"Az én vágyam,szeretnék magamnak egy Csepelt restaurálni."
Nem elérhetetlen. Decemberben volt a vendégünk a Land Rover klubban egy Veszprém megyei fiatal pár.
A vettek egy öreg katonai Csepel rádióskocsit, átalakították lakóautóvá, és elmentek vele Afrikába!
Ráadásul az Európai szakaszokon a páros hölgytagja vezetett!
Volt róluk egy cikksorozat a Veterán magazinban.
Hali.Nekem tetszik szippantó kocsi alosztály.De jó lenne ha megcsinálnák a büfé kocsit is,jöhetnének a túráimra kocsmárosnak.Írnék prospektust is,összkomfortos túra,budi a bokorban,kocsma éjjel nappal.
Az én vágyam,szeretnék magamnak egy Csepelt restaurálni.
Shankey trailer 34 ton,
bocs de közbejött vmi halaszthatatlan jövő7 végére,
szóval most szombaton viszem haza a gépet, a többi áll, gyere érdre 10-re szombaton,
csak holnap reggel leszek elérhető a forumon keresztül,
sziasztok
Egy barátom apjának az L200-ban van egy formára szabott és rögzitett mintegy 4 centi vastag vaslemez a platón. Az állatira jót tett vele. Megkérdezzem mennyibe fájna?
Lekerekitve, sorjázva faszán lefestve...
JP
(Úgy tünik egyhangulag elfogadta a topik, hogy megalakult a szippantó kocsi alosztály is)
:))))
Aha! Szóval te vagy az Ispi! A GAZ-od leírásából rá kellett volna jönnöm.
Bocs, hogy nem raktam ki, de sok képet megtaláltam róla neten, aztán keveredett a dolog. De úgyis javítom a honlapot, újraszkennelem a saját képeket, kijavítom az ilyen hibákat, a képek forrását is megpróbálom feltüntetni, bár nagyon sok kép van, aminek nem tudom a forrását. A lényeg, ami fent van a cd-n, odaírom mellé a nevedet.
elf:
Most lusta vagyok gépelni, meg másolni sokat. Pár perce beszéltem telefonon egy Landys kollégával, és ő adott egy jó ötletet, amivel föl fogom hívni Kovács Kázmér ügyvéd urat, és ismét elhívom a gyűlésünkre. Tavaly szándékában volt eljönni, de aztán hol neki, hol nekünk nem volt aktuális, most remélem sikerül.
Engem is érdekelne a dolog, csak még nem tudom fel tudok-e jönni akkor.
Ami még tetszik, hogy nem tandem hajtása van, mint egy alap 3 tengelyesnek, hanem minden tengely külön kardánnal hajtott, mint pl a KrAZ-nál. Csak abban nem vagyok biztos, hogy a két hátsó tengely között is van-e diffimű, mint ott.
Ata100!
bármikor megnézheted a gazt, ill. ez túlzás, mert otthon van (borsod), és csak minden második héten megyek haza, pestről, szombat du., de ha a távolság ellenére érdekel, akkor megbeszélhetünk időpontot
Shankey trailer 34 ton!
nem most, hanem jövő vasárnap, amúgy érden van a gép, de majd pontosítok
ICTUS!
A cementes zsák ráadásul szabvány súly is. Próbáld azzal. Biztos van valami ismerősöd aki építkezik. Csak vigyázz ki ne szakadjon. :)
SZVSZ ha kevesebb súlyt, de hátrébb raksz, a hátsó tengelyen valóban ugyanazt a hatást éred el.
De így az első tengelyt emeled. Ugyanis a hátsó tengely mögé rakott súly emeli az elejét, innen adódik a többlet a felrakott súlyhoz!
Remélem elég érthetően sikerült leírnom. :)
Ata
Ui:Dögöljön meg az is, aki az én autómat ellopta anno. Az is egy 10 éves vas volt. Nem is lett meg. :((
Eloszor egy gyaszjelentes a kerdesek megvalaszolasa lentebb....
Gyaszoljuk Offroados tarsunk Daihatsu Rockyjat amit frankon elkotottek szerintem a megkerules legkisebb eselye nelkul mert ugye miert is lopnak egy 10 eves autot amibol az orszagban jo ha 10 db van egyertelmu: ALKATRESZNEK!! (autoepiteshez)
szoval kerunk minden olyan jolelku off-roadost aki lat vagy hall olyan atepitett autot (markat nem mondok, nem akarok semilyen fan erzest megserteni), amiben 2,8TD rocky motor van!
ugyanez igaz hidakra valtora stb
valamit tenni kellene!!!
ez igy nem lesz jo!!!, hogy a magyarorszagi kis off-roados tarsadalom egyik resze a masiktol lopkodja az autot....
azt hoszem egyikunknek sem hianyozna, hogy a szive csucsket ellopjak es elkotyavetyeljek holmi alkatresznek (en tutti idegbeteg lennek amig elek)
szoval valami osszefogas kellene hogy ha lebuktatni nem is de a biznisz erteket leszoritani valami olyasmivel, hogy az ellopott gepek nagy nyilvanossagot kapjanak terepes korokben tehat ne lehessen ertekesiteni egykonnyen
tehat ha valakinek van valami otlete ossza meg velunk valamit csak tudunk tenni ellene
1.otlet: most hogy jol szet lesz szedve a kocsim, kidolgozok valamilyen jelolesi rendszert az alkatreszeimre (kivul belul) amit vagy nem lehet eltavolitani, vagy ha sikerul, annak nyoma maradjon...
nah jo ideges lettem levezetes keppen nehany valasz:
ictus: szerintem szerezz be 5db 50 literes kannat kolcson es teszteld ki, hany kilo a neked legjobban megfelelo (ha kanna nem sikerel, akkor ott van meg a homokzsak az raadasnak nem is lotyog)
atom(anti:) torzios rugot nyujtani erdekes feladat (a torzios rugo a csavarodasi rugalmassagot hasznalja rugozasnak) te kevered a spiral rugoval. na azt lehet nyujtani.
egyebkent a torzios rugon allitani a legegyszerubb... kell egy 17es(mitsubishiknel arra emlexem) racsnis szar (vagy csillagvillas csak azzal szerintem nehezebb) emelo hozza amivel a kasznit tudod emelni es nem a futomuvet! (nem szukseges, da ha nincs akkor a keszulj fel ra, hogy a kulccsal kell felemelned az autod sulyat!)
megemeled az autot kirugozas kozeli allapotba es tekersz a torzion (esetleg elofordul kontra anya de nem jellemzo (3bol 3 auton nem volt)) a lenyeg, hogy ne emeld fel az autodat kirugozasi szintig mert attol borulekony lesz az autod (max 2-3cm-t emelj!!!)
Sankey: a freelander soha nem teccett, de ez!!!!
...egyre csunyabb :)))
SHANKEY TRAILER 34 TON:
na van megint van pár percem,a prágára most vár még 250 km út hazáig, jövő vasárnap délelőtt viszem borsodba, induláskor megnézheti bárki, NAGYON SZÉP
URAL M72
a kérdésEDre pedig annyi, hogy a (parancsnoki) gazban 160 lovas v6-os mustang moci van, meg btr difik elől-hátul, cső, golf ülések 10.5x15" spec trac gumi 4 sebes volga váltó, bmw cuplung, hátsó pótkerék tartó, stb. stb....
A kaposszekcsői verseny amatőr szekciójáról annyit tudtam meg ma, hogy utcai autó + MT mintás gumi elég hozzá. Állítólag nem karcos, de sár az lesz szépen; a nagyon durva siratófal kikerülhető.
Pár éve egyik barátommal, egy pihent pillanatban találtuk ki a következőt: Prága szippantós vmilyen pink szinben, a tartály büfének átalakítva és pl. Babodon a dagonyánál Zlaty Bazant-ot (Arany Fácánt) csapolni.:))
CJ7
Dombóvár-Alsón állt sokáig egy STRABAG-os gép a vasút mellett, egyet tudok pesten a KÉV-METRÓ telephelyén. Remélem ha mész fogsz fényképezni:-)
A saját képeimet folyamatosan szkennelem újra(1024*768, normális minőség), szóljak, ha megvannak? Küldhetek felirat nélkülit is.
prágaz:
Az utóbbi időben erős vágyat érzek egy dobozos Prága V3S iránt, de már évek óta nem láttam élőben. Ha nem veszed tolakodásnak, és nincs a terhedre, szívesen meglátogatnálak egy hétköznap és körbenyalogatnám a Prágádat!
üdv mindenkinek!
már régóta olvasom a topicot de eddig lusta voltam regisztráltatni magam.
félkezdő offroados vagyok, van 1 modifikált gazom,
meg 1 prágám, utóbbi friss szerzemény,
vidéki túrákra (északkelet) könnyen rá lehet venni, no bemutatkozásul csak ennyit
ATA100! A te L200-asodban a 300 kg nehezék közvetlenül az utasfülke mögött hegyel, ugye?
Nekem a szervízben 100 kilót saccoltak, igaz az egyenletesen eloszlana a raktérben vaslemez formájában. A 100 kg kevésnek tűnik, de lehet, hogy a 200 már elég így elosztva. Mi a véleményed?
(Bárki véleményét szívesen fogadom. A nehezék a rugózás javítására és a hátsó kerekek tapadásának növelésére kell.)
Üdv:Ictus
Asszem a torzios rugo nyujtasabol komolyabb problemak lennenek :)
Folemeled kocsit, h kerek epp csak erintse a foldet, rugot fixen tarto izet kitekered, kocsit tovabb emeled, amikor jo, izet megszoritod. Ugyanezt a masik oldalon is.
shark/ictus: az L200 at lehet emelni!!! 33" os kerek siman befer ugy, hogy nem er bele sehol
http://4x4.nlq.hu/gumi/
ehhez mindossze 4cm body lift + a torzios rugokon kellett feljebb tekerni
Shark. Ez nem jelenti azt, hogy nem lehet ilyet rátenni. NLQ csak annyit mondott, hogy előbb kell emelni, aztán szerelni. Az emelés 0 is lehet, gondolom.
Ictus
NLQ: érthető, hogy nem adod ki az infot. A többi tanácsot is köszi, bár úgy tudom, hogy ezt az L200-at nem lehet emelni (kár), tehát egy gonddal kevesebb.
NLQ, regebben irtam egy kardanos ceget, ha jol emlekszem, akkor meg eppen neked, ugyanerre a problemara. Veluk nem probalkoztal? Talan olcsobban megusznad...
Shark L200 egy dologra nagyon figyelj! ha vasat csinaltatsz a kocsidra es gondolkozol bodylift-en, akkor elobb azt kell megcsinalni, mert ha felvasalod az autodat, es utana megemeled az autot, akkor franko kis hezagok keletkeznek....
ja es a vasakat csakis oldhato kotessel(csavarral) rogzittesd. a felhegesztett vas nagyon durva dolgokat tud muvelni amikor el akarod tavolitani
Sziasztok!
