Rendőrből csak Butapesten van hiány, vidéken nincs. Mióta beléptünk a schengeni övezetbe, és a határőrök munka nélkül maradtak, azóta van elegendő zsaru - állítólag. Hogy tényleg lehet elegendő ember, az abból látszik, hogy pl. Zalában ráérnek a mentőláda szavatossága meg a stopvonalnál meg nem állás miatt baszogatni az embereket.
Hát tegnap este nem semmi korcsolyapálya nyílt az M3 helyén... Gyakorlatilag egy merő jég volt az egész Kerekharaszt és Aszód között (ott inkább lejöttem a régi 3-asra)
A legszebb az volt, hogy a változtatható jelzésképű táblákon a hatvanit leszámítva semmilyen figyelmeztetés nem volt, csak a szokásos biztonsági öv, jobbról előzni tilos kiírások...
Hatvannál csak magyarul, de lagalább kiírták hogy csúszászveszély, oszt ennyi. Komolyan nem értem, minek vannak akkor ezek a táblák? Miért nem mernek sokkal tényszerűbb, pontosabb kiírásokat kitenni? Valami ilyesmit: "Jéggel borított pályaszakasz 30 km hosszban". Mert ami tegnap volt, az nem egyszerűen csúszásveszély volt! (Pest felé 30-40-nel mentünk, a gyorsabbak 50-nel, de a fékre egy-két próbálkozáson kívül rá nem mertem lépni.)
Szerencsére a máskor sokatt szidott kamionosok maguktól (rendőr, ilyesmi sehol nem volt!) álltak ki a Galga pihenőbe. A régi hármason is óvatos araszolás Gödöllőig, ott már több volt a türelmetlenekből.
Figyelj, amikor A és B pont között, ahol a távolság 100 km, 500 tonna árut a Waberer 1,5 napos határidővel szállít le, a MÁV Cargo meg két hetessel, addig nincs miről beszélni. Az utat meg kell építeni szépen, 11,5 tonnásra, nem kilopni belőle az anyagot, nem fagypont körüli hőmérsékleten csinálni, nem csak a felszínét elegyengetni 4 mm vastag aszfaltréteggel, hanem az alapjait is rendesen megcsinálni. Utána meg kimenni 2-3 naponta, és mérni a tengelysúlyt.
ez egy ördögi kör... mindenre azt mondják, hogy nincs pénz... nincs pénz rendőrre, nincs pénz közl. hatósági ellenőrökre, nincs pénz korrekt útépítésre. De tegyük fel a kérdést: miért jó ez nekünk, hogy csak karbantartás jellegű felújítások vannak (taknyolásos foltok) drága pénzen ahelyett, hogy fizetést adjunk néhány ellenőrnek?? Büntetés-bevétel-nagyobb fegyelem-kevésbé romló utak-biztonságosabb közlekedés... Viszont lemerem fogadni, hogy így gondolkodnak: a taknyolást költségként el lehet számolni, nem kell az alkalmazottnak járulékokat fizetni... Ha ez a tendencia, előbb utóbb minden dolgozó ember végelgyengülésben kifekszik és emellett teljesen összeomlik minden.
Azért az év végére lesz egy MÁV Cargo eladás, ami miatt sok változást hozhat a teherfuvarozás terén (bepirult tehermozdonyok). Én bízom benne, hogy ez valamennyire majd a pályafentartásra is lesz hatással.
Sajnos a MÁV-ot fel kéne oszlatni és végre a vasútra költeni a pénzt.
egyébkén szvsz az se normális hogy autópályán szállítunk követ sok tíz/száz kilométerre, de hát ez van
a cementgyárak, kőfeldolgozó üzemek ill. a bányák a) elég nagyok b) elég pontszerűek c) elég sok helyen közel esnek a vasúthoz, lehetne vasúton szállítani..
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás...
egy szolgáltatás üzemmódú vasúttal bizonyára... azonban jelenleg inkább pénznyelő üzemmódban működik...
Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést.
hát ja.
érdekelne, vajon miért hanyagolják ennyire ezt a témát?
szimplán csak xarnak bele, vagy télleg nincs rá kapacitás, mert most minden erőforrás a 30as táblánál 50-nel ámokfutók megrencabájozására van biztosítva...
(esetleg a fuvarozóknak jó az "érdekérvényesítő" képességük?)
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás, persze nem feltétlen a tatabányai fejtő anyagszállítására gondolok elsősorban.
Az utat nem lehet feltétlen a tényleges teherforgalomra méretezni, hiszen sajnos a rakományokkal teli kocsik döntő többségben 40-50 t felettiek! Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést. Én inkább erre fizetném az adómat, mint arra, hogy utána toldozzuk foltozzuk az utakat... minimum 15 évig nem szabadna tönkre mennie a felújított burkolatnak...
