Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.29 0 0 28939
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.29 0 0 28938

Pénteken az utolsó Szabolcs Volán Nyíregyháza-Szeged járat az FIY-431 volt.

A képek délelőtt Békéscsaba aut. áll.-on készültek.

zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.29 0 0 28937
1.-2. Pont ezekre találták ki a veszteségkiegyenlítést.

4. Lehet újat indítani.

5. Kivel áll "szemben" a Volán? A MÁV-val és az autósközleledéssel. MÁV-val szemben valamit elérni nem dicsőség.

6. A közigazgatási reformot egyik kormány sem merte végrehajtani. Hamarosan elkerülhetetlen lesz, akkor lesznek az igazi gondok.

Előzmény: Törölt nick (28934)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.29 0 0 28936
De rosztovi!
Előzmény: Törölt nick (28935)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28935

De az autóbuszközlekédésnél maradva: például az, hogy minden 65 éven felüli ingyen utazik - az egy közgazdasági nonszensz.

 

Pont egy "közgazdász" hozta létre ezt a kedvezményt!

 

DDD::))

 

 

Előzmény: zalagyöngye2 (28930)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28934

OFF

Nos először is egy heckertámadás aáldozata vagyok , nem biztos, hogy leközelebb is tudok majd sajnos válaszolni

ON

 

1. Jelenleg azt látom a saját környezeteben, hogy vannak pár utassal lézengő "kihasználatlan járatok"

 

2. vannak esti éjszakai Vidéki megyszékhely- környező községek járatok.

 

Ezeket én veszélyben látom, hiszen este 7 kor le lehetne állítani a buszközlekedést az utasszámok alapján.

 

3.

 

Itt nálunk Heves megyében tömgeközlekedési túlkínálat van más megyékkel ellentétben.

 

Itt van 3 területileg illetékes Volán ami jobban hasonlít a privatizált cégekre mind külső megjelenésben mind üzletpolitikában.

A 3 őshonos cég egy kis területet lát el nem megyényi területet.

 

Ezeken a cégeken kívűl bajár hozzán a Kunság a Körös a Tisza Hajdú Borsod Nógrád Jászkun Volánok valamint a VOLÁNBUSZ aminek elég sok járata indul a megyéből.

 

A járatok közlekedését bármily furcsa még 1945 1950 1954 ben indított járatok is tarkítják persze ezeket időközben "felgyorsították"

 

Egy 1954-es menetrendem van most épp kölcsönben, de már akkor megvoltak bizonyos fontos járatok , így rá kelett jönnöm, az 50-es 60-as 70 es években elég sok járatot engedélyeztek anno.

 

4 Járatengedélyezés

 

Jelenlegi  gyakorlat abban hibás hogy a új járatok elindítását lehetenenné teszi, korábban másfajta jogi szabályozás volt érvényben.

 

 

5.

 

a MALÉV a MÁV nem említhető egy napon a VOLÁN-nal.

 

Visszaolvastam és kiderült számomra egy mindig is bevételekből megélő társaság ami képes volt legtöbbször eltartani magát.

 

Nagyon kevés pénzből sikerült egy VOLÁN-nak látványos eredményt elérni más tömegközlekedési szolgáltatókkal szemben.

 

6.

 

Jelnleg az adódból az adómból egy KÖZTISZTVISELŐI KÖZHIVATALNOKI kart kell finanszírozni, sok a közalkalmazott, jelenleg én a legnagyobb gondot nem az állami vállalatokban látom, bár a Malév és MÁV elég sok pénzt visz el, a Volán nem visz el pénzt!

 

Magyarországon el kell tartani egy Állami Közhivatalokból álló rendszert ami rengeteg inproduktív munkát végez, akadályozza a cégek vállakozások működését, én a reformot a diplomás irodisták a "papírgyárosoknál" kezdeném

 

Jelleg túladminisztált minden a vállakozásokat akadályozzák szabad működésükben, régebben kisiparos világban nem kellett annyi engedély ( 2-3-4) ma huszonvalamennyi is kevés.

