Ha jól láttam kint van 976 688 975,most futott be Békásra,mivel Békási 14:22-kor indul Békásról Battyira.Te szerinted Szentendrei vonalra még szereznek félpantit?
Tény a Cinkotások nagyon értenek a munkájukhoz , föleg azért birom öket mert szereztek a 901-902-re és a 919-920ra félszedőt!!De amugy is nagyon szimpatikusak!
Nem hiszem hogy, olyan hatalmas költség lenne a megállóhelyek peronjait az átjáró túloldalára építeni.De a közúti közlekedésnek hatalmas segítség lenne főleg a jelzőlámpás kereszteződésekben pl. Aquincum, Csillaghegy. Sőt a követési időt is lehetne majd még csökkenteni vele. A sebességről meg annyit, hogy ezekben az átjárókban most is sebességkorlátozás van vagy nem?
Nem állítólag,biztos is mert van újságcikkeim ami fénykép is van róla,nem dicsekvés képen irtam le,90-es évek előtti fényezések nekem jobban tetszettek.
Már,én is észrevettem hogy egyiket le,a másikat föl.1987-től már figyeltem őket most probálom összeszedni a gondolataimat mik voltak akkor a pályaszámai.
Kb 1 hónapja nagy HÉV mosás volt a szentendrei vonalon,ámultam-bámultam a gyönyőrűségüktől köztük 994 697 993 is,lemosva vitték Cinkotára és azt láthattad csillogva-villogva?:-))))
Jaja ma is ott áltt csillog villog csak hát az ablakai...azt nem cserélték ki de ezt leszámitva nagyon gyönyörű.Ma sikerált látnom a másik szentendreit a 973-974-et
Na,mit látok 993-at?Azt hittem Szentendrén fog megújulni,akkor ott van a 1116 758 1115 is.Sirrooth gondolom örülsz egy kicsit,hogy két szentendrei HÉV ott van nálatok.Kicsit furcsálom most,mert Szentendrén két db kisegységet szoktak felújítani az egyik 976 688 975 a másik azt nem tudom,lehet hogy új vendég van nálunk?
Nem....Lusta voltam felkellni rá,meg sötét is volt és a gépemen nem lehet állitani a záridőt..De a metrórol láttam hogy a 733-as betolta a 867(?)-868(?)-at. OFF meg reggel láttam metrós mozdonyt is metróval ON
Ha jössz a Baumax felől, akkor ugye balra kanyarodván keresztezed a bal vágányt. Ezek után megállhatsz, elfordulhatsz balra ("peron") vagy jobbra (szintén). Ha át akarsz menni a jobb vágányon is, semmi akadálya, de az már netz-esebb. :))
Ez a megcsuszas ez az, hogy nem tudjuk tutira hogy meg tud allni? A koruti villamosrol meg tudjuk? Csak kerdezem, nem ertek hozza, nem kotozkodni akarok.
Ezek alapjan akkor az a baj, hogy a megallo-ban van az atjaro, mert ha lenne kozte 10m az eleg lenne megcsuszni a vonatnak, es szabad lehetne a sorompo amig utascsere(most tanultam) van? Dehat az utasok meg nem szeretnek 20m-t kerulni...
Latom az lenne a megoldas ha a hev-re szerelnenek indexet meg sinfeket, de ezeket a vonatokat mar tuti nem alakitjak at. Vesznek mostanaban uj hev szerelvenyt?
Naja, csak így biztonságosabb. Egy megállóhelyi peronra való megálláskor az előtte lévő átjárón akár még 50-60-nal is tudsz menni, míg induló vonatnál ez fizikai képtelenség, ráadásul jobban van idő és lehetőség körülbambulni. Már amikor sikerül...
A legegyszerűbb megoldás az lehetne, hogy a megállóhelyeket a sorompó után kéne kialakítani. (Pénz,pénz hely... )
A közúti villanyos vasalónál jó megoldás a lámpa előtti megálló. Így nem kell a vilinek kétszer megállni, ha pirosra ér oda. ( Már ahol nem szól bele a villamos a lámpás kereszteződés vezérlésébe.)
A zöld vasútnál, minden vonat kb. azonos idő alatt érhetne át az átjárón, feleslegesen nem hosszabbítva a lezárási időt. Utána aztán Marinéni rakosgathatja a tizanhat cekkerét kényelmesen a közút (kerékpárút) zavarása nélkül.
Elég hülyén néz most ki az, hogy áll a vonat (már rég le- felpakolt és várja a kiürülési idő lejártát) és áll az autós is.
... amiről GenYo ír, és nem mondom, hogy nincs benne igazság. De talán (ha megvalósulna az álom és a gyalogosok maguktól megvárnák amíg a vonat megáll), akkor a megállási hely megfelelő kijelölésével egy 15-20 méteres megcsúszási távolság elég lenne (a HÉV szerelvények paramétereit tekintve, és csak az ilyen útátjáróknál), hisz ne felejtsük el, hogy a MÁV a 160-as vonatoknál is 50 méterrel számol, mert ez a táv csak elbaltázás esetén jön számításba, azaz nem a megállás teljes figyelmen kívül hagyásakor, hanem "hibás" fékezéskor. Csak azt kéne végre a gyalogos fejébe verni, hogy ha megáll az átjáró előtt, és csak a vonat megállása után indul meg, akkor is eléri, akár futás nélkül, ráadásul az ilyen utast meg szokta várni szinte mindenki. És nem jön rá, hogy fut a semmiért, aztán meg többet áll a vonat mellett, mint állna az átjáró előtt! Na mindegy, ehhez vagy néhány (10) év, vagy néhány (100) km még biztos kell...
Nah, rakok majd ide képet a Filatorigát megállóhelyről!
Filatorigátnál közvetlen az átjáró elött áll meg a szerelvény, tehát még a megállóba való beállás elött kellene elvileg átváltania pirosra, ami azt jelenti, hogy:
X (megállási idő) + Y (utascsere) + Z (áthaladási idő) = K (teljes piros lámpás idő)
Hát hogyne lenne lehetséges! Csak nem szabad/ságos:)))/. Műszakilag nem probléma, az előírások tiltják. Az a(z egyébként nem rossz) logikája, hogy a vonat odaérkezése előtt az 5 km/h (KRESz szerinti minimum) sebességgel közlekedő, még éppen szabályosan az átjáróra hajtó jármű is le tudjon haladni a vágányokról, mire a vonat odaér. Ez természetesen függ az átjáró szögétől, szélességétől, hosszától, az utána található kereszteződéstől és még ki tudja mitől - legalábbis, ha jól tudom. Az előzárási idő így minima kalkula kicsit több mint fél perc, de annál sokkal több is lehet. Az ilyen helyeken, ahol közvetlenül mh. után van az átjáró, kap(hat)unk (vagy inkább a közút kaphat) némi kedvezményt, mivel a vonat úgyis megáll. De biztonsági okokból ilyenkor is pirosra kell váltania kicsivel előbb, mielőtt a vonat odaér, épp a megcsúszás miatt...
Holnap reggel szállítás. A 867-634-868 kerékesztergára, a kiégett 903-as motorkocsi villamos főműhelybe, a két diesel gép között. Indulás Cinkotáról 551-kor
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :)
Fel van festve (pont ott kaptam el! :D) az "Á"! Ez azt jelenti, hogy szükség esetén "elvileg" megállhat itt is? Kérdés meg az lenne, hogy ha szűkítették a járdát akkor mekkorát kell lépni az utasnak? Mert a jelenlegi helyén közelebb van a sínhez:
De M41 irta hogy nemcsak egydarabot látott Cinkotán ,szal szerintem a 901-902 is visszakapja,de elnézegetném a félpantót vagy a 943-944en vagy a 971-972ön
Ha jól tudom nemsokára új vendég (kisegység) lesz a Gödöllöi vonalon :((( Ezt a Ráckevei vonalról kapják kölcsönbe ismét, 945-946. De ezt az év végén visszakapjuk, mig a 943-944 jövö év végén kerül vissza Ráckeve állományába, kb. akkora készül el a 903, jövöre kezdik el építeni, a kasztnit Fehér-ut (VJSZ) és utána Cinkota kábelezés.
Azt mondod hogy lehetseges ugy beallitani a sorompot, hogy csak azutan lesz piros hogy a vonat beert a megalloba? Ez nekem uj! Ha igy lenne, az szerintem mindenkinek jo, es a jozan esszel sem ellenkezik. En eddig csak olyanra emlekszem, hogy a sorompo piros mielott a vonat egyaltalan latszana, es csak a tovabbhaladta utan szabad ujra.
SzVSz sok mindenben igazatok van, nem igazán megelőzés jellege van így.
