Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15222
Megpróbáltam összegyűjteni a jelenleg zajló, vállalkozásba adott közúti nagyberuházásokat (gyorsforgalmi utak nélkül, utána a hossz km-ben)

51. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése Dunapataj belterületén, Dunapataj-Kalocsa közötti szakaszon 11,6

Baja elkerülő III. ütem 2,8

6541. j. ök. út Hosszúhetény elkerülés 3,0

58 sz. főút Pécs- Pogány repülőtér közötti négysávosítás 4,9

56. sz főút 23,0 — 31,9 km sz. közötti szakaszának út- és hídrehabilitációs munkái 8,9

56. sz. főút 39,6-47,5 km sz. közötti szakasz út és híd rehab. 7,9

56 sz.főút 52,8-61,2 km sz, közötti szakasz út és rehab. 8,5

26 sz. főút (9+600-11+988) négynyomúsítás 2,4

47 sz. főút négysávosítása III.ütem, Algyő-Hódmezővásárhely 4,5

33. sz. főút Hortobágy átkelés 3,4

Komárom déli elkerülő út 1-13. sz. főutak között 3,7

61. sz. főút Zala megyei szakasza 11,5 t burkolat erősítés (186,694-189,925 km. sz.) 3,2

61. SZ. FŐÚT 97+166-111+800 KM SZ. KÖZÖTTI SZ. 11,5 t burkolat erősítés 14,7

61. SZ. FŐÚT 128+292-138+300 KM SZ. KÖZÖTTI SZ. 11,5 t burkolat erősítés 10,0

31- 32 sz.főút Jászberény elkerülő út II.ütem 2,7

86. sz főút Vát elkerülő szakasz (2x2 sáv) 4,6

86. sz. főút 77+800-79+000 km sz. 11,5t burkolat megerősítés és négynyomúsítás 1,4
8.sz.főút Márkó elkerülés (2x2 sáv) 4,0

74 sz. főút Nagykanizsa- Palin elkerülő út 4,5

chexum Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15221
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa

A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:

"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."

Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...
Előzmény: Rooger Preed (15208)
Kfold Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15220

 

PPT-ben építeni autópályát a lehető legdrágább megoldás (hosszútávon), ezért ha lehet, el kell kerülni, illetve csak ott alkalmazni, ahol annyira kritikus a helyzet, hogy a lehető leghamarabb szükség van a beruházásra. M6 speciel nem ilyen, ott a 2010-es határidő volt a szük korlát. Egyébként mindent EU-s társfinanszírozással szabadna csak építeni, akkora keretösszegek vannak, hogy elkölteni alig lehetne...

hotrod25 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15219
Új körforgalom épül Ecser-M4 ök úton M4-től kb 300m-re. Ipari park, vagy bev.központ épülhet ott. Így most min. 3 kf épül Pest megyében. Minden évben eljátszák, hogy tavasszal, nyáron szinte semmit sem csinálnak, ősszel meg elkezdenek lázasan aszfaltozni. Remélem a tél idén is késni fog...
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15218

jé, az egész M0D egy qrvanagy baleseti gócpont... ez nagyon meglepett... :-)

 

a szeptemberben átadott jelentéktelen utacskákat meg igazán berajzolhatták volna, akkor is, ha azik nem képeznek baleseti gócpontyot...

Előzmény: Rooger Preed (15217)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15217
Baleseti gócpont térkép:
http://www.police.hu/megelozes/balesetmegelozes/gocpontok

Majd átmegyek egy másik gépre, mert Linux/Firefox kombóval nekem nem megy...
strangerr Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15216
Ez az egész magyar közlekedésügy (közélet) legnagyobb "gondját? hibáját??, felelőtlenségét??? bűnét???? (ki-ki döntse el maga...) írja le a cikk hideg tárgyilagossággal.
2004-ben léptünk be az unióba. Már előtte is tudtuk, hogy az első teljes uniós költségvetési időszak amiben teljes jogú tagok leszünk az a 2007-2013-as. Az előcsatlakozási programok is sok pénzt jelentettek, de ez csak aprópénz a Strukturális és Kohéziós Alaphoz képest.

