Szia.Mára már ,elértük,elérték,hogy a terepjárós ne egy megtűrt állatfajta legyen a mentéseknél,végre már hívnak is.De erre már léteznek szervezett kiképzett terepjárós alakulatok,a katasztrófavédelemnél.és a polgári védelemnél.PL az Óbudaiönkéntes polgárivédelmi egyesületnek van ,kiképzett egysége.Régebben a Terepjárós egyesületek szövetségének volt ,vagy van katasztrófavédelmi szekciója,nem tudom működik-e még a szövetség,nagyon régen alapítottuk.Én is úgy gondolom,hogy aki teheti segítsen.De ha valaki egyénileg megy segíteni,valószínűleg a költségei őt magát fogják terhelni,ha nem is végig ,de az első három napban biztosan.Abba is bele kell gondolni,hogy aki segíteni megy az ne az ottaniakat terhelje.Tehát kaja,pia,üzemanyag,sátor, ruha ,mentőfelszerelés legyen készenlétben.
Mint a jappán trágyahordók, ebben sincs középen difi. Csak zárt összkerék van, differálni tudó összkereket nem tud. Tulajdonképpen az állandó hátsóhajtáshoz zárhatod fixen hozzá az elsőt, oszt ennyi.
Viszont jöjjön egy komoly dolog is: árvíz. Nemrég kaptam levelet egy katasztrófavédelmis kollégától, hogy nagyon kéne a segítség a baranyai Duna szakaszhoz, mert már most látszik, hogy hiány van emberből és felszerelésből egyaránt. Sokat elárul a helyzet súlyosságáról, hogy az önkéntesek számára kiadott munkák között az alábbiak szerepelnek: homokzsákot pakolni, embereket-állatokat menteni, kitelepíteni, adott esetben kimenekíteni.
Bár gondolom hivatalosan nem kérik/kérhetik, de a helyszínen lévő terepjárók életet menthetnek idén is (mint 2010-ben), főleg ha megint szakadnak a gátak és gyorsan kell cselekedni (pl. emberek és felszerelés mozgatása) - ebben az állami gépezet nem túl erős. Ahogy az önkéntesek koordinálásában sem, szóval ha esetleg össze tudna állni egy több járműből álló csapat szombatra-vasárnapra (ekkor várják az árhullám tetőzését), akkor hatékonyabban tudnánk segíteni. Ha csütörtök estig lennének jelentkezők, akkor lezsíroznám a Katasztrófavédelemmel, hogy tudjanak rólunk és tervezzenek velünk - már a szimpla lapátolás is nagy segítség lenne, de valószínű, hogy a terepjárókra szintén nagy szükség lesz.
Ott élsz az Alföld közepénszélén szóval valahol, ahol rohadt lapos, oszt' lám a traktorral te is csak misére meg bótba mész, különben tudnád, hogy ez előfordul, többször és gyorsabban, mint gondolnád. Na meg ugye logikus a dolog: van a mélyépítő, van a mélyalmos tojás, a medve is mély álmot alszik télen, a traktoros pedig megirigyelte a bányászokat, hogy ott nem csak külfejtés van, hanem mélyművelés is, nosza adaptálta a művet agrárhangszerre.
A másik tippem az lenne, hogy bár a fotón nem látszik rendesen, de ott nyílik a mélygarázs szája, viszi éppen a vasat biztonságba, nehogy leverje a jégeső azt a betyáros ződ fényezést a Szarvas János trakeszról. Mer' ugye akkor mivel villant a plázaparkolóban péntek este? Ezt viszont már te is átérzed, nemde?