Megelőzés akkor lenne, ha alapvetően szabálytisztelő környezetben mozognánk és mindenki minden átjáróban óvatosan, megfelelő körültekintéssel menne át általában, ennek következményeként általánosságban kevés lenne az átjárókban bekövetkező baleset, akár sorompós, akár biztosítás nélküli. Ennek ellenére valamiért az adott, nem biztosított ponton (átjáróban) a többinél (kirívóan) nagyobb számban következne be baleset, tehát az emberek egy jelentős része - szabálytiszteletük ellenére - valamiért megfeledkezne az óvatosságról. Ekkor lehetne feltételezni, hogy a fénysorompó telepítésével javulna a helyzet. Így csak annyi történik, hogy eddig a biztosítás nélküli átjárón követendő szabályokat sajnálták le nagyívben, ezután meg a fénysorompót fogják. És eddig a biciklis "bemutatott" a járművezetőnek, ezután meg a biciklis "be fog mutatni" a járművezetőnek, de valóban lesz egy egyértelműbb hivatkozási alap. Fedezetlen átjáró esetén ugyanis (elvileg) nem tilos átmenni, amíg a vonat a megállóban áll, mert csak akkor tilos, ha vasúti jármű közeledik. Azaz sokkal emberbarátibb, mert amíg meg nem áll, a gyalogos vár, majd amikor megállt, a gyalogos át tud menni és még eléri (különösebb rohanás nélkül) a vonatot, majd amikor megmozdul, vagy sippant, akkor megint minden gyalogos (kerékpáros, stb. közúti közlekedő) megáll és megvárja, amíg a vonat elmegy. Aztán fel lehet ébredni, mert ez így a valóságban elég régóta talán sohasem fordult elő... Így viszont valóban mindvégig tilos lesz, amíg piros, és nincs vita, hogy közeledett-e vonat, vagy sem, már amíg működik.
A szkeptikus fogalmazás ellenére sem vagyok ellenzője a sorompóknak, csak néhány dolgot talán át kéne értékelni. A Felügyeletnek pl. az előzárási idő (azon belül a kiürítési, stb. idők) fogalmát egy ilyen helyen, mert mondjuk ha a vonat mh-re beérkezése után 5-10 másodperccel zárna csak le a sorompó, akkor még reális is lenne a "forgalomzavarásunk". A HÉV (jellegű vasutaknak) a megállóhelyen való áthaladásokat, mivel ilyen helyen a sorompó a megálló vonatokhoz van hangolva, minden vonattal megállni és megvárni, amíg a sorompó lezár, jelenleg ez csak néhány ritka kivételnek számító vonatot érintene. A közúton közlekedőknek meg végre a sorompóhoz és egyáltalán a szabályokhoz való viszonyukat kéne átgondolni. És ezen is lehetne változtatni, az lenne az igazi megelőzés: NEVELÉSSEL!
Ismétlem, a fentiek szerény (magán)véleményem szerint értendők. (Egyébként meg - "szintén SzVSz" - egyetértek az ezzel kapcsolatban elhangzott "aki... dögöljön meg!" elvvel...)
Nem sokat tudok róla, de mintha azt hallottam volna, hogy csak és kizárólag a felújítás idejére lesz ott a szintbeli átjáró, és ez sem önként és dalolva lett így...
"A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni."
A kettő hogy függ össze? Amíg nincs kint a vasúttal párhuzamos úton hogy balra/jobbra kanyarodni tilos, illetve a kötelező haladási irány táblák, addig biza oda autó behajthat.
"Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment."
Tényleg?! :)))
"Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak!"
Ööö... Jelenleg a Vonali Végrehajtási Utasítás szerint még az áthaladó vonatokkal is meg kell állni. Gondolom azért, mert nincs Andráskereszt. Ha ez az oka, akkor valszeg. ez változni fog a fénysorompó beüzemelése (sikeres sötétüzem) után. Ha pedig a vonatok ezek után is megállnak a Végrehajtási alapján, akkor tényleg minek a fénysorompó. :)
Szóval mi volt előbb? A tyúk vagy a tojás?
"(...) , de miert nem alakitjak at a hevet villamossa?"
Az a gond, hogy nincs rajta befordulásjelző (irányjelző, index:) ), és nincs rajta sínfék. Utóbbi miatt viszonylag hosszú fékúttal rendelkezik, ami szvsz. nem teszi lehetővé a villamosüzemhez hasonló követési rendet (és követési időközt), valamint az ilyentén való függést a közúti lámparendszerektől...
Ezt szűrtük ki, hogy a szabályokat felrúgva közlekedünk mindig...
Közlekedő szempontjából azt mondom: szereljék fel, mert ugye szabály az szabály!
Bringás/gyalogos szempontjából pedig: ugyis átmegyek, mert emiatt nem nőjön az eddig megszokott távolságban megtartott időm! Max: kinyítom a balszemem is és körülnézek! ;)
Hat ez jo kerdes. Nyilvan a nehezen lepcsozok miatt, de tenyleg midnenki ott fog jarni. Mondjuk eddig is sokan jartak a resen, autoval arra jarva kell figyelni rendesen.
Igazatok van, hogy az ilyen atjarokban mint pl az Arpad hid, vagy a Filatori nagyon veszelyes ha a gyalogosok es bringasok agyatlanul jarkalnak. De a sorompo semmit nem fog megoldani, mert az piros lesz amikor a vonat meg bent sincs! Azt meg senkitol ne varja el senki, hogy a piros villogo alatt allva vegignezi ahogy beer a szerelveny, leszallnak, felszallnak, becsukja az ajtokat es elmegy. 100% hogy mindenki at fog menni a piroson hogy elerje a vonatot. Es az a szabaly amit senki nem tart be az rossz szabaly.
"P.e. felsőn áll asszem két négytengelyes plusz egy diproli meg egy zárt marhaszállitó szerűség"
én ott semmilyen négytengelyes kocsiról nem tudok :)) Az nem kéttengelyes Ks kocsi? Ezeket csináltuk még tavaly nyáron... Menj mégegyszer suliba, tanulj meg számolni :)))))
Értjük egymást, valóban! Én már csak azt nem értem, hogy miért kell a Tímár utcához egy szintbeli kereszt, ha ott van a felüljáró (amit most újítanak fel)? Mert úgy néz ki, hogy nem csak a felújítás idejére csinálták azt az átjárót... Innentől, szerintem, egy kezem bőven elég lesz, hogy megszámoljam, hányan használják majd a 100%-kal biztonságosabb, de több "mozgási energiát" igénylő felüljárót.
Volt már példa megelőzésre is, azért készült a korlát. Sőt, régebben még az aluljáró lépcsőjének korlátjával is össze volt kötve. Hát, ennyit ér(t). Ennyit a megelőzésről. Innentől én azt a morbid mondást vallom, hogy aki hülye, haljon meg... :-/
Dehogynem! Majd ha megint lesz egy vasalás, akkor a járművezető hivatkozhat a fénysorompóra. És (ha nem is a legolcsóbb megoldással de) jelezve van az átjáró. Mert pl. Árpád hídnál, egyáltalán nincs jelezve semmilyen módon az átjáró.
Pedig, elvileg Kaszásdűlőnél nincsen szintbeli gyalogoskereszteződés sem. Árpád híddal mi lesz? Oda nem tesznek fénysorompót? Ha valahová, oda kéne, több értelme van mint Filatnál.
Az átjárokhoz azért kell fénysorompo mert az újrendszeri meg követel legalábbis én igy tudom meg balest megelözés miatt is igy talán a kerékpárosok is figyelembe veszik hogy ott van vasúti átjáro sokszor az indulo vonat alött is át mennek idegsitö tudleni és ha rá sipolsz egyszerüen beint.
Az andraskeresztet gondolom majd kirakjak ha eles lesz a dolog. A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni. Kizarolag gyalog es kerekparos forgalom van. Labirintus sincs. Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak! Szerintem az elmult tiz evben nem volt ott baleset.
Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment. Ami total ertelmetlennek tunik az embereknek, es siman at fognak jarni a piroson. Es mindenki jol megtanulja, hogy a penzunket baromsagokra koltik, hogy a szabalyok ertelmetlenek, es hogy a pios jelzes nem jelent betonfalat.
Nem vagyok hozzaerto, csak egy muszaki erdeklodesu valaki, de miert nem alakitjak at a hevet villamossa? Nem lenne logikusabb? Beallna a megalloba, megvarna amig szabadot kap, es akkor indulna. Nem lenne a keresztezo forgalomnak vegig piros amig a megalloban all.
