Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15263

az M1/M7/M5/M4 x M0 csp-k is lóherék csak van bennük 1 fél-direkt rámpa...

 

igazából az M0xM3-at is féldirekt rámpával kellett volna építeni az M3(bp)->M0(é) irányban, mert ez igen erős irány...

(jóval erősebb, mint az M4(szolnok)->M0(dél) irány, ahova mégis féldirekt rámpát raktak...)

 

amúgy az M6xM8-at is féldirekt rámpával tervezték az M6(bp)->M8(kelet) irányban, de aztán módosították... (gondolom rájöttek, hogy itt 100 év múlva sem lesz féldirekt rámpát igénylő forgalom... :-))

Előzmény: Törölt nick (15262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15262
hmm, és ehhez képest azt mondták, hogy az m3-m0 lesz az első lóhere...

--

úgy néz ki a hétvégén 10 fok lesz, kiváncsi vagyok hol fognak aszfaltozni :-) :-/


Előzmény: Törölt nick (15261)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15261
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15260
ÉS???

ismételten mondom: könnyebb leépíteni az ágazatot, embereket kirugdosni, majd az ebből adódó károk sokszorosát megfizetni, mint nyugodt körülményeket biztosítani az állami dolgozóknak...
Bár azzal továbbra sem értek egyet, hogy miért kell várnom 4 hónapot csak arra, hogy egyáltalán lépjen valamit a hatóság, pedig 15/2000 szerint hiánytalanul adom be az engedélyt...
Ellenvéleményed van ebben, de mégis ugyanazt írod le, amit én.

Arra választ nem kaptam, hogy miért kell egy megyei közútkezelőnek 3× os áron gépet, embert bérelni 200 km-ről utat fenntartani, ha az adott mérnökségen megvan rá a kapacitás... Lehet, hogy 3-an vannak, de verik a f@aszukat, mert más megyéből másokat dolgoztatnak, ők meg csak jelentéseket írogatnak és felelnek az emberekért...

NIF: 2000 mrd rendben. És?? ne mondja nekem senki azt, hogy normális egy szakmai cégnél, hogy dedós módszerek szerint dolgozzanak, mindeközben a műszaki részére nem jut idő. Értem én amit mondasz, hogy törvényes elköltése a lóvénak, de nem érzed azt, hogy ezzel nem fogják elérni azt, hogy szebb jobb műszakilag indokolt infrastruktúránk legyen???

Amúgy meg mindent meg lehet magyarázni, f@sza nyilatkozatok lesznek a tévében Győzike show, és a szenyorita szöszi előtt és után, hogy mennyit spórolt az állam a létszámleépítésekkel, amúgy meg közútjaink minősége úgy omlik össze, mint a kártyavár és lassan annak lesz csak engedélye, közútkezelői engedélye, aki vastag kézzel fog kezet az elbírálóval...
Előzmény: strangerr (15254)
ICYBOY Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15259
Szerintem az M5ös autópályára ez nem igaz:) Baromi drágán épült, baromi sokat fizetünk érte évente, ám nagyon jó minőségű lett köszönhetően a felújításoknak!
Előzmény: strangerr (15258)
strangerr Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15258
A koncessziós autópályáknál már is ez van.
Előzmény: Törölt nick (15257)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15257
aham... és mégis mi lesz a magán cég érdeke?

a) a pénzt az államtól kapja b) költségei az útépítés c) profitja a különbözet....

a) kb. állandó, c)-t növelni szeretné, b)-t fogja csökkenteni ahogy csak tudja, ergo mégszarabbak lesznek az utak

gratulálok minden érintettnek
Előzmény: strangerr (15256)
strangerr Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15256
Csak a kezelését. A Magyar Közút Kht-ra gondoltam. Ami januártól Zrt.
Előzmény: Törölt nick (15255)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15255
privatizálni akarják az úthálózatot?
Előzmény: strangerr (15254)
strangerr Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15254
"csak néhány példa szakmán belül: Nif, Közlekedési Hatóság folyamatosan jelentéseket írogat, a tervek ellenőrzése elmarad időhiányban és jó esetben 5 hónap alatt építési engedélyed van... bocs 5 hónap után rájönnek valamire, hogy nem tetszik nekik... A Közút pedig nem a saját embereivel, gépparkjával oldja meg az útüzemeltetést, hanem 100 kilómterekről bérelnek munkásokat, gépeket, persze 3-4×es áron... És ezt mi fizetjük"

Ne haragudj, de ellenvéleményem van.

A NIF 300 ember. A dolguk mindössze 2000 milliárd Ft törvényes elköltése 2013ig. Ebben gyorsforgalmi, út, vasút minden benne van. Pl a megyei közútkezelőknél jóval több ember látott el, jóval kevesebb fejlesztési feladatot.

NKH. Csak az úthatósági részről. Miközben a jogszabályi környezetet egyre bonyolultabb, egy ügyintézőre évi 170 engedély jut. Nagy létszámleépítés volt, ennek eredménye, hogy 5 hónap alatt Te nem kapsz engedélyt. Egy kis körforgalom engedélyeztetése 9 hónap cirka.

Közút (tudjuk) privatizáció elött áll. Ott is volt nagy leépítés, van olyan megye ahol 3 ember ez egész megyei forgalomtecnika és hálózatkezelési osztály. Üzemmérnökségek dettó.

Előzmény: Törölt nick (15252)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15253

OFF

a pesti fakabátoknak kellene nagyvárosi pótllékot (v. vmi hasonlót) adni, mert az a fizetés ami vidéken jónak számít, pesten nevetségesen kevés.

és akkor lenne elég fakabát pesten is...

ON

Előzmény: mzdude (15251)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15252
Ez nem igaz.
Az hogy a mentőláda miatt baszogatnak, nem jelent semmit, nem lehet abból létszámra következtetni.
Akinek van rendőr ismerőse tudja, hogy működnek ezek a dolgok. Mint ahogy sok minden ebben az országban arra van kapacitás jellemzen (legalábbis úgy látszik) amire nem kellene.
(csak néhány példa szakmán belül: Nif, Közlekedési Hatóság folyamatosan jelentéseket írogat, a tervek ellenőrzése elmarad időhiányban és jó esetben 5 hónap alatt építési engedélyed van... bocs 5 hónap után rájönnek valamire, hogy nem tetszik nekik... A Közút pedig nem a saját embereivel, gépparkjával oldja meg az útüzemeltetést, hanem 100 kilómterekről bérelnek munkásokat, gépeket, persze 3-4×es áron... És ezt mi fizetjük)
A rendőrnek meg a főnöke azt mondja: " ma 40 bírságot várok el tőled" kimegy a rendőr az útra és kicsiny f@szságokért 2-3-5-10 ezres helyszínit vág az autósra. Mindeközben a 50-60 tonnás túlterhelt nyergesek ütik vágják a közútjainkat, Tévé "sztárjaink" (fújj) 40 millás terepjáróikkal 160 nal döngetnek a 90-es táblánál, sok türelmetlenkedő tinédzser és kiskirály busz sávban, kanyarodó sávokban előzi be a várakozó jó népet, Béla bácsi részegen hajt haza a lakodalomból, mert hiszen ezeken a helyeken rohadt ritkán van rendőr...
Továbbra is azt mondom, addig, amíg nem lesz rend az egész közúti közlekedés is egy pénznyelő automatává fog válni...
Előzmény: mzdude (15251)
mzdude Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15251
Rendőrből csak Butapesten van hiány, vidéken nincs. Mióta beléptünk a schengeni övezetbe, és a határőrök munka nélkül maradtak, azóta van elegendő zsaru - állítólag.
Hogy tényleg lehet elegendő ember, az abból látszik, hogy pl. Zalában ráérnek a mentőláda szavatossága meg a stopvonalnál meg nem állás miatt baszogatni az embereket.
Előzmény: Törölt nick (15241)
kvte Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15250

Hát tegnap este nem semmi korcsolyapálya nyílt az M3 helyén... Gyakorlatilag egy merő jég volt az egész Kerekharaszt és Aszód között (ott inkább lejöttem a régi 3-asra)

 

A legszebb az volt, hogy a változtatható jelzésképű táblákon a hatvanit leszámítva semmilyen figyelmeztetés nem volt, csak a szokásos biztonsági öv, jobbról előzni tilos kiírások...

 

Hatvannál csak magyarul, de lagalább kiírták hogy csúszászveszély, oszt ennyi. Komolyan nem értem, minek vannak akkor ezek a táblák? Miért nem mernek sokkal tényszerűbb, pontosabb kiírásokat kitenni? Valami ilyesmit: "Jéggel borított pályaszakasz 30 km hosszban". Mert ami tegnap volt, az nem egyszerűen csúszásveszély volt! (Pest felé 30-40-nel mentünk, a gyorsabbak 50-nel, de a fékre egy-két próbálkozáson kívül rá nem mertem lépni.)

 

Szerencsére a máskor sokatt szidott kamionosok maguktól (rendőr, ilyesmi sehol nem volt!) álltak ki a Galga pihenőbe. A régi hármason is óvatos araszolás Gödöllőig, ott már több volt a türelmetlenekből.

attus germanicus Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15249
Figyelj, amikor A és B pont között, ahol a távolság 100 km, 500 tonna árut a Waberer 1,5 napos határidővel szállít le, a MÁV Cargo meg két hetessel, addig nincs miről beszélni.
Az utat meg kell építeni szépen, 11,5 tonnásra, nem kilopni belőle az anyagot, nem fagypont körüli hőmérsékleten csinálni, nem csak a felszínét elegyengetni 4 mm vastag aszfaltréteggel, hanem az alapjait is rendesen megcsinálni. Utána meg kimenni 2-3 naponta, és mérni a tengelysúlyt.
Előzmény: Törölt nick (15243)
RadiX Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15248
a ceglédi körforgalom (4-311) is egy csoda, a 4-es két rendbetett szakasza között egy darabka hullámvasút
Előzmény: Törölt nick (15242)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15247
ez egy ördögi kör...
mindenre azt mondják, hogy nincs pénz...
nincs pénz rendőrre, nincs pénz közl. hatósági ellenőrökre, nincs pénz korrekt útépítésre. De tegyük fel a kérdést: miért jó ez nekünk, hogy csak karbantartás jellegű felújítások vannak (taknyolásos foltok) drága pénzen ahelyett, hogy fizetést adjunk néhány ellenőrnek?? Büntetés-bevétel-nagyobb fegyelem-kevésbé romló utak-biztonságosabb közlekedés... Viszont lemerem fogadni, hogy így gondolkodnak: a taknyolást költségként el lehet számolni, nem kell az alkalmazottnak járulékokat fizetni... Ha ez a tendencia, előbb utóbb minden dolgozó ember végelgyengülésben kifekszik és emellett teljesen összeomlik minden.
Előzmény: Törölt nick (15241)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15246
ez így van, de még sincs ellenőrzés...
Előzmény: Rooger Preed (15244)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15245
Azért az év végére lesz egy MÁV Cargo eladás, ami miatt sok változást hozhat a teherfuvarozás terén (bepirult tehermozdonyok). Én bízom benne, hogy ez valamennyire majd a pályafentartásra is lesz hatással.

Sajnos a MÁV-ot fel kéne oszlatni és végre a vasútra költeni a pénzt.
Előzmény: Törölt nick (15241)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15244
Ahol nagy és konstans a teherforgalom oda kötelező érvényű súlykontroll kell. Autópályák, kőfejtők, stb.
Előzmény: Törölt nick (15240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15243
egyébkén szvsz az se normális hogy autópályán szállítunk követ sok tíz/száz kilométerre, de hát ez van

a cementgyárak, kőfeldolgozó üzemek ill. a bányák a) elég nagyok b) elég pontszerűek c) elég sok helyen közel esnek a vasúthoz, lehetne vasúton szállítani..

na mind1
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15242
yup, a körforgalom egy FOS (dare i say, betonból kéne..)
Előzmény: Törölt nick (15239)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15241

Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás...

 

egy szolgáltatás üzemmódú vasúttal bizonyára... azonban jelenleg inkább pénznyelő üzemmódban működik...

 

Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést.

 

hát ja.

érdekelne, vajon miért hanyagolják ennyire ezt a témát?

 

szimplán csak xarnak bele, vagy télleg nincs rá kapacitás, mert most minden erőforrás a 30as táblánál 50-nel ámokfutók megrencabájozására van biztosítva...

 

(esetleg a fuvarozóknak jó az "érdekérvényesítő" képességük?)

 

Előzmény: Törölt nick (15240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15240
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás, persze nem feltétlen a tatabányai fejtő anyagszállítására gondolok elsősorban.

Az utat nem lehet feltétlen a tényleges teherforgalomra méretezni, hiszen sajnos a rakományokkal teli kocsik döntő többségben 40-50 t felettiek! Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést. Én inkább erre fizetném az adómat, mint arra, hogy utána toldozzuk foltozzuk az utakat... minimum 15 évig nem szabadna tönkre mennie a felújított burkolatnak...
Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15239
Az egyes főút tatabányai szakaszán miért gond a kőfejtő??
A leaszfaltozott szakaszon az M1 ap előtti körforgalom és a kőfejtő csomópontja közötti szakaszon amúgy is okádék volt a burkolat, hiszen az odatelepülő ipari csarnokok olyan fosul építették ki a csomópontjaikat, hogy az már akkor szar volt, mikor megépítették... süllyedt, kátyúsodott, a hibákat csak taknyolásos technológiával javították. A követ viszik pest fele is, az a szakasz nem volt annyira trágya. Az egyes útnak ezen szakasza amúgy még a régi technológiával épült nagy szemcséjű igen zajos aszfalt kopóréteggel bírt. Amúgy tök buli ez a dolog, csak a körforgalom burkolata is erős felújításra szorul, valamint a kőfejtő csomópontjában tudtommal körforgalmú csomópontnak kellett volna kiépülnie... Legalább most tudjuk, hogy minimum 5 évig várni kell rá...(1101 sz. ök. út - 1. sz. főút csp.) Bár igen balesetveszélyes csomópont...
Előzmény: Törölt nick (15235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15238
akkor svájcban miért látni lépten-nyomon csilléket és futószalagokat a kőbányák környékén?

sőt, svájcban eszméletlen mennyiségű alagutat építenek, utaknak és vasutaknak egyaránt

a bázisalagutat is legalább egy évtizedig fúrják, abból meg aztán jön ki anyag rendsen
igaz, egy részét ott helyben megőrölik és az alagút betonfalát a kibányászott anyagból betonozzák ki, a dübelgyártás is helyben zajlik

a felesleget viszont futószalagon nyomják meddőhányókba, onnan pedig vasúton viszik el: cement/betongyárakhoz ill. a gleccsertavak parfeltöltéseihez


ez szvsz nem megtérülés kérdése, hanem a jogi szabályozásé: a zaj/porterheléssel mint negatív externáliával számolni kellene, ennek megfelelően ha valaki kőbánya létesítésébe fog, abba számolja csak bele a vasúti szállítást, amikor ennyire nyilvánvaló (a nyergesújfalui cementgyárba lehetne vinni pl. vasúton)
továbbá ha az adott út kopását a helyi bánya okozza 80-90 százalékban, akkor ki kéne hogy fizessék..
Előzmény: Törölt nick (15236)
BoGar Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15237
1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges.
2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.
Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15236

tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...

 

pl.: ennek megfelelő terhelésre építeni az utat? :-))

 

(nem értem mit lehet ennyit értetlenkedni:

ha nem vasúttal szállítanak, akkor az azért van, mert NEM ÉRI MEG.

még a nagy amerikában sem vasúttal viszik 100km-en belül a követ, pedig ott nem ilyen máv nevű állami pénznyelő gittegylet üzemelteti a vasutat...)

Előzmény: Törölt nick (15235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15235
egy 5 km-es szakaszon újraaszfaltozták az 1-est Tbánya elkerülő szakaszán, viszont egy kb. 200 méteres rész még hiányzik, miközben a hó leesett...

egyébként itt az volt a gond, hogy a közeli kőfejtőből erre hozzák teherautón a követ, miközben a vasút kb 40 méterre halad el a kőfejtőtől
tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...


egyes
kvte Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15234
Teljesen rendberakták a 44-est az örménykúti elágazástól (Kardos) Csabacsűdig. Még nincs teljesen kész, de nagyon jó lett.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!