesz, ahogy a pénzosztáshoz közel álló fütyül.
"Természetesen, ennek a szövetségnek akkor van értelme, ha minden olyan szervezet tagjává válik, amely a természetben fizikai aktivitással járó szabadidő eltöltést végez. Ezeknek a szervezeteknek érdeke is lesz, hogy tagok legyenek, mert másképpen nem jutnak forrásokhoz. "
Manapság van ilyen esetből jócskán. A miniszteri biztos felbukkanása viszont már önmagában garancia arra, hogy az átpolitizáltság elkerülésének lőttek. Az ilyen biztosok is jönnek-mennek, aztán ha jön egy új, akkor már egyből változik minden. Pedig szép példa lehetne, ha a Természetjárás ügye lenne ott az első olyan területek között, ahol egyetértés alakul ki az országban.
Hétvégén 427 méteren keresztül túráztunk az AK Ördöngöspusztai szakaszán :) És pont Ördöngöspusztán szálltunk meg a Sárai vendégházban: http://www.turistautak.hu/poi.php?id=135050 Csak ajánlani tudom mindenkinek!
"Na, ilyen érzések bennem is sokszor vannak, csak én igyekszem elfojtani :) "
Ne tedd! Árt az egészségnek! Freud is megmondta! :D
Itt is igazságod vagyon, de ha egy étteremben szar a kaja, nem biztos, hogy rögtön az egész kócerájt le kell bontani, néha elég a szakácsokat megfeddni, neadjisten, lecserélni. Meg a mosogatókat, meg a takarítókat, ha koszos a tányér, és büdös a budi.
Hát kb az egész személyzetet felsoroltad, úgyhogy csak a falak maradtak meg a virtuális rösztorántból :D
De teljesen egyetértek Veled! A falak maradhatnak! :D
De ha nem megy a pacalpörkölt, nem biztos, hogy a hamburger jobban fog menni.
A mai táplálkozási szokások mellett? ;))) Sztem csak a hamburger fogy. Na meg a sushi.... :DDD
Remélemilyennicknincs: "Én akarom megszabni ki mit mondjon és mikor és hogyan!"
Na, ilyen érzések bennem is sokszor vannak, csak én igyekszem elfojtani :)
Aztán amikor többen jelentkeztünk, akkor el lettünk küldve, sőt a pecsétekre rázárult a szekrényajtó.
Itt is igazságod vagyon, de ha egy étteremben szar a kaja, nem biztos, hogy rögtön az egész kócerájt le kell bontani, néha elég a szakácsokat megfeddni, neadjisten, lecserélni. Meg a mosogatókat, meg a takarítókat, ha koszos a tányér, és büdös a budi. De ha nem megy a pacalpörkölt, nem biztos, hogy a hamburger jobban fog menni.
Mondjuk KVTE-nek jobban örülnék, mert nekem úgy tűnt, hogy ő volt az első, aki felismerte, hogy miket kellene másképp csinálni a szervezetben, hogy a mai világban is működni tudjon és nemcsak észre vette, hanem lépett is. Nem is keveset!
Még egy dologban egyetértünk (hát így piszkosul nem lehet egy jóízűt veszekedni :D)
jzp2107: "aztán annyibajlegyen meg azt hogy az ő személye a garancia a depolitizálásra"
Jajj, én nem írtam, idéztem, mint egy olyan állítást, amit kételkedve fogadok. Egyébként ő a természetjáró, és kerékpáros turizmusért felelősminiszterelnöki megbízott.
Nos a jósvafői fennsík érdekes vidék, bele lehet bonyolódni abba, hogy van-e kék meg sárga és ha van, akkor hol, mert a növényzet, illetve a kérges növényzet kvázi hiánya miatt elég gyengén, illetve alig láthatóak a jelzések.
De van sárga a Kuriszlán víznyelőtől kb a Hucul ménes karámjával egy vonalig, de még az erdősávnál, ahol is balra lefordul egy meredek, sziklás ösvényre, ami levisz a falu felé, de még bőven bele a Kuriszlán szurdokba.
Jaj de szépek is ezek a képek! Régi elmékek tolulnak fel bennem Virág elvtárs! Mikor én is a második képhez hasonló módon itattam négylábú túratársamat a patakban!
A szakasz Jósvafő után van, a Kuriszlán víznyelőtől indul és Jósvafő a vége.
A hibás szakasz a második, ez ui. csak KÉK, nincs sárga.
A következő szakasz már az elágazástól indul, itt a kék balra el, a sárga egyenesen le Jósvafő felé.
A 324 méter sok gondot okozott, ui. legutóbb, mikor arra jártam, természetesen busszal, akkor az ITINER azt mutatta, hogy az elágazástól 3 564 méter a távolság.
Most már tudom, hogy nem onnan, hanem a víznyelő után van egy 148 méteres szakasz, majd ezt követően nincs sárga (ez a hiba), ezért van 3 564 méter a kéken.
