Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15242
yup, a körforgalom egy FOS (dare i say, betonból kéne..)
Előzmény: Törölt nick (15239)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15241

Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás...

 

egy szolgáltatás üzemmódú vasúttal bizonyára... azonban jelenleg inkább pénznyelő üzemmódban működik...

 

Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést.

 

hát ja.

érdekelne, vajon miért hanyagolják ennyire ezt a témát?

 

szimplán csak xarnak bele, vagy télleg nincs rá kapacitás, mert most minden erőforrás a 30as táblánál 50-nel ámokfutók megrencabájozására van biztosítva...

 

(esetleg a fuvarozóknak jó az "érdekérvényesítő" képességük?)

 

Előzmény: Törölt nick (15240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15240
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás, persze nem feltétlen a tatabányai fejtő anyagszállítására gondolok elsősorban.

Az utat nem lehet feltétlen a tényleges teherforgalomra méretezni, hiszen sajnos a rakományokkal teli kocsik döntő többségben 40-50 t felettiek! Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést. Én inkább erre fizetném az adómat, mint arra, hogy utána toldozzuk foltozzuk az utakat... minimum 15 évig nem szabadna tönkre mennie a felújított burkolatnak...
Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15239
Az egyes főút tatabányai szakaszán miért gond a kőfejtő??
A leaszfaltozott szakaszon az M1 ap előtti körforgalom és a kőfejtő csomópontja közötti szakaszon amúgy is okádék volt a burkolat, hiszen az odatelepülő ipari csarnokok olyan fosul építették ki a csomópontjaikat, hogy az már akkor szar volt, mikor megépítették... süllyedt, kátyúsodott, a hibákat csak taknyolásos technológiával javították. A követ viszik pest fele is, az a szakasz nem volt annyira trágya. Az egyes útnak ezen szakasza amúgy még a régi technológiával épült nagy szemcséjű igen zajos aszfalt kopóréteggel bírt. Amúgy tök buli ez a dolog, csak a körforgalom burkolata is erős felújításra szorul, valamint a kőfejtő csomópontjában tudtommal körforgalmú csomópontnak kellett volna kiépülnie... Legalább most tudjuk, hogy minimum 5 évig várni kell rá...(1101 sz. ök. út - 1. sz. főút csp.) Bár igen balesetveszélyes csomópont...
Előzmény: Törölt nick (15235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15238
akkor svájcban miért látni lépten-nyomon csilléket és futószalagokat a kőbányák környékén?

sőt, svájcban eszméletlen mennyiségű alagutat építenek, utaknak és vasutaknak egyaránt

a bázisalagutat is legalább egy évtizedig fúrják, abból meg aztán jön ki anyag rendsen
igaz, egy részét ott helyben megőrölik és az alagút betonfalát a kibányászott anyagból betonozzák ki, a dübelgyártás is helyben zajlik

a felesleget viszont futószalagon nyomják meddőhányókba, onnan pedig vasúton viszik el: cement/betongyárakhoz ill. a gleccsertavak parfeltöltéseihez


ez szvsz nem megtérülés kérdése, hanem a jogi szabályozásé: a zaj/porterheléssel mint negatív externáliával számolni kellene, ennek megfelelően ha valaki kőbánya létesítésébe fog, abba számolja csak bele a vasúti szállítást, amikor ennyire nyilvánvaló (a nyergesújfalui cementgyárba lehetne vinni pl. vasúton)
továbbá ha az adott út kopását a helyi bánya okozza 80-90 százalékban, akkor ki kéne hogy fizessék..
Előzmény: Törölt nick (15236)
BoGar Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15237
1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges.
2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.
Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15236

tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...

 

pl.: ennek megfelelő terhelésre építeni az utat? :-))

 

(nem értem mit lehet ennyit értetlenkedni:

ha nem vasúttal szállítanak, akkor az azért van, mert NEM ÉRI MEG.

még a nagy amerikában sem vasúttal viszik 100km-en belül a követ, pedig ott nem ilyen máv nevű állami pénznyelő gittegylet üzemelteti a vasutat...)

Előzmény: Törölt nick (15235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15235
egy 5 km-es szakaszon újraaszfaltozták az 1-est Tbánya elkerülő szakaszán, viszont egy kb. 200 méteres rész még hiányzik, miközben a hó leesett...

egyébként itt az volt a gond, hogy a közeli kőfejtőből erre hozzák teherautón a követ, miközben a vasút kb 40 méterre halad el a kőfejtőtől
tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...


egyes
kvte Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15234
Teljesen rendberakták a 44-est az örménykúti elágazástól (Kardos) Csabacsűdig. Még nincs teljesen kész, de nagyon jó lett.
kerusz Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15233
Jó napot, Hölgyek, Urak.

