Szort PUR habbal nem érdemes jobbitgatni. 8-10 cm eleg belole. Nalunk bevalt. Ugaz ez a nyar nem volt tul meleg, de 25-26 foknal soha nem volt tobb. Ehhez persze ejszaka rendesen kell szelloztetni. Es sajnos egyaltalan nem olcso, de a weblapokon feltuntetett arbol azert lehet kedvezmenyt szerezni.
Közben elmentem a burkolóval is megnézni a padlólapot.
Azt mondta magának biztosan nem merné felrakni. Még a falon el lehet csalni, de a paldón hepehupás lesz. Durván 2 mm van a lapokban. És sajnos egyikben jobban, másikban kevésbé.
Ez azért bosszantó, mert másik üzletben ekkora eltérést ennél a lapnál nem tapasztaltunk, valahogy ott egyenesebbek voltak. Elképzelhető olyan, hogy bár az EU-s és magyar szabvány szerint benne vannak az első osztályú kategóriában ezek a lapok, a gyáron belül viszont mégis van egy komolyabb differenciálás? És ezek a méretpontosabb, kevésbé domború lapok nem véletlen kerülnek durván 500-1000 Ft-tal többe másik kiskerpartnernél?
Tanácstalanok vagyunk... Jövőhéten jönne a burkoló, de így nem merem elhozni a praktikerest.
Arra nagyon kell figyelni, hogy cellulóznál jó minőségű (>140 g/m2) páraáteresztő fólia kell kivülre, és jó vastag (tehát drága) párazárás belülre, mert különben befúváskor széttépi a fóliákat a cellulóz.
Magyarul ha ezek a feltételek eleve nem adottak, akkor felejtős.
Az elveszitett centik nyilvan nem jok, de anyagilag sokkal jobb, mint kivulrol rakni ezt a plusz hoszigetelest. Ugyhogy elfogadhato kompromisszum.
Úgy is olcsóbb a térvesztő belső szigetelés, hogy gipszkartonozni, belülről glettelni, újrafesteni, újra-vezetékelni is kell?
Nem kötekedés, komolyan kérdezem - lassan nálunk is jó lenne a szigetelés, de összeadva a belső szigeteléssel járó plusz költségeket, nekem elsőre nem tűnt lényegesen kedvezőbbnek...., mondjuk nálunk a tetőtérben a bútor sem férne vissza, ha szűkülne a tér...
Egyébként a pezocellnél most pl akciós, a 30 cm-es tetőszigetelés anyag+mdíj, alig több mint 3000 ft nm-erenként. Ez most olcsóbbra kijöhet így, mint egy közepes üveggyapot v kőzetgyapot táblás! Viszont engem elgondolkodtat az, hogy a páraáteresztő fóliát a túloldalon kidomboríthatja és leronthatja az általában amúgy sem túl jó átszellőztetést!
Elvileg úgy is meg lehet csinálni, hogy a 7,5x15-ös szarufára élre teszek mégegyet, úgy, hogy a második szarufadarabot letámasztom a szelemenen belül lévő koszorúra, a tetejét meg bedugom a fogópárok közé és átmenő csavarral megcsavarozom. Ez biztos hogy strapabíró lenne és meglenne a 30 cm hőszig, de a szarufák hőhidasságát jelentősen nem csökkentettem. Ezen is merengtem mint végső megoldások. De nem tudnám megmondani, hogy melyik a jobb összességében .......??
A teherbirást számolni kell, mert a többletterhelés az kb 15-20%, hóteher az az utóbbi időben niem nagyon van, de a szélteher az megnőtt. Ez a szarufa méret a régi széltehernél szokásos méret. A szöglemez jobb mint a csavar, de drágább is. Csavarozni a szarufa fele magassága közelében ajánlatos.
Hát amiket én néztem a praktierben, azoknak jóval több központi görbületük volt mint 1 mm... Ha a két lapot színűkre fordítottam és az egyik végénél összeillesztettem simán meg volt a 0,6-0,8 mm... És ezt elsőosztályúnak hirdetik.
Ha padlóról lenne szó még annyira nem is érdekelne, de csempének lesz rakva... Ami azért nagyon nem mindegy.
> A praktikerben azt mondták, hogy ezek első osztályú lapok. A színhelyességük jónak is tűnik, viszont
> amit furcsálltam, hogy nem egyenesek a lapok teljesen.
Mindegy az osztály, burkolóim szerint ezen az áron csak girbegurbát kapsz. Úgy 10-20 eHUF/m^2 környékén már esetleg kezdenek kiegyenesedni. :)
Mondjuk ismervén a multik árpolitikáját, én nem nagyon veszek tőlük semmit. Lehet nincs vele semmi baj, de annyira megtojózzák a beszállítóikat, hogy bármi megeshet..
Nem fog jelenteni annyi plusz terhet, ami problémát okozna.
Nálad meg kifejezetten jót tesz a keresztbe pallózás, mert kimereviti a keskeny szarufáidat.
Egyébként a viszonylag nagy sűrűségű gyapotból is csak 8 kg jut m2-ként 15 cm vastagon, szóval az a kb összesen +20 kg/m2 teher lófütty egy hó vagy szélteherhez képest.
Most 17x5 cm-es szarufak vannak 90-100 cm-es szarufakozel. A szarufak ket alatamasztas kozotti legnagyobb hossza, amire az extra hoszigeteles jonne az kb 2.8 meter, 30 ill 45 fokos hajlasszogben. Jelenleg betoncserep, lecezes, 12 cm kozetgyabot es 1.2 cm falap terheli a szarufakat.
Mennyire hangzik neccesnek a tervezett 15 cm plusz kozetgyapot szigeteles es a gipszkartonozas altali plusz terheles?
Az elveszitett centik nyilvan nem jok, de anyagilag sokkal jobb, mint kivulrol rakni ezt a plusz hoszigetelest. Ugyhogy elfogadhato kompromisszum.
Pár éve vettem 3500 Ft körül többféle kínai grest ebben a méretben, na azok hibátlanok. Szóval megoldható...ha nekik is sikerül. Ez csak duma.
Hogy a humorú/domború lapokkal együtt tudtok-e élni, azt nektek kell eldönteni. Érdemes pár lapot kirakni (ilyen helyen nem gond), és súrló fényben megnézni. A szín miatt én még ki is vittem őket a természetes fénybe (megengedték).
Ha csak nem valamelyik fal sarkán van az ablakotok, valószínűleg sosem fogjátok látni a hibát, mert nem kap direkt oldalfényt.
Azért olyat nem vennék meg, ami 1 mm-nél nagyobbat billeg 2 lapot szembefordítva...és nem raknám eltolva. De azt is meg tudjátok nézni, úgy mennyire dobja ki a hibát.
A dobozokon rajta kéne lennie a minőségi osztálynak.
Csak azonos kaliber számú (calibro, caliber, stb...0-től 9-ig) és azonos gyártási kódú (sámok/betűk) dobozokat pakoljatok fel a kocsira!! Ilyen helyeken szeretik vegyíteni őket.
Burkolásnál még így is keverni kell a dobozok tartalmát, vagyis egyet ebből, következőt a másikból, stb.
Ami még eszembe jutott, hogy az élcsiszolt lapok sokkal jobban kidobják a hibákat, mint a "hagyományos" lekerekített élűek.
Ha a hidegburkolat a beton után ráfut egy 12 cm-es fa alapra (ez már a széle a burkolatnak, beltérben, ajtónál, tehát lesz taposva), azt hogy lehet megoldani, hogy a helyén maradjon a burkoló? Kb. 1 cm lesz a ragasztásnak, burkolatnak, de ha kell, faragok még le belőle.
Ebben az esetben előfordulhat, hogy nagy felületen csak a csavarok tartják a gipszkarton falat? Ez nem okozhat gondot? Úgy értem, hogy amikor a lécek a felfekszenek (pl. 5x5=25 cm2), ott kicsit megbízhatóbbnak gondolnám a pár mm2-es csavarkeresztmetszetnél.(?)