A valóság az, hogy van még 324 méter közös szakasz.
Azt hittem akkor, soha nem érem el az elágazást, és nagyon elégedett voltam, hogy a 3 564 métert oly gyorsan megtettem.
Most, hogy már csak az utolsó símítások vannak hátra, alaposabban egnéztem, és ki is böktem a hibát.
nem kell panikolni, sem egymásnak esni . Az anyag nyilvános nak lett szánva, a hangszóró annyi bajé... A válaszokat tény hogy nem Hevnen kéne számon kérni. Igazából rajtam sem, mert ezt én is ott láttam-hallottam először, de tippelni tudok... Viták még lesznek májusig bőven (sőt, most lesz szezonja...), de júniusban is jó lenne ha még köszönnénk egymasnak az erdőben.
bevallom, én sem értettem miért is lett belinkelve a tegnapi cucc (akkor most én is diktátor vagyok?)
sőt, még most sem értem
a tizenhanyadik oldalon volt szó az OKT-ről, hogy az útvonal váljon az MTSZ védjegyévé, tulajdonává, ne módosíthassák magánérdekből (ez egyébként biztos jól át lett gondolva?) azt gondoltam tán ezért
de a mai termést átolvasva mégsem
de akkor miért? hol hangozz ez el? mtsz választmány lesz/van? vagy mi?
és ki ez a Garancsi István? (biztos szégyellni kell magam, de fogalmam sincs) hev azt írta miniszteri főmufti, aztán annyibajlegyen meg azt hogy az ő személye a garancia a depolitizálásra, na ennél az ellentmondásnál vesztem el végleg
persze ha mtsz ügy akkor semmi közöm hozzá, az igaz, de ha már "fel lettünk hergelve" akkor okosíjjon mán ki valaki, ne kelljen hülyén meghalnom, köszönöm
és az nem tűnt fel senkinek hogy ZE ötlete (az androidos pecsételésről) benne van?
Annyi baj legyen: IGEN! Én akarom megszabni ki mit mondjon és mikor és hogyan! :D Ráhibáztál!
Mindig is mondtam, hogy ha én lennék én, akkor diktátor lennék, de legalább rend lenne!
HEV ott volt egy kicsit kevésbé szerencsés, hogy minden komment nélkül belinkelte ide ezt a prezentációt, majd amikor rácuppant a tömeg, akkor egyből hárított. Talán jobb lett volna, ha a puszta linkelés helyett írt volna hozzá felvezetést. De ez, mint tudjuk azért van, mert én szeretem megmondani, hogy ki mit hogy mondjon, írjon! :D
Korábban már volt itt a fórumon példa, és akkor sem tetszett, ráadásul nemcsak nekem, hogy belinkelt egy levelezést, ami az MTSZ fórumján zajló szájtépésről szólt, aztán ott is ment a szokásos hev-es "ne ide írjál, hanem oda" Semmi baj, már megszoktam, ha HEV beír valamit és utána lereagáljuk, akkor kb két választ kapunk:
1. Ne ide, hanem oda
2. Csináld meg te
Ettől és talán épp ezért is nagyon szeretjük!
Ami az elefántcsont tornyot illeti - az egyik legtöbb sirám mondjuk a kéktúra kapcsán a pecsétek, nyalókák léte nem léte valamint a rendelkezésre álló utánpótlási lehetőségek körül forogtak. Hányszor ment itt a fórumon is a rinya, hogy, hát nem tudjuk nem tudjuk megoldani! Aztán amikor többen jelentkeztünk, akkor el lettünk küldve, sőt a pecsétekre rázárult a szekrényajtó.
Vagy pár sorral lejebbi sztori - maga a gyalogtúra elnök nem engedi a DDK útvonalának tisztázását?
Ha már idáig eljut valami, hogy épp a tagság, vezetőség kalapálja a szegeket a koporsóba, akkor temessük el és jöjjön az új.
Mondjuk KVTE-nek jobban örülnék, mert nekem úgy tűnt, hogy ő volt az első, aki felismerte, hogy miket kellene másképp csinálni a szervezetben, hogy a mai világban is működni tudjon és nemcsak észre vette, hanem lépett is. Nem is keveset!
Az utolsó két bekezdésem pedig arról szólt, ami benyomásom nekem eme nagy múltú szervezettel kapcsolatban kialakult. Jelesül az, hogy a sok - egyébként teljesítménye alapján elismerést érdemlő - egykori vagy talán még ma is aktív túrázó kicsit talán a múltban élve és a múltat a lehető legtovább életben tartva, gondolom elég nyomós érdekek miatt, hagyta majdnem teljesen lepusztulni a szervezetet.
Garancsi Istvánnak viszont jelöltetnie kell magát, hiszen az ő személye a garancia arra, hogy a következő két évben olyan forrásokhoz és lehetőségekhez jut a szervezet, amelyek biztosítják az elképzelt fejlesztési pályát és a depolitizált működést.