Sajna nem sikerult veletek toltenem a hetveget, a csalad keresztbe szervezett, de legalabb volt idom egy kicsit foglalkozni a geppel is. Azert leneztem a Duna-partra, volt ott egy kis sar...:-)
<offtopic>
elf, a csatlakozok nagyon kiralyak, de erintkezo az nincs bennuk :-)) Holnap rendelem azokat is.
</offtopic>
Mondjuk én tudok valakit(az Öhler Józsin kívül) aki csinál ilyen igényes lakatosmunkát(is). Ha viszel fényképeket, szerintem legyártja neked amit szeretnél. Pesrze lehet hogy javasol néhány változatatást, de ezt majd megbeszélitek.
Annyi a különbség, hogy ő(k) festik a vasakat és nem szinterezik. De szerintem ha kéred azt is megcsinálják.
Kicsit sokat zabal ujabban a kocsim, az utobbi 5 tankolaskor (alkalmankent 500 km) az atlag 11.5 literre jott ki (azelott 9-10 volt). Meg egyebkent is fustol mint allat inditaskor (ha 5 orat all mindig fustol, pedig ennyi ido alatt nem hul ki...), szoval attol tartok porlasztocsucsokat kell cserelni/allitani. Nem tud valaki ajanlani egy elfogadhato aron/minosegben uzemelo helyet budan?
Sanyiva: Ha van még kérdés foto témában, csak tedd fel.
Ictus: köszi a választ. Sajnos nekem sürgős lenne a dolog, mivel most építik újjá a kocsim hátulját. Addig kéne valami védelem, amíg újra neki nem megyek valaminek.
Shark!
Minden, ami jó és klassz a gépen, azt az NLQ rakta rá. Van neki egy Józsi nevű barátja, aki ilyeneket csinál. De annyira elfoglalt, hogy maga az NLQ április óta várja, hogy az ő vasai meglegyenek.
Szóval NLQ hozzád passzolom a kérdést, mert én sem árat, sem telefont nem tudok.
Üdv:Ictus
Ictus: Nézegettem az kocsidat és találtam rajta egykét jó ötletet, amit én is szeretnék megvalósítani. Ilyen pl. a hátsó vasad a vontató szemekkel. Ilyet hol lehet szerezni és mennyiért?
nem sok baja van, csak log a duplacsuklo (de mostmar annyira, hogy erezni, hogy meg-meg szorul)
valamint a csuszkajaban van 1 cm es logas, es rovidebb a kelletenel kb 5 cm el... szoval komplett elso kardan csere lesz belole
Tom!
Csak mozgóképhez lehet hangot felvenni, így most ehhez nincs. (Majd legközelebb úgy készülök):)
Lehet, hogy a videon rajta van, még nem láttam.
E.
Hali kedveskéim:Kialudtam magamat,Hájjal kenegetitek amúgy aszott testem a tetszésnyilvánításaitokkal.Köszönöm mindenkinek aki eljött ,a részvételt,Sharkinak a képeket,Atáéknak a finom sütit,Atomnak,hogy megszabadított az asszonytól,igaz csak rövid időre.NLQ nak,hogy kihasználta fiam műszaki érzékét és hagyta kapcsolgatni.Mindenkinek a pozitív hozzáállást.Remélem húsvétkor ismét találkozunk.
Gógésmagóg:Sharkiék csinálnak egy kis anyagot a túráról.Ha megfelel a ti elképzeléseiteknek is, akkor szeretnénk vele bekerülni a magazinba.
mert log az elso kardanom meg mindig...
egyebkent ha nem mozdult az auto, akkor nem kinoztam azonnal lealltam es kapcsoltam elso kereket hagy doboljon 1 kicsit a kardan aztan vissza 2 kerekbe
a magcsavar az, ami a laprugo kozepen vanes a csavar feje tartja a helyen a hidat meg egyben a rugokoteget (roviden kb ennyi)
a hatsokerekhajtas meg arra volt jo, hogy kijeloljem neked az utat hol probalkozhatsz 4 kerekben :)))
Kaos: S/T superlative traction (a pirelli utan szabadon) ahogy tompy mondta homokban folduton es aszfalton hasznalhato sarban kb 1 mp ig, utana eltomodik a minta, es olyan lesz mintha slick gumikkal mentel volna bele...
sarban csak ketfajta gumi hasznalhato az MT es a traktorminta
elf: valtozatossag kedveert a magcsavar adta meg magat (mondjuk keszultem mar ra, mert ehhez a rugohoz meg nem nyultunk hozza)
A prosija szerint az S a hó, a T-t tudjátok. Mindenesetre a prosiban mutatják havas úton is. Tény, hogy hóban még nem akadtam el, ahol nem ül fel, ott el is megy. (Tested by V.O.R.C. 2001. XII. 15.) Téli gyanánt vettem, nem mertem megvenni a személy télit, pedig lett volna ebben a méretben. Jól éreztem, már rég szétszaggattam volna. :-)
Most hétvégén van a Vigassy féle Balaton-felvidéki erőpróba. A leírtak és a kellékek alapján itt valódi emberi erőpróba is lesz, nem csak a gépek csatáznak. Ha nincs jobb, esetleg el kéne gurulni a legjobb részeket megnézni.
NLQ bemutatta a lehetetlent. Puha homokon, lejtőn, elásott kerekekkel, kifordult hátsó futóművel álldigált. Kis segítséggel és a körülményekhez képest rövid idő alatt bekötözte a gépet (keresztbe-kasul spanizta), majd bele a sárba. Le a kalappal.
Kosz, CZY, az infot. Nekem is Pirelli Scorpion S/T van, itt azt raknak a kocsira alapertelmezesben. Azt meg nem deritettem ki mit jelent az S/T. Uton jo, de meg komolyabb sarba nem vittem. A mintazata ilyesmi, de nem teli gumi. Viszont akadtam el vele, de ez nem (csak) a gumi hibaja volt. :-)
Van nekem 5 db MT-m, olcso papai, masfel centis butykokkel, ha fuvon megyek vele felezoben siman helyettesithetem a rotacios kapat. Harap jo nagyot, meg meglepoen nagy sarban is elmentem vele pedig nincs diffizaram. Jo keskeny, "leasok" vele oszt usgyi :))
Annyira nem szoktam durvulni hogy traktor vagy bagi kelljen. Szoval inkabb aszfalthoz kene, de neha igy is belefutok sarba/porba/fure ezert kellene AT.
Az a pirelli S/T milyen? Egyaltalan mi az S/T? olyanrol meg nem hallottam.
AT all terrain, azaz mindenhova
MT mud, azaz sár,
HT highway :-)
jesszus mi is van még?
M/S mud+snow sár+hó
még van...
Nekem gyárilag HT volt, amitől sárban egyáltalán nem tudtam a kívánt :-) irányba menni, most AT, csendes, sárban lényegesen jobb, de nem az igazi
aszfaltra, telen es esoben is (!). Minel halkabbat. Szoval AT :)) Voltam a gumbolt lapjan is, de hiaba: nem talaltam magyarazatot arra, hogy mit jelent az AT, ST, QT, mittudomen. Hogy talalja ki az ember hogy mire mit hasznaljon, illetve mi jo "mindenhol" hasznalbva? Tud valaki adni valami on-line referenciat?
Kösz a képeket Emi-díjas fényképészünknek, és Neked is!
:-)
Mindig elhatározom, hogy következő hétvégén akkor is kirándulni megyek csak úgy gyalog, "a'la snassz", ahogy régen szoktam. Aztán vhogy mégis autóval megyek...
Na, most hétvégén túrázni szeretnék egy jó a Pilisben.
Hová is megyünk terepezni?
:-)
1. Vannak ezek a fos minosegu, nyomvajatos utak.
Mint pl. az M7 szfehervar-bp szakasza. Namost en sehogy nem ferek bele a kijart osvenybe, viszont
baromira megvezeti a kocsit ha netan beleteved az egyik kerek.
Menjek futomuveshez, vagy ez igy van es kesz? Akkorat csoval magan a kocsi neha, hogy szinte savot valt.
2. Eljon lassan a gumicsere ideje. 4 db-ra lesz szuksegem. 31X10.5X15" kellene. Szempontjaim:
jo legyen XLight terepre (fuves puszta, foldut,
ugyanis van 5 db MT gumim sarat dagasztani),
aszfaltra, telen es esoben is (!). Minel halkabbat. Szoval AT :))
Ujra nem lesz le, de egy majdnem ujra remelem igen. Ha valaki tud ilyet dobjon mar mailt.
Tipusajanlat is johet.
A Pajero-ra vennek gumikat, de bizonytalankodom hogy milyet/mekkorat. Minden szempont: Ar, off-road, kozut. :-)
Arban az ujrafutozott Marangoni "215/75R15 M+S1" (www.gumibolt.hu) tunik a legjobbnak, allitolag jo off-road-ni is, de ki tudja. :-) Van valakinek ezekkel tapasztalata?
Az igazi Off-road gumikat tul draganak tartom, most nem akarok annyit rakolteni. Eleg sokba kerult az auto mostanaban amugy is. :-(
Ugyanakkor sima utcai gumit sem akarok ratenni, mert azert megyek terepre is. Viszont megyek kozuton is, es telen is, es nem akarnek kulon teli/nyari gumikeszletet fenntartani.
Ezen kivul abban sem vagyok biztos hogy milyen meretet kellene vennem. Most 215/75R15 van fent, de valsz fogok csinalni 2" emelest, es jo lenne valami olyan kereket csinalni ami emel is, de a 2.6L bengas motor azert meg is forgatja.
Ha valaki tud segiteni egy-ket jotanacs erejeig, azt megkoszonnem. :-)
Urak! Soltvadkerti képek a szokott helyen.
http://kep.tar.hu/sharkl200
Itt csak a buta 800x600 van fent, az eredeti képek nagyobb felbontásban vannak. Ez főleg a csoportképnél érdekes. Ha valakinek a nagyobb felbontásra van igénye, akor azt küldöm Emailben. A 45 perc video feldolgozása folyamatban van.
Az a helyzet,hogy írigykedve olvasom a topic túráról a sorokat,sajna én kocsi nélkül még egy darabig nem nagyon leszek résztvevö.Azért egyszer már sikerült ott lennem ,még tavaly tavasszal egy kék Pajeroval,ezért el tudom képzelni milyen tuti lehetett...
Képeket,hol és mikor láthatok????
Hali !
Papa maci alszik igen erőteljesen, de helyette is köszi. Ha életet tudok lehelni bele, maj mindenre válaszol. Most helyette köszi mindenkinek aki megtisztelt bennünket a jelenlétével ! És remélem tényleg jól éreztétek magatokat itt a homokozóban !
NLQ én is tudom miért !
