Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Greg Otavia Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69906

Sziasztok,

 

Budapesten tudtok ajánlani valami normális szerelőt?

Lenne egy check engine problémám (szökik a turbó nyomás/túl dús a keverék/nem jó a légtömeg mérő) és szeretném megnézetni valami bejáratott megbízható kollégával.

Az utolsó ember aki megnézte, ex kolléga és nagyon sok pénzt gombolt le rólam...

 

Köszi

LUCAS Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69905

Sziasztok,

valaki esetleg ki tudná keresni egy 2008-as octavia bal első üléstámlába való fűtőbetétnek a cikkszámát?

Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69904

Nemtom, O3-kombinál nagy sebességnél akkora a szélzaj, hogy nemhogy zenét nem tudok hallgatni, de ordibálnom kell, hogy az autóban ülők megértsenek. Nevetséges.

13o-ig szépen siklík, de azután katasztrófális. 

Azon gondolkozom, hogy a kocsi meg van emelve és bemegy alá a szél és ott valamit kap, ami körűl elkezd erősen őrvényleni.

Majd ha ezt lejárom és veszek egy prémiumot, akkor gondolokozom azon, hogy miként lehetne feltúrbózni a hangzást. 

Pedig-pedig az O2-ben 17o-nél is sírí csend van. :(

 

Blackslac Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69903

Megpróbálok hasznos tanácsot adni.

 

Saját OI, OII és OIII-ban is magam cseréltem a hangszórót. (És eladáskor tettem vissza az eredetit - tehát azt is néznem kellett, hogy lehetőleg egyszerűen lehessen visszaépíteni.) Ugyanazt a MacAudio sugárzót vittem tovább, mert nagyon megszerettem. 16-os mélyközép, 1 csipogó és egy keresztváltó. 1 pár, mivel a hátsó sugárzókat elvből nem használom. (Kizárólag akkor, ha az utasok kérik, mert rádióműsort nem hallanak rendesen.)

 

Az OI gyári mérete 16-os. Ott simán beépíthető volt, csak a mögöttes lemezt kellett átalakítani. A csipogót a gyári helyre tettem be, némi farigszálás után, mert a gyárinál kicsitt nagyobb volt. Az OII-ben szintén 16-os a gyári méret, de ott kiemelőkeret kellett. A gyári csipogó helyére nem tudtam betenni az újat, így azt már a saját házába téve építettem be, a külső visszapillantó belső részére csavarozva. A keresztváltó az ajtó belülre került, talán egy hungarocell elemet kellett kivennem, hogy elférjen. Az OIII viszonylag friss emlék, most a nyáron csináltam. A hangszóró gyári mérete 13-as, és egy saját műanyag öntvénnyel építették be, ami viszont már 16-os. A gyári hangszóró - már csak a mágnes méretéből adódóan is - nagyon "szutyok". Ide új beépítőkeret kellett. A kárpit belsejéből kicsit ki kellett vágni - ez kívülről egyáltalán nem látszik, mert bőven van ráhagyás belül az anyagban. A keresztváltó helyét nagyon sokáig kerestem, végül az ajtóelektronika műanyag fedelére rá tudtam applikálni úgy, hogy elférjen a kárpitban. A gyári csipogó maradt ott, ahol van - természetesen kikötöttem. Az új csipogó nagyjából ugyanott van, mint az OII esetében, a külső visszapillantó belső részére csavarozva.

 

Tehát minden új egység az első ajtókban/ajtókon van. Kábelezni csak egy ajtón belül kellett, mivel a bejövő jel ugyanazon a kábelen érkezik, mint a gyári szerelés esetén.

Előzmény: Ragen (69898)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69902

Valamikor nagy autóhifis voltam, kettővel ezelőtti autómban még a tápkábeleket is magam húztam be, a csomagtartóba hátra az erősítőhöz nemcsak a pozitív, hanem a negatív pólust is hátravittem egy-egy 10 mm2 kábellel :-)

 

Az előző autóm (turbódízel) viszont alapjáraton is olyan hangosan ketyegett, hogy teljesen értelmetlen volt minőségi hangzásra pénzt és időt szánni :-(

 

Az O3 viszont elég csendes, ebben megint érdemes törekedni a hang javítására. Az enyémben 8 hangszóró van, de a több hangszóró az nem "jobb" hangot ad, hanem csak "többet".

 

Mindenképpen egy minőségi komponens szet kell az első ajtókba, a hátsó ajtókba pedig csak valami nagykitérésű mély(közép) sugárzót kell berakni (magassugárzó nélkül). A fejegység cseréjét, vagy erősítő beépítését (most még :-) ) nem tervezem, ezért olyan hangsugárzók kellenek, amelyek közepes, vagy annál jobb érzékenységűek.