Hát, maradjunk annyiban, hogy illik kihelyezni azt a labirintkorlátot! :)
Pl. a Tímár utcai felüljáró felújításakor is kerül korlát az ideiglenes szintbeli átjáróhoz, de pl. ha jól emlékszem, Aquincum mh-en nincs labirintkorlát a gyalogos átjárónál (mondjuk nem is nagyon férne el :P).
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :) (az, hogy a HÉV nem közúti jármű, senkit se tévesszen meg! ;) ).
Szóval ha valaki kocsival jár arra, akkor elsőbbséget ad a jobbról érkező bármilyen jármű részére és a balról érkező villamos részére. :)
(De azért minden HÉV megáll ott, biztos, ami biztos!)
A Kresz alapján vajon Filatorgáton az oda települő fénysorompó jelenleg már vasúti átjáróként aposztrofálja azt az átkelőhelyet? Mert a fénysorompó jelenlétéből ugye arra lehet következtetni egy autósnak, hogy az biza vasúti átjáró. De a vasúti átjáró egyértelműen a két András-kereszt közötti rész, az pedig ott nincs.
És a közúton közlekedő hogyan köteles eljárnia a fenti helyzetben? Mintha az egyébként vasúti átjárót fedező fénysorompó sötét lenne? Mert ugye a sárga-fekete sávos optika-takaró lemez neki (sem) mond semmit, ahogy a HÉV járművezetőnek sem...
Viszont érdekes, hogy a sárga-fekete Andráskereszt a vonatkozó MÁV szabvány szerint került elhelyezésre. :)
OFF
Nekem személy szerint Kaszásdűlőn, az egymás mögött bújkáló fénysorompók tetszenek... :)))
Az új berendezés engedélyeztetése során írta elő a Közlekedési Felügyelet az eddig nem bizosított kisebb forgalmú átjárók fedezését is. A régi berendezéseknél eltűrik az elmaradást az OVSZ éppen hatályos előírásaitól, de egy újnál szigorúan megkövetelik azt. Sokszor éppen ez az akadálya a korszerűsítésnek, hogy egy kisebb kiegészítésre lenne elegendő pénz, de azt nem lehet megcsinálni, mert akkor már belépnek a többszörös költséget jelentő új követelmények... :(
És eleddig miért nem voltak bizonyos átjárókban, mint mondjuk a Filatorigátnál is ilyen jelzőberendezések, ha a vsaúti szabályzat szerint kötelező? vagy tévedek? HÉV is vasút...
Egy új biztosítóberendezés (Alcatel Elektra2) építése folyik a vonalon Batthyány tér és Békásmegyer-Pünkösdfürdő állomások között. Ennek részeként az eddig nem biztosított átjárók (pl. Szépvölgyi út) is fedezettek lesznek. Most felállítják (ahol lehetséges) letakarva az új jelzőket, az üzembehelyezés után pedig lebontják a régihez tartozó cuccokat. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a korábbi berendezés működése mellett az új próbája (az úgynevezett "sötétüzem") akadálytalanul folyhasson.
Mivel majd' 10 éve, hogy a BKV megszüntette a teherfuvarozást (1996. november), csak a szakszolgálati illetve pályafenntartáshoz szükséges teherkocsik maradtak meg állományban.
DL VII-esből kettő van egyik,Szentendrén a múzeumban(43 psz.-ú) üzemképesen és elvileg Cinkotán van a 44-es elég ramaty állatpotban azt nemtudom hogy üzemképes-e
Szia, köszi a pontos választ, de én is egy kicsit utánajártam kérdezgettem a dolgoknak.
Ha jól tudom, akkor hiába készül sikeres menetrend a menetrendi osztály bevonásával, az Akácfában fúrják meg a a menetrendet.Ez az amit nem tudni, hogy ki ezért a felelős aki előveszi a kész menetrendet, mindenféle sablonok, táblázatok ,és egyéb szempontok szerint végignézzi, és visszadobja.
De ugye e személy számunkra ismeretlen marad, nos neki kéne szervezni egy 1 hetes inteziv "vonal felderitése" kurzust.
Konkrétan kit keresek, ezzel a problémával? - mikor az űzemvezető se tudja ,hogy ki az ember aki nemet a mond az új menetrendre?
Kösz, ezt ismerem, de pont az egyéb gépekkel nem voltam tisztában. Tudom, hogy a Bobók közül csak ez a kettő üzemképes, de a DL VII-esekből is gondoltam, talán van még.
Igen, ezt én is kivettem. De ha nem haragszotok, a megfogalmazás elég zavaros. Melyik gép lesz Cinkota - Kén u. gépmenetben? Mert az alany a szövegből hiányzik.
Keddi szállítás: Cinkota-Kén u. gépmenet, Kén u-Kőbánya teher pu: 867-634-868, Kőbánya-Aquincum gépmenet, felveszi a DL 735-ös diesel gépet, majd vissza Kőbányara. Utána Cinkotáig jön az MX szerelvénnyel és a 735-el.
Az a struktúrából sajnos következik, hogy a jelenlegi menetrend további menetidőnövelést nem visel el. A kérdés rendezésére az M0 építés folytatásakor kerül sor (december eleje). A menetrend készítése egyébként közös munka, soha nem készül menetrend a vonalon dolgozókkal való egyeztetés nélkül, illetve a menettartamokhoz a számítások mellett a tényleges menetregisztrátumok jó támpontot adnak. (Nem azé, aki 11 perc alatt Cinkotáról beér Örsre.)
És gondolom tudod, hogy minden egyes menetrendet az integrátori szervezet kell jóváhagyjon. És elég sok az egyeztetni való, például a napi 70(!) cinkotai tolatási művelet, amit csökkenteni kell, a szükséges munkaórák stb.
Olyanról, hogy menetidő növekedés, hallani sem akarnak. A vasútnak pedig mennie kell, és ezt a hévesektől várják el.
Az ilyen jellegű konkrét észrevételeket nyugodtan megteheted a szolgálati úton is, vagy egyszerűen munkaidőben telefonon az illetékes osztályon.
Igen tudom, hogy a menetrendi osztályban is ülnek olyan kollégák, akik pl. Szentendrén diszpécser is volt (ha jól tudom, ill. emlékszem) .. szóval nem ebben van a gondom, hanem abban, hogy ....
A lassújelek miatt megnövekedett a menetidő, de hogy konkrét legyek:
CT-CR, CR-CT viszonylat 9 percre van tervezve a menetrendben, nos ez megtehető a jelenlegi kerülővágány miatt, kb. 11-12 perc alatt.
Nos ugye, Csömörön van egy jó pár vonatnál, 5 és 4 perces tartozkodás, ha te csak 2 percet késsel, akkor már ügyes vagy.Az 5 perces átszerelésből jóindulatuan marad kb. 3, átszerelsz, ha mázlid van, idulási időre készen állsz, mert ugye megcsinálod rendesen a fékpróbát, mert ha nem (-500 óra), (a 3 perces átszerelés az szinte sosincs meg, talán ezért kéne a menetrendkészitőkőt egy pár fordába felültetni, hogy csak akkor mehesen ő is szünetelni amikor én) .Optimális esetben visszaindulsz időben, de megint ott van az a 20 lassújel, újabb két percet versz a menetrenden, na most ekkor van úgy hogy a páros Csömöri vonatot tartoztatják fel Cinkota bejárati jelzőjénél.Ez a fogott vonat automatikusan később indul el Cinkotáról Csömöre, és van amikor egy vonat el tudja verni az egész délutáni csömöri menetrendet.A 2-es fordában lévő Csömöri páratlan vonat már nem 18.57-re érkezik Cinkota állomásra, hanem van úgy hogy, 18.59-19.03 között, de ekkor, mivel ennek a vonatnak Cinkota állomáson közvetlen csatalakozása lenne Örs vezér terére, ezért a páratlan Gödöllöi vonat is ott áll Cinkota állomáson és várja ,hogy beérkezen a Csömöri vonat.
Amig meg nem jön a Csömöri vonat, addig a 9-es fordában kezdő járművezető nem tud a 4 peron mellé állni indulási helyre, mert ugye a Csömöről érekező szerelvénynek be kell járni a kocsiszinbe.De mivel a Cinkotáról induló Csömöri vonathoz csatlakozik egy leálló szerelvény is, ezért amig a Csömöri pártalan vonat, meg nem jönn, és be nem áll a kocsiszinbe ezt a vonatot is a bejárati jelzőnél fogják meg.Tehát egy vonat hány vonatot is "tart" fel?A gödöllöi páratlant, ami Cinkota állomáson vesztegel az átszállást várva.A CSömöre Cinkotáról induló, elviekben 19.02 induló vonatot is, hisz amig ben nem jár a kocsiszinbe a fent emlitett csömöri páratlan vonat ,addig a csömöri páros vonat indulási helyre nem tud előrejárni.Nem utolsó sorban a a Cinkotáról induló Csömöri vonathoz csatlakozó szerlvény meg a bejárati jelzőnél áll.