Küldjem el postán ?
Niváskarcsi helyett Marci
Cruiser: hazaertem egy darabban jobb a futomuvem egyenesfutasa mint elotte volt :))
matol spaniferes futomuallitast vallalunk :))
azon gondolkodtam, hogy ha lett volna rendesen 4 kerek hajtasom, akkor a tobbiek sirva fakadtak volna??? :)))
nem baj... husvetkor reszkesetek soltvadkerti dombok
Nivaskarcsi koszi a szervezest a reggeli kave/tea/palinka/martini kantin telitalalat volt
karcsi bazz nincs a heten mit ennem (ezt csak te erted :)))
hoze telszama megy mailban
Sankey:
Gratulalok az uj maniadhoz.
Engem ami a legjobban izgat a keppel kapcsolatban, hogy mi az a sok szines potty az elso lokhariton es a jobb elso kerkdobon(vagy hogy hivjak azt?).
Nekem a gumicukor jutott eszembe, de lehet hogy viragszirmok vagy vmi. tok mas....?
Huhh! Hazaértem a topiktúráról. Jó volt minden, jól éreztem magamat, kellemes kis túra vót', minden olajozottan ment, sajnos a KUPLUNGTÁRCSA is :(( Várom a képeket!
cruizer:
Ez betontömbös ütközésnél igaz, ahol az ellenfél fix. A valós életben azonban a kisebb súlyú járművel való nem tisztán frontális ütközés a jellemző, ahol a nagyobb tömegű alvázas jármű nem gyűrődik - tehát maga a jármű alig sérül - viszont a lassulás sem veszélyes, mert a nagyobb tömeg elsodorja a másik járművet, azaz a másik nagyobbat lassul, mintha egy azonos járművel ütközött volna.
Lehet sírni, hogy ez milyen igazságtalan, de erre csak egy válasz lehetséges: Ez van.
Üdv a topictúráról! Este meglátogattuk a szegedieket a tábortúzúknél, akik valaghogy szombatra tették a topicturát. Ennek ellenére remekül szórakoztak. Ez vár ma ránk is.
Asszem mi is megyünk Svadkertre, bár én tudtam meg utoljára a családból, (a vizsgák tengerén hánykolódtam) remélem kellemes kis autózás lesz!
Hogy a terepjárótulajok 10-13szor nagyobb biztonságban lennének? Erről szó sincs!
Ha mondjuk két kocsi frontálisan ütközik, legyen egy Renault Laguna ill. egy bármilyen (alvázas!) terepjáró. A kulcs a gyűrődési zónában van! Mekkora egy alvázas terepjáró gyűrődési zónája? ZÉRUS! Vhol olvastam, hogy bár a terepjárók (az autó) akár nagyon kis sérüléssel megúszhatnak egy ilyen találkozást. Nemúgy a kedves utasok, akiknek belső szervei a nagy, pillanatszerű lassulás miatt durván fogalmazva: "leszakadhatnak", így ez a kérdés nem olyan egyértelmű. Persze nagyon nagy tömeg/méret-beni fölény könnyedén a tj. felé billentheti a mérleg nyelvét. Meg a gyalogosokra télleg veszélyes. Télleg, a traktornál is? Az extra-chrome gallytörős Volvo FH12-nél is? Húha, minnyárt nem olyan veszélyes!
"Jó" hírük van nálunk a közlekkaron is! Mindenféle Utópista megoldásokat találnak ki, a közlekedéspolitikára nézve is, de azt még ők sem tudják, hogy hogyan lehetne őket (RACIONÁLISAN!)megvalósítani!
Összecsődíted a népet, mindenki fog egy-egy trafót, és minden darabot felhegesztünk valahova az autódon, hogy a Te géped álljon a legtöbb alkatrészből.
:-)
Még egy pár hétig nekem minden nap munka van, meg az autó is beteges még, nem akarom erölteteni.
De ha itt(mármint a munkahelyemen) vége ennek az őrületnek, megyek vele szerelőhöz. Otthon az asztalomat már teljesen elfogalaják a beépítsére váró autóalakatrészek. :)
Atom: tőlem mehetünk együtt. A kecskeméti dolog annyi, hogy otthagyok egy autót, amivel vasárnap este hazajövünk. Az L200 vasárnap este ottmarad karosszéria javítás céljából.
Sharki:Meg a többiek,várunk titeket,esti autózás lehet,a haditechnika parkhoz sötét lesz már.
Ha erre jártok hívjatok fel.Ha igény van rá foglalok étteremben helyet,hívjatok a számom lentebb.
BiharyG: "az amatőr szekció pickup-oknak és utcai autóknak is járható lesz" zene füleimnek :-)
Atom: mi valamikor 3-4 felé indulunk. Kecskeméten van egy félórás megállóm, aztán szépen lecsorgunk Kiskőrösre. Ha esti autózás nem lesz, akkor a gyerekekkel megnézzük a környéket. Petőfi szülőháza, Keceli hadi múzeum (ezt te mondtad)stb.
níváskarcsi: ez a déli sütögetés remek ötlet, piknik alapon ki mit hozzon?
Hali:Aki jön Vasárnap Soltvadkertre, az készüljön fel egy kis nyársalásra délben,nyárs ,szalonna meg miegymás szükségeltetnek,a tüzet én rakom.Persze ha zuhog az eső akkor ez elmarad.
Telefon számom 06-20-9-155-207.Benzin és gázkút van vadkerten,a megteendő távolság 50-100km.Indulás a suli mellől reggel kilenckor.
BiharyG:Tudsz valamit a triálbajnokságról,mik lesznek a szabályok?
Apró változás a kaposszekcsői Uniterm Trophy kiírásában: a verseny központja nem az autósmozi, hanem Kaposszekcső és Vásárosdombó között bal oldalt (innen nézve :) a Faház Büfé.
Ja, és egy friss információ: az amatőr szekció pickup-oknak és utcai autóknak is járható lesz!
Levegőfelelős témához:
Ha nem lennének szélsőséges nézeteik akkor nem külön csoportot alkotniuk, akkor egyszerűen nem tűnnének fel a normális emberek között. Ők pedig fel akarnak tűnni.
Amúgy van ötletem. Az ilyenek menjenek pl. Afganisztánba, ott sok a természetes közeg és kevés az autó. :))
elf:
És hány olyan termék vagy szolgáltatás van, amiben nincs benne a közúti szállítás ára?
Mert ne aprózzuk el, legyen az üzemanyagok árában az adó a duplája. Minek nem fog emelkedni az ára?
Még egy utolsó a levegő munkacsoport témához.
Most olvastam az Autóséletben, hogy "az ország egyik legnagyobb környezetvédő társadalmi szervezete" az alkotmánybírósgához fordult, azzal hogy a kormány miért nem növelte az üzemanyagok jövedéki adóját.
K... anyjukat!
Ezek tényleg azt hiszik hogy mindenhová el lehet jutni a 6-os villamossal!!!???
Pesze emeljék csak a benzin árát, már így is közel az EU átlagszintjén van. A fizetések meg az EU szint ÖTÖDÉN.
De hát fizessen az a rohad tetű aki autózni merészel.
Sajnos a magukat zöldeknek nevezők nem hiszem, hogy otthon is zöldek lennének, mert biztos olvasnak újságot, kitörlik a seggüket( ehhez valószínű ők is papirt használnak, ahhoz pedig fa kell ami a Föld oxigénjét biztosítja),szennyvizét lehet hogy olyan helyen engedi el ahol nincs tisztító, hord ruhát ami vagy állati eredetű vagy növényi, esetleg szintetikus(fujj, de környezetszennyező!).És meglepő módon a zöldek leginkább városban élnek. Ebből is csak az következik, hogy csak az irigység beszél belőlük, mert a környezetkímélő jármüvével esélye sincs hogy egy erdőben egy jót autózzon, és esetleg igy lásson egy-két őzet.(Múlt szombaton voltunk egy kis családi autózáson a közeli erdőben és az autóval közelebb jutottunk az őzekhez mint gyalog valaha is. Nem azért mert 100-al kergettük őket, hanem lépésben közelítve. És nem lőttünk.
CJ7
OFF:
Biafasiszták: Hogy becsületes legyek meg kell mondanom, ezt nem én találtam ki.
Anno a első (vagy a második?) szabad válsztások idején minden párt kapott a TV-ban x percet hogy vázolja a programját.
Itt tünt fel egy kissé zavar tekintetű kócos pulóveres fiatalember, aki hosszan fejtegette nézeteit.
A lényeg annyi volt, hogy ő valamiféle diktatórikus kormányzást képzelet el az általa környezetvédőnek tekinetett elvek mentén.
Erre mondta egyik barátom hogy "biofasiszta"
Ez a magát "levegő munkacsoportnak" mondó szerveződés elég hasonló húrokat penget.
Egyátalán kik ezek?
Öszeállt pár figura és azt mondjál magugról hogy ők az X. Y. szervezet, erre az állásfogalalásikat idézik mindenféle műsorokban.
Ilyen alapon mi is alapíthatnánk ilyesmit.
Vagy pártot.
Vagy egyházat.
Mást téma. Környezetvédelelem.
Sok országban pl Anglia jelentősen támogatják a gázautózást. Pl a királynő autóiból is átállítottak néhányat gázra.
De a köznapi ember támogatást kap ha új gázos autót vesz, vagy (max három éves) autóját átalakítattja gázra. Például a Renault ÖSSZES benzines tipusából létezik gyárilag benzin-gáz üzemű verzió.
Ezeket azomban nálunk nem lehet kapni.
Miért? Nekem csak tippjeim vannak. Pl erre külön kéne típusengedélyt kérni, és a várható eladás fényében nem érné meg a pluszköltség.
Da hogy az állam miért nem támogatja(jobban) a gázautózást az egyértelmű. Nagy pénzektől esne el, ha csökenne a benzinfogyasztás.
Az autógázt nem lehet olyan durván megadózatatni, mert van valami egyezmény aminek értelmében a gáz ára nem lehet több mint a legdrágább motorbenzin árának a fele.
Nálunk a legdrágább motorbenzin a Shell V-Power Racing.
Pedig az gázautó alig szennyez. A benzines autók jó része átalakítható lenne. Ez rövidtávú megoldás lenne az autók környezetszennyezésének csökkentésére.
Nem kéne várni hibrid, elekrtomos vagy hidrogénautókra.
De hát a pénz beszél...
És akkor még az autók tartóssága témát nem is érintetem. Pedig lehetne pl támogtni az olyan autók gyártását, amik a lehető legkevesebb környezetkárosító anyag/technológia felhasználsával készülnek, ÉS NEM HAT-HÉT ÉV UTÁNI KIDOBÁSRA KÉSZÜLNEK.
De ez egy hoszabb történet.