Előzmény: Ragen (69898)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.05 0 1 69901

Az angol fórumon (amit linkeltem) is pont azt írta vki, hogy az O2-ben is ugyanez a probléma, és a kondi csere sokat segít.

Nincs tapasztalatom, csak továbbítottam az infót. :)

Én meg örvendek a sok csatornás Canton erősítőmnek. :P

Előzmény: ralpar (69895)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69900

A nyomatékváltómű az a hidrodinamikus nyomatékváltó megnevezése. Az a régi tárcsás-turbinás hidraulikus motor, amiket az amcsik használnak most is. 

Dr. Lévai Zoltán a (kézi kapcsolású) sebességváltó kifejezést használja. 

Na de a vita meddő, mert Te is érted és én is, hogy miről van szó. :)

 

Előzmény: Octi19 (69899)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69899

Nyertem! :-D

 

(mármint a kapcsolószekrénnyel... egyébként a szakszótári megnevezése nyomatékváltómű)

Előzmény: Törölt nick (69897)
Ragen Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69898

Én otthon is hifizgetek, de sajnos inkább autóban tudok zenét hallgatni.

Az O3 vásárlásakor pedig nem a hangzás volt az elsődleges szempont, hanem , hogy egy újszerű, megbízható családi autót vegyünk.

Tehát keresek valakit, aki szét tudja szedni és össze is tudja rakni jól a hangszóró cseréhez.

 

Off: a feleségem az első alkalomma már szóvá tette, hogy nem a legjobb a hangzás...

Előzmény: Horváth Ozzy (69892)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69897

Elvileg nem kell.

9 év után most a hét elején cseréltettem az egyik Scoutba, sokkal szebben vált.

A Scoutnak hátul a diffibe is olajat cseréltek, elég cifra művelet. 

A Haldexben is kellett, mert azt 6oe-renként kötelező, az büdös drága volt. 

Amikor a kettőstömegüt cserélik, akkor egy normális szerelő kicseréli a kapcsoló szekrény:) olajat is.

Ennél az autónál nem volt soha járva se a kt-nél se a kapcsolószekrénynél. 

 

Mi volt elöbb, az esztegapad vagy az autó? És az esztergapadnak, hogy nevezték a sebességváltóját? Hát úgy, hogy kapcsolószekrény, hiszen egy külön szekrény volt a gépre szerelve, amiben a gépkezelő a fogaskerekeket is cserélt.

Halljunk oda, hajtómű.:)  Ezeket a bölcsészek találták ki. Soha nem hallottam, csak itt a fórumon. 

Előzmény: Törölt nick (69885)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69896

GQQ

Előzmény: Törölt nick (69894)
ralpar Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69895

Nekem O2-m van, de úgy látszik, hogy O3-ban is kb. ugyanaz a baj. Nem torzít a magassugárzó, hanem nagyon hangos egy bizonyos frekvenciatartományban... Én telefonról hallgatok zenét, ott beállítottam -10db-t 4khz-nél, így már jó. Szerintem ha valakinek 6 hangszórós rendszere van az autóban, azt nem érdemes lecserélni jobbra, mert úgyis olyan zajos az autó (O2ről beszélek, O3-ban nem ültem), hogy nem hallatszana a különbség.

Előzmény: Pierr_Kardán (69890)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69894

 

sajnos nem tudtam kiguglizni melyika váltókód.

Előzmény: Octi19 (69889)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69893

A kettes octiban a BXE motor kissé meg van döntve és így nem lehet használni a betöltő és szintellenőrző csavart, egyébként a váltóból azért kell külön is leengedni az olajtöltetet, mert a váltóban külön nincs leeresztő csavar csak a difiben és onnan nem folyik ki az összes. Egyébként nem olyan nagy meló ám! Ez sem sokkal macerásabb mint a tiedben és abban sem árt ellenőrizni és beállítani a kapcsolást.

Előzmény: Horváth Ozzy (69891)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69892

lehet hogy az én fülem nem elég igényes arra hogy az autóban is egy komoly hifistúdió hangzása legyen, de nekem a swing (és kétlem hogy a bolero vagy a colombus sokkal jobb lenne hangzás szempontjából) + a gyári 6 hangszóró több mint tökéletes. szóval ez az "octiba épített hangszórók minősége" ilyen (sz*r?) azért szerintem barokkos túlzás. talán inkább ott lehet a baj hogy a legolcsóbb 4-es rendszernél (ahol a hátsó ajtóba nincs is hangszóró) másfajta -valószínűleg olcsóbb, ergo gyengébb minőségű- hangszórókat építenek az első ajtókba (is, meg a magasak helyére is) mint a 6-os rendszernél. de abban egyetértünk hogy egy hangszóró csere (beleértve a valószínűleg olcsó/torzító magassugárzókat is, illetve hátra is beépíteni kettőt) valószínűleg nagyságrendeket emelné a minőséget.

Előzmény: Pierr_Kardán (69890)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69891

azon a váltón nincs külön leeresztő és betöltő csavar? :-o csapágykihúzás, kapcsoló szerkezet beállítás, jesszus. de jó hogy nem ilyenem van :) ehez képest nekem az LHY-nál leeresztő csavar kiteker, olaj leenged, csavar vissza, betöltő csavar kiteker, olaj csővel-tölcsérrel betölt, csavar vissza, kész. kb mint egy motorolajcsere.

Előzmény: Octi19 (69889)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69890

A soros kondi valahol a magas sugárzó hátulján van, amihez gondolom, a kárpit leszedése után férsz hozzá. 6,8 µF helyett 3,3-at javasolnak itt.

 

Azért ez nem ennyire egyszerű kérdés. Ha a soros kondit kicseréled egy kisebb kapacitásúra, akkor a vágási frekvencia (vagyis amely fölötti frekvenciájú hangokat  megszóltatja a hangszóró) feljebb tolódik. Ez egyrészt jó, mert ha a magassugárzó egy bizonyos frekvencián torzít (mint azt sejtik ezzel a magassugárzóval kapcsolatban), akkor ezt a frekvenciát is vágni fogja a kisebb kapacitású kondi, tehát a torzítás csökken.

 

Másrészt viszont hiányozni fog egy frekvencia-sáv a megszólaló hang-tartományból, a középhangok szintje csökken. Ezt egy középsugárzó beépítésével illene kiküszöbölni...

 

Persze a Bolero fejegység és az Octiba épített hangszórók minőségi szintjén ez elintézhető egy vállvonogatással, ez ilyen, oszt' ennyi :-)

 

Sejtésem szerint a mélysugárzóhoz nem is raktak soros magasvágó elemet (ez egy legalább 60-100 menetből álló, jó vastag rézhuzalból megtekert tekercs lenne). Ennek hiányában a mélysugárzó nemcsak a mélyhangokat, hanem a közép, sőt bizonyos magashangokat is megkapja, ami nem túl jó neki.

 

Szóval itt nem a magassugárzó kondiját kell cserélni, hanem a hangsugárzókat mindenestől, egy jó komponens szetet kell berakni a hozzájuk méretezett hangváltó egységgel együtt.

Előzmény: (M)Ákos (69881)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69889

Egyébként nekem szintén BXE motorhoz JCR váltóba (manuális 5 sebességes) és 2007-es modellévű autóba ez az olaj lett jó!

http://autoolaj.hu/olajok/castrol-syntrans-transaxle-75w90-castrol-taf-x

(a gyári olaj cikkszáma ebbe a váltóba egyébként: G 052 726 A2 ha mondasz váltókódot akkor ezt tudom pontosítani)

Le kell engedni a difiből és a váltóból is az olajat! ...és 2 litert kell betölteni a tolatólámpa kapcsoló helyén keresztül egy vastagabb üzemanyagcső és egy kis tölcsér segítségével!

A váltó kapcsolószerkezetét le kell rögzíteni és az egyik kapcsolóvilla csapágyat ki kell húzni a és ott kell leengedni a váltóból az olajat. Ezek után nem árthat leellenőrizni a kapcsoló szerkezet alapbeállításait.

 

(A váltó alján van 3 fedél, egy nagyobb VW jellel, amit 2 csavar rögzít és van két egyforma amit oldalról egy-egy csavar tart a helyén. Ez utóbbiak a kapcsolóvilla csapágyak. Amikor kiveszed az egyiket az olaj leengedéséhez, a tömítőgyűrűre nagyon kell vigyázni, elvileg cserélni kellene, de nem találtam hozzá sem méretet sem cikkszámot és nagyon vigyázni kell, hogy a váltó kapcsolószerkezete ne mozduljon meg!)

Előzmény: Törölt nick (69884)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69888

inkább a váltókód kellene, pl szervízkönyvből. de a váltóba is bele van ütve. etka.cc-n pl váltókód alapján jó eséllyel megtalálod milyen jóváhagyású olaj kell bele (és mennyi), aztán már lehet a jóváhagyásra keresni hogy mely kapható olajok tejlesítik (castrolban pl biztos akad). de a legegyszerűbb ha a márkaszervíz megnézi alvázszám alapján és veszel tőlük. bár azok után hogy a minekaztcserélni álllásponton vannak, én inkább utánanéznék magam is hogy biztos jót adnak-e végül (már ha adnak).

Előzmény: Törölt nick (69884)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69887

na igen, a magyar szerint az "élettartam feltöltés" azt jelenti hogy "örök élet" :) a német szerint meg az élettartam = X év és/vagy X ezer km.

Előzmény: Törölt nick (69885)
Octi19 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69886

Mond azt nekik, hogy nem ezt kérdezted! ...és kérdezd meg ismét.

Előzmény: Törölt nick (69885)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69885

most hivtam a skoda markaszervizt hogy van é gyári váltóolajuk és azt mondták hogy soha nem kell cserélni benne örök élet megy egy hét.

 

na most?

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69884

hétvégén vezérlés fékfolyadék hütőfolyadék és váltóolaj csere ela projekt.

 

2007 bxe milyen váltóolajat tegyek bele. próbáltam visszaolvasni de nem lett egyértelmű.

(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69883

A képgalériában az ajtókárpitos képből persze rosszat töltöttem fel, itt van helyette ez.

Látszik a 7 rögzítő patent + nyíllal jelöltem a nehezebben engedő fém rögzítőt.

Előzmény: (M)Ákos (69881)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69882

O3-ban?

Előzmény: kzsoctavia (69878)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.05 0 0 69881

Az ajtókárpitot kb. ennyi leszedni, csak neee ilyen barbár módon...

Ha lent van, le tudod csekkolni a hangszóró méreteit. Sajnos nem írtam fel.

A leszedős videóhoz:

- először szedd ki a figyelmeztető lámpát, ha van (kis csavarhúzóval kifordítható, a menetirány felőli oldalon kell alányúlni)

- az ajtóbehúzó alsó burkolatának lepattintásához nem kell szerszám, bele tudsz kapaszkodni

- az ablakkapcsolót alulról is ki lehet tolni 2 kis csavarhúzóval, hogy elkerüld a látható sérüléseket (vagy használj műanyag eszközöket)

- a kárpit eltávolításához nem kell szerszám, meghúzod az alsó zsebnél, utána mögé fér a kezed, azzal tudsz segíteni (7 pattanást kell hallanod, utána még kicsit forgatni kell, hogy a nyíllal jelölt fém klipsz is engedjen)

- a kárpitot könnyebb kiemelni a végén, ha lent van az ablak (egyik kézzel emeled alulról, másik kézzel felül /a zár felőli oldalon/ kiemeled csatornából)

- igen, a végén a riasztó LED-re sem árt vigyázni, hogy ne tépd ki a helyéről...

- a kilincs bowdenjét ezek még ki kell akasztani, nem nagy ügy

Én már kétszer leszedtem az egyik kárpitot, nem para. Szerencsére a patentok nem törnek. Azért ne állj neki 5 fokban.

A soros kondi valahol a magas sugárzó hátulján van, amihez gondolom, a kárpit leszedése után férsz hozzá. 6,8 µF helyett 3,3-at javasolnak itt.

A mélysugárzó mögé úgy tudsz benézni, hogy leszeded műanyag szerviz ablakot. Azzal bénáztam, végül talán 2 nagy csavarhúzóval oldottam meg: a mélyedésbe dugva eldeformáltam annyira, hogy ki lehessen fordítani.

Néhány kép segítségül itt.

(Azért én még mindig kipróbálnám a gyári hangszórókat más forrással...bár a csipogó "tuningot" valószínűleg mindenképp érdemes megejteni.)

 

 

Előzmény: Ragen (69880)
Ragen Creative Commons License 2016.10.04 0 0 69880

Köszi, ezt jó tudni. Konkrét leírások vannak a gyári rendszerekről?

Hogy vegyek egy jobbat minimum kellene tudni, hogy koaxiális van-e az ajtóban. Gondolom 165mm-es, de mekkora beépítési mélysége és az impedanciája?

A magasat is tudom cserélni /cseréltetni? hol van a váltó, az ajtóban? Mert más hangszóróhoz más keresztezési frekvencia kellene.

 

pl egy ilyen már nagyon jó minőségű lehet, de a gyárinál mindenképpen jobb:

http://www.extremeaudio.hu/auto_hi-fi/auto-hangszoro/hertz-esk-f1655-2-utas-szett-165cm-melykozeppel

vagy

http://www.extremeaudio.hu/auto_hi-fi/auto-hangszoro/focal-auditor-r-165s2-koaxialis-165cm-komponens-szett-8439

 

Előzmény: kzsoctavia (69878)
skoda octiii Creative Commons License 2016.10.04 0 0 69879

Akkor ezt jól benéztem, köszönöm a választ.

Előzmény: kzsoctavia (69877)
kzsoctavia Creative Commons License 2016.10.04 0 0 69878

Szerintem nem kell diag kábel. Ha beköti a hátsó hangszórókat is akkor megjelenik a feder a rádión. Nekem így volt a swingel,boleróval,columbus-sal is

Előzmény: (M)Ákos (69873)
kzsoctavia Creative Commons License 2016.10.04 0 0 69877

Igen az a másodlagos antenna a kocsiban és nem fűtőszál. Azért nincs a másik oldalon. 

Előzmény: skoda octiii (69875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!