No ez csak egy példa a sok közül, itt nem is beszéltem arról mi van ha valamelyik vonatot véletlenül cserélni kell.....
Gl-Öv viszonylat újabb két perc menetidő növekedés a 40-es lassújelek miatt, ha ebben a viszonylatban tölgyes időszakos megállóhelyen is megáll a szerelvény akkor 3-5 késés várható cinkotáig....
No de azt hiszem rövidtávon ez a kis példa jól megvillágitja azt a gondot amiről az előző megszólalásomban hangot adtam.
Miért nem adják át a vonalaknak, a menetrendkészitést, hiszen itt tudnák a legjobban megtervezni azokkal a szakemberekkel akiknek ez a feladatuk.
S tudnám sorolni, még pl. Örs vezér tere állomáson a ki és bejáratásoknál, a késés miatt elkerülhetetlen keresztezések alakulnak ki.
De köszönetet mondok, a vonalon dolgozó összes forgalmi dolgozónak, akik megpróbálják a minimálisra csökkenteni a késéseket ....
Ráckevén meg pl. 867-634-868-951-676-925 páros, esetleg a 861-631-862-891-646-892 páros fut együtt, A.S. szabvány (Ahogy Sikerül) szerint. Ritka, hogy két "testvér" együtt legyen csatolva... :)) De tényleg, nincs jelentősége annak, hogy melyik vonatnak mi a párja nagyegységben.
Kopaszkapitány! Gyere a ráckevei vonalra, ott aztán sok érdekes párost, pl. "öszvért" (M.X-M.X/A-val) figyelhetsz meg!
Nono... :-) Szentendrén általában valóban "sorban" szoktak lenni a szerelvények, ritka az ekkora "káosz". :-) Furi, és nem tudom, mire föl volt most ez... Két "nem passzoló" kis egység sokszor van együtt, ha pl. épp fényezik az "oda valót". De ebben az összeállításban nem sok törvényszerűséget látok. :-)
De ha az életében nem volt még, Cinkotán a toronyban forgalmista, vagy soha életében nem vezetett a Gődőllői vonalon HÉV-et akkor hogy is érthetné meg az itteni probléma forását
Ez így, ebben a formában nem nyert. Ha a jelenlegi korlátok mellett is tudod a frankó megoldást, (és itt nem arra lennék kíváncsi, hogy kiket kellene érdemei elismerése mellett egészségi állapotára hivatkozással más munkakörbe helyezni) ne rejtsd magadba!
Az egyébként megfontolandó, hogy tanulmányi kirándulást szervezzünk azoknak a kollégáknak, akik legfeljebb évente egyszer valami protokoll eseményen találkoznak a hévvel, de döntéseket hoznak a mindennapi üzemvitelről.
Gondolom, mint régi motoros tudod, hogy a hévnél az mindennapi gyakorlat, hogy minden friss diplomás, aki a forgalom közelébe kerül, szigorúan végig kell járja a különböző munkakörörket.
Úgy nézz ki egyenlőre, hogy a Szentendrei vonalat fogják, 2009 december végig teljesen felújitani, vagyis a visszhangokból ez szűrődik le, a szeptembere BKV -s újságban is erre található, visszautálás, a Szentendrei kocsizint újitják fel 2009 decemberéig, gondolom, addigra korszerű bizber, pálya és talán az új szerelvények is megérkeznek ... Szentendrére.
Gondolom a kocsiszint ezért akarják felújitani..., hogy fogadni tudja majd a remélhetőleg érkező szerelvényeket.
Jó hir a Gődőllöieknek, az előbb emlitett újságban van, egy nagy hosszú felsorolás ,hogy mit akarnak, cserélni újitani, stb .... és a láss csodát a lista legvégén megjelenik a Gődőllői vonal is.Sajnos nagyon lelkesedni nem kell mert tömöt sorban vannak előtünk, és hangsúlyozom, 2856987 -re is amig Gődőllőn nem tudunk elfogadtatni egy rohadt új menetrendet... addig ,hogy lesz itt fejlesztési pénzekért lobbyzás? ez egyben mosolyogtató, meg egyben nagyon elszomoritó...
Egyáltalán azt se értem, hogy minek egy menetrendi osztály, mikor elkészit egy menetrendet, amiben nagyadag "félreértés" van, mert ha csak egy kicsit is ismerni azt a vonalat ahova menetrendet készit, akkor nem csinálni olyan egyidejű vonatmozgásokat ,amit Cinkotán egyszerűen nem lehet megvalósitani.
Na ezért mondom, hogy lehet ő bármilyen jó szakember, és biztosan valószinűleg jók is.De ha az életében nem volt még, Cinkotán a toronyban forgalmista, vagy soha életében nem vezetett a Gődőllői vonalon HÉV-et akkor hogy is érthetné meg az itteni probléma forását?Ez sajnos mindig egy iróasztalszagú menetrend marad.Inkább jönnének ki tanulmányozni, talán sokat segitenének ezzel rajtunk is, akiknek meg kell szenvedni ezzel a szaros menetrendekkel!
5,55-kor a Csepel felé tartó, egy kocsiból álló E/8 sz. személvvonat a síneket elhagyva az Erzsébet u. (ma Ady Endre út, de a baleset helyszínén lakótelep van) 36 sz. házba rohant. A több kocsival kivonuló mentők hat súlyos sérültet a fiumei úti Magdolna baleseti kórházba szállították, egy utast a helyszínen részesítettek elsősegélyben. A többieknek az ijedségen kívül nem esett bajuk. Az anyagi kár 5 ezer pengő volt. A motorkocsi aznapi első körének teljesítése közben már Csepel felé tartott, mikor a jelzett időben az Erzsébet utca enyhe jobbos kanyarulatához érkezett. Itt a járművezető fékezett., de kocsija a kanyart kiegyenesítve kisiklott és a deszka kerítésén átgázolva a 36. számú ház főfalának ütközött, majd azt kidöntve a maradék főfal és a meglátogazott helyiség közfala sarkának ütközve állt meg, méretes tőrmelékhalmot és egy leszakadt tetőt hagyva maga után. A BHÉV kiérkező műszaki szolgálatának egy órás munkájába került a kocsi törmelékhalomból való kiszabaditása és pályára való visszaemelése. Itt sérült végét forgózsámolyos pályakocsira emelték és így vontatták be a BHÉV csepeli telephelyére. A kidöntött felsővezetéktartó oszlop, a leszakadt felsővezeték és a sérült pályaszakasz helyre állítása után a forgalom a késő délelőtti órákban megindulhatott. Azt már a kocsi megmozdításakor megállapították, hogy a balesetet tengelytörés okozta. A későbbi részletes vizsgálat kimutatta, hogy a kocsi 1. kerekénél a kerékagyban 2-2,5 mm mély anyaghibára vissza vezethető repedés volt, ez vezetett a tengelytöréshez.
Ez a civil szervezet vesszőparipája. Nyilván ez a jövő, de tényleg, de már beépült ez a nyomorult város, csakis mélyfúrással lehet alagutat csinálni...Szvsz. a ráckevei vonal Boráros térre helyezése az új városrész (mill. kulturális kp, Nemzeti, Duna-ház) mellet haladhatna, a kettes vonalán, zárt pályán, de már a soroksári út és a pálya melletti szervizút között számos közút-vasút kereszteződés jött létre, ami kiszolgálja az előbb említett épületeket és az iroda-ill. lakóházakat, tehát megint csak a kéregvasút jöhet szóba a borárosig. És akkor: Közvágóhíd, Haller utca mh, Boráros tér vá. Ha ez és a korábban általam említett fejlesztések megvalósulnának, az már hatalmas előrelépés lenne.
Hali. Most öszintén mért eröltetitek annyira azt a nyomorult M2+ Gödöllői hévet? Több bosszankodást okozna, mint hasznot... nem lenne egyszerübb a Hévet visszavinni a Keletiig mint anno volt? (Vagy csak Stadionokig. Az alagut addig alkalmas a jelenlegi HÉV kocsik befogadására is... ) SzVSZ olcsobb s egyszerübb megoldás lenne , mint az egész jelenlegi HÉV pályát szétbombázni, mindenhova magasperont tenni, s minden utcához autos felüljárót...
