pedig a kurucos dörmögés rám aztán a legkevésbé sem jellemző, sőt... ;)
ettől függetlenül nem hiszem, hogy a reptérnek le kellene térdelnie az FR elé, és minden kívánságát tól-ig teljesíteni. van egy szabály, ami az összes légitársaságra vonatkozik, betartja a Wizzair, betartotta a Malév, egyedül a Ryanairnek van vele gondja. tipikus Ryanair-hiszti, megpróbálják felmérni a mozgásterüket, BUD tűréshatárát, illetve a különcködési-faktor helyi bevethetőségét.
nyilván kell valamiféle megoldást találni, de te a Ryanair oldaláról előadott kommunikációban láttál bármiféle hajlandóságot erre? nekik ez a szabály nem tetszik, szóval akkor inkább törölnek, és csókolom. vagy ez a követendő példa, ez a helyes megoldás? hogy hetekre előre törölnek járatokat?
a 25 perces fordulóidő egy teljesen más téma, amelyet BUD - különböző okokból kifolyólag - képtelen garantálni. ez azonban nem ok arra, hogy a Ryanair pedig kivonja magát a szabályozások alól.
Számomra inkább kissé kurucos attitűdnek tűnik ez a dörmögés, ami picit megmosolyogtató és semmi esetre sem előre vivő. FR-t sem kell sajnálni, de nem a dacoskodás szokta elhozni a megoldásokat, hanem az, hogy egy adott problémát - közös érdek miatt - meg akarnak oldani. BUD tegye össze a kezét, hogy legalább valamennyit pótol a kiesésből FR.
Az "incifinciskedés" is vicces, Madrid kb. 5-6x akkora utasforgalmú mint BUD volt tavaly, ott mégis sikerül FR-nek a 25 perces fordulóidő, pedig ugye nem FR Barajas császára és ugye MAD azért még szerinted is elsődleges reptér. :D Egyébként számos egyéb páldát lehetne említeni Portón és Barcelonán át Las Palmasig, egyik sem másodlagos és nem FR primátusú reptér, mégis gyorsan meg tudnak fordulni.
Ha nem derül ki, akkor nincs semmi, ellenben, ha mégis, akkor a társaságot megbírságolják, amit az esetek túlnyomó részében a Ryan simán átterheli teljes egészében a vétkes munkavállalóra. Ennyit nem érhet meg a pilótának a dolog. Eleve elég szívó nekik a 25 perces fordulóidő, ami nagyjából semmire sem elég, ellenben mégis ők vállalják érte az egyetemleges felelősséget, ha valami nincs rendben (pl., DG kerül fel véletlenül, a lépcső megnyomja a gépet, akármi).
Azt hiszem ez egy megfelelő válasz a Ryanair "kérdésre". Hozzátéve, hogy BUD ugyan nem tartozik a "nagy" repülőterek közé, de nem másodlagos kategóriájú.
A Ryannak az a fő gondja, hogy e repülőtér nem alkalmazkodik hozzá, és neki kell aílkalmazkodnia.
egy incifinci repülőtéren, ahol a Ryanair az egyetlen/fő utas/bevételi forrás, előfordulhat, hogy rugalmasabbak velük, és felmegy a gépre a határőr ellenőrizni, ha épp arra van szükség.
BUD-on erről szó sincs, ha a Ryanairnek kell valami, szól, fizet, és majd megkapja.
Sztem azért, mert nem sokan dolgoznak 25 perces fordulóval. Azt gondolom, ha a többi reptéren is megy ez, ami itt, akkor a személyzet nem tudná tartani a 25 percet, ergo, vagy nem csinálják, vagy van vmi "alternativ" megoldás. Abban azért egyetértünk, hogy Magyarország kivételével, a Ryan pontosnak mondható. Nekem ha jól emléxem, egyszer nem volt fanfár...Szóval, mit és hogyan csinálnak más reptereken?
Elhiszem, logikus amit mondasz. Azt kérdeztem, hogy a többi reptéren is van-e ilyen, tehát a _Ryanair_ személyzete a többi reptéren is leszáll a 25 percesben, és elsétál ellenőrzésre, vagy ez csak nálunk van így?
