Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa
A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:
"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."
Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...
PPT-ben építeni autópályát a lehető legdrágább megoldás (hosszútávon), ezért ha lehet, el kell kerülni, illetve csak ott alkalmazni, ahol annyira kritikus a helyzet, hogy a lehető leghamarabb szükség van a beruházásra. M6 speciel nem ilyen, ott a 2010-es határidő volt a szük korlát. Egyébként mindent EU-s társfinanszírozással szabadna csak építeni, akkora keretösszegek vannak, hogy elkölteni alig lehetne...
Új körforgalom épül Ecser-M4 ök úton M4-től kb 300m-re. Ipari park, vagy bev.központ épülhet ott. Így most min. 3 kf épül Pest megyében. Minden évben eljátszák, hogy tavasszal, nyáron szinte semmit sem csinálnak, ősszel meg elkezdenek lázasan aszfaltozni. Remélem a tél idén is késni fog...
Ez az egész magyar közlekedésügy (közélet) legnagyobb "gondját? hibáját??, felelőtlenségét??? bűnét???? (ki-ki döntse el maga...) írja le a cikk hideg tárgyilagossággal. 2004-ben léptünk be az unióba. Már előtte is tudtuk, hogy az első teljes uniós költségvetési időszak amiben teljes jogú tagok leszünk az a 2007-2013-as. Az előcsatlakozási programok is sok pénzt jelentettek, de ez csak aprópénz a Strukturális és Kohéziós Alaphoz képest.
A Közop-ot, mint a második nemzeti fejlesztési terv pénzösszegben legnagyobb operatív programját (cirka 2000 milliárd Ft...) 2006 végén fogadta el az EU. Könyörgöm, 2004 óta mást sem kellett volna csinálni "csak"
1.) eldönteni, hogy ezt az irdatlan pénzt mire költjük 2) ezeket a projekteket előkészíteni, hogy 2006-ra "ugrásra" készen legyenek 3) a Közophoz szükséges eljárásrendet, elszámolást, apparátust kitalálni és felállítani 4) 2007-től beadni őket és hívni le a pénzt
Így még azt is elértük volna, hogy a 2010-es választásokra legyen mivel villogni.
Ehelyett vannak most a 2004-2006-os NFT1-es projektek amiket csak most fejezzük be (!). Az M31 még csak most kezd épülni 2008 végén...(!)
Azt hiszem ha csak az elmaradt közgazdasági hasznokat nézzük is.... milliárdos a pazarlás...
Pl. Ha tudtuk, hogy lesz 11,5 tonnás program... akkor a tervezés miért csak 2007 végén indul? Ezer ilyen kérdést tudnék még feltenni, de csak felidegesítem magam... ez a tehetetlen düh...
az 1-es tatabányát elkerülő részén kb. 70 %-ban kész az aszfalt (tegnap előtt is kész volt már) viszont a fennmaradó kb. 30 % (3-500 méter) még csak fel van marva...
Mivel az összes vitatott műszaki kérdést már ebben a topicban megoldották a látogatói, javaslom, hogy most neveljék át a politikát és a bankokat, mert a pénz soha nem lesz felhasználható, amire az EU adná:
csak a virágipiacig értelmetlen volna, tovább kell vezetni legalább budaörsig
budaörs közelebb van a belvároshoz mint a újpalota vagy rákospalota...,
a nyugati oldalon amúgy is jóval szarabb a kötöttpályás ellátottság, van 4 vasútvonal, egy hév, meg egy nyúlfarknyi 2-es metró ehhez képest a duna másik oldalán van 3 metró, két hév, 7 vasútvonal
Akkor finomítok: a fény vagy félsorompóval nem védett keresztek esetén kéne csak a 30/40. Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa, hogy meg lehessen állni. Ahol egy sima andráskereszt ott tényleg nem érdemes átrongyolni.
akkor ezzel az erővel mindenütt lehetne 30 a limit, mert pl. lehet, hogy nem fog a fékem, vagy nem raktam fel rendesen a kereket, vagy kezdenek szétesni a féltengelyek, lengéscsillapítók...
ésbizony 60-80-100-nál ezek elég veszélyes dolgok...
amúgy nem nagyon értem, hogy miért éppen 30?
30-cal is be lehet menni a vonat elé...
nem 1xűbb lenne kirakni egy macisajtot, és azt mindenki úgy közelíti meg, ahogy akarja...
>A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig. Jah. 500 milliárdot költsünk rá 25 ezer emberre. Jó vicc. Vagy komolyan gondoltad? Mielőtt bárki azzal jönne, hogy P+R, üljön már le egy kicsit számolgatni. Ha nem megy, segítek.
Ne haragudj, annak ellenére, hogy a lakhelyemtől 10 perces sétára berajzoltál egy metrót, mégis azt kell gondolnom, hogy ez az adófizetők pénzének igen nagyszabású elherdálása volna, amit ide berajzoltál.
Ja, és még valami: az érintett területen egyáltalán nem kevés a kötöttpályás közlekedés. A színvonallal vannak problémák, de többtíz kilométernyi új pálya építésére, pláne nagyrész felszín alatt, sem szükség, sem lehetőség nincsen.
nem rossz az a vasútátjárós 30/40. Sokáig én is szidtam, de nemrég belterületen 30 helyet 60-nal mentem. A jelző fehér villogó volt és majdnem későn vettem észre, hogy ott a vonat! Sasufék, ABS padkára futás, a vonat meg 3 m-re haladt el előttem. Ha 30-cal megyek nincs ez a probléma. Talán a jelzőtáblák elhelyezkedését kellene finomítani, mert értelmetlen adott esetben 100 m hosszon a 30, de szerintem nem elég csak a kereszteződésben a 30.
És a MÁvnak végre el kellene távolítani azokat a jelzéseket, ahol esély sincs a vonatközlekedésre, hiszen az átjáró előtt, után fel van szedve a sín.
A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.
és ez miért lenne jó?
2 (kettő) km-re elég gecóság matricavásárlásra kötelezni a bejárókat...
éppenhogy mindenütt kifele kellene vinni, egész addig, amíg a párhuzamos főút átkelési szakaszainak tranzitforgalma elfogadható szintre csökken (monnyuk 5e alá)
a matrica ugyebár nem az agglomerációs közlekedők szivatására lenne hivatott, hanem a távolsági közlekedők részére egyfajta extra szolgáltatási felár (a benyadón felül)
az agglóban a pályák nem nyújtanak semmi "extra szolgáltatást", többnyire nem is lehet 130-cal menni, csak 80-100-110-el, ott kizárólag a kapacitás miatt van rájuk szükség, nem a döngetési lehetőség biztosítása véget...
azért budafok és budaörs közelebb vannak a belvároshoz mint pl. békásmegyer vagy csepel, szóval sztem kéne errefele is metró, nem feltétlenül addig ameddig berajzoltam, csak adódna a hosszabbítás
ha meg az 5-ös metró békásmegyer-csepel közt fog járni, sztem sokat lehetne nyerni ha egy plusz 2 km-es toldással az elővárosi vonatokról már budafok vá.-n át lehetne szállni
Érd-Parkváros esetén a ráhordást kell biztosítani, a 30a éas 40a képes lenne egyelőre a Délibe bevinni az embereket. Utána meg egy Kelenföld-Nyugati rendszert kéne kiépíteni és nem kihozni 3 metrót Érdre.
A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig.
Az érdi csomópont esetén már 2-3 éve szó van az átépítésről, hogy nagyobb kapacitást tudjon biztosítani. A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.