A Határ úton elvileg meg lehetne építeni a 2 vágányt. Pe. felsőre viszont hova menne be, a PFT-telep (anyagtelep, vagy mi hivatalosan) elé, vagy a helyére?
És a sok birka (tisztelet a kivételnek), aki 16 éve szidja, mégis Gabibát választotta ismét, nehogy a csúnya f@siszta jobboldal nyerjen.....(elnézést a politikai fennhangért)
Az is jó lenne nekünk. De az előbb leírtak azért szükségesek, mert ebben az érdek-korrupt hazug szemét országban tíz év, mire egy kurva pályázatot megnyer valaki (nyilván kimaradt valamelyik rohadék, olyankor meg kell vétózni a tendert)...Szóval, itt húsz év múlva lesz csak ötös metró, addig legalább 15 évvel ezelőtti nyugati szintre kéne hozni azt a szerencsétlen ráckevei vonalat. Ja, és nem is beszélve az építés éveiről...
Az M5 fontosabb lenne mint az M4. Ha Gabibá nem nyomná annyira az M4-et, akkor az arra szánt lóvéból lehetne M2+Gödöllői HÉV, 3-as hosszabbítás Újpest felé, 3-as hosszabbítás a HÉV állomásig, villamos a Bajcsy Zsilinszkí úton, M5 (legalább részben.), villamos az Egyetemvárosba (lágymányos), 17-19 összeköttetés stb...
M5? Hm...annak is örülnék, ha a 3-as villamos bejárna Pesterzsébet-felsőre, a sebességet 70-re emelnék, plusz négy nagyegység lenne az állományban, lehetne tíz percre sűríteni a menetrendet, Vágóhíd és PE. között kivenni a kapubejárókat, Beöthy utca mh-t megszüntetni, visszaalakítani Szigetszentmárton-Szigetújfalut állomássá (akkor két szigeti kereszt lenne, sűrűbben járhatna ráckevére vonat), persze pályarekonstrukció a teljes vonalon, bizber korszerűsítés...és még sorolhatnám, mit kéne tenni a ráckevei vonallal. A szentendrei ehhez képest nagyon rendben van. Szép gondolat az ötös metró, de még a négyes se készült el...hiába van civil szervezet, hiába okoskodik itt mindenki, errefele 40 évvel el vagyunk maradva.
Biztos lesznek majd új szerelvények, de mikor? Mert ha lenne M2+Gödöllői HÉV összeköttetés, akkor először oda kellenek új szerelvények. És akkor a felszabaduló szerelvényekkel pótolják az öregeket, és még pár évig elevickélnek a többi vonalon a régiekkel.
Biztosan így lesz. nem fog végig bent ülni. De azért hosszabban fog vezetni, mint eddig. Pl. Megy egy Dunaharaszti-Szentendre-Ráckeve-Dunaharaszti kört, és ott kiszáll pihenni, és beszáll a kollégája. Azaz valószínűleg ritkábban pihenhet, de hosszabb ideig. Két 10-15 perces végállomási tartózkodás helyett majd lesz neki egy 30 perces.
Nem kell tudomásul venni, más országokban bevett gyakorlat, hogy "menet közben" egy állomáson cserél vezetőt a szerelvény (vagy busz). Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell. :)
Vezessük a föld alá a ráckevei HÉV-et? Menjen be a borárosig? 1883-ban (!!!!) a nyomvonal kijelölésénél a Kálvin térre akarták bevezetni az akkor még Erzsébetfalváig (Ma Pestszenterzsébet, ami még nem tartozott a fővároshoz) létesítendő vonalat...Ezt már akkor elbaltázták...
Mindkettő elég rossz állapotban van, Csepel és Szentendre, a két kiemelt vonal, mert az utasforgalom miatt ők vannak kiemelve.A 4 közül... ide jutnak a fejlesztések.
Jó múltkoriban hallottam az egyik fönökünk szájából, hogy itt csak tűzóltó munkák folynak a Gödöllői vonalon.Ami nagyon sürgős és nem várhat.De sajnos egyre több lesz a lassú jel, amin mi nem tudunk változtatni, a pályamester meg újabb és újabb szelvényeket , korlátozz le lassújellel, mert sajnos ilyen érdekes állapotban van.
Egy utas mondta, hogy irigyli a munkám, milyen szép tájakon, közlekedünk, de megkérdezte, ezt a pályát nem akarják ,felújitana, mert ő a Szentendrei HÉV-vel utazik .. nap mint nap, és ott nem zötykölödik ennyit...
Na szóval nem csak mi ,hanem a laikusok és észreveszik a különbséget.
Persze a pályafenntartás mindent megtesz ,amit lehet de sajna ha nincs pénz akkor nem nagyon lehet mit tenni, toldózás foltozás megy.Amig szét nem esik a pálya vagy ... ki tudja ...
Bár szerintem Ráckevének hamarabb van esélye a felújitásra, ott elég jó a lobby érdek, vagyis innen távolról úgy látva...
Ezt csak azért merrem gondolni, mert sajnos itt a lobby egyenlő a 0-val ,mikor még egy szaros menetrendet se tudunk elfogadtatni a fentiekkel, (már vagy 3-szora dobták vissza) akkor hogy akarunk ide felújitási pénzért lobbyzni ...
Hiába mondod neki, szerintem, a Nemzeti Fejlesztési Tervben nem szerepel, én legalábbis úgy tudom.
Meg igy is akkora hitelálománnyal rendelkezik a BKV, hogy ebből csak utóbb lesz valami.Nincs pénz ... itt se, vagy ami van ... nem hozzánk a HÉV-hez kerül ...
Mert gondolj bele, picit a BKV fővárosi cég, elvileg a fővárosi emberek adójából támogatjuk, (-ják). És a cégnek nem éri ,eg pl. csak, hogy Ráckevéről és Gődőllőről beszéljünk, olyan helyen beleőlni fejlesztést, ahol még nem is támogatják a helyi önkormányzatok egy fillérrel se a HÉV-et, akkor a fővárosi önkormányzat miért támogassa többel? Na látva az ellentmondást ezért tart ott ez a két HÉV vonal ahol tart,.
Régóta ezt mondom én is! Csak sajnos Gabibának nem ez az álláspontja. Pedig még 4 évig ő lesz. Sajnos az M4 és az M5 politikai és nem szakmai ügy. :(((((
nem 3-4 percel kell korábban kelnem ,mert nekem csak a HÉV állomás 12 perc gyaloglás.15 percel kell korábban kelnem:(
Amúgy a Ráckevei HÉV esetében sok megoldás van a Pesterzsébet és Vágóhíd közötti tempó gyorsítására:)1 pl: Pesterzsébetnél van hely ott le kéne vezetni a föld alá és a Borásosig meghosszabbítani ,csak hát ehhez pénz is kéne.Egy szóval maradhatunk a 30-as tempónál. Mondjuk én ezt az egész Budapestet nem értem nem metrót kéne építgetni, hanem a felszíni (HÉV, villamos) vonalakat tisztességesen megcsinálni. Felháborító ami Pesten van ,nem kell sokáig menni csak fel kell szállni a 30-as villamosra. Had kérdezzem meg azt hogy melyik vonal a problémásabb a Ráckevei vagy a Gödöllöi,a ráckeveit sajna tudom ,de a Gödöllöivel még életembe nen utaztam.A Csepeli meg a Szentenrei tudom hogy rendben van nagyjából.
Egyvágányozás volt Budakalász és Pomáz között. Ez így csak pár perces késést jelentett. Mindkét állomásra kirendeltek azonnal váltókezelőt, így rugalmasabban ment minden. Sajnos a késés akkor is maradt, de hát az állomásköz átbocsátóképessége csökkent.
Halálra gázolt egy 46 éves kerékpárost késő délután a HÉV Szentistvántelepnél közölte a rendőrség sajtóügyeletese.
A Szentendrei HÉV megállójánál történt balesetet az első vizsgálatok szerint az okozta, hogy a kerékpáros figyelmetlenül próbált átkelni a gyalogos átkelőnél.
Valóban, reggelente aszüleim is arra járnak dolgozni... De nekünk másért is jó,hiszen a Taksonyi hídtól elindulva végig lehet menni a Duna-parton, ráadásul királyerdőben ér véget Csepelen, ahová viszik öcsémet iskolába... tehát az a jó út, még amikor földút volt, akkoris arra jártunk autóval. Kérdés az, hogy mikor jönnek erre rá annyian, hogy az is bedugul?...
Ja, persze, a nullás...(az is borzaszto...). Amugy van alternativ utvonal, a Duna-parton (keresztezi a hévet a hidnál), az a Hollandi utra visz Csepelre. Amiota megcsinálták, megnott a forgalom. Megjegyzem, majd´ lesodornak, ha bicajjal megyek reggel arra...