Az utasok azt látják, hogy a másodplóta a fekete szemüveges, fehér bottal érkező kapitányt karonfogva segíti a fedélzetre, majd be a pilóta fülkébe.
A repülőgép kisvártatva megkezdi a gurulást és fokozódó sebeséggel halad a felszálló pályán.
Az utasok egyre nyugtalankodnak, mert a gép már úgy száguld a betonon, hogy a pálya melletti növényzetet, csak elmosódott zöld foltnak érzékelik.
A másodpilóta időnként odaszól a kaptánynak: Kapitány úr, meg kellene már emelni a gépet...
A kapitány: Nyugalom fiam, nyugalom, ne idegeskedj.
A fedélzeten kitör a pánik, az utasok már halálra váltan sikoltoznak, néhányan a szabályt megszegve az ülésből felállnak és a pilótafülke ajtaján kezdenek dörömbölni, többen elájulnak...
Végre a gép elemelkedik a betonról és szép ívben kezdi megközelíteni az utazó magasságot.
A másodtiszt csendesen megszólal: Kaptány úr, mi lesz ha egyszer olyan utasokat szállítunk, akik nem félnek?
Tényleg egyszerű :)) Tudod miért ? Mert köznapi magyarázatot adtál, amit talán én is tudhattam volna, ha csak értelmezem a szavakat. De én valami nagyon szakmai definíciót tételeztem fel.
"... de hát feltűnt ..."
És ezzel vissza is érkeztünk az alapkérdésemhez, kinek és hogyan tűnik fel, ha valakinek nincs kedve vagy ideje formalitásokkal bíbelődni, és nem bújik elő a kuckójából ? Vagy különösebb ráfigyelés nélkül elvárható a személyzetektől, hogy fegyelmezetten végig csinálják a műsort ? Remélem nem valami nagy titkot feszegetek :))
Az EU-s repülőtereken az EU-EU desztinációk közötti repülések során nem (mindíg) kell a gépeket átvizsgálni és az utasokat sem.
Azonban a schengeni övezeten kívülről érkező személyeket ellenőrzik az övezetbe történő belépéskor.
A vizsgálat és az ellenőrzés két külön fogalom, mint ahogy más az EU országokra vonatkozó szabály, és más a schengeni övezet országaira vonatkozó szabály. A kettő más és más. :)
Nincs a gépen a határrendész, hanem a szolgálati helyén van. És mert a páciens belépett a schengeni övezetbe, át kell esenie ezen az aktuson :-)
Az, hogy esetleg a repülőgép fedélezet nem minősül anyaországi területnek, legfeljebb kormány, értsd DT, és különleges engedéllyel rendelkező gépek esetében fordulhat elő.
Ez pont olyan lenne, hogy beszállok az autómba mondjuk Tiranában és teszek egy Szerbia,Magyarország, Horvátország, Olaszország(Barinál komp) Albánia, Tirana kört, de (istenbizony)sehol nem szállok ki, ezért nem kell, hogy bárhol ellenőrizzenek. És ebben volt EU is ,Scnengen is, és no EU.
Köszönöm a pontosítást, de ettől az én megnemértésem nem múlt el :))
A lentebb olvasottak alapján úgy képzelem a dolgot, jön Schengen zónából repülőgép, menne tovább nem Schengen EU-ba. Személyzet kiszáll, szerv papírt megnéz, személyzet vissza, és el.
Persze lehet, hogy csak félreértettem valamit :)), de ha nem, akkor miért kell kiszállniuk, ha már úgyis ott van a határrendőr a fedélzeten, miért nem nézheti meg a gépen a személyzet okmányait ?
Az egyik fogalom a Európai Unió tagországai, amelybe bele tartozik Írország és az UK.
A másik fogalom a schengeni országok amelynek nem tagja az előbbi két ország (még van néhány,de most ezt ne taglaljuk.
Az EU-s szabály: Ha EU-n kívüli orszából érkezik az EU-s repülőtérre a gép, akkor biztonsági szempontból át kell viszgálni, mert az EU-s repülőtérről csak ilyen átvizsgált gép szállhat fel. Ha a gépre EU-n kívüli utas száll fel azt is átvizsgálják. Pl. tranzit utas BEY-BUD-DUB, akkor BUD-on a tranzitálás során átvizsgálják Őt is és a csomagjait is.