Ezek azöldek arra sem gondoltak, hogy egy karambolnál legalább a terepjáróban ülők életbenmaradási esélye jóval nagyobb, ha egy szgk-val ütközik, de ha egy tgk-val akkor is nagyobb esélye van az életbenmaradásra(tehát tiltsák be a tgk-k, tömegközlekedést biztosító buszt). Az autógyárak a motorokkal sem nagyon variálnak, nagyjából ugyanaz a motor megtalálható a sima szgk-ban is. Mivel egy terepjárót nagyobb igénybevételre terveznek normál utcai használattal több évig lehet használni, mint egy szgk-t, tehát a roncstelepeket is kevésbé terhelik(bár erre mondhatják, hogy újra kell hasznosítani).
CJ7
Nem jól beszélsz!
A kerékpár is vasból van, az meg ugye a kohóból...
Ha gyalogolsz, több energiára van szükséged, több kenyeret eszel, azt meg ugye sütik, amihez energia kell...
Ja, és a letarolt búzamezőkről még nem beszéltem.
Szóval dögöljünk meg, hogy az oxigént se fogyasszuk!
:-)))
Most hívott G.A. és azonnal helyesbítést kér, a "biofasiszták" nem az ő hanem elf tasztaltársunk kreálmánya!
Helyesen:
"...
Száz szónak is egy a vége: kicsinyes irígység, korlátoltság, ellenség keresés - gyönyörű, divatos zöld köntösben.
Hogy' is szokta elf mondani? Biofasiszták..."
Ez egy ostoba cikk, de linkeltem a mlre első oldalára.
Nem kicsinyes kötözködés, de ha már pedánsan számokat idéz, akkor legyen annyira műszaki, hogy ne rudakról (tömör henger), hanem csövekről (falvastagsággal rendelkező, belül üreges henger)beszéljen.
Továbbá az, hogy hosszabb a féktávolsága, az 3,5 tonna alatt nem igaz. Az, hogy a gyalogosokra, vagy a többi autósra veszélyesebb, az igaz, de hol húzzuk meg a határt? Melyik járműre veszélyesebb melyik jármű? Egy Marutira pont olyan veszélyes egy két tonnás biztonságos Volvó, mint egy kéttonnás hobbiterepjáró. Tiltsuk be a kéttonás autókat? Nem, az levegőmcs szeint csak a terepjárókat, mert azok olyan dolgot tudnak, ami őszerintük felesleges luxus. De ezzel az erővel tiltsuk be azokat az autókat is, amik 130-nál gyorsabban képesek haladni, hisz az is felesleges luxus...
Száz szónak is egy a vége: kicsinyes irígység, korlátoltság, ellenség keresés - gyönyörű, divatos zöld köntösben.
Hogy' is szokta G.A. mondani? Biofasiszták...
levego munkacsoport tema:
elsiklotatok a lenyeg felett !!!!
"Ha ezek a vezetőt fenyegető veszélyek nem elég meggyőzőek, gondoljon bele abba, hogy milyen károkat tehet egy ilyen terepjáró a többi jármű utasában vagy a gyalogosokban! A terepjáró és az autó ütközése során a személyautó vezetője 1013-szor nagyobb eséllyel hal meg, mint a terepjáróé."
NA hat itt a lenyeg!!! ezek utan miert ulnek szemelyautoba?? hogy meghaljak????
"Természetesen azt is sürgetőnek tartjuk, hogy Magyarországon tiltsák meg a terepjárók elejére felszerelt fémrudak használatát"
nivaskarcsi le tudod szimulalni a homlokfalamat a motorhaztetot es a sarvedoket 5mm es kazanlemezbol??? :))
egyebkent kerdezem en mennyivel rosszabb egy BMWX5 motorja egy 5000ccm luxusmerci (pl sel 500)motorjanal.
De mondhatnam ugy is, hogy a kormanyautok miert nem suzukik???
sot szivesen megneznem a levego munkacsoport tagjainak autojat, mennyi koztuk a katalizatorral szerelt,1500 ccm nel kisebb motorral szerelt kocsi
de visszaterek a femrudakhoz
nem emlexem kinek az otlete volt, tovabbfejlesztem. varosi forgalomban 5cm vastag polifoam tablaval kellene rohangalni rajta valami ilyesmi felirattal:
"mi ovjuk a gyalogosok testi epseget"
(bar hogy jobban belegondolok ez sem jo, mert ezek utan bebizonyitjak hogy az ilyen balasetet szenvedo emberek nagy tobbsege idegosszeroppanast kap, hogy tulelte es belehal)
"NLQ:ha tudnám merre láttalak,nem kerestem volna a nemtudom hányadik kerületben a IV. kerületben lévő babaáruházat:)) "
miert nem csinaltattal asszonyal egy itinert? konnyeben megtalaltad volna :))
Még szép, hogy merev hidas. A Land Cruiser még mindig nem lett disco-terepjáró... :))) A leírásod alapján KZJ70-es a típus; a motorja 1KZ-T. 125 LE, 2982 ccm.
Hatul kapcsolhato zar, kozelebbrol nem tudom milyen.
A gyári zár a műszerfal alsó felén, egy forgókapcsolóval kapcsolható (kb. mint a Mercik világításkapcsolója).
Mit erdemes nezni, mik a gyenge pontok egy ilyenen?
A motor normális karbantartás mellett 3-400e km-t simán bír. A hátsó ajtókon az ablakok alsó sarkai hajlamosak a rozsdára.
Egyaltalan, mi lehet ennek a kodja? Honnan derul az ki?
Mire gondolsz? A típus a motortérben a tűzfalon lévő tábláról azonosítható pontosan (modellkód).
Üdv:
G.
(aki a 3. Land Cruiserét nyúzza, de 3.0 még nem volt :)
NLQ:ha tudnám merre láttalak,nem kerestem volna a nemtudom hányadik kerületben a IV. kerületben lévő babaáruházat:))
... de azért meg lett és,a babakocsit is megvettük,meg még sok minden mást is...
Mostmár tudjátok mire ment el a Patrol ára:)))
Az autotraderben hirdetnek egy '95 Landcruiser 3.0 TD, rovid, spiralrugos, merevhidas elol-hatul. Hatul kapcsolhato zar, kozelebbrol nem tudom milyen. A Pro Centerben megneztem, kulsore jo allapotban van. Holnap tuzetesebb atvizsgalas :)
Mit erdemes nezni, mik a gyenge pontok egy ilyenen? Egyaltalan, mi lehet ennek a kodja? Honnan derul az ki? Van valakinek tapasztalata ezzel a motorral?
Elsore ennyi lenne :)
Jajajaj... Nem vagyok egy környezetromboló típus, de ezek akkora barmok, hogy az példátlan. Most akkor nekem egy luxusterepjáróm van?? És miért kellene akkora agyamnak lenni, mint egy Lada Niva? :-))) Hát Wartburggal, Trabanttal, vagy bármilyen más autóval nem lehet látni a hegyekben off road próbálkozókat, gombaszedőket, gallygyüjtögetőket, vagy csak egyszerűen kissé koca túristákat stb.? Amúgyis itt a Bakony keleti részén a honvédség területén nem az offroaderek barmolják szét az utakat és a kietlen prérit, hanem a honvédség. (Be kell tiltani! :-)) Az igazság az, hogy rendbe is teszik a területet egy-egy gyakorlat után.
Visszatérve a zöldekre, a mountain bike féknyoma eróziós károkat okoz, a lovak patája is, sőt a túrista bakancsok is. Némely megveszekedett ezeket is betiltaná.
Természetesen a védett terültek más téma. De ott nem is autózunk, igaz?
Sziasztok!
Neves tudósok kimutatták, hogy a levegő munkacsoport tagjainak természetjáró bakancsával fejberugott gyerek könnyen meghalhat, de legalábbis maradandó agykárosodást szenvedhet.
A levegő munkacsoport által használt mountainbikeok óriási veszélyt jelentenek az eléjük ugró gyalogosokra és kisautókra. Egy szabályosan közlekedő Trabant vezetőjét kishíjján agyon nyomta a szélvédőn beeső kerékpáros levegő munkacsoport aktivista!
Szintén neves tudósok kimutatták, hogy jóllehet a levegő munkacsoport tagjainak jóval nagyobb az agyuk, mint a terepjárós ellenkultúra képviselőinek, valójában ezt a búra növekedést egy "irígy vagyok, mert neked nagyobb van" nevű betegség okozza, amely halucinációkat, kényszer képzeteket és a valóságtól való elszakadást okoz.
Hát pesrze milyen igazuk van.
Tiltsunk be minden autót ami nem ezer köbcentis Suzuki Swift, és súlyosan büntessünk meg mindenkit aki egyedül vagy csak másodmagával
utazik az autóban. Ha már valaki arra vetemedik hogy hogy szörnyű önző módón autózni merészel, beszéljen össze a szomszédaival, és csak akkor autózzanak ha mindenkinek egyszerre van dolga valamerre.
Különben pedig használják a tömegközelekedést. Perszea buszokat ne, mert azok is belesznek tiltva, hisz szennyezik a környezetet. Szóval menjenek villmossal. Igaz hogy ilyesmi csak az ország területének max. 5 százalékán található, de hát ilyen az élet.
Persze ha jobban belegondolunk a villamos meg a troli is környeteszennyező, hisz a működésükhöz szükséges villamos energiát barnakőszéntüzelésű erőművekkel állítják elő. Ugyanis a nulla károsanyagkibocsájtású vizerőmű építsét már az évtized elején elszabotáltuk, hisz az is szörnyen környezetromboló lett volna.
Szóval járnon inkább mindenki gyalog meg biciklivel. Dédapáink is gyalog jártak, mégis odaértek mindenhova. Legtávolabb a szomszéd faluba, de hát fölösleges is az a nagy mászkálás.
Szóval tiltsunk be mindent autót, dőljünk hátra, és örüljünk hogy milyen jót tetteünk az emberiséggel. Miközeben Magyarország szennyvizének a jó rséze tisztítatlanuk ömlik bele pl a Dunában, és a boltukban csak műanyag csomagolsáú termékeket lehet venni, és szelektív hulladékgyüjtést az ország népe legfeljebb a tévében lát.
De azért tiltsuk be a terepjárókat. Megérdemlik a rohadt szemét környezetromboló gazdagok hogy elvegyük a játékszereiket.
Múltkor is félre kellet állnom az egyik ilyen gennyláda elől, aki arra vetemedett hogy azon a földúton autózzon amin én kirándultam.
De megmutattam neki! Jól eláltam az útját.
A Béla még a lámpáját is kirúgta(kicsit agresszív mióta kidobták az állásából, sajnos kevés történelemtanárra van ma igény).
Nagyon fasza gyerekek vagyunk, jövőre már pártot is alapítunk!