"Gondolj bele: leszállsz P.E-ten, átszállsz a 3-asra, és irány az ors vezér tere!"
Hát ezt mondom én is... Valahogy vonzóvá kell tenni azt a HÉV-et, az pedig így sikerüne a legjobban. Kell neki normális átszállási kapcsolatokat csinálni.
"Mondjuk az jo jel, hogy a soroksári uton nem szedték fel az átmeno vágányt"
Hát, engem annyira nem nyugtat meg, azt a vágányt úgyis ki kéne cserélni, mert nem tűnik túl jó állapotúnak... Meg valószínűleg lefektetnének egy másik vágányt is, bár arra a kis szakaszra, ha nagyon spórolni akarnak, elég lenne egy vágány is..
"ráadásul az a tetves Lidl áruház is odatolta a mocskos pofáját Miklosra, az onkormányzat kotelezte kulon ut épitésére, de helyette lámpás keresztezodést csináltak a város egyetlen kivezeto fo utoerére! Reggel fél hét után LEHETETLEN kijutni a városbol..."
Ezt ne is mond... Katasztrófa lett, de nem csak a Lidl-től lett ott olyan a helyzet! Van ott egy másik út is, ami - ha kifelé megyünk miklósról Budapest felé - balról torkollik bele abba az útba. Azon is komoly forgalom van ám, és azoktól is nagyon lassan lehet ott haladni.
"Ha olcso a busz, miért nem mennek az emberek azzal???"
Mert ott van ám útközben az M0-ás is, amit többnyire az autósok ki is használnak. Amúgy iszonyat zsúfoltság van így is reggelente azokon a buszokon, Szigetszentmiklóson rendszeres az utaslemaradás, de a ciki az, hogy többször lemaradok a buszról Gyártelepen is, mert Tökölről már tömve jön! Aztán kinyit minden ajtót, a gyorsabbakból még páran felgyűrik magukat, a lassabbak pedig várnak a következőre...
Keddi szállítás:Cinkota-Villamos angyalföldi telep gépmenet / DL 733 /, itt felveszi a 3200 psz. UV kocsit +7061 psz. és 7039 psz. közvetítőkocsiz és Szentendréig viszi. 3200 psz. kocsi ittmarad, a két közvetítőkocsi vissza angyalföldre. Utána gépmenet Cinkotáig.
Soká lesz itt pénz, de akkor sem a kevei vonalra jutna...a hármas villamos...régebben hallotam olyat, hogy idén májusban odavezetik, de sztem évekig nem lesz belole semmi. Gondolj bele: leszállsz P.E-ten, átszállsz a 3-asra, és irány az ors vezér tere! De amig ez nem lesz meg, senki nem gyalogol husz percet a hármasig...Konyorgok, sz@ros 500méterrol van szo....Mondjuk az jo jel, hogy a soroksári uton nem szedték fel az átmeno vágányt. Remélem, egyszer veled egyutt orulhetunk a fejlesztéseknek, teljesen igazad van, miért választod néha a volánt.
Miért autoval? A buszon ulokkel tolnak ki...a Hév-jegy is piszok drága, a kieg. bérlet meg ugyanannyi, mintha megvennéd 22 munkanapra elore a jegyet oda-vissza. De tényleg...miért nem lehet fejleszteni inkább a kotottpályás kozlekedést? Drága Koka(dt) ur...volán-MOL-lobbi....
Hát ez a baj...amugy már régebben is boncolgattuk a témát, de az rossz, hogy ugy is lesz gerincut (ami nem lenne rossz, mivel én szoktam autoval pestre menni), ami megintcsak a kozuti kozlekedést segiti. Már mindenhol azt reklámozzák (Chevrolet), hogy jogunk van autozni, és nem a koszos vonaton, buszon ucsorogni...de kérdem én, hol az anyjuk bubánatos pi...ban???? Nincsenek utak, ráadásul az a tetves Lidl áruház is odatolta a mocskos pofáját Miklosra, az onkormányzat kotelezte kulon ut épitésére, de helyette lámpás keresztezodést csináltak a város egyetlen kivezeto fo utoerére! Reggel fél hét után LEHETETLEN kijutni a városbol...Ha olcso a busz, miért nem mennek az emberek azzal???
"Valószinü, ha a HÉV is akkora kihasználtságnak örvendene mint az Említett volánbuszok, s ha az állambácsi ugyanugy kiegészitené a diákjegyeket , mint a volánbusznak, akkor valószinüleg a HÉV is tudná nyujtani azokat az árakat."
És szerinted ez érdekel engem, vagy a többi, inkább buszt választó utast? Baromira nem izgat senkit, miért drága az, és miért olcsóbb a másik... Annyi előnye egyszerűen nincs a HÉV-nek, amennyivel többe kerül ( főleg most, hogy diákom, és egyesített bérletem van ). Ettől függetlenül néha használom a mai napig, mert nekem is a kedvenc HÉV-vonalam, bár nekem olyan napom nincs, amikor nem használok HÉV-et, mert a csepeli, és a szentendreit is rendszeresen koptatom... Ha pl. vizsgára megyek, akkor HÉV-vel teszem, mert megbízhatóbb, mint a Volánbusz.
Aztán az állambácsi ( nem politizálni akarok ) miért nem egészíti ki ugyanúgy a diákjegyet a HÉV-nél, mint a Volánbusznál? Nem lehet, hogy valakinek dolgozna kéne ott a főnöségben ezért?
A Boráros térre való bevezetése a HÉV-nek egy jó ötlet. De akkor rendbe kell hozni az egészet! A lassújeleket ki kell gyomlálni, meg kell oldani, hogy Pesterzsébet, és Vágóhíd között is gyorsabban lehessen menni ( akár úgy, hogy fénysorompót, vagy egy fedezőjelzőt - ha ilyet szabad HÉV-nél - kell tenni az összes átjáróba ), a 3-as villamost be kell vezetni a pesterzsébeti állomásra, és természetesen itt is kéne kicsit fejleszteni a biztosítóberendezést, mint a szentendrei vonalon. Nekem az 5-ös metró ötlete tetszik a legjobban, de azt ne fejtegessük, hogy mennyi esélyt látok a megépülésére...
Irtad , hogy indokolatlanul sokat kell fizetned a Hév jegyért... Valószinü, ha a HÉV is akkora kihasználtságnak örvendene mint az Említett volánbuszok, s ha az állambácsi ugyanugy kiegészitené a diákjegyeket , mint a volánbusznak, akkor valószinüleg a HÉV is tudná nyujtani azokat az árakat. De mivel ha összviszonylatban nézzük a HÉV kölcségvetését, nyugodtan kijelenthetjük, nem térül meg az üzemfenntartási kölcség... Szvsz ezért nem lehet a diák jegyeket olcsóban adni. Amugy meg szó van arról, hogy a Ráckevei hévet beviszik a Borárosra. Szvsz ez is megoldás lenne az utashiányra...
Ne értse félre senki nem akartam megsérteni a kampánycsendet, s nem politizáltam!
Ennek ellenére sokszor írtam már le, de megteszem mégegyszer: a Volánbusz meleg, tömeg van, büdös van rajta, dugóban áll minden reggel, de mégis erre szállnak fel Tökölön, Gyártelepen, és Szigetszentmiklóson, tehát azokon a helyeken, ahol a HÉV is megáll. A sors iróniája, hogy reggel a József Attila telepen várnak a legtöbben, és mióta ittlakom ( 7-8 éve ), azóta egyre tömöttebbek abuszok, egyes reggeli időpontokban 2-3 busz indul szinte egyszerre emiatt.
És ami még hozzátartozik: ezen utasok nayrésze leszáll a csepeli HÉV végállomásán, és megy be a városba. Ebből a tömegből kb. 10 ember szokott fennmaradni a buszon, és menn tovább Csepelen belül ( ebből pár később száll fel a HÉV-re ). Ezeket az embereket valahogyan biztos, hogy át lehetne csábítani a HÉV-re.
Én is a buszt használom, elmonom, miért: - a busszal, és a csepeli HÉV-vel a Boráros téren landolok, ami azért elég jó tömegközlekedési kapcsolatokkal rendelkezik. A busz, és a csepeli HÉV menetideje többnyire annyi, mint egyedü a rákevei HÉV-é, gyárteleptől a Vágóhídig. - a HÉV indokolatlanul, és pofátlanul drága. Én most diák egyesített bérlettel járok. Ehhez a buszjegy Szigethalomig 49 Ft! A HÉV kiegészítő valahol 100 ft körül van, nincs most nálam jegy, nem tudom pontosan megmondani. Egész áru jegynél még rosszabb, olyan 400 Ft körüli összeget kell otthagyjak, ha Szigethalomról Vágóhídra akarok menni. Ez Volánbusszal Szigethalomtól Csepelig 200 Ft, + a vonaljegy a Csepeli HÉV-re. Bár nem sokkal, de így is kevesebb lesz, és jobb átszállási kapcsolatokhoz jutok a végén, gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt, mintha HÉV-vel mennék.