 

Ma jelenleg diplomás munkanélkülieket képezünk, olcsó importárúval tönretesszük a Magyar gazdaságot a Magyar munkás nem jut magyar munkahelyhez stb.

 

Még a multiknak se éri meg itt termelni.

Bonyolult agyonadóztatott minden.

 

A Volán is elég sok adót fizet , de ők fizetnek más állami cégeknek elengedik a tartozásukat.

 

7.

 

Én haragudtam akkor amikor megnövelték a közszféra munkavállalóinak számát emeltek nekik, miközben termelő cégek mentek/mennek tönre.

 

Egyes iparvállalatok munkavállalói jobbhiján VIDÉKRŐL járnak be többnyire vonattal vagy VOLÁN busszal.

 

Lényeg:

 

Régen is elég sok iparválalat munkába járását oldotta meg ez a közlekedési cég, egyes esetekben háztól házig fuvarozás is volt.

 

Én utaztam olyan szerződéses járattal amire érvényes volt a bérlet hiszen "szabad férőhely esetén" elvihető volt az utas ilyen busszal is.

 

8.

 

Én nem privatizálnék feltétlenül, hiszen jelenleg egy piacszerző, kizsákmányoló privatizáción vagyunk túl, monopóliumokat is privatizáltak, de az élet nem lett olcsóbb.

 

Én félek , hogy egy évtizedek hosszú során át működő rendszer ebek harmincadjára valakinek a kezébe kerül és akkor ülhetek autóba járhatok azzal

 

9.

 

Rászorulókkal kapcsoltban annyit, hogy amikor igazán rászoruló voltam , nem kaptam semmit senkitől kivéve az Égiektől Istentől.

 

Se polgármester, se Önkormányzet ,se Munkaügyi Hivata,se a Máltai szeretszolgálat, l se ilyen olyan szociális szervezet nem segített. A Bankok nem hiteleznek a végtelenségig, a felgyülemlett tartozást a közszolgálatók, behajtják.

 

3 évig árultam egy vagyontárgyat amíg el tudtam adni adóságaim rendezésére.

Senki se segített, pár gesztus volt, de alapból aki bajban van, attól  mindenki elfordul.

 

Ismerem a polgármestert, még köszönni se képes, csak a templomban ott mindenkit üdvözöl, de az utcán nem köszön.

 

 

10.

 

A 65 felettiek utazási kedvezménye a nyugdíjak emelésének elmaradása miatt volt egy politikus választási ajándéka aki épp akkor 65 éves volt, rá nem haragszom, félre értés ne essék.

 

 

 

Előzmény: zalagyöngye2 (28927)
Irisbus Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28933
Köszönöm mindenkitől a választ!
Alkaa Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28932
JXF mennyi? Csak mert az Albások is azok, pedig már 2 hónapja forgalomban vannak - akkor foglalták a rendszámot a Gemenceseknek.
Előzmény: P.stephenson (28926)
Irispepe Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28931
Bocs, hogy itt ijesztgetlek, csak néha annyira elmélyedek, hogy nem veszem észre mit csinálok. :)

Hát, igen a szociálpolitika. A kedvezménybe én is jobban benne lettem volna. Bár arról nincs fogalmam, mennyibe kerül ez.

Szomorú, de a volánoknál egyre kevesebb a hazai gyártású busz, függetlenül attól veszteséges vagy nem.
Előzmény: zalagyöngye2 (28930)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28930
Már megijedtem :)

De az autóbuszközlekédésnél maradva: például az, hogy minden 65 éven felüli ingyen utazik - az egy közgazdasági nonszensz. Eredője persze Horn Gyula ígérete, aztán mégis elveszítették a választást.


A köz számára korrekt megoldás az lenne, hogy ingyenes vagy kedvezményes minden 65 éven felüli RÁSZORULÓNAK. Mert a jelen állapot szerint a gazdag (bár nem sok ilyen van sajnos) nyugdíjas utazását is a mi adónkból finanszírozzák. Vajon miért?
Előzmény: Irispepe (28929)
Irispepe Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28929
Az előző hozzászólásomat BUKKZSERChez intéztem, ha esetleg nem lenne egyértelmű.
Irispepe Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28928
Egy kicsit jobban át kéne gondolnod azt a szót, hogy gazdaságtörténet. Az állami vállalatok sosem voltak magukért, és egyetlen időben sem voltak függetlenek az államkincstártól. Annyi ment nekik, amennyi volt. És olykor több, olykor kevesebb, mikor hogy sikerült, mikor hogyan állt a politika.

Napjainkban piacgazdaságban élünk. A körülményekhez képest még a megmaradt állami vállalatokra is sokat kell költeni, illetve sokat kéne. A kérdés az, hogy megengedheti ezt magának a mindenkori kormány. Mert adófizetők pénzéről van szó, és az adófizetők csak azt látják, hogy emelkednek a jegyárak, de szolgáltatások színvolnala nem javul olyan mértékben, mint amilyenben az drágul.

Persze régen akkora államadósságot halmoztunk fel, amennyit csak akartunk, mert ugye, mi voltunk a "legvidámabb barakk". Csak 2005 van. Ez a baj. Ezt ne feledd, amikor ilyenekt leírsz.
Előzmény: zalagyöngye2 (28920)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28927
3. nőtt az ár? - Talán eddig nem fizetted meg a valódi árat. A szocializmusban bezzeg nem volt ilyen!


Ezzel kapcsolatban szerintem az a normális felfogás, hogy mindennek legyen valódi ára és az állam támogassa a valódi rászorultakat, de csak azokat.
Előzmény: Törölt nick (28919)
P.stephenson Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28926

Jáááj, most látom csak, ekkora paraszt nem lehetek. Természetesen "Pestről kifelé" :-)

Ja, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a buszok hóferek voltak. Sokat segítettem, mi? :-)

Belül kék kapaszkodósak voltak, és valami JXF volt a rendszámuk.

 

 

P.s

Előzmény: P.stephenson (28922)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28925
Akkor a szólót miért vitték el? Jó, mert azt nem csinálta részben az Ikarus. Node alkatrésznek miért ne volna jó? Mondom, hogy csak ők tudnának kezdeni vele valamit.
Előzmény: HáBé (28917)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28924
Természetesen Gemenc.
Előzmény: htibor (28923)
htibor Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28923

Hm, elvileg Alba már megkapta a maga MB adagját.

 

Pannon/PT Rt./Gemenc?

Előzmény: P.stephenson (28922)
P.stephenson Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28922

Nemrég láttam a hatoson Pestrő kifelé tartani két helyközi csuklós konnektort, meg egy helyközi szólót. Jól sejtem, hogy Székesfehérváriak lesznek?

 

P.s

bkazai Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28921

"Szolnok megye nem egy tavolsagi jarat paradicsom"
Hat igen eros a vasuti ellatottsag az biztos.

2 vasuti fovonal +mellekvonalok 

Szerintem adna/nem igen van jarata erre fele.:)

Csak ossze jonne az a 20 - 25 utas?

Ha megnezed Turkeverol-Bp-re atszallassal vonatra akar 2ora 30 - 2ora 40 perc alatt fel lehet erni.
2 ora 2.10 Kuncsorbarol

Ha hosszabitasz az kb. 3 ora illetve 2 ora 35.

Szolnokrol  kb. 1.30 a vonat IC 1.20
Busz 1.40 - 1.45
..es az arakrol meg nem beszeltunk.

A Koros Gyula-Szolnok-Bp jarata szerintem a par evvel ezelotti tob napos vasutas sztrajkoknak sokat koszonhet( az ido alatt 3 tomott busz vitte a jaratot), azelott par nyugdijas mozgolodott Szolnok-Bp kozott ,most meg ossze jon az a 20-25 fo.

A Jaszkun 10.00 es 12.00 azert volt mert a jaszalsosztgyorgyi (1078) csinalta es akkor volt ideje fordulni egyet.
A miskolci igen rossz idoben ment 40 perccel a Szolnok Tfured Eger jarat utan Tfuredig vissza meg 12.10 korul
A Jbereny-Siofok nem tudom mi volt   

Volt meg:

Szolnok-Kalocsa; alitolag jol ment mig el nem kezdodott az "en berletem te berleted ki berlete" jatek
              ?Szolnok-Baja?;
                Mezotur-Kmarton-Kecskemet;

leallt Kmartonig es lett egy Kmarton -Mezohek -Marfu -Szolnok jarat par
                Szolnok - Kecskemet 2-3 eve

Tfuredi kocsi ment 9.50-kor, vissza 12.25

utas hianyban meghalt/

helyette csinal 10.05-kor egy Tfuredi kanyart 12.45 vissza

 

milyen lett volna 1 Tfured-Szolnok -Kecskemet?

 

Ugy hogy most mar nagy az ovatossag inkabb megyen belul indulnak uj jaratok,hogy a ketseges tavolsagiak helyett  itt javuljon a szolgaltatas

Kivetel a Tfured-Eger-Tfured de az meg lakossagi keresre indult

Volt meg tervben :Szolnok-Kecskemet-Szekszard -Pecs is, de....... ez egy masik tortenet

Udvozlettel
             

Előzmény: Törölt nick (28849)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 28920

Köszönöm a számozást.

 

 

1. Csak úgy általában, ezt szerinted más országokban hogy oldják meg?

 

Nem a Volán keresztfinanszíroz, hanem az állam finanszíroz.

 

 

2. Rád - és jópár más Volán-fanra is - jellemző az a téves gondolkodásmód, hogy ha nem a Volán, akkor az csak egy szar szemétláda lehet. Ha majd kinövöd ezt és nem eleve rosszindulattal állsz mások felé, akkor érdemes újra átgondolnod ezt.

 

 

3. Miért járna járatcsökkenéssel a privatizáció? Ezt honnan veszed?

 

 

4. Baross Gábort azért ne hasonlítsd Fónagyhoz vagy Kókához. A MÁV, a MALÉV (hogy csak a közlekedésnél maradjunk) tipikus példája annak, hogy mivé züllik valami, ha évente-kétévente cserélik a vezéreket politikai szempontok alapján.

 

 

5."Ma becsületes közjavakat kezelő azokkal felelősen gazdálkodó emberek kellenének" -írtad. Akkor mi a véleményed azokról, akiket folyamatosan büntetnek közbeszerzési visszaélések miatt? 

Előzmény: Törölt nick (28919)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28919

1.

 

Én a telefonszolgáltatókon az áramszolgáltatón gáz víz szolgáltatón mérem le mi lenne ha a VOLÁN nem állami kézben lenne.

 

Lényeg:

 

Ma is nehezen lehet fizeni a rezsit.

A tágabb rezsibe a buszbérlet, buszjegy is belatartozik, mint hatósági ára termék.

 

Vannak az országnak olyan területei amely települések közüzemekkel postával és busszal való ellátása veszteséges feladat.

 

Ezen települések élő temetők mert itt nincs annyi munkaképes ember aki eltartaná a szolgáltatások előállítóit.

 

A VOLÁN keresztfinanszíroz.

 

2.

 

A Te gondolatmenetedből az is következik, hogy egy előre meghatározott ÁPV Rt. nek fizetendő igen csekény nyeresség helyett legyen egy magánvállakozó, aki jelenlegivel szemben feketén vagy minmálbéren dolgoztat sofőröket, nem megfelelő telephelyen végezze a járműkarbantartást szennyzze a környezete, stb.

 

Így lehet olcsóbbnak lenni ha valahova leengedem a veszélyes hulladékot stb.

 

3.

 

Akármit privatizáltak eddig az emberek többet fizettek utána mert a szolgáltatás általában nem javult, de az ára nőt.

 

Áramdíjat is érdemes megnézni.