No igen, ezek a felspecizett vasak mar vannak annyira egyediek, hogy nevet kellene nekik adni mint a hajoknak... :-)
Nem is hulyeseg, en kitalalok valami jo nevet, csinaltatok 500 huf-ert egy matricat es kiragasztom a pajero hatuljara. Anno volt egy golfom amire ki volt irva egy web cim. :-)
Érdekelne ki volt aki ma (szerda) de.kikanyarodott elém egy kékes zöldes patrollal a
VIII.ker.Baross utcában. Nagyon állat volt a gép,emelés meg ,tuti fütyülő hang,légszűrő kivezetés meg minden.
Ja és láttam még egy nagyon jó hosszú Toyotát is csak úgy lezserül egy patkán állva:)Piros volt,és elég saras is.
Ahhoz képest milyen ritkán járok Pesten,jó volt belebotlani egy két "igazi" autóba.
NLQ nem a tiéd volt a Toyota?
Üdv:ATTI
ergo en ismeretlen varosban jarok, hasznalom az iranytut, ha versenyen tajolni kell akkor hasznalok egy laptajolot (nem azert, mert nem lehetne az iranytuvel, henem mert altalaban nehez a a versenyen menni 1 kort, hogy merre is van az irany:)
mondjuk versenyen akkor tajolok csak, ha nem latszik az elozo 20 auto nyoma... ha latszik raalok, es ellenorzom az iranyt az iranytuvel...
Az előbbieket olvasva bennem ez alakult ki:
A kocsiba szerelt iránytűvel több napi vacakolás után elérhető valamilyen jó eredmény, de igazán biztos soha nem lehetsz benne.
A GPS árnyékolás esetén nem működik.
Ergo: célszerű a két eszközt kombinálva használni.
nivaskarcsi: szerintem igenis be lehet kalibralni a 2 alitocsavaros kompaszt
en hozzajutottam olcson egy darabhoz, hogy rossz... nem hiszem azt alapon beszereltem
ezek utan a kovetkezot csinaltam:
ugyintezes varosban megalltam valahol, laptajolo elo kocsin kivul megneztem hogy milyen iranyba al a gep beultem a kocsiba es beallitottam a kompaszon is ezt az iranyt (rez vagy muanyag csavarhuzo kell hozza) es ezt ismeteltem 3 napig (kb 20-25 allitas) a 10. allitas utan egyre kevesebbet kelett allitani a vegen pedig mar mindig a jo iranyt mutatta
a kocsi elektronikajabol csak az inditomotor kavar be neki 1 picit... amikor inditozom korbepordul, de utana beall a jo iranyba
A mágneses iránytűt nem csak az autó fémszerkezete és elektromos cuccai zavarják, hanem többek közt a Föld mágnesessége nem egyforma minden helyen. Ezt okozhatja a föld mélyén lévő vastartalmú kőzetek, az É-i és D-i pólus vándorlása(majd pár tízezer év múlva meg fogtok lepődni, hogy amerre eddig É volt most D van). A tengerhajózásban a hagyományos helymeghatározásnál földmágnesességi térképet is kell használni amin fel van tüntetve, hogy hol mennyit és merre csal az iránytű. A vikingeknek volt egy "iránytűjük" ami a Nap alapján határozta meg az irányt (hátránya, hogy éjszakai trophyn nem igazán működik).
Bocs a hosszért.
CJ7
Sziasztok!
Üröm és Budakalász között a határban áll kb. egyhete egy sötétzöld terepjáró. Vszeg Isuzu, FAT-184.Hátha hiányzik vkinek.Terepezés közben akadtam rá az is lehet, hogy lerongyolódott, vagy a tulaj:-)
Bulldog, Shark:
Rájöttem, hogy a vasárnapi koccotok után Zsoltival pár 100 m-t forgalommal szemben autóztunk. Még jó, hogy a Árpád-híd alatti kanyarban nem jött senki! :-)
Voltam a hajós boltban a Szentendrein sekliért. Hát, szép példányok vannak...
Kaptam Ata-féle kötelet, nem is drága, van 16-os is.
Olyan nyálcsorgatós hely.
A pickup azt jelenti, hogy hátul platója van, hogy legyen mi alá becsússzon a másik pickup.
:-)
Egyszer régen, mikor még szinte minden taxi Zsiga volt, egy ilyen beszaladt egy Zuk platója alá. Mindkettőnek annyira felemelkedett a hátsó kereke, hogy csak kapartak, úgy kellett szétvontatni őket. Azóta is a Playboy-nyuszi ugrik be az ilyen felállástól.
Hali.Nekem is Silva iránytűm van,de kidobott pénz volt az ára.Akár bele is ragaszthatnám az állító csavarokat ,annyit lehetne tekergetni,de mindig eltér a jótól.A következő,egy hagyományos laptájoló lesz,az a kocsiból kiszállva nem csal.Egyébként szerintem is a GPS a jó megoldás.
Akit érdekel annak odaadom az iránytűmet egy jóminőségű laptájolóért.
Atom :Az italba folytás áttvitt értelemben írtam,beszélgetésre ,barátkozásra gondoltam ital mellett,persze a környéken autózhatunk is.Van itt neked egy két jó triálpálya.
elf: Az árnyékolás valóban gond, akkor a GPS nem működik. De legalább nem mutat rosszat !!! Ilyenkor elő a jóöreg tájolót és hajrá.
Nekem van a kocsiban iránytűm, 2 napig kerestem a helyét. átszatra jól mutat, de a GPS azért mindig ott van.
Gyakorlati tapasztalatom szerint a kocsitól kb 2m-re mutatott valódi értéket a tájoló.
Tudományos magyarázattal nem tudok szolgálni.
Nekem attól nem mászik el az iránytű ha beszállok vele az autóba, valószínüleg nincs hozzá OLYAN közel fém.
Ha viszont olyan elekromos vezetékek vannak a közelben, amikben sok áram folyik, az rendesen zavar.
Rég volt fizikaórám, de SZVSZ a Fraday kalicka mágneses tér ellen nem sokat ér. Az elektromos tér "ellen" van, de ezt a hozzáértők majd leírják.
Shark megoldása szerintem is jó, ott talán akkor lehet a gond ha a GPS "árnyékban" van.
Atom: Ezekkel a műszerekkel kiválóan el lehet játszadozni, időt és energiát nem kímélve. Én is megtettem. Ennek eredménye az, hogy ma a GPS iránytűvel dolgozom. Azt aztán nem zavarja semmi fém, áram, mianyavalya. Amikor felteszem a terepgumit, ami a gyárinál kisebb átmérőjű, megváltozik a kilóméteróra megbízhatósága is. Ezt is a GPS-el hidalom át. A GPS képernyőn ott az iránytű, az alsó adatablakban pedig az aktuális km/h. Persze ez nem helyettesíti a tájolót, ahol pontos fokokat mérsz, de azt igazán nem is a kocsiban kell használni.
Elf:
A kasztni miért nem zavar? Hisz fém. A minap próbálgattam: az asztalra letett tájoló körül huzogattam a kalapács fejét, és biza meglengette a tűt.
Csináljak köré (az áram miatt) egy Faraday-kalitka jellegű dolgot drótból?
Az egyik autóboltban láttam elektromos iránytűt. Azt vajon "felkészítették" erre?
Ádám:
Nekem is meg van emelve az autó, és nekem is felüt. DE!
Az a baj, hogy a gyárinál tervezettnél jobban összenyomódnak a rugók, és maradandó alakváltozást szenvedhetHETnek.
Nekem a Pista most csinálja a magasítást a pogácsa alá. Elvileg öt centi kéne, de csak három lesz(Pista szerint elég).
Persze vérzik a szívem hogy csökkentem a "kerékartikulációt"(mért nincs erre normális magyar szó?), de nekem a gyárinál nagyobb kerekek vannak fönnt.
Nomost ha a tengely a gyári(kisseb kerékhez mért) fölső maximumáig felrugózik, beleérhet a kaszniba a gumi. Eddig olyan nagyon nem ért bele. Viszont ha hólánccal terepezek.... Na ott súlyos bajok lehetnek.
Nem beszélve arról, hogy ha egyszer lesz hátul ARB záram, és úgy kapcsolom be, hogy az egyik kerék neki van préselődve a kaszninak, na abból tuti féltengelytörés lesz.
G.A.-elnök úrnak is ráment nem egy féltengelye mire rájöttek a problémára, legalábbis multkor azt mondta.
Egyébként bizos hogy a te Defid 15-20 centit van emelve?
A narancsárga rugók elvileg 2 inchet, azaz öt centit emelnek. A többi a gumi?
"All:
A hagyományos iránytű/tájoló mennyire megbízható a kocsiban használva? Nagyon eltéríti a kasztni?"
Autója válogatja. Karcsi írta régebben, hogy neki a Nivában problémás. Igazából nem a kaszni tériti el, hanem a mindenféle elektromos berendezések.
Nekem Silva autós/hajó kompasszom van, amin van két kalibrációs csavar. Úgy van elhelyezve, hogy semmi áram nincs körülötte ami zavarná.
Ha valami állandó áram(zavar) van, azt még ki lehet játszani a kalibrációs csavarokkal, de ha minden egyes elekromos fogyasztó belezavar ujra, az már gáz.
Ez attól függ, hogy a te autódban hol mennek a vezetékek a műszerfal mögött.
Az én terepjárómnak nem gond az emelés. A sarki szervízben örülnek, ha odaviszem, és még el sem tudják rontani, de mivel kellemesebbre fordult az idő, így magam állok neki.
níváskarcsi: nem ismersz véletlenül Soltvadkerten valami jóféle karosszériást, aki látott már pickupot? Esetleg rátekinthetne az enyjén gyűrött platómra. Topictúra szervező előnyvben. :-)
nem, meg nem volt ra idom... egyebkent tisztesseges oldaldolese lett megint az automnak szoval ez, meg az elso kardan csattogasa miatt lehet hogy kihagyom soltvadkertet bar kitudja....
jovo heten megy a kocsim atalakitasra addig kibirja...
Nem feltétlenül értek egyet veled abban, hogy lejjebb kéne rakni a gumituskókat, mert pl. nekem a bő 15-20 cm emelésemmel, és a 4 db gátlómmal elöl is felverődik a híd a tuskónak.
Nlq:
A Tokodi képeket nézegetve látom, megint boldogan mentél rántani :-)))
Sanyiva-nak egy másik topicból:
"odaigyelni a kocsira = nem menni olyan helyen, ahol homokbucka van. Nem menni olyan helyen, ahol tulzottan belognak az agak az utra. Nem menni olyan helyen, ahol tul sok az ot centinel melyebb bucka. Nem menni olyan helyen, ahol tul sok auto kozlekedik...."
"mondjuk azt azért válaszolhatták volna"
Örülj, hogy egyáltalán válaszoltak. A Mitsubishi oldalon regisztrálhatod magad, hogy mélt küldenek az akcióikról (marketing) de ezek szerint másfél éve semmilyen akciójuk nem volt, legalábbis engem nem értesítettek. A magyar Mitsunál rosszabbul karbantartott oldalt keveset láttam még.