A reggeli dugók tényleg elég rosszak, elkövettem a hibát,hogy a múlt héten busszal mentem be, kicsit később, mint szoktam, így kialakultak már a dugók. Kb 1 óráig tartott a félórás út. A gond csak az, hogy amíg a ráckevei HÉV-et nem fejlesztik, addig az u.n. "csepeli gerincút" tervei már készen állnak, és folynak a megegyezések az önkormányzatokkal ( ahogy utoljára személyesen Kóka úrtól hallottam ), a dugók enyhítése végett. Ha elkészül, a busz reggel is úgy megy majd, mint kés a vajban...
Nagyon rossz a pálya néhol, inkább kituzik a 30-at, ráadásul Pesterzsébet felso és Kz. kozott tele van kapubejároval (sok cég mukodik ott), azért lassu. Minden pénzt Szentendrére nyomnak, mert frekventált vonal, a ráckevei mindig az utolso volt (évtizedek ota, ez nem ujkeletu dolog), mindig itt voltak a legoregebb jármuvek (és a legváltozatosabb állomány, ami azért nem volt rossz, M.VIII, M.IX/A, M.X egyszerre), kicsit lassu, kicsit kopott, de a mienk. :)
És ráadásul Haraszti felső és Mill. telep között a 30as lassújel egy kb 10m-es szakaszra van kirakva, egy ilyen vízalámosás miatt...és van belőle 2 is...
Nem tudom ki hogy van vele de elég idegesítő a Ráckevei hév.
Most nyáron 3 helyre raktak ki seb. korlátozást, amivel nem lenne gond ha nem késne a Hév.én mindennaposan járok vele és míg tavaly nem késtem a suliból , ebben az évben mindennap elkések, a 2-4 perces késések miatt.Nem igaz hogy ez a paraszt Bkv miért várja meg még az egész vonal szar lesz.Nem mindig késik ,de a 7:03 kor induló (József Attila telep)elég sűrün. Nem tudtok a közeljövőben felújításról? 3 szakaszon lassúlt le a nyáron Pesterzsébettnél a hídnál jóval elöbb lelassít mint eddig, Soroksár felső és Hősök tere között is 30-al közlekedik, és Dunaharaszti külső és Millenium telep között is döcög.
"itt a Ráckevei vonalon sok állomáson örülnének egy ilyen 1970-es bizt. bernek is..."
Tudom.
Gondolom nincs annyira leterhelve az a vonal, hogy megérje ahhoz hozzányúlni, amíg a szentendrein az a legszűkebb keresztmetszet. Vagy a fene tudja... Ehhez már nem értek. :)
Erről bicskeij-vel egyeztess, talán dolgozóknak olcsóért megszámítják, de lehet, hogy más tervek vannak vele és egyáltalán nem eladó így.. Nem tudom. :S
itt a Ráckevei vonalon sok állomáson örülnének egy ilyen 1970-es bizt. bernek is... (Pesterzsébet, Dunaharaszti-külső, Szigetszentmiklós-Gyártelep, Ráckeve) Tökölön mot lett felújitva, itt csak normális pálya kéne a szerelvények alá, Szigetszentmárton-Szigetújfalu pedig talán nemsokára megint állomás lesz, ide is elkelne egy ilyen "ös" berendezés... A dominó pultot nem lehetne megszerezni valahogyan??????? Mármint magán célra.
"Hát igen, ez már a XXI.század, épp ideje cserélni."
Pedig a gödöllőin még régebbi a bizt. ber. :))
"elég megbizhato lesz az uj rendszer?"
Szvsz igen, különben nem jöhetne ide. :)
A jól tudom, akkor azokat a berendezéseket, amik Magyarországon még nem üzemeltek, honosítani kell. Ezt három szervezet végezheti:
a győri Széchenyi István Egyetem,
a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésautomatika Tanszéke és a
MÁV Kmethy(?) utcai "bázisa".
Ilyenkor, a honosítási folyamat alatt a hatóság (Közlekedésfelügyelet) szinte bármit előírhat. Ha már az országban valahol üzemelő berendezést telepítenek valahová, akkor leginkább az ún. sötét üzemet szokták kikötni (a mindenféle jegyzőkönyvek és tervezői nyilatkozatokon kívül), amikor a berendezés kvázi élesítve van, működik, de csak a háttérben, működése nem befolyásolja a tényleges közlekedést.
A gond esetleg abból lehet, hogy ez alapvetően osztrák bizt. ber., ezért illeszteni kell a magyar előírásokhoz (pl. eltérő oldalvédelmi megoldások, eltérő jelzési rendszerek, jelzésképek, MÁV-nál a jelfeladás különleges volta), illetve asszem a fénysorompó része az külön kerül kialakításra, mert országonként annyira sokban eltér az előírás.
Bár ezek a hibák a sötét üzem alatt ki szoktak derülni, az átadáskor minden bizonnyal már hiba nélkül fog működni. :)
"Ja rosszúl tudom javítsatok ki:Infórmációim szerint -->lámpacserék lesznek.
De ha rosszúl tudom tényleg valaki javítson ki."
Jól tudod, valóban, bár nem így hívják. Ezek a szerkezetek a vasúti biztosítóberendezés részei, ilyenek a fénysorompók (KRESZ jelzők), a vasúti pálya mellett látható jelzők és a váltóhajtóművek (valamint a kevésbé szembeötlő foglaltságérzékelés elemei), és persze a sorompóhajtóművek, amik a csapórudakat mozgatják.
A jelenlegi biztosítóberendezés az 1970-es években létesült, Dominó 70 tipusú biztosítóberendezés, a sváci Integra cég licence alapján a Telenfongyár készítette (asszem), már jócskán megérett a cserére. Többek között e miatt nem lehet 5 percnél sűrűbb követés. Illetve alapvetően a berendezés tudja (tudná), csak már veszélyez ez az ő korában.
Ezek miatt ki kell cserélni, emiatt láthatsz fekete-sárga sávos táblákat egyes jelzők optikáin (olyan jelzőkön, amik eddig nem voltak), illetve ennek keretében húznak új kábelt a pálya mentén illetve cserélnek fénysorompókat is.
Ezek korszerű lencsével lesznek szerelve, amik megbízhatóak a hagyományos rendszernél.
Valamikor régen, amikor még csak a lehetséges gyártók kiválasztása (tendereztetése) folyt, akkor 2007. március 31-diki átadást igértek, a fene tudja, hogy tartani tudják-e, remélem igen. :)
A most települő biztosítóberendezést az Alcatel Ausztria gyártja és Elektra2 névre hallgat, pc alapú rendszer (hasonló üzemel jópár éve a csepeli HÉV-en).
Igen, fel szokták szerelni rá. De a 952-es kiégése után egy évvel, már pár éve, már az egyik Bobo jön le. Ez azért van, mert akkoriban a két tigris és a 43 tolta a havat, ezek között volt egy kisegység ami járt Tököl és Ráckeve között (nagyon szép volt LVII+LVII+MX+PXXVIII+MX+DLVII egyben). Nade mind a tigriseknek, mind a kisdizelnek keskenyebb a kocsiszekrénye, tehát nem tolta el az MX elöl a havat, ezért is volt a fennakadás. A bobonak szélesebb a kocsiszekrénye, jobban "kitolja" a havat a szerelvény elöl. Tehát van tigris, csak nem használják :)
Volt ma szerencsém utazni 1118 759 1117-982 691 981-el utazni,1118-as kocsiban ültem,és éreztem a fröss festék szagot,de iszonyatosan halkan szólt a műtyúk.Csillaghegynél a HÉV átjárot lezárták az autós forgalom elől,és jól szétverték,kicsit káosz van ott.Kivánci vagyok a holnapi napra.