Az egyes főút tatabányai szakaszán miért gond a kőfejtő?? A leaszfaltozott szakaszon az M1 ap előtti körforgalom és a kőfejtő csomópontja közötti szakaszon amúgy is okádék volt a burkolat, hiszen az odatelepülő ipari csarnokok olyan fosul építették ki a csomópontjaikat, hogy az már akkor szar volt, mikor megépítették... süllyedt, kátyúsodott, a hibákat csak taknyolásos technológiával javították. A követ viszik pest fele is, az a szakasz nem volt annyira trágya. Az egyes útnak ezen szakasza amúgy még a régi technológiával épült nagy szemcséjű igen zajos aszfalt kopóréteggel bírt. Amúgy tök buli ez a dolog, csak a körforgalom burkolata is erős felújításra szorul, valamint a kőfejtő csomópontjában tudtommal körforgalmú csomópontnak kellett volna kiépülnie... Legalább most tudjuk, hogy minimum 5 évig várni kell rá...(1101 sz. ök. út - 1. sz. főút csp.) Bár igen balesetveszélyes csomópont...
akkor svájcban miért látni lépten-nyomon csilléket és futószalagokat a kőbányák környékén?
sőt, svájcban eszméletlen mennyiségű alagutat építenek, utaknak és vasutaknak egyaránt
a bázisalagutat is legalább egy évtizedig fúrják, abból meg aztán jön ki anyag rendsen igaz, egy részét ott helyben megőrölik és az alagút betonfalát a kibányászott anyagból betonozzák ki, a dübelgyártás is helyben zajlik
a felesleget viszont futószalagon nyomják meddőhányókba, onnan pedig vasúton viszik el: cement/betongyárakhoz ill. a gleccsertavak parfeltöltéseihez
ez szvsz nem megtérülés kérdése, hanem a jogi szabályozásé: a zaj/porterheléssel mint negatív externáliával számolni kellene, ennek megfelelően ha valaki kőbánya létesítésébe fog, abba számolja csak bele a vasúti szállítást, amikor ennyire nyilvánvaló (a nyergesújfalui cementgyárba lehetne vinni pl. vasúton) továbbá ha az adott út kopását a helyi bánya okozza 80-90 százalékban, akkor ki kéne hogy fizessék..
1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges. 2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.
egy 5 km-es szakaszon újraaszfaltozták az 1-est Tbánya elkerülő szakaszán, viszont egy kb. 200 méteres rész még hiányzik, miközben a hó leesett...
egyébként itt az volt a gond, hogy a közeli kőfejtőből erre hozzák teherautón a követ, miközben a vasút kb 40 méterre halad el a kőfejtőtől tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...
Akiket esetleg érdekel a World Highways és ITS International c. folyóiratok számai, az sürgősen dobjon egy mail a nicknév kukac yahoo pont com címre. Pár napon belül érdeklődő hiányában a kukában végzik.
olyan aszfalt lesz hidegben vízre terítve, mint az ökörhu..zás. Tavasszak hámlani fog, csomópontban gyűrődni, mert nem lesz meg a megfelelő tapadás az alap között. tavaly egyébként ilyenkor aszfaltoztak a lágymányosi obi áruház előtt csepel sziget felé vezető úton... most milyen a burkolat arra fele??
Pedig tényleg. Én is megdöbbentem, hogy Pesten a nagyvárad térnél a Haller utcai becsatlakozást most kezdték csinálni pár napja. Bezzeg nem bírták volna a villamossal egy időben, sőt akkor sem amikor a Hellert megcsinálták, direktből kihagytak egy darabot, hogy idén is legyen munka vele.
De a monori körforgónál is szívás most már, így kíváncsi leszek miféle aszfaltot terítenek oda a hideg, vizes alapra, szakadó esőben, vagy hóban, fagyban...stb.
Ha hétfőn reggel meszűnne minden építkezéssel kapcsolatos forgalomkorlátozás, felszabadulna a két rakpart, a Kiskörút, a a Thököly út, a Móricz Zsigmond körtéri sávlezárások, megindulna a forgalom a Szabadság hídon, akkor kb: 10 km forgalmi sáv és kb 2000 parkolóhely lenne újra használható. Az ezen elhelyezhető, és közlekedő autók okozzák most az állandósult dugókat. A forgalom felgyorsulna 4-es metró nélkül is. No nem! Ez azért nem fog bekövetkezni, hanem majd lezárják még a Margit hidat is.
komolyan mondom az agyam eldobom, ma vezettem és az alábbi helyeken aszfaltoztak vagy pár napja fejezték be: 1-es út tatabánya, 1-es út tata, 81-es győr, 13-mas komárom bevezető szakaszai
egész nyáron semmi nem történik, most meg a fél dunántúl fel van túrva
aztán a 81-es egy olyan szakaszán is mentem ami ránézésre 2 éves az úton viszont nem folt 2m2 összefüggő felület kátyú nélkül...
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa
A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:
"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."
Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...