"A hagyományos iránytű/tájoló mennyire megbízható a kocsiban használva? Nagyon eltéríti a kasztni?"
Próbáld ki! Járó motorral, álló motorral, bekapcsolt lámpával, stb. Mindig más lesz.
elf:
Egészen komolyan nem gondoltam, igazából kóstolgattam a rugalmasságukat, de mondjuk azt azért válaszolhatták volna, hogy vegyem meg a gyári emelő szettet. Bár szvsz azt sem tudják, hol a gyár. :-)
A garim meg nemsoká lejár, és ezt a pasi is tudja.
A vizsgát megoldanám, az nem gond.
Gumituskó van, pont az a bajom, hogy úgy érzem (látom), túl hamar koppan. Persze nyilván van vmi oka.
Sanyiva:
Cserélni gondoltad, vagy beletenni a tekercsbe?
A beletevős nem emel, csak keményít, nem? De annak is úgy lenne értelme, hogy egy kis kompresszort hozzá, ne kelljen aláfeküdni a fújáshoz.
All:
A hagyományos iránytű/tájoló mennyire megbízható a kocsiban használva? Nagyon eltéríti a kasztni?
Most komolyan azt hitted hogy a gyári márkaszervíz fog neked tanácsod adni sufnitunung emelésről!!!???
Ahogy mondták, garanciális autón semmit...
De még ha nem garanciális is, egy normál szervízben nem tudják hova fussanak, ha begurítanak hozzájuk egy ilyen autót.
Mondjuk én tudok egy olyan Land Rover márkaszervízt/kereskedést, akiknek nem okoznak garancia szempontjából problémát az átalakított autók. Mondjuk jól csinálják, ügyfeleik jó része szerintem átbarkácsolja az autóját.
Amúgy elvileg az ilyen dolgok miatt egy vizsgán simán meg kéne vágniuk az autót. Csak akkor mehet át(hivatalosan :) ), ha van átalakítási engedély, miegymás.
Alfred legalizáltatta az autóját. Egy mérnök megrajzolta+kiszámolta neki amit kell, megkért az engedélyt stb.
Valami ötvenezer Ft-ba került neki asszem.
Kérdésedre válaszolva: nem árt a az emléssel megegyező(vagy akörüli) mértékben lejjeb helyezni a tengelyfelütődést gátló gumituskókat. Gondolom ilyen a Jimnyn is van.
Az alábbi két kérdést méleztem az egyik pesti márkaszervíznek:
"1. Meg szeretném emelni a Jimny-met kb. 5 centivel úgy, hogy
esztergáltatok "pogácsákat" a rugók alá, és valahogy megoldom a
lengéscsillapítók rögzítésének toldását is. Az lenne a kérdésem, kell-e
a fentieken kívül még valamin változtatni, vagy maradhat minden úgy,
ahogy van.
2. Mennyibe kerül a gyári első/hátsó differenciálzár a Jimnyhez?"
Végülis csak az egyik választ kerülték meg, a másik úgy-ahogy korrekt:
"Köszönettel vettük érdeklődését. Garancia időn belül nem
tanácsos átalakítani az autót, mert elveszíti a garanciát. A második
kérdésére nem tudok válaszolni, mert nincs a gyárnak adata.
Tisztelettel: X.Y."
Tipikus Suzukis hozzáállás. Ha egyedi, nem értünk hozzá, de nem is akarunk. Szerintem nem a gyárnak, hanem a Suzuki Mo.-nak nincs adata, mert nem esztergomi a gép.
X.Y.-t amúgy ismerem, részben miatta járok abba a szervízbe, már több olyan hibát megcsinált(atott) a Swifteken, amivel máshonnan elhajtottak.
Bocsi.
December 6-án volt egy koccanásom egy Suzukival. A Szuzuki elémkanyarodott a szembejövő sávból.
Képek itt:
http://community.webshots.com/album/26597519MCERugTHLt
Lányok ,fiuk:MOST HÉTVÉGÉN LESSZ A TÚRA.
Start Vasárnap reggel kilenckor,a Soltvadkerti iskola mellől a murvás parkolóból.Az előbb érkrezőket is szívesen látjuk,Szombat este italba fojthatjuk bánatunk ,és egyebek.Esti autózás sem elképzelhetetlen.Minden érdeklődőt szeretettel várunk,topicolvasók ti is jöhettek.
atompyka! Sajna nem tudok csatlakozni! Kicsit rég jártam ezen a topicon, felfrissitem a bemutatkozást: Nyíregyházán lakom, ezért főleg Zemplén-Bükk viszonylatban érdekelnek a kiruccanások, természetesen ha időm engedi szivesen csatlakoznék a későbbiekben távolabbi turákhoz is. Eddig csak kivülről csodáltam az off-road-ot, a Tokaji és a Debreceni találkozón a "vasakat" is. Mostanra sikerült beszereznem egy 4x4-est (konkrétan a múlt héten), de mivel a munkával járó sok futkosás (és sok egyébb szempont) miatt még nem egy igazi terepgép: Toyota Rav4. Minden csicsától mentes , gyári állapotú 95-ös. Közuton természetesen nagyon jó, és kipróbálva egy-két környékbeli sáros uton, illetve a mai napon a Bükk-ben, szerintem könnyű terepen sincs gondja, csak ezeket a vacak gumikat kell leszednem róla. Estére végre úgy nézett ki ahogy illik...azaz a színe nem látszott ki a sár alól :) ....Sajna egy ádáz benzinkutas lemosta az ablakokat..de majd holnap kijavitom a hibát:)
Kb egy éven belül tervezzük, hogy egy barátommal közösen veszünk valami régebbi átalakított gépet ( Niva UAZ ???? )amit nem kell annyira félteni és komolyabban nekilátunk...
Üdv:
www.nexus.hu/mgp
Vinum hotel
Kiskőrös Petőfi út 106. Tel: (78) 511-050
Soltvadkert felől beérsz Kiskőrösre, benzinkút és motel, na nem az hanem tovább egy hosszú sárga 1 emeletes épület. Egész új.
19 db 2 ágyas szoba
2 db 3 ágyas
2 db 4 ágyas (egyik már a miénk)
Kép és adatok: www.poharvin.hu
Az őszi Soltvadkert - Óbánya túra előtt itt aludtunk. Nagyon kultúrált, jó a reggeli stb.
ATOM, ICTUS!
"A dátumból gondolom, hogy egy L200 meg egy Suzuki volt a képen.:) Az L200 NLQ ex-e, most én hajtom.
A Suzukit már nem hajtja senki, műszaki totálkár, pedig még csak 3 hetes volt.
Soltvadkerten élőben is megtekinthető az L200. :)
"
Talán most már írjátok le az egészet, hogy az egyszerű topiclakó is értse bennfentes üzenetváltásotokat. (:
Ata
Hali!
A dátumból gondolom, hogy egy L200 meg egy Suzuki volt a képen.:) Az L200 NLQ ex-e, most én hajtom.
A Suzukit már nem hajtja senki, műszaki totálkár, pedig még csak 3 hetes volt.
Soltvadkerten élőben is megtekinthető az L200. :)
Üdv:Ictus
Fotók holnap Sharknál. Mit meséljek? Szép volt, jó volt, csak nagy volt az amortizáció. Shark megtolt egy lámpánál meglepetésszerűen megálló Skodát, Bulldog meg őt. Végülis volt Zsolti, NLQ, meg mi hárman. Meg akik még ott voltak.
NLQ!
Abszolut korrekt? Mikor az Mbernek van két-három óra szabadideje egy hétvégén akkor vagy csavarog kicsit a terepen....vagy nekiáll kerekeket cserélni :) Ráadásul nincs garázs.. :(
Meg aztán ugye három az a kettő: téli-nyári-terep....
Köszi a tanácsokat, megnézem az ajánlott tipusokat a gumibolt.hu-n, aztán meg, hogy hol lehet ezeket mifelénk megszerezni.
Más: van-e olyan off-road oldal ahol megvannak a hazai találkozók időpontjai, valamint az, hogy melyiknél van kijelölt amatör utvonal is? A 4x4 magazin kiirása eléggé részleges.
Ja, és kösz mindenkinek, aki volt T.altárón!
Már megint addig dumáltátok a fejemet, hogy felmentem ott, ahol, ha egyedül vagyok, biztos nem megyek fel.
:-)
Igen szoktak. De az állandó menetlevél legális. NLQ-val kiveséztük a jogszabályt. Engem éppen 2 napja ellenőríztek, majd egy "Jónak láccik" megjegyzéssel engedtek utamra. :)
Kedvenc szórakozásuk.
Alfred csinált egy állandó menetlevelet, a www.mlre.hu-n rajta van. Ezt elég jó arányban elfogadják a rendőrök állítólag, csak kell hozzá egy kis rábeszélés.
Egyébként meg az eszem megáll.
Ma vagy fél órát szivattak a rendőrök a vonóhorgom
miatt.
Ugynais fönnt van az autón, de nincs benne a forgalmiban. Már így vettem a kocsit, és lusta voltam elmenni Kecskemétre a gyártóhoz a papírért. Persze nem is biztos hogy adtak volna utólag.
Amúgy is le akarom vettetni ha megcsináltatom a tankvédőt meg a lökhárítót.
Csak addig maradt volna fönnt, hogy védje az autó seggét, de így muszály lesz leszedetnem holnap, francnak hiányzik hogy ilyenekkel baszogassanak.
Egyébként nem értem miért ilyen marhaságokkal foglalkozik a rendőrség, nincs nagyobb súlyú büncslekemény a látókörükben?
Aztán meg látom éjszakánként a benzinkútnál ahogy a járőrök olyan alakokkal kezeznek barátságosan, akiknek én ránézésre öt évet adnék.
De az én vonóhorgom nyilván sokkal veszélyesebb a társadalomra.
A GoodYear MT/R nagyon jó arra amit te szeretnél, -azt mondják- viszont nagyon drága.
Jóval olcsóbb de ugyanúgy minőségi gumi a BF Goodrich Trac Edge. Nekem ilyen van. A mintázata a szélén M/T a belső részén A/T. Az gumi összetétele inkább téli.
Baromi jó a régebbi A/T gumimhoz képest, terepen nagyon jól harap. Eddig mindenhol elmentem vele, ahol mások M/T gumikkal, viszont ez nagyon jól viselkedik havas/csúszós/vizes útos is, mivel vannak kis lamellák a felületén.
MGP:
Hasonló cipőben járok én is. A Pirelli Scorpion S/T eddig (téli viszonyok közt, aszfalton, terepen) bevált, holnap kiderül, a sarat hogy bírja.
Érdemes körülnézni a Ficsóréknál, sokan dícsérik az olasz futózottjaikat, és az áruk is elég baráti.