A Közop-ot, mint a második nemzeti fejlesztési terv pénzösszegben legnagyobb operatív programját (cirka 2000 milliárd Ft...) 2006 végén fogadta el az EU. Könyörgöm, 2004 óta mást sem kellett volna csinálni "csak"

1.) eldönteni, hogy ezt az irdatlan pénzt mire költjük
2) ezeket a projekteket előkészíteni, hogy 2006-ra "ugrásra" készen legyenek
3) a Közophoz szükséges eljárásrendet, elszámolást, apparátust kitalálni és felállítani
4) 2007-től beadni őket és hívni le a pénzt

Így még azt is elértük volna, hogy a 2010-es választásokra legyen mivel villogni.

Ehelyett vannak most a 2004-2006-os NFT1-es projektek amiket csak most fejezzük be (!). Az M31 még csak most kezd épülni 2008 végén...(!)

Azt hiszem ha csak az elmaradt közgazdasági hasznokat nézzük is.... milliárdos a pazarlás...

Pl. Ha tudtuk, hogy lesz 11,5 tonnás program... akkor a tervezés miért csak 2007 végén indul?
Ezer ilyen kérdést tudnék még feltenni, de csak felidegesítem magam... ez a tehetetlen düh...
Előzmény: esencia (15210)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15215
az 1-es tatabányát elkerülő részén kb. 70 %-ban kész az aszfalt (tegnap előtt is kész volt már)
viszont a fennmaradó kb. 30 % (3-500 méter) még csak fel van marva...
AcidMan Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15214
Sztem ironizált.
Előzmény: Rooger Preed (15213)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15213
Nem feltétlen. Lásd az állami beruházások MFt/km árát és az EU-s projektben épülő Szeged-Makót.
Előzmény: Törölt nick (15212)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15212

a sok nagyseggű brüsszeli bürokratával csak a baj van, állandóan akadékoskodnak...

 

pépépében kéne mindent csinálni, és akkor menni minden, mint a karikacsapás...

(lásd: M6, ami brutális gyorsasággal épül)

Előzmény: esencia (15210)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15211
nehéz az eu-t kijátszani, a pénzt lenyúlni és még utat is építeni..
esencia Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15210

Mivel az összes vitatott műszaki kérdést már ebben a topicban megoldották a látogatói, javaslom, hogy most neveljék át a politikát és a bankokat, mert a pénz soha nem lesz felhasználható, amire az EU adná:

http://nol.hu/lap/gazdasag/lap-20081117-20081117_2-8

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15209
csak a virágipiacig értelmetlen volna, tovább kell vezetni legalább budaörsig

budaörs közelebb van a belvároshoz mint a újpalota vagy rákospalota...,

a nyugati oldalon amúgy is jóval szarabb a kötöttpályás ellátottság, van 4 vasútvonal, egy hév, meg egy nyúlfarknyi 2-es metró
ehhez képest a duna másik oldalán van 3 metró, két hév, 7 vasútvonal
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15208
Akkor finomítok: a fény vagy félsorompóval nem védett keresztek esetén kéne csak a 30/40.
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa, hogy meg lehessen állni. Ahol egy sima andráskereszt ott tényleg nem érdemes átrongyolni.
Előzmény: Törölt nick (15202)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15207
500 milliárd lenne a Virágpiacig az a durván 3 km?
Előzmény: attus germanicus (15204)
BoGar Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15206
Nem ennek a topiknak a témája lenne, de miért mondja több párt, és több szakember is azt, hogy ki kellene vinni odáig?
Előzmény: attus germanicus (15204)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15205

akkor ezzel az erővel mindenütt lehetne 30 a limit, mert pl. lehet, hogy nem fog a fékem, vagy nem raktam fel rendesen a kereket, vagy kezdenek szétesni a féltengelyek, lengéscsillapítók...

 

ésbizony 60-80-100-nál ezek elég veszélyes dolgok...

 

amúgy nem nagyon értem, hogy miért éppen 30?

30-cal is be lehet menni a vonat elé...

 

nem 1xűbb lenne kirakni egy macisajtot, és azt mindenki úgy közelíti meg, ahogy akarja...

Előzmény: Törölt nick (15202)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15204
>A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig.
Jah. 500 milliárdot költsünk rá 25 ezer emberre. Jó vicc. Vagy komolyan gondoltad?
Mielőtt bárki azzal jönne, hogy P+R, üljön már le egy kicsit számolgatni. Ha nem megy, segítek.
Előzmény: Rooger Preed (15195)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15203
Ne haragudj, annak ellenére, hogy a lakhelyemtől 10 perces sétára berajzoltál egy metrót, mégis azt kell gondolnom, hogy ez az adófizetők pénzének igen nagyszabású elherdálása volna, amit ide berajzoltál.

