Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69787

Akkor meg nem olvastad a építkezés felújítás topikot....

komolyan sajnalom hogy ezek a szavak eltűntek a mai nyelvbol..

es nem őrizzük a kultúránkat..

 

 

 

Előzmény: Horváth Ozzy (69782)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69786

Néhány szónak ott más a jelentése. Tavaly voltunk ott nyaralni, először én is csak kapkodtam a fejem. :)

talál = passzol

megkap = megtalál

jár (bele) = való (bele)

kell csiklantsam magam, hogy nevetni tudjak = hát, ez nem volt vicces

Hirtelen ezek jutottak eszembe. :)

(+1 szavazat a sebváltóra)

Előzmény: Horváth Ozzy (69782)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69785

A kulissza az egy zárt házban van, ha kiveszed a középkonzol alsó részét akkor sem férsz hozzá jobban! Egyébként ha majd feloldod a mozgatókötelek állítóját akkor érezni fogod, hogy mennyire könnyen jár a kar... elég komoly összegben mernék fogadni, hogy nagyon laza lesz!

(de csak óvatosan mozgasd olyankor mert a kinyitott állítók könnyen kifordulhatnak!)

Előzmény: janyka23 (69784)
janyka23 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69784

A váltó kulissza zsírozásánál merült fel a dolog bennem, hogy csak úgy tudnék hozzáférni hogyha azt a részt kiszedem. Miután írtad, hogy szerinted nem szükséges így egyenlőre nem is bántam, csak ha a későbbiekben szükség lenne rá akkor jó ha tudom, hogy hogyan kell kiszerelni a középső részt, hogy hozzáférjek a kulisszához.

Előzmény: Octi19 (69773)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69783

:-)

 

...egyébként a nyelvészeti szabályok szerint az első mondatban történő említése miatt inkább az én tippem a helyes, de ha te nyernél akkor iszom az egészségedre egy sört!

Előzmény: Varshi (69780)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69782

én is abszolút élvezettel olvasom csak sokszor nem értem. pedig látszólag magyarul van. erdélyben kapcsolószekrény a sebességváltó? medve anyám... :)

Előzmény: Octi19 (69778)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69781

Ez csak akkor sántíthat, ha a márkaszervizben sem a cikkszámos olajat akarják beletenni... Én speciel azért használtam eredetileg Mobil Gearlube VS 200-as olajat mert a márkaszervizben azt javasolták és ők is olyat tettek volna bele... és mivel a reccsenés teljesen eltűnt amikor ezt lecseréltem a még mindig nem cikkszámos Castrol olajra, ebből nagyon úgy tűnik, hogy a Mobil nem egészen volt belevaló...
Egyébként mindkét olaj ugyanazt az SAE viszkozitási besorolást tudta... szóval ez sem minden esetben mérvadó!

 

A hajtóműolajra vonatkozó (egyik) VW szabvány egyébként a VW 501.50 Nekem ez a JCR váltóba megfelelt!

Előzmény: Draganovic (69776)
Varshi Creative Commons License 2016.09.25 -1 0 69780

Kérem, tegyék meg tétjeiket.

Varshi Creative Commons License 2016.09.25 -1 0 69779

:))))

Szerintem a gyári ksz az  gyári kiszerelésűt jelent. :)

Előzmény: Octi19 (69778)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69778

(szerintem és rendszeresen élvezettel olvasva a topiktárs hozzászólásait)

ksz=kapcsoló szekrény=sebességváltó=hajtómű ebből következik, hogy a "ksz olaj" az hajtómű olaj.

Előzmény: Horváth Ozzy (69777)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69777

mi az a ksz olaj?

Előzmény: Törölt nick (69775)
Draganovic Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69776

" ami benne van sokkal jobb minőségű lehet mint amit beleöntenék"

 

Olyan olajat kell beletölteni ami tudja a rá vonatkozó szabványokat,amit a gyártó ( Skoda) ír elő ,tehát ugyan olyat :)

 

Rosszabbat csak akkor lehet ha nem belevalót töltenek bele.

Előzmény: janyka23 (69761)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69775

Én most fogok előszőr cserélni ksz olajat az egyik Scoutba, 157ekm-be van, haldex és hátsó difi olaj is fog cserélődni. Az eredeti gyári ksz olajnak olyan 25 eurót mondtak literenként. Nem volt hozzá nyúlva soha, az autó 9. éves. Haldexbe volt cserélve már 2x. 

Előzmény: lobelt77 (69771)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69774

Azért 2-3 deci az nem olyan sok (az ötös váltóba is bele szokták tenni a 2 litert) de 6 deci az már azért nem kevés, nehogy valahol elkezdje kidolgozni...

Előzmény: lobelt77 (69771)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69773

Azt miért akarod kiszedni? Ha jól értem amit mondasz a középkonzol alsó részét kompletten ki akarod szedni... de minek?

Előzmény: janyka23 (69772)
janyka23 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69772

Megkaptam, köszi. Elég korrekt leírás. Így ezzel már lehet, hogy neki fogok. Elég egyértelmű, az ábrákkal. Ha lesz időm megcsinálom. A középső rész kiszereléséről esetleg van ilyen leírásod, hogy hogyan lehet kiszerelni. Ahol van a kézifék, váltó rész arra gondolok. A hamutartónál látszik, hogy elválik a műszerfaltól tehát gondolom külön ki lehet venni az azutáni részt csak nem tudom, hogy hogyan.

Előzmény: Octi19 (69767)
lobelt77 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69771

A váltós,aki csinálta az előzőt,mondta,hogy 0,5literrel tegyek be többet! Egyébként 2,4liter kell bele!

Előzmény: Octi19 (69770)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69770

Nekem ilyen 1-ből 2-be reccsenés akkor volt és akkor sem sűrűn amikor a gyári olajat ~120 ezer km környékén lecseréltem Mobil Gearlube VS200-as olajra. Amikor azután kb 150 ezer km után ismét lecseréltem Castrol Syntrans Transaxle 75w90 olajra akkor abbamaradt!
Nem ismerem az 1.2 TSI hatos váltóját, de sokallom azt a 3 litert... Az ötös váltókba kevesebb mint 2 liter kell!

Előzmény: lobelt77 (69768)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69769

Köszönöm a tanácsokat mindenkinek, kicseréltem a ködlámpában az izzókat fehér fényűre.

 

A részletes leírás és a video ellenére igencsak megszenvedtem a ködlámpák kiszedésével, jól berakták a helyére :-)

 

Ha valaki ilyenre készül, akkor legyen nála valamilyen erős műanyag eszköz, amivel kifeszíti a ködlámpát takaró műanyag elemet (fém csavarhúzó elnyomorítja). Egy T25-ös torx bitet tárazzon be a csavarhúzójába, azzal lehet kiszedni a csavarokat, de utána is kell még vele szenvedni, mire kijön a ködlámpa háza.

 

Viszont innentől 1 perc kicserélni az izzót.

 

(Olyan gyorsan készen lettem, hogy utána még volt időm az elszakadt gurtnit is kicserélni a redőnyben, igaz, hogy délre körmöm se maradt, meg tele vagyok pici vágásokkal, horzsolásokkal, de az ebéd utáni szunyókálásra nyugodt lelkiismerettel dőlhettem le, mindent elvégeztem, ami erre a hétvégére feladat volt :-))

lobelt77 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69768

Szólt a csapágy és kanyarterhelésnél recsegett-ropogott,olyan volt mintha a féltengely lett volna oda! Azt mondta a szerelő,ha megáll akkor szétveri a váltóházat is és akkor vehetek bontott váltót,sokkal drágábban és ki tudja milyen lesz és kezdhetem előröl a felújítást! A kuplungnak nem volt különösebb baja de a kocsiban 350ezer km van/volt,kitudja mikor volt cserélve! A munkadíj a váltó le/fel miatt ugyan annyi maradt,így gondoltam ha már szar akkor legyen jó nagy! :)

Egy másik gondolat ha már a váltóknál tartunk:

A másikban 6seb váltó van (O2 fl 1.2 tsi,szintén 350ezer km)! 1ből-2be ha gyorsan váltottam akkor reccsent,tipikus szinkrongyűrű,gondoltam egy olajcsere talán segíthet rajta! Természetesen kiröhögtek,pláne,hogy nem a gyári olajat vittem,hanem Mannol 75w 90-est amiből 3litert beleöntöttünk! A lényeg,hogy megszűnt a reccsenés,úgyhogy boldog vagyok!

Előzmény: janyka23 (69762)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69767

Elment a mail.

 

Vannak olyan autók amiket meg lehet kuplungozni a váltó levétele nélkül, de az Octavia nem ilyen...

 

Egyébként ez a művelet nem egy nagy dolog, egy hobbista is meg tudja csinálni, szóval csak hajrá! Persze ha nem vagy biztos magadban akkor ne csináld, de ezért nem vinném egyből szervizbe s ez lenne az első amit megcsinálnék!

Előzmény: janyka23 (69766)
janyka23 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69766

E-mail címem: janyka19@windowslive.com Erre elküldheted, bár szerintem nekem nem fog menni, inkább bíznám egy hozzáértőre.

 

A váltó még nem volt lent. Csak a kuplung szettet cseréltettem ki. A kulisszára gondoltam, hogy megzsírozom de akkor inkább lehet kérek egy időpontot valamelyik márkaszervízbe és lecseréltetem a váltóban az olajat.  Ha friss olaj került bele akkor lesz valamilyen érezhető változás váltáskor, vagy csak annyi, hogy új olaj lesz a váltóban. Mint pl. ha a motorolajat lecseréljük azt sem érezzük csak tudjuk, hogy új olajat kapott. Köszi a segítséget!

Előzmény: Octi19 (69765)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69765

...ha publikus lenne az emiled akkor küldenék neked egy leírást ábrákkal a kötelek hosszának beállításához... amit erősen javasolt elvégezni ha lent volt a váltó!

Előzmény: janyka23 (69756)
Octi19 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69764

Szinte biztosan nem kell kenni a kulisszát! Próbáld meg lecseréltetni az olajat a váltóban, ez elég gyorsan megvan, szóval még márkaszervizben sem egy nagy költség.

Azután amit még meg lehet próbálni: A váltón a kapcsolókarok mozgató mechanizmusát átnézni, hogy nincsenek-e szétkopva a perselyek, ezeket lehet pótolni ha igen. És nem árt csinálni egy "alapbeállítást" a kapcsolókötelek hosszára.

Ehhez le kell rögzíteni a kapcsolótengelyt, (a váltón, ott ahol bemegy a kapcsolótengely a váltóházba, van egy kis pipa alakú kar, ezt amikor a váltó üresben van kicsit le-fel mozgatva a kapcsolótengelyt elforgatva be kell nyomni, ez lerögzíti a kapcsoló szerkezetet) ezután a kapcsolóköteleken lévő rugós állítókat kell kinyitni, (a rugók végeinél lévő kerek támasztót kicsit elforgatva (?) hátra húzni a rugót összenyomva és kicsit elforgatva megakasztani) majd a váltókart is rögzíteni kell. (a váltószoknyát kipattintva a kulisszánál a karon lévő lukas fület a kulisszaházon lévő luk fölé kell mozgatni és egy megfelelő vastagságú csappal (fúrószár) rögzíteni. Ez a helyzet valahol az 1-2 és a 3-4 fokozatok között van) Ezután a kötelek állítóit vissza kell zárni, feloldani a kapcsolótengelyt és a váltókart.

 

A váltó olajcseréjéhez, ha magad akarod csinálni, ugyanígy le kell rögzíteni a kapcsolótengelyt és a differenciálműnél lévő jó nagy belső hatszögű leeresztődugót kicsavarni, majd a váltó aljából az egyik kapcsoló villa csapágyat (két egyforma acél lap amit egy-egy torx csavar rögzít az oldalán lévő füllel) is ki kell venni, ezzel a váltótérből is leereszthető az olaj. Amikor kifolyt minden akkor vissza kell tenni a leeresztő dugót és a kapcsolóvilla csapágyat (ezen gumigyűrűt sem árt cserélni, de persze ha nem sérült akkor nem muszáj, én sosem cserélem még) és a váltó oldalán az önindító környékén található dugót kivéve az olaj kicsordulásáig fel tölteni olajjal.

Olajat beszerezni mindenképpen márkaszervizben javasolt méghozzá váltókód szerint cikkszám után! Nem biztos, de talán ez a cikkszáma: G 060 726 A2

Előzmény: janyka23 (69756)
janyka23 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69763

20-25 ezer km. Bocsi. :)

Előzmény: janyka23 (69762)
janyka23 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69762

Neked mi volt a hiba, hogy végül váltófelújítás is lett, nem volt elég a kuplung csere?

 

Én Sachs-ot vettem 42-ért plusz a munkadíj 15 ezer volt. A Luk kuplunggal nincs jó tapasztalatom sajnos. Az előző autómnál teljes szettet vettem amibe volt egy lendkerék is 250 ezer ft-ért de sok hibát tapasztaltam vele kb. 20-25 km megtétele után.

De persze attol még lehet jó a Luk is.

Előzmény: lobelt77 (69758)
janyka23 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69761

Mikor a kuplungot cserélték a szerelőnek mondtam, hogy nézze meg az olajat. Azt mondta, hogy a szint is rendben van és az olaj is. Le biztos nem engedte, szóval nem tudom. Azt javasolta, hogy jobban járok ha azt hagyom benne mivel jó még az olaj, mintha lecserélném mert ami benne van sokkal jobb minőségű lehet mint amit beleöntenék.

Előzmény: Draganovic (69757)
ac07 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69760

Nekem volt céges family, tényleg jó volt, főleg a hatos váltó miatt. Viszont csak 1-2 évig volt 2012 körül és ezek még 3 milla körül vannak.

Előzmény: Octi19 (69737)
ac07 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69759

Nekem a téli/nyari csere között 20e km ment az autóba, soha nem volt berohadva, nem volt külön készlet a gyári alu, gyári vasfelnihez.

Előzmény: SZ.LUI (69711)
lobelt77 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 69758
O2 1.4 16v váltófelújítás (csapágycsere+1 fogaskerék) 70ezer olajjal együtt!
luk kuplung szett 30ezer,a csere 25ezer!
Előzmény: janyka23 (69754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!