Nyugat-magyarországon kedden a minuszokban is több helyen aszfaltoztak. Győrben az új 83-as bevezetőn, 86-oson Hegyfalu környékén (11,5 t) több kilométeren keresztül.
az M1/M7/M5/M4 x M0 csp-k is lóherék csak van bennük 1 fél-direkt rámpa...
igazából az M0xM3-at is féldirekt rámpával kellett volna építeni az M3(bp)->M0(é) irányban, mert ez igen erős irány...
(jóval erősebb, mint az M4(szolnok)->M0(dél) irány, ahova mégis féldirekt rámpát raktak...)
amúgy az M6xM8-at is féldirekt rámpával tervezték az M6(bp)->M8(kelet) irányban, de aztán módosították... (gondolom rájöttek, hogy itt 100 év múlva sem lesz féldirekt rámpát igénylő forgalom... :-))
ismételten mondom: könnyebb leépíteni az ágazatot, embereket kirugdosni, majd az ebből adódó károk sokszorosát megfizetni, mint nyugodt körülményeket biztosítani az állami dolgozóknak... Bár azzal továbbra sem értek egyet, hogy miért kell várnom 4 hónapot csak arra, hogy egyáltalán lépjen valamit a hatóság, pedig 15/2000 szerint hiánytalanul adom be az engedélyt... Ellenvéleményed van ebben, de mégis ugyanazt írod le, amit én.
Arra választ nem kaptam, hogy miért kell egy megyei közútkezelőnek 3× os áron gépet, embert bérelni 200 km-ről utat fenntartani, ha az adott mérnökségen megvan rá a kapacitás... Lehet, hogy 3-an vannak, de verik a f@aszukat, mert más megyéből másokat dolgoztatnak, ők meg csak jelentéseket írogatnak és felelnek az emberekért...
NIF: 2000 mrd rendben. És?? ne mondja nekem senki azt, hogy normális egy szakmai cégnél, hogy dedós módszerek szerint dolgozzanak, mindeközben a műszaki részére nem jut idő. Értem én amit mondasz, hogy törvényes elköltése a lóvénak, de nem érzed azt, hogy ezzel nem fogják elérni azt, hogy szebb jobb műszakilag indokolt infrastruktúránk legyen???
Amúgy meg mindent meg lehet magyarázni, f@sza nyilatkozatok lesznek a tévében Győzike show, és a szenyorita szöszi előtt és után, hogy mennyit spórolt az állam a létszámleépítésekkel, amúgy meg közútjaink minősége úgy omlik össze, mint a kártyavár és lassan annak lesz csak engedélye, közútkezelői engedélye, aki vastag kézzel fog kezet az elbírálóval...
Szerintem az M5ös autópályára ez nem igaz:) Baromi drágán épült, baromi sokat fizetünk érte évente, ám nagyon jó minőségű lett köszönhetően a felújításoknak!
"csak néhány példa szakmán belül: Nif, Közlekedési Hatóság folyamatosan jelentéseket írogat, a tervek ellenőrzése elmarad időhiányban és jó esetben 5 hónap alatt építési engedélyed van... bocs 5 hónap után rájönnek valamire, hogy nem tetszik nekik... A Közút pedig nem a saját embereivel, gépparkjával oldja meg az útüzemeltetést, hanem 100 kilómterekről bérelnek munkásokat, gépeket, persze 3-4×es áron... És ezt mi fizetjük"
Ne haragudj, de ellenvéleményem van.
A NIF 300 ember. A dolguk mindössze 2000 milliárd Ft törvényes elköltése 2013ig. Ebben gyorsforgalmi, út, vasút minden benne van. Pl a megyei közútkezelőknél jóval több ember látott el, jóval kevesebb fejlesztési feladatot.
NKH. Csak az úthatósági részről. Miközben a jogszabályi környezetet egyre bonyolultabb, egy ügyintézőre évi 170 engedély jut. Nagy létszámleépítés volt, ennek eredménye, hogy 5 hónap alatt Te nem kapsz engedélyt. Egy kis körforgalom engedélyeztetése 9 hónap cirka.
Közút (tudjuk) privatizáció elött áll. Ott is volt nagy leépítés, van olyan megye ahol 3 ember ez egész megyei forgalomtecnika és hálózatkezelési osztály. Üzemmérnökségek dettó.
Ez nem igaz. Az hogy a mentőláda miatt baszogatnak, nem jelent semmit, nem lehet abból létszámra következtetni. Akinek van rendőr ismerőse tudja, hogy működnek ezek a dolgok. Mint ahogy sok minden ebben az országban arra van kapacitás jellemzen (legalábbis úgy látszik) amire nem kellene. (csak néhány példa szakmán belül: Nif, Közlekedési Hatóság folyamatosan jelentéseket írogat, a tervek ellenőrzése elmarad időhiányban és jó esetben 5 hónap alatt építési engedélyed van... bocs 5 hónap után rájönnek valamire, hogy nem tetszik nekik... A Közút pedig nem a saját embereivel, gépparkjával oldja meg az útüzemeltetést, hanem 100 kilómterekről bérelnek munkásokat, gépeket, persze 3-4×es áron... És ezt mi fizetjük) A rendőrnek meg a főnöke azt mondja: " ma 40 bírságot várok el tőled" kimegy a rendőr az útra és kicsiny f@szságokért 2-3-5-10 ezres helyszínit vág az autósra. Mindeközben a 50-60 tonnás túlterhelt nyergesek ütik vágják a közútjainkat, Tévé "sztárjaink" (fújj) 40 millás terepjáróikkal 160 nal döngetnek a 90-es táblánál, sok türelmetlenkedő tinédzser és kiskirály busz sávban, kanyarodó sávokban előzi be a várakozó jó népet, Béla bácsi részegen hajt haza a lakodalomból, mert hiszen ezeken a helyeken rohadt ritkán van rendőr... Továbbra is azt mondom, addig, amíg nem lesz rend az egész közúti közlekedés is egy pénznyelő automatává fog válni...
Rendőrből csak Butapesten van hiány, vidéken nincs. Mióta beléptünk a schengeni övezetbe, és a határőrök munka nélkül maradtak, azóta van elegendő zsaru - állítólag. Hogy tényleg lehet elegendő ember, az abból látszik, hogy pl. Zalában ráérnek a mentőláda szavatossága meg a stopvonalnál meg nem állás miatt baszogatni az embereket.
Hát tegnap este nem semmi korcsolyapálya nyílt az M3 helyén... Gyakorlatilag egy merő jég volt az egész Kerekharaszt és Aszód között (ott inkább lejöttem a régi 3-asra)
A legszebb az volt, hogy a változtatható jelzésképű táblákon a hatvanit leszámítva semmilyen figyelmeztetés nem volt, csak a szokásos biztonsági öv, jobbról előzni tilos kiírások...
Hatvannál csak magyarul, de lagalább kiírták hogy csúszászveszély, oszt ennyi. Komolyan nem értem, minek vannak akkor ezek a táblák? Miért nem mernek sokkal tényszerűbb, pontosabb kiírásokat kitenni? Valami ilyesmit: "Jéggel borított pályaszakasz 30 km hosszban". Mert ami tegnap volt, az nem egyszerűen csúszásveszély volt! (Pest felé 30-40-nel mentünk, a gyorsabbak 50-nel, de a fékre egy-két próbálkozáson kívül rá nem mertem lépni.)
Szerencsére a máskor sokatt szidott kamionosok maguktól (rendőr, ilyesmi sehol nem volt!) álltak ki a Galga pihenőbe. A régi hármason is óvatos araszolás Gödöllőig, ott már több volt a türelmetlenekből.
Figyelj, amikor A és B pont között, ahol a távolság 100 km, 500 tonna árut a Waberer 1,5 napos határidővel szállít le, a MÁV Cargo meg két hetessel, addig nincs miről beszélni. Az utat meg kell építeni szépen, 11,5 tonnásra, nem kilopni belőle az anyagot, nem fagypont körüli hőmérsékleten csinálni, nem csak a felszínét elegyengetni 4 mm vastag aszfaltréteggel, hanem az alapjait is rendesen megcsinálni. Utána meg kimenni 2-3 naponta, és mérni a tengelysúlyt.
ez egy ördögi kör... mindenre azt mondják, hogy nincs pénz... nincs pénz rendőrre, nincs pénz közl. hatósági ellenőrökre, nincs pénz korrekt útépítésre. De tegyük fel a kérdést: miért jó ez nekünk, hogy csak karbantartás jellegű felújítások vannak (taknyolásos foltok) drága pénzen ahelyett, hogy fizetést adjunk néhány ellenőrnek?? Büntetés-bevétel-nagyobb fegyelem-kevésbé romló utak-biztonságosabb közlekedés... Viszont lemerem fogadni, hogy így gondolkodnak: a taknyolást költségként el lehet számolni, nem kell az alkalmazottnak járulékokat fizetni... Ha ez a tendencia, előbb utóbb minden dolgozó ember végelgyengülésben kifekszik és emellett teljesen összeomlik minden.
Azért az év végére lesz egy MÁV Cargo eladás, ami miatt sok változást hozhat a teherfuvarozás terén (bepirult tehermozdonyok). Én bízom benne, hogy ez valamennyire majd a pályafentartásra is lesz hatással.
Sajnos a MÁV-ot fel kéne oszlatni és végre a vasútra költeni a pénzt.
egyébkén szvsz az se normális hogy autópályán szállítunk követ sok tíz/száz kilométerre, de hát ez van
a cementgyárak, kőfeldolgozó üzemek ill. a bányák a) elég nagyok b) elég pontszerűek c) elég sok helyen közel esnek a vasúthoz, lehetne vasúton szállítani..
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás...
egy szolgáltatás üzemmódú vasúttal bizonyára... azonban jelenleg inkább pénznyelő üzemmódban működik...
Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést.
hát ja.
érdekelne, vajon miért hanyagolják ennyire ezt a témát?
szimplán csak xarnak bele, vagy télleg nincs rá kapacitás, mert most minden erőforrás a 30as táblánál 50-nel ámokfutók megrencabájozására van biztosítva...
(esetleg a fuvarozóknak jó az "érdekérvényesítő" képességük?)
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás, persze nem feltétlen a tatabányai fejtő anyagszállítására gondolok elsősorban.
Az utat nem lehet feltétlen a tényleges teherforgalomra méretezni, hiszen sajnos a rakományokkal teli kocsik döntő többségben 40-50 t felettiek! Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést. Én inkább erre fizetném az adómat, mint arra, hogy utána toldozzuk foltozzuk az utakat... minimum 15 évig nem szabadna tönkre mennie a felújított burkolatnak...
Az egyes főút tatabányai szakaszán miért gond a kőfejtő?? A leaszfaltozott szakaszon az M1 ap előtti körforgalom és a kőfejtő csomópontja közötti szakaszon amúgy is okádék volt a burkolat, hiszen az odatelepülő ipari csarnokok olyan fosul építették ki a csomópontjaikat, hogy az már akkor szar volt, mikor megépítették... süllyedt, kátyúsodott, a hibákat csak taknyolásos technológiával javították. A követ viszik pest fele is, az a szakasz nem volt annyira trágya. Az egyes útnak ezen szakasza amúgy még a régi technológiával épült nagy szemcséjű igen zajos aszfalt kopóréteggel bírt. Amúgy tök buli ez a dolog, csak a körforgalom burkolata is erős felújításra szorul, valamint a kőfejtő csomópontjában tudtommal körforgalmú csomópontnak kellett volna kiépülnie... Legalább most tudjuk, hogy minimum 5 évig várni kell rá...(1101 sz. ök. út - 1. sz. főút csp.) Bár igen balesetveszélyes csomópont...
akkor svájcban miért látni lépten-nyomon csilléket és futószalagokat a kőbányák környékén?
sőt, svájcban eszméletlen mennyiségű alagutat építenek, utaknak és vasutaknak egyaránt
a bázisalagutat is legalább egy évtizedig fúrják, abból meg aztán jön ki anyag rendsen igaz, egy részét ott helyben megőrölik és az alagút betonfalát a kibányászott anyagból betonozzák ki, a dübelgyártás is helyben zajlik
a felesleget viszont futószalagon nyomják meddőhányókba, onnan pedig vasúton viszik el: cement/betongyárakhoz ill. a gleccsertavak parfeltöltéseihez
ez szvsz nem megtérülés kérdése, hanem a jogi szabályozásé: a zaj/porterheléssel mint negatív externáliával számolni kellene, ennek megfelelően ha valaki kőbánya létesítésébe fog, abba számolja csak bele a vasúti szállítást, amikor ennyire nyilvánvaló (a nyergesújfalui cementgyárba lehetne vinni pl. vasúton) továbbá ha az adott út kopását a helyi bánya okozza 80-90 százalékban, akkor ki kéne hogy fizessék..
1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges. 2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.