Kézicsörlőt (amilyen nekem van, csigával 2T-t tud húzni) a Metroban és (tán) a Praktikerben láttam. Ha komolyabb kell, Bp. X. ker., Akna u., Kling.
nem hiszem ugyan hogy itt talalok ra, de soha nem lehet tudni...
veglegesen eldontottem mechanikal winch lesz az automon! mar csak beszerzesi forrast keresek, kihajtast ugy nez ki sikerul szereznem (de ha valaki tud egyet erdekel!
szoval kardanos csorlot keresek ujat hasznaltat stb ha valakinek van valami otlete szoljon...
holnap ha felbirok ebredni, ott leszek a ferdinand hid alatt
igazan jo megoldas nem letezik, de nekem a BFgoodrich mt minta jol birta az aszfaltot, es a sarban se esett ketsegbe, de a nedves macskakovon csinyan kellett banni a gazpedallal
letezik abszolut korrekt megoldas! 2 garnitura gumi... emil ment
Hello!
Érdekelne, hogy mit javasoltok gumivásárlás ügyben, ha a gépet egész héten aszfalton használom, de hétvégeken egy napra biztos, hogy mindig lemegyek valami járhatatlan terepre, egyenlőre csak tanulni, gyakorolni...szórakozni.
Gondolom abszolut korrekt megoldás nem létezik, inkább csak a tapasztalatok érdekelnének, meg melyek azok a tipusok amelyektől mindenképp tartózkodjam.
Más: már keresem egy ideje de sehol nem kapok kézicsörlőt. Hol lehet ilyesmit beszerezni?
Köszönöm..
leto:Mikortol nem merev hid-laprugosak elol a Landcruiserek? Vagy hogy is van ez?
Melyik Land Cruiserről beszélünk? A J6-os (NLQ-féle) laprugós, a J8-as spirál. J7-esből volt nekem 85-ös, portugál összeszerelésű, az laprugós volt; a mostani 86-os, az spirál.
JP, Atom: Alfred felrakott egy képet egy Down kóros kislányról a Politika/Grespik topicba, és ez a moderátort nagyon szíven ütötte, ezért egy hónapra kizárták.
"Nekem mindegy, hogy Tokodaltáró vagy Monor vagy bármi más"
Egyéb okok miatt nekem teljesen bizonytalan lett a kirándulás. Holnap estefelé már többet tudok.
Ata
Megjöttem!
Nekem mindegy, hogy Tokodaltáró vagy Monor vagy bármi más. Egy biztos, én vasárnap mindenképp megyek valahová (meg szombaton is). Javaslom a szokásos helyet és időt, vasárnap 10.00 Ferinánd híd alatt.
Atom, ha 12 kor találkozunk,lesz aki azzal kezdi, mikor ebédelünk?
Aha.
Szóval ez a Vigassy Ádámék féle buli.
Ha komolyan veszik ezt a Camel Trophy jelleget, akkor komoly fizikai(és persze szellemi) erőpróbára számítson aki megy.
Szóval nem terpjárós dolog, csak éritőlegessen.
leto:A 4runner,a Hilux amerikai módra személyautósított változata.A minősége és az ára sem éri el a Landcruiserét.De legalább, a hely is kicsi benne.A hajtáslánca sokkal egyszerűbb mint a Cruiseré.
A lentebb említett februári buli prosijának általános részét beírom, sajna nem tudom beszkennelni, a honlapjuk meg mintha eltűnt volna, így linkelni sem tudok.
Tehát:
Land Rover Trophy
Extrém erőpróba a Balaton-felvidéken
2002. Február 8-10.
Küzdelem az egyik legnagyobb ellenfelünkkel, önmagunkkal és az időjárási viszontagságokkal.
Olyan ... jelentkezésé várjuk, akaik szeretik a hidegben a meleg helyzetetket, és képesek gyors döntéseket hozni...csapatmunkában is megállják helyüket...és szívesen kipróbálnák...a Land Rover vezetését is.
Feladat: a Camel Trophyhoz hasonló ügyességi erőpróbák aegyéni és csapatban tröténő teljesítése.
Tom!
A vontatókötél egy régi BNV vagy autókiállításról való.
"Landy felfelé, avagy lefelé halad át a kambiumok között" Ha a Sc képekről beszélsz, én G Mercinek néztem. Sharki? Mivel autóztál?
Milyen buli lesz amiről nem tudok?
Ata
Hosszasan elemezgettem a képeket, és bonyolult metamorfológiailag cisztercitizált transzcendentális asszociációval rájöttem, hogy ilyeneket mi is csináltunk, csak mi áthatásnak hívtuk.
Arra viszont nem sikerült rájönnöm hosszantartó elmélkedésem során, hogy a Landy felfelé, avagy lefelé halad át a kambiumok között.
Mit értesz azon,hogy "rendes"?
Elment a kép amit kértél levélben,még utánna is érdeklődtem telefonon.A kollegina azt igérte oda teszi az asztalodra.
Szabó Attila
..a kedves topictárs...
Akitől kopiztam (Mud Rider), asszem, e hétvégén nem ér rá. Persze ez nem kizáró ok. :-)
Szerintem egyébként ő van a háttárben, nagyon bánta, hogy nem jövő héten megyünk Soltra. :-)
Sharki:Lehet,hogy félreérthetően írtam be .A 6082
hozzászólásban ,hétfőn azt irtam, a jövő héten.Én Február első hétvégéjére gondoltam ,elnézést a félre érthetőségért,de most Vasárnap dolgom van.
Karcsi, szerintem pontosítani kéne ezt a "jövő" vasárnapot. Eddig szerintem a most vasárnapról beszéltünk.
Kiskőrösi szállás klassz, infot majd felteszem.
Túra:Jövőhét vasárnap,indulás Soltvadkertről reggel 9 órakor.Gyülekező az iskola melletti murvásparkolóban,ez a város központjában van.
Atom:kösd fel a fehérneműt,megmutatom,hogy itt nem csak homokvihar van:)))
Sharki:Szívesen látunk titeket szombat délután,a szállást ismered Kiskőrösön,Vadkerten még nincs szálloda ,a barátaim most építik a panziót.
Természetesen mást is szívesen látunk már szombaton,Sharki be tud számolni milyen szállás van Kőrösön.
Gyűlnek a helyszínek. :-)
Tokodaltáró mellé:
(copy)
"Hívott egy ismerősöm és ajánlotta, hogy látogassuk meg a homokbányát Monor-city mellett, ahol a helyi erők már kitapostak egy kis triál pályát!"
Na, megnéztem a Csobi/Sóskút videót. Nem semmi! Hogy mikről lemaradtam akkor! Ata/Shark féle hátraszaltó igen sirály!
Sharknak lehetett melengetnivalója 30-án este! :-)
Mégegyszer köszönet Cápanénak az áldozat- és videokészségéért!
Karcsi!
A csörlőről ha leszeded az öntöttvas dobot és alkotsz rá valami könnyű helyettest akkor maga a mechanikája nagyon jó. Nekem 131-es zil csörlő volt az autómentőmön, gondolom az ugyanolyan.
Ata
Uaz4x4:A Gaz 66 csörlőt felejtsd el,olyan nehéz mint a fél uaz,a tárcsaféket ki kell találni.Egy ismerősöm Gaz66-ra MTZ lendkerékből esztergált féktárcsát,arra BMV féknyerget akasztott.Látod ez eléggé szabadon választott.
Üdv Mindenkinek!
Keresek sj413-ast vagy samurai-t "hobby" célokra.
Rendszám, forgalmi nem érdekel, de valami papírja legyen (pl: alkatrész vám az alváz+kaszniról) Motorhibás is érdekel. Ha van ajánlat jöhet e-mail-ben is.
Előre is kösz: Ata
niváskarcsi:ez az autó versenyre készül és nem tervezek túl nagy átalakításokat csupán a kormányművet szeretném szervósra,a féket pedig tárcsára cserélni de ehhez pontos adatokra lenne szükségem.A motor marad eredeti,én meg vagyok vele elégedve tapasztalataim szerint elég sokat kibír.Kap még egy GAZ66 csörlőt/ha sikerül olcsón szerezni/ egy BTR-t hátra,csövezést meg némi emelést.Mi a véleményed az össze állításról?
Ata:
Mit tanulsz Te tőlem?! Max. gyerekhülyítést.:-)
Ha nem vagy ott, soha fel nem megyek arra a púpra.
Shark szerint arrafelé csak homokvihar van, még erdő sincs. Remélem, igazat mond, a Karc-ot csak lopásgátlónak szeretem!
Hát gondolom a kétvezértengelyes Fiját, amit ugyanaz tervezett ,mint a Ferrári 12hengeresét,nem véletlen,hogy a Lancsa delta integráléban is ezt használták átfésülve.
Autóvásárlás folyamatban, de megvárom az következő 16M-t, milyen új hirdetések vannak benne.
A tervek szerint megyünk mi is, (legfeljebb csak nézőnek) legalább tanulok Tőled.
Ata (kérdőjel nincs)
Tompi!
"Nem mérte vki, mennyi időbe tellett kicibálni Bulldogot?"
A magyarázataiddal együtt vagy a tiszta szint időre vagy kíváncsi? Nettó nem is volt sok. :)))
(Ludas Matyi, tudod...)
KRISZ:
Én sem. Asszem, ez látszott is...
Gratula a vizsgádhoz!
Azért az a kajálás sem volt éppen unalmas. Nem is tudom, hány szalvétát kaptam. Asszem 1-et. De azt soxor. :-)
Átnevelő tábort nyitok 2,5 éveseknek. :-)
Végre ismét topic-közelbe kerülhettem, ugyanis sikerült az a kemény vizsgám (ráadásul 4-esre), ami miatt az "ebédet" ki kellett hagynom. Legközelebb már jobban szervezem, és nem lesz akadály.
Shark, Yoti: nagyon jók a képek! Főleg a patakpartiak! :)
Karcsi: túra érdekel!!!
Sanyiva: remek autód van, asszem egyedi darab. Olyan "mindenen átmenő" Niva. Ott a patakban biztos nem lett volna gond... :)
Atompyka: ahogy föltetted a Jimny-t a hegyre az nem semmi. Komolyan nem gondoltam, hogy ez az autó ilyenre képes...
A zöld Niva kihúzása (is) rajta van a videon, igaz eléggé a végén. Szerinten az L200 kirántása is elég érdekes volt. A 30 perces kazin rajta van minden fontos esemény. A grabbelés folyamatban.
Atom: csináltam neked egy 60 perces VHS kazit, rajta a Csobánkai túra meg ez a mostani. Holnap nálam lesz, találkozhatunk a városban.
Cápanéni csókoltat, esernyő lehet a tiéd :-), de vigyázz vele, legközelebb nem hozza utánad a kocsidat.