Ja, és még valami: az érintett területen egyáltalán nem kevés a kötöttpályás közlekedés. A színvonallal vannak problémák, de többtíz kilométernyi új pálya építésére, pláne nagyrész felszín alatt, sem szükség, sem lehetőség nincsen.
Előzmény: Törölt nick (15191)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15202
nem rossz az a vasútátjárós 30/40.
Sokáig én is szidtam, de nemrég belterületen 30 helyet 60-nal mentem. A jelző fehér villogó volt és majdnem későn vettem észre, hogy ott a vonat! Sasufék, ABS padkára futás, a vonat meg 3 m-re haladt el előttem. Ha 30-cal megyek nincs ez a probléma.
Talán a jelzőtáblák elhelyezkedését kellene finomítani, mert értelmetlen adott esetben 100 m hosszon a 30, de szerintem nem elég csak a kereszteződésben a 30.

És a MÁvnak végre el kellene távolítani azokat a jelzéseket, ahol esély sincs a vonatközlekedésre, hiszen az átjáró előtt, után fel van szedve a sín.
Előzmény: Rooger Preed (15190)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15201
thought as much..
Előzmény: Törölt nick (15198)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15200

A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.

 

és ez miért lenne jó?

2 (kettő) km-re elég gecóság matricavásárlásra kötelezni a bejárókat...

 

éppenhogy mindenütt kifele kellene vinni, egész addig, amíg a párhuzamos főút átkelési szakaszainak tranzitforgalma elfogadható szintre csökken (monnyuk 5e alá)

 

a matrica ugyebár nem az agglomerációs közlekedők szivatására lenne hivatott, hanem a távolsági közlekedők részére egyfajta extra szolgáltatási felár (a benyadón felül)

 

az agglóban a pályák nem nyújtanak semmi "extra szolgáltatást", többnyire nem is lehet 130-cal menni, csak 80-100-110-el, ott kizárólag a kapacitás miatt van rájuk szükség, nem a döngetési lehetőség biztosítása véget...

Előzmény: Rooger Preed (15195)
g86 Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15199

Nagyon szőrmentén 40...50 millió reális.

Előzmény: Törölt nick (15196)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.16 0 0 15198
képtelenség, hogy ennyibe kerüljön, ez még teljesen új nyomvonalnak is elég húzós...
Előzmény: Törölt nick (15196)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.15 0 0 15197
azért budafok és budaörs közelebb vannak a belvároshoz mint pl. békásmegyer vagy csepel, szóval sztem kéne errefele is metró, nem feltétlenül addig ameddig berajzoltam, csak adódna a hosszabbítás

ha meg az 5-ös metró békásmegyer-csepel közt fog járni, sztem sokat lehetne nyerni ha egy plusz 2 km-es toldással az elővárosi vonatokról már budafok vá.-n át lehetne szállni
Előzmény: Rooger Preed (15195)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.15 0 0 15196
ojvé

arra nem írt senki, hogy 700 méter újraaszfaltozás megér e 220 millát egy bekötőúton vagy a polgármester új tetőlemezeit is beleszámolták?..
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.15 0 0 15195
Egyetértek!

Érd-Parkváros esetén a ráhordást kell biztosítani, a 30a éas 40a képes lenne egyelőre a Délibe bevinni az embereket. Utána meg egy Kelenföld-Nyugati rendszert kéne kiépíteni és nem kihozni 3 metrót Érdre.

A 4-es metrót már ha a Virágpiacig elvinnék az is nagy fejlődés lenne, később talán Budaörsig.

Az érdi csomópont esetén már 2-3 éve szó van az átépítésről, hogy nagyobb kapacitást tudjon biztosítani.
A tárnoki csomópont (8104 korrekcióval) esedékes lenne, de szerintem nem terjeszteni kéne, hanem visszavinni az ingyenes szakaszt az M0-ig.
Előzmény: Törölt nick (15194)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.15 0 0 15194

azért érd-nyugattól elég messze van...

 

helyi buszjárat? P+R? 

 

az m7 mellé meg tán be lehetne préselni...

 

hát át az M7xM0 csp-on és az érdi bevágáson nem lenne 1xű présmunka...

 

 

Előzmény: Törölt nick (15193)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.15 0 0 15193
azért érd-nyugattól elég messze van, budaörsig meg amúgy is elviszik
az m7 mellé meg tán be lehetne préselni
Előzmény: Törölt nick (15192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!