Én ma a 14:10 perckor a MArgithídnál lévő hévre száltam fel és Aquincumig jöttem vele mint máskor.Namost azthiszem Margithíd-Aquincum elvileg 14perc menetidő ,ma ez több mint 30perc volt ,mert a Margithídál ,meg a Szépvölgyi útnál is ártunk kemény 5 perceket.Mi volt ennek az oka???
tudom, hogy TE nem írtál ilyet, csak megemlitettem, ha már erröl volt szó, mert szégyen, de volt olyan jármüfenntartási dolgozó aki csodálkozott, hogy miért van fennt még az áramszedő mondjuk 3 bar nyomásnál, míg a főkapcsoló kiesett. (Ö azt hitte hogy a nyomáskapcsoló az áramszedőt vezérli le ha kell.....) bocsi amiért a Te hozzászolásodhoz írtam ezt is :))) Amugy volt ilyen csodálkozás már jármüvezető tanulóknál is akik kinnt vezettek már, tehát tudniuk kellett volna mi is a helyzet :(((
fékhenger nyomásőr nincs benne? és bocs hogy kijavítalak de nem a menetáramot szakitja meg, hanem a menet vezérlést (elöbbi 1100V utobbi 110V), menetáram a motorok álltal felvett áramerösség. szerintem......
ez igy már OK, igy már tudom miröl van szó! De a nyomásőr kapcsolása az a áramszedő légvezetékét ellenörzi, ha ebben a légvezetékben legalább 4,5 bar nyomás van, akkor a nyomáskapcsoló átvezet, igy bennt marad a TS600-as gyorskapcsoló (főkapcsoló), ha a légvezetékben a nyomás 3,5 bar nyomás alá esik, akkor aTS600-as gyorskapcsoló (főkapcsoló) kiejt, DE AZ ÁRAMSZEDŐ MÉG FENNT MARAD ezután is, csak nem lesz "fogyasztó" rajta.
Egy részét nem értem ennek a balesetes történetnek. A szerelvény a lendületénél fogva gyorsult fel ( tehát a Borárs felé lejt a pálya a szabadkikötőtől ), vagy pedig menetben maradt, és ezt nem lehetett feloldani? Ha utóbbi, akkor ez hogy történhet meg levegő hiányában?
De gondolom, nem erről volt szó, mert ugye az áramszedő fenntartásához sem volt már elég levegő. Ez amúgy közrejátszik abalesetben?
Bocsánat, de régebben hallottam erről abalesetről nagyvonalakban, és érdekelne pontosan, hogy miért is történt. Eddig a lentebbi GABORBP féle hozzászólás az, ami a legalaposabb, amit olvastam a témában.
bocsesz, kicsit félreérthetően írtam... szó a főmegszakító rá van kötve a levegős hálózatra, s mint már M.VIII kollega említette, ez el van látva egy nyomásőrrel , ez 4 bar alatt, ill menet közben 3, 4 bar nyomsá alatt kilöki a főmegszakítót, így a vonat továbbiakban nem képes gyorsítani. ugyanakkor ameddig a levegős hálózat nem éri el a 3, 4 bar nyomást, a főmegszakítót be sem lehet kapcsolni.
nem csak járműnél kell sok embernek meghalni a konstrukciós hibák miatt . Sajna ahhoz hogy valamien problémát észrevegyenek , sűrűn meg kell halni valakinek... de ez ellen nem tudsz mit tenni...nincs mese, fogyó eszközök vagyunk...
Ezután építették be a nyomásőröket, ami a fővezeték 4 bar (menet közben 3,4) alá csökkenésével megszakítja a menetáramot...olyankor nem lehetett kiadni a vonatot. Csak az a szomorú, hogy sok embernek kell mindig meghalnia, ha egy járműben konstrukciós hiba van...(MD-80-as repülő, ICS villamos, még RET fék nélkül, stb...)
Ma hazafele jövet láttam ahogy elhuz melettem a 917-918 és tök frankó benne a világítás.Minden kocsiban más árnyalatú.Az elsőben fehéres a középsőben sárgás , a végén meg kékes a világítás:-))
Nem én voltam, de lementettem anno: Bárdos Imre balesetes listájában ez áll az esetről: " 1978.04.13. Bp., Boráros tér : BHÉV M.IX. 853-627-854 A késő délutáni órákban műszaki hiba miatt az ütközőbakot áttörve a váróterembe rohant, majd az épület hátsó falát is kidöntve egy betonkerítésnek ütközve állt meg a hév szerelvény. A váróterem az eső miatt tömve volt, így a vonat hatalmas pusztítást végzett, 13 ember meghalt, 25 megsebesült. A vonat már az előző útján is rakoncátlankodott. Többször látszólag indokolatlanul - leoldott az ún. gyorskapcsoló. A hiba miatt a Csepelre történő érkezéskor a szerelvénynek ki kellet volna állnia a forga-lomból a hiba kijavításáig, de erre a délutáni nagy zsúfoltság miatt nem került sor. A fiatal, nem sok ta-pasztalattal rendelkező motorvezető ezért a elindult Boráros tér felé. Nem tartotta meg a kötelező fékpróbát sem, hanem nagy kínlódások árán próbált valahogy haladni a betegeskedő vonattal. Az első megállónál a gyorskapcsoló ismét kioldott. Ezt valahogy visszakapcsolta, ezzel is csökkentve a vonat levegőkészletét, ugyan is a légsűrítő a sorozatos kikapcsolódások miatt már régen nem működött. A Tanácsház (ma Szent Imre) téri megállónál segítségére sietett egy, a vonaton utazó idősebb, szabadnapos kollegája is. Közös erő-feszítéssel mentek tovább. A légkészlet tovább fogyatkozott, levegő hiányában már az áramszedő is leoldott, de néhány relét kigyufázva segítettek ezen apró problémán. Szabadkikötő megállóhelyhez érkezve a peronon kb. egy vonathosszal túlcsúszva álltak meg. A harcot nem feladva tovább indultak. Érzékelve az egyre na-gyobb sebességet próbáltak villamos fékre kapcsolni, de konstrukciós hiba folytán ezt egy EP (elektropne- umatikus) szelep közreműködésével lehetett (volna) megtenni. Mivel levegő már nem igen volt, ez nem sike-rült és a szerelvény immár megállíthatatlanul száguldott végzete felé. A Boráros tér felé közeledve már vész-sípjelzést sem tudtak leadni, mert ennyi levegő sem maradt a vonatban. A baleset után átépítették az M.IX-es szerelvények fékberendezését és munkaemésztő ütközőbako-kat építettek be a végállomásra. A biztonság kedvéért az új várótermet már a vágányok mellé építették. A bíróság a motorvezetőt 3 év 8 hónap, segítőjét 2 év 8 hónap fogházra ítélte. Egy, a vonaton emlékei szerint a második kocsiban, szolgálatba utazó mozdonyvezető szerint neki már gyanús volt a szerelvény viselkedése a felszállás pillanatától fogva. A vég(állomás) felé közeledve már sejtette, hogy a dolognak nem lesz jó vége, mert a sebességet igen nagyra becsülte. Igaza volt! Az ütközés-kor csak néhány rántást éreztek a vonatban, majd az ajtót kifeszítve látták meg a véres valóságot. Elmondása szerint a helyszín borzalmas volt, amit a rendelkezésre álló képek is tanúsítanak
ugy tudom, fesz hiány miatt nem működött a villanyféke, s a légfék sem töltött fel. Ha jól emlékszem utána rakták bele a légvezérlésü főmegszakítókat. Anno a Borároson a jelenlegi pályára merőlegesen volt az állomásépület. a Vonat pont az utasokkal teli váróterembe rohant bele... utána az állomás épületet jobbnak látták párhuzamosan felépíteni...
Jelenleg az agyaraim köszörülésen vannak, de nem is kellettem hozzá. Ti, vérbeli HÉV mániások és a korrekt Moderátorok lerendezték ezt a nem kivánatos helyzetet.
Egy fél órája 1117-1118-ast hozták az Aquincum elágazásnál a 733-as és a 735-ös Bobo-val. Az egyik Bobo-ra meg ott csatolták rá az 1115-1116-ot. Ugyhogy Zuglóiak figyelem! Pár óra múlva Cinkotán lesz 1115-1116! Szentendrein meg 980-979-982-981!!
Mert ugye: Az idő pénz. Pénz beszél, kutya ugat. Amelyik kutya ugat, az nem harap. Tehát mi következik? Hogy az idő nem harap. De akkor minek van neki vasfoga? :D
Ma vettem észre,hogy 1120 760 1119-es tavaly kapott szemfény vesztés felújítást,mert régi BKV-s logó helye látszik rajta,és szerelvény tető oldalán foltozva van,de így is jó állaptban van.
Igen, Csillaghegyen az átjárót fogják átépíteni. Most 10 km/h-s alkalmazható sebesség van rajta. Átépítés ideje szerintem most hétvége, de csak holnap olvasok parancskönyvet. Szóval azért van ott a zúzottkő és a betonalj (keresztalj). A sínszálak is érkeznek nemsokára (ha még nincsenek ott).