Sanyiva: klassz a kocsid. A vizsga problémád megoldódott?
NLQ: igazad van, néha jó lenne kikapcsolni. Nem hittem volna, hogy valaha ezt fogom kívánni.
Jók a fotók. Kár, hogy a patakosdiból kimaradtunk, pedig látom, akció is volt. Én is kíváncsi lennék, hogy került ki a zöld Niva. Örülök,hogy személyesen is találkoztunk.
Szóval az történt, hogy mikor elindult visszafelé a kocsi, hiába nyomtam a pedált, az ABS miatt bekeményedett, így csak gurult, gyorsult, ekkor jött a kézifék. Izgalmas volt.
A koppanást belülről nem lehett hallani, szólt a rádió.
A Screamerben egy bige a mitfárerem, azt mondja: "Láttál már autót?" Talán megijedt mert felborultam vagy mit akarhatott mondani? :-)
Most nem gyerekes hétvégém jön, így nekem bármelyik nap jó.
A fiúk annak ellenére, hogy nem szálltak ki, nagyon élvezték a dolgot. Volt olyan emelkedő, ahol a dőlésszög mérő 30 fok fölé ment. Aztán az emelkedő tetején elfogyott a szufla a micsuból és estünk vagy 10 m-t vissza, mire megtudtam fogni a kocsit. Letiltott az ABS. Na azt az arcot kellett volna látni.
Sharki:Jövő szombaton ha van kedvetek,túrázhatunk egyet Soltvadkert környékén.Akit érdekel szívesen látunk.Természetesen azok is jöhetnek akik csak olvasói a topicnak.
Sziasztok, látom megmozgatta fantáziátokat a topic túra. Mi is kíválóan éreztük magunkat. Remélem most hétvégén is összejön a csapat.
Bulldog: Tokodaltáró?
NLQ: Most nézem a képeket, tényleg mintha mindig tolatnék. Hát igen, előre-hátra egyremegy :-)). Szívesen láttunk volna téged is meg a régi kocsidat az új tulajjal.
Níváskarcsi: Békés is jó ... lehet... Nem akarsz csinálni valami jó kis túrát? Akár csak ott a környéketeken. Ott vannak jó kis földutak. Az Óbányai túra emléke a mai napig megmelengeti a szívemet.
elf. Atom: Úgylátszik nem nyomtam eléggé a Shiftet, így lett a ":" -ból ".".
Akkor kellett volna nekije, mikor még elérhetetlen volt. Mikor ki lehetett volna venni, már nem érdekelte, pedig kérdeztem, kivegyem-e.
Viszont ott hagytunk egy mentőgumit a patakban.
Szevasztok:Ahogy elmegyek egy kicsit békésbe baráti látogatásra,ti mindjárt rosszalkodtok ejnye bejnye:))))
Az esernyő engem is érdekelne,cápa néni hogyé adja?:))))
Így, csak addigra leakasztottuk a kötelet, de az autók helyzete sokat elárul. :)
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Nem akartam a nagy képet betenni, remélem ezen is látszik.
"azt nem mondtatok, hogy L200 talalkozot rendeztek..."
Erre gondolsz? :)
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Szerintem legközelebb is ott leszünk, gyertek Ti is!
Ata
Bulldog
Szerintem ezért nem jár köszönet, remélem mindenki jól érezte magát.
A fotók nagyon jók, köszi Nektek. Yoti csúcs vagy. :)
Az előző link nem egészen sikerült. :(
Ata
Sziasztok!
Az én kocsimon az eleje nélkül is lehet a felezőt kapcsolni.Rendszeresen /naponta/ vontatok l.2-l.3OOkg-ot,eddig még birják a féltengelyek.Tolatáskor óriási segitség a kicsi sebesség.Mindemellett egyetértek:lényegesen nagyobb az igénybevétel.A hét végi karancsi buli milyen volt?Volt lenn valaki?
ÜDV.
Atom!
Kétkerékhajtás + felező (mondjuk aszfalton) így lehet nagyon gyorsan eltörni a féltengelyt. CZY-nak igaza van.
Elszámolás: legközelebb elintézzük.
LÉGY ÓVATOS! :)
Ata
Vonatás téma. Egyszer leparkoltam nálunk a 18-ban az önkormányzat mellé. Egy fickó épp ott szerelt valami kisebb autót, és megkért hogy rántsam be.
Kötél ráköt, és meg indulok, és várom a megfeszülű kötél rántást.
Csak megyek-megyek és még még mindíg semmi. Hátranézek, és látom hogy a fickó integet hogy álljak mán meg. :)
Annyira nagy volt a tömeg(és erő)különbség a két vas között, hoz meg se érezte a Range hogy utánakötöttek még 900 kilót.
:)
egyik haver mar hasznalta ugy a gepet, amikor a kisceli uton nem tudott felmenni a 1,5t utanfutoval... mondjuk neki egyszerubb volt, mert kezi kapcsolasu az elso szabadonfutoja
shark anno az L200 al en is vontattam merciG-t +mogotte egy utanfutot :)) igaz evett a gep 18litert, de lampatol lampaig legyorsultuk a nyergesvontatokat :))
Ha a 4wd esetben a középső (osztóművi) kapcsolat merev, akkor elvileg igen, de gondolj arra, hogy a méretezettnél jóval nagyobb nyomatékok/erők ébredhetnek a hátsó hajtásnál....Én nem tenném.
Alfred:
Mikor megvettem az autó, gondoltam, jaj de jó, most már el tudok húzni olyat is, ha kell, amihez az szgk. gyenge, ill. sajnálom kínozni. (Egyszer húztam haver Mercijét fel Budán a hegyre. Akkor megfogadtam, hogy többet nem gyilkolom az autót.)
Aztán kiderült (azt hiszem, Te általad), hogy nem úgy van az, aszfalton nem használhatok felezőt, légyen akármilyen emelkedő, vagy egyéb "tehertétel".
Hát ezért.
All:
Feltette ma vki a kérdést, hogy lehet-e az autómat hátsókerék+felezőben használni. Elvileg nem, csak 4WD+felezőben. Ha mégis úgy akarnám, megtehetem-e, hogy leveszem a vákuumcsövét az első szabadonfutónak, hogy ne kapcsolódjon be, és így teszem felezőbe?
Nekem ez túl amerikai. Krómozott marmonkanna??!!!
Meg számítógép vezérlete felfüggesztés???!!
Egy igazi expediciós autóban minél kevesebb elektronika, autómatika, bonyoult szerkezet a kívánatos.
Így még van esély a szavanna közepén megjavítani.
Más.
Nézegetem ezeket a jenki tuningkatalógusokat, tele vannak jó holmikkal.
De az izlésviláguk... hát...
Nekem kicsit gejl.
Pl nem értem miért jó a krómozott generátor, vagy inditómotor.
Egy generátor tökmindegy milyen színű, az a lényeg hogy kijöjjön belőle 200A. :)
Ennél már csak a kipuffugóáz illatosító üzemenyagadalék tetszik jobban.
Nem vicc, van ilyen.
Egyébként ma egész nap villanyt szereltem az autóban(munka helyett:)).
Lereléztem a lámpákat, így már szépen világít, sima 60/55W-os izzókal is.
Mindíg csodálkoztam hogy nekem hogy nem megy víz a fényszóróimba, amikor a többi velem terepezőé már rég "akváriumozik"
Most hogy szétszedtem, láttam hogy egész csinos gumiszigetelés van rajta gyárilag.
Király!
Valaki kérdezte:
100%-os autómata zár van, pl a Detroit Locker. Alfrednek ilyen van hátul.
Bulldog azt írta jön. Rakjátok ki valakinek a telefonszámát, hogy aki útközben vagy később akar csatlakozni az is megtaláljon minket. Az enyém 30/9599555, de én is csak Bia után csatlakozom.
Ata
Csak egy kiegészítés a középső difizárakhoz: létezik kapcsolható összkerék + középső difizár kombináció is (pl. Pajero SuperSelect). Alaphelyzetben hátsókerék, a következő fokozat az összkerék difivel (téli utakra mondjuk), utána az összkerék zárt középső difivel. Egy kollégám ilyenből épít éppen versenyautót...
Jó estét mindenkinek!
Már régóta figyelemmel kísérem a topicot,sok mindent tanultam már belőle.Némi tanácsra lenne szükségem.Az UAZ átalakításnál melyik márkájú autóból és annak melyik típusú modelljéből lehet alkatrészt kölcsönözni.Gondolok itt a kormányműre és a fékekre.Tud valaki ezekről pontos információkkal szolgálni?
A BTR 100%-os zár?
Bocs ha egy kicsit netán hosszú és tudatlan voltam.
JP:
"A kapcsolható 4x4-ben van(lehet) köztes" - ez az állandó akar lenni, ugye? Ha nem, akoor nem értem.
Ha nincs E/H zár, az is gond lehet, mikor átlósan emelsz két kereket, a másik átló kerekei ekkor is elkaparnak. Ezt szívtam meg egyszer a Swifttel egy - amúgy járható - púpon. Nem volt helyem szemből rámenni, a bal első elindult fel, emelte a jobb hátsó meg még nem jött le a mögöttem lévő padkáról. Jobb E/bal H pörög a földön, Stift áll. Nem tudtam vele mit kezdeni, hátra el. (Akkor még nem ismertem a kézifékes trükköt.)
A kapcsolható 4x4-ben van(lehet) köztes, - tehát az osztóműben -, tengelyek közötti diffizár. Szóval, ha leveszed az első kardánt, akkor a kocsi elvileg mozgásképtelen, mivel az erő a kisebb ellenállás felé tör. Ha van köztes dif. lock, akkor ebben az esetben hátsó hajtásúként megy. Ha normál esetben van köztes zár, de az első/hátsó tengelyen nincs, akkor, ha mondjuk a kocsi egyik oldalon glatt jégen áll, akkor szintén tré a szitu, mert a 2 tengelyre azonos erő jut, de oldalra lediferál. Ha van egy hátsó zárható diffi, akkor már jobb a lehetőség, persze, ha első is van, akkor már teljes lehet a győzelem.
A kapcsolható 4x4-nél értelmetlen a köztes zár, mivel alapból hátsóhajtásúként működik. Innen ua.
Kissé sarkitott, de remélem érthető.
Az utángyártott ill. később beépitett dif. lock-ról annyit, hogy soxor jobbak mint a gyáriak, mivel egy gyári kialakitású kocsit általában általános célra gyártanak, nem kizárólag komoly(abb) terepezésre.
Kérdezd csak meg Alfred-ot, Neki a Landyban amerikai Detroit Locker van e/h. Vagy a MLRE elnökének ARB Air Locker. Biztosan jók.
Akkor, hogy tisztán lássak! Mondjuk veszek egy G-s mercit amiben alapból benne van a 2db (bowdenes vagy akármilyen) zár akