Tegnap bemondták egy helyi rádióban a hírblokkban. De kérem szépen - ez most itt persze irónia - 5 napot késtek ezzel a hírrel, már nem aktuális!
(OFF: Hadd meséljek el egy sztorit, hogy miért kezdtem közlekedéstörténeti tanulmányokat írogatni. 2000. december 21-én volt 50 éve, hogy elindult a dorozsmai villamos. Én készültem erre az évfordulóra, írtam egy kis cikket ezzel kapcsolatban pár adattal és érdekességgel. Úgy adódott, hogy csak a két ünnep között jutottam be vele a helyi napilap szerkesztőségébe. Ott megnézték, mit hoztam, majd elhajtottak a fenébe azzal, hogy ez már nem aktuális, mert 6 napja elmúlt az évforduló. Ez a hozzáállás részint elszomorított, részint felbosszantott. Ezt az írást tartalmilag és terjedelmileg jelentősen bővítve, már nem napilapra szabva elküldtem ekkor a Városi Közlekedésnek, ahol - hónapokkal az évforduló után - minden változtatás nélkül leközölték. Ez volt az első szösszenetem a témában, amit még több követett.)
Szóval örüljünk, hogy ilyen hírek is elhangoznak a médiában :-)
Alapvetően két szolgáltató van, a DAKK állandó viszonylatok kiszolgálásával, az SzKT pedig pótlásokkor, illetve trolibuszjáratok kiegészítésénél van jelen.
A járművek megoszlása a következő:
DAKK
Ikarus 260: 18 db
Ikarus 280: 28 db
Ikarus 412: 1 db
Ikarus 415: 1 db (áruházi járat, de azért mégiscsak Tisza Volán/DAKK...)
Ikarus 417: 2 db (bár a jó ég tudja, mikor helyköziznek éppen)
Ikarus 435: 4 db (ezek is számomra ugyanúgy rejtélyek, mint a 417-esek)
Ha több üzemeltető adja ki a helyi autóbuszokat (?) akkor mindegyikről.
Ha csak a Tisza Volán közlekedtet Szegeden helyi közforgalmú, közszolgáltatási autóbuszt, akkor értelem szerűen csak az a Tisza Volán ide vonatkozó adatai érdekelnek.
Nem érdekelnek az áruházi járatok buszai, a városnéző buszok, a városi uszodai iskola járatok, stb.