 

Aranytojás tojó tyúkokat eladták a pár cég ami még az ország létfenntartásához kell  az szerintem jó lenne ha állami maradna én visszaállamosítanám, vagy alacsony hatósági díjakkal támogatnám a kisfogyasztókat más iparágak esetén.

 

Jelenleg sokan a reszijükre meg a élelmezésükre keresnek 3 millió szegény ember vabn ebben az országban sajnos minimum ha nem több.

 

A privatizációval járatcsökkenés zsúfoltság növelése járna együtt nőnének a késések, több ember ülne autóba az ország közlekedése még rosszabb lenne.

A bejáró dolgozókinkább összedobnák a benzinpénzt , ha nyerességérdekelt cégek vennék át a vonalakat.

 

Nekem ez a véleményem.

 

Baross Gábor aki a vasútakat államosította szerinted miért tette mindezt?

 

Addig az állam pénzelte a vasutat utána Ő ideje alat lett nyereséges és befizető.

 

Ma becsületes közjavakat kezelő azokkal felelősen gazdálkodó emberek kellenének.

 

Akkor nem csak a VOLÁn de más cégek sőt az egész ország virágozna, és a gazdasági növekedéésel a közösségi tömegközlekedésnek ezen belül a VOLÁN-nak is jobb lenne és az utasoknak is.

 

Gondolj vissza a 1980-as évek vidéki városi helyijáataira!

 

Bizonyíték, ha jobban megy a szekér akkor tellik többre is.

 

Előzmény: zalagyöngye2 (28869)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28918

Így van.

 

Győrben is sok lehet a lámpa csak én szerencsére nem arra menetm az útépítés viszont betett a 11-es menetrendje (Bácsa Ergényi Tp) felborult, nem értem el a 11.00 buszt Pestre.

 

Mindegy.

 

A lényeg a forgalomirányító a beállt forgalmi zavart úgy igyekezett a Révaiban kezeli hogy kiküldött még egy buszt.

Mi áltunk az útfelújjításnál meg a dugóban.

Szembe 3 buszt számoltam, amikor ugye 20 perces a köcvetés a hivatalos menetidő Votinszki tól 15 perc körül van.

 

Előzmény: petikETO (28896)
HáBé Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28917

Nekik üzemképes, jó agóráik vannak - százszámra.

Szerintem semmi szükségük sem lenne egy trehány módon, kesze-kuszán összehányt egyedi fertelemre...

Előzmény: Alkaa (28916)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28916

Természetesen 2003-as.

 

Amúgy elvihetnék a csehek a pesti Agórát is... :-)

Előzmény: Törölt nick (28913)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28915

Ördögöd van, ezt most az előbb akartam megkérdezni én is. :-))))

 

A rendszámkereső szerint ez a rendszám már nem létezik, pedig kár érte.

 

Erről a buszról tudom, hogy Székesfehérváron és Szegeden biztosan járt.

Előzmény: Irisbus (28912)
tupolev Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28914
Egy. Ezt elvitték külföldre szerintem.
Előzmény: Irisbus (28912)
Irisbus Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28912

Most akkor hány Agora van Magyarországon, BÁRMILYEN tulajdonban?

http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/3/8/8/BIG_0000941388.jpg

 

 

zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28911
Jó éjt, álmodj szépeket! Holnap vegyél elő néhány tankönyvet, olvasgass és utána térj vissza, tisztelettel várlak.
Előzmény: HáBé (28910)
HáBé Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28910

"Figyelned kellene arra, hogy egy bizonyos szint alá ne süllyedj."

 

Igazad van! Jóéjt! :-)

Előzmény: zalagyöngye2 (28909)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 28909
2. bekezdés: Figyelned kellene arra, hogy egy bizonyos szint alá ne süllyedj. A magántulajdont ne keverd az állami tulajdonnal, akkor nem válsz nevetségessé.


1. bekezdés: Senki nem állította, hogy jelképes áron kellene bármit is eladni.
Előzmény: HáBé (28908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!