Akiket esetleg érdekel a World Highways és ITS International c. folyóiratok számai, az sürgősen dobjon egy mail a nicknév kukac yahoo pont com címre. Pár napon belül érdeklődő hiányában a kukában végzik.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15232
olyan aszfalt lesz hidegben vízre terítve, mint az ökörhu..zás. Tavasszak hámlani fog, csomópontban gyűrődni, mert nem lesz meg a megfelelő tapadás az alap között.
tavaly egyébként ilyenkor aszfaltoztak a lágymányosi obi áruház előtt csepel sziget felé vezető úton... most milyen a burkolat arra fele??
Előzmény: radio100jozsi (15231)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15231
Pedig tényleg. Én is megdöbbentem, hogy Pesten a nagyvárad térnél a Haller utcai becsatlakozást most kezdték csinálni pár napja. Bezzeg nem bírták volna a villamossal egy időben, sőt akkor sem amikor a Hellert megcsinálták, direktből kihagytak egy darabot, hogy idén is legyen munka vele.

De a monori körforgónál is szívás most már, így kíváncsi leszek miféle aszfaltot terítenek oda a hideg, vizes alapra, szakadó esőben, vagy hóban, fagyban...stb.

Előzmény: Törölt nick (15223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15230
vagy pedig sógor rendszámmal közlekedő magyar autós ült benne
Előzmény: Törölt nick (15229)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15229

úgy tűnik a sógorokhoz is begyűrűzött a nálunk dúló morális válság... :-))

Előzmény: Törölt nick (15224)
stevebi Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15227
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15226
I Love Budapest :):):)

Előzmény: esencia (15225)
esencia Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15225
Ha hétfőn reggel meszűnne minden építkezéssel kapcsolatos forgalomkorlátozás, felszabadulna a két rakpart, a Kiskörút, a a Thököly út, a Móricz Zsigmond körtéri sávlezárások, megindulna a forgalom a Szabadság hídon, akkor kb: 10 km forgalmi sáv és kb 2000 parkolóhely lenne újra használható. Az ezen elhelyezhető, és közlekedő autók okozzák most az állandósult dugókat. A forgalom felgyorsulna 4-es metró nélkül is. No nem! Ez azért nem fog bekövetkezni, hanem majd lezárják még a Margit hidat is.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.20 0 0 15224
81-esen vagy két tucat osztrák (rendszámú) előzött meg, pedig mentem tempósan, tiszta őrültek!
Előzmény: Törölt nick (15223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.20 0 0 15223
tényleg novemberben kell utat építeni?

komolyan mondom az agyam eldobom, ma vezettem és az alábbi helyeken aszfaltoztak vagy pár napja fejezték be: 1-es út tatabánya, 1-es út tata, 81-es győr, 13-mas komárom bevezető szakaszai

egész nyáron semmi nem történik, most meg a fél dunántúl fel van túrva

aztán a 81-es egy olyan szakaszán is mentem ami ránézésre 2 éves az úton viszont nem folt 2m2 összefüggő felület kátyú nélkül...
strangerr Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15222
Megpróbáltam összegyűjteni a jelenleg zajló, vállalkozásba adott közúti nagyberuházásokat (gyorsforgalmi utak nélkül, utána a hossz km-ben)

51. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése Dunapataj belterületén, Dunapataj-Kalocsa közötti szakaszon 11,6

Baja elkerülő III. ütem 2,8

6541. j. ök. út Hosszúhetény elkerülés 3,0

58 sz. főút Pécs- Pogány repülőtér közötti négysávosítás 4,9

56. sz főút 23,0 — 31,9 km sz. közötti szakaszának út- és hídrehabilitációs munkái 8,9

56. sz. főút 39,6-47,5 km sz. közötti szakasz út és híd rehab. 7,9

56 sz.főút 52,8-61,2 km sz, közötti szakasz út és rehab. 8,5

26 sz. főút (9+600-11+988) négynyomúsítás 2,4

47 sz. főút négysávosítása III.ütem, Algyő-Hódmezővásárhely 4,5

33. sz. főút Hortobágy átkelés 3,4

Komárom déli elkerülő út 1-13. sz. főutak között 3,7

61. sz. főút Zala megyei szakasza 11,5 t burkolat erősítés (186,694-189,925 km. sz.) 3,2

61. SZ. FŐÚT 97+166-111+800 KM SZ. KÖZÖTTI SZ. 11,5 t burkolat erősítés 14,7

61. SZ. FŐÚT 128+292-138+300 KM SZ. KÖZÖTTI SZ. 11,5 t burkolat erősítés 10,0

31- 32 sz.főút Jászberény elkerülő út II.ütem 2,7

86. sz főút Vát elkerülő szakasz (2x2 sáv) 4,6

86. sz. főút 77+800-79+000 km sz. 11,5t burkolat megerősítés és négynyomúsítás 1,4
8.sz.főút Márkó elkerülés (2x2 sáv) 4,0

74 sz. főút Nagykanizsa- Palin elkerülő út 4,5

chexum Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15221
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa

A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:

"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."

Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...
Előzmény: Rooger Preed (15208)
Kfold Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15220

 

PPT-ben építeni autópályát a lehető legdrágább megoldás (hosszútávon), ezért ha lehet, el kell kerülni, illetve csak ott alkalmazni, ahol annyira kritikus a helyzet, hogy a lehető leghamarabb szükség van a beruházásra. M6 speciel nem ilyen, ott a 2010-es határidő volt a szük korlát. Egyébként mindent EU-s társfinanszírozással szabadna csak építeni, akkora keretösszegek vannak, hogy elkölteni alig lehetne...

hotrod25 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15219
Új körforgalom épül Ecser-M4 ök úton M4-től kb 300m-re. Ipari park, vagy bev.központ épülhet ott. Így most min. 3 kf épül Pest megyében. Minden évben eljátszák, hogy tavasszal, nyáron szinte semmit sem csinálnak, ősszel meg elkezdenek lázasan aszfaltozni. Remélem a tél idén is késni fog...
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15218

jé, az egész M0D egy qrvanagy baleseti gócpont... ez nagyon meglepett... :-)

 

a szeptemberben átadott jelentéktelen utacskákat meg igazán berajzolhatták volna, akkor is, ha azik nem képeznek baleseti gócpontyot...

Előzmény: Rooger Preed (15217)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15217
Baleseti gócpont térkép:
http://www.police.hu/megelozes/balesetmegelozes/gocpontok

Majd átmegyek egy másik gépre, mert Linux/Firefox kombóval nekem nem megy...
strangerr Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15216
Ez az egész magyar közlekedésügy (közélet) legnagyobb "gondját? hibáját??, felelőtlenségét??? bűnét???? (ki-ki döntse el maga...) írja le a cikk hideg tárgyilagossággal.
2004-ben léptünk be az unióba. Már előtte is tudtuk, hogy az első teljes uniós költségvetési időszak amiben teljes jogú tagok leszünk az a 2007-2013-as. Az előcsatlakozási programok is sok pénzt jelentettek, de ez csak aprópénz a Strukturális és Kohéziós Alaphoz képest.

A Közop-ot, mint a második nemzeti fejlesztési terv pénzösszegben legnagyobb operatív programját (cirka 2000 milliárd Ft...) 2006 végén fogadta el az EU. Könyörgöm, 2004 óta mást sem kellett volna csinálni "csak"

1.) eldönteni, hogy ezt az irdatlan pénzt mire költjük
2) ezeket a projekteket előkészíteni, hogy 2006-ra "ugrásra" készen legyenek
3) a Közophoz szükséges eljárásrendet, elszámolást, apparátust kitalálni és felállítani
4) 2007-től beadni őket és hívni le a pénzt

Így még azt is elértük volna, hogy a 2010-es választásokra legyen mivel villogni.

Ehelyett vannak most a 2004-2006-os NFT1-es projektek amiket csak most fejezzük be (!). Az M31 még csak most kezd épülni 2008 végén...(!)

Azt hiszem ha csak az elmaradt közgazdasági hasznokat nézzük is.... milliárdos a pazarlás...

Pl. Ha tudtuk, hogy lesz 11,5 tonnás program... akkor a tervezés miért csak 2007 végén indul?
Ezer ilyen kérdést tudnék még feltenni, de csak felidegesítem magam... ez a tehetetlen düh...
Előzmény: esencia (15210)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15215
az 1-es tatabányát elkerülő részén kb. 70 %-ban kész az aszfalt (tegnap előtt is kész volt már)
viszont a fennmaradó kb. 30 % (3-500 méter) még csak fel van marva...
AcidMan Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15214
Sztem ironizált.
Előzmény: Rooger Preed (15213)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15213
Nem feltétlen. Lásd az állami beruházások MFt/km árát és az EU-s projektben épülő Szeged-Makót.
Előzmény: Törölt nick (15212)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 15212

a sok nagyseggű brüsszeli bürokratával csak a baj van, állandóan akadékoskodnak...

 

pépépében kéne mindent csinálni, és akkor menni minden, mint a karikacsapás...

(lásd: M6, ami brutális gyorsasággal épül)

Előzmény: esencia (15210)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!