Ha Pl. DUB-BUD-BEY az útvonal akkor DUB-ban történik az átvizsgálás és BUD-on már nem.
Schengen övezet szabálya: Itt, mivel a két ország nem tagja az övezetnek, ezért az övezeten kívülről érkező személyek - a személyzet is ide értendő- útlevél ellenőrzésen kell átessen. Ez rendészeti jellegű kvázi adminisztratív, de ha valamiért a schengeni zónán belül kőrözik a személyt, akkor a szabályok szerint helyben el is fogják.
Az EU-s repülőgép és személy átvizsgálás repülésvédelmi szabályok miatt történik, az Sch-i ellenőrzés pedig rendészeti (rendőrségi) céllal.
Nem tudom ki nézi át, sőt azt sem, hogy egyáltalán átnézi-e valaki. Csak feltételezem, hogy ennek az egész ki/beléptetésnek akkor van bármi értelme, ha a gépet is vizsgálom.
Nem értem ezt a be/kiléptetés dolgot. Gondolom a gépet is átnézik, hogy tényleg mindenki leszállt-e. És ha úgyis ott van a területen a szerv, miért nem tudja megnézni a személyzet okmányait ?
Az átlagember (nem rólad van szó) külön tudja választani a repteret és a rendőrséget, valamint az átlagember azt is tudja, hogy ha elhagyod a schengeni övezetet (vagy épp belépsz) akkor át kell esni az útlevél ellenőrzésen. A többi reptéren is ez megy, ott is van határellenőrzés ami a hajózó személyzetre is vonatkozik ha tetszik, ha nem.
A többi reptéren is, ha valaki schengenből érkezik és azt elhagyja, akkor át kell esnie az útlevél ellenőrzésen. Ha pl USA-ba tartasz Frankfurton keresztül, akkor itthon nem nézik, viszont a frankfurti ellenőrzést nem tudod kikerülni. Ugyanez vonatkozik a személyzetre is, a schengeni egyezmény réjuk is vonatkozik.
Szólj ha találtál az egyezményben olyan kitételt, hogy Ryanair. :))
Van, de az pénzbe kerül a Ryan pedig smucig ahhoz, hogy 10Ft-ot is fizessen bármiért.
Ez nem a reptér, határőrség, az állam, vagy az EU szabályok hibája, hanem egy egyszerű indok amivel a gazdaságtalan járatait törölni tudja. Próbálja másra hárítani a felelősséget. Máshol is simán megcsinálja/megcsinálta a feszkót, ha az érdeke épp úgy kívánja. Menjen vissza a tótokhoz, szenvedjenek MOL papával és a hülyeségeivel ők, nekik való.
Szerinted a többi légitársaságnak miért nem volt még ezzel soha problémája Ferihegyen?
Igazad van, de nem véletlenül használtam ezt. Az átlagembernek, fogalma sincs róla, hogy ki mit csinál _pontosan_ egy reptéren. Ergo, "a reptér! sz@rakodott valamit, és a Ryanair ezért törölte a járatomat". Ez lesz az átlagember hozzáállása. Én azt gondolom, hogy a reptérnek, ilyenkor egyfajta mediátorként kellene a felek között működni, mert mindenkinek ez az érdeke. Viszont, arra nem kaptam választ senkitől, - feltétlezem, hogy van itt valaki, aki tudja _pontosan_, - hogy a többi reptéren is ez megy, vagy ez egy "magyar unikum"?
az UB és a kiléptetés két teljesen külön dolog. ha Schengenből lépnek ki non-schengenbe, természetesen nem kell átesniük az utasbiztonsági ellenőrzésen, de útlevélellenőrzésen igen. és ez a személyzetre ugyanúgy vonatkozik, mint az utasokra.
A schengeni övezetből nem kell kiléptetni őket, a személyzeteinknek csak akkor kell(ett) átmenni az UB-n, amikor non-schengeni járat után schengeni járatot repültek. Ilyenkor tehát nekik is be kellett lépni, és menni egy kört a terminálon. Fordított esetben nem kellett bemenni.