bocsi nem írtam végig vagy valami sokkal komplikáltabb hiba vagy meghibásodás áll a háttérben. Még egy kérdés jellemzöen milyen hibák jönnek elő 250e után (tudom nem lehet igy megmondani mert függ menyire volt széthajtva) automata váltos
szoval egy 25-30i e60 sztem tarthato evi 2-300e-bol is de ha nagyon patent autot akarsz siman benyeli a fel milliot evente.Csak gyari cuccal erzi jol magat ami eleg draga.
Sok autonal belefer "sokminden" mar tizen evesen,az e60-nnal sztem nem.Ez nagyon fugg attol,h mennyire kekec vagy,az evi 4-500e abszolut nem tulzas meg benzinesre sem.
Az első évben sokat kell rákölteni, az biztos, egy E60-ra vélhetően érdemben többet, mint 4-5 kiló. Aztán ha jó állapotú az autó ÉS évekig megtartod, akkor a következő évek egyre jobbak lesznek, és pár év után ki lehet számolni egy éves átlagot - de nagy szórással.
Egy-egy ilyen olyan elektromos modul önmagában hatszámjegyű összegekkel tudja megdobni a költségvetést, és ebben a korban ebben semmi meglepő nincs.
Aki egy 9-11 BMW-t elad, az általában nem azért adja el, mert nyert a lottón, és most mindent leszarhat, hanem mert 1 lépéssel újabbat akar, és így a régire vélhetően sokmindenre már nem költött... Mert ha költ rá, annak csak töredékét tudja érvényesíteni az árban.
Kivétel ez alól, ha egy márkafanatikus eladót fog ki az ember, aki pont hogy megszorul, vagy éppen valami jó lehetőséghez jut utódautót venni.
azzal tisztában vagyok hogy többet eszik, de nem gond. évi 15-16 ezer kilóméteres futásra nem tervezek dieselt venni. de ismerős nagyon le akar beszélni, mondván évi 400-500 ezerbe kerül fenntartani. Nem túlzás ez?
3db e60-om volt (nem facelift) 130-160e km-el,egyikbe csak 10e km-t hasznaltam,masik kettobe kb 60-80ezret raktam.
180e-tol jottek a gondok termosztatok,generator,szivosor(tobbszor),kipufogoleomlo(2*),lengescsillapitok,inditaskor dadogas->izzitok relevel,lengokarok,turbo,fejegyseg,
reszecskeszuro(olajszaporodas,allando regenerallassal),automata valto "segberugas"+bizonytalan valtasok,kormanymu stb.,,es ezeknek a nagy reszet szelen korforgasban.
probalkoztam felujitasokkal,viszonylag jo utangyartottakkal,bontottal,de kivetel nelkul minddel csak meg melyebbre astam magam,mert egyszeruen egyiktol sem kapod kozel sem azt amit a gyaritol.
vannak trukkok,okossagok amikkel nem annyira huzosak ezeknek a problemaknak az orvoslasa,an akiknek megfelel a jobbra balra setalgato perselyezett futomu,csattogo utangyartott(felujitott lengcsill.),kormos kipufogo,olajfoltos udvar,huhogo turbo,lokdoso valto stb...nekem akkor inkabb egy skoda oktavia.
--es sajnos en mar csak ilyennek latom az osszes 2009 elotti e60-t,de kivetel nelkul.
kizartnak tartom,h valakik ezt a korforgast vegigviszi epp esszel "egeszsegesen"
ismét felmerült bennem egy 2003-5 közötti még az m54-es motorral szerelt 525i vagy 530i vétele. Az éves súlyadón, biztosításon felül milyen fenntartási költséggel számoljak kb?
Sajnos ezek ilyenek, ill. a gyárilag "telepített" hibák is előjönnek előbb vagy utóbb.
Ha az ember nem akarja a gatyáját is rákölteni, nem árt, ha rendszeres időközönként időt szán autójára és mer hozzányúlni saját maga is.
Ha meglátják a BMW jelet, azonnal szeretnek extra, tripla árakat mondani a szerelők.
Természetesen vannak dolgok, ami miatt muszáj szerelőhöz vinni az autót, de szerencsére ez a kevesebb. Mindenkinek saját magának kell eldönteni, hol van ez a határ.
A neten fenn van szinte minden, rengeteg fotót, videot, leírást, tapasztalatot lehet olvasni. Eddig nem találtam olyan hibajelenséget, amire nem találtam volna magyarázatot, útmutatást.
Nem egy leírás, tapasztalat után kell nekikezdeni a hiba elhárításának... Ha már legalább 5-10 ember oldotta meg azon a módon a hibát, akkor mi is alkalmazhatjuk.
Megjegyzés: a kókányolás távol áll tőlem, toldozást-foldozást messze kerülöm. Szabadidőmben motorokat restaurálok (nem felújítás!), ahol a tákolás "idejólessszezis" nézetek nem megengedhetőek.
Végzettségemet tekintve nem vagyok autószerelő, csupán nagyon érdekel a téma. Írok, jegyzetelek, ha hasznos infót találok az adott témában.
Természetesen vannak emberek, akik nem éreznek affinitást a javításhoz, nem vagyunk egyformák.
Szia ! Szerintem ez nem megállapítható. Autója ws gazdája válogatja. Én 189e km-rel vettem. Mindig van vele valami, amivel szarakodni kell. Néha durván az idegeimre megy. Túl sok minden van már ezekben, az lehet a baj...
akkor,(2008) kornyeken 30e korul lett volna egy felujjitas de en vettem egy "frissebb",bontott generatort 50e korul amivel jo is volt 2-3evig miutan eladtam az autot folyamatos komolyabb hibak miatt.
Az enyém 2005-ös darab, 525D, sajnos - ahogy a német BMW fórumokat is böngészem - sűrűn előfordul ennél a típusnál a termosztát hibája.
Idén áprilisban vettem az autót. Míg nem olvastam róla, fel sem tűnt, hány fokon üzemel az autó. Hááát amikor belementem a titkos menűbe, igencsak meglepődtem, hogy 15 fokban, városban éppen eléri a 60 fokot, néha a 62 fokot is a hűtővíz, holott legalább 85 fokon kéne üzemelnie.
Autópályán (5-7 fokban) igencsak drasztikus volt a helyzet, egészen 52-53 fokig ment fel a hőfokmérő. Amikor elvettem a gázt, 50 fok alá is bemászott, aminek a fele sem tréfa.
Vettem hát két termosztátot (fő- és EGR) ill. hűtőfolyadékot és kicseréltem magamnak.
Máris 94 fokon üzemelt az autó, amit viszonylag gyorsan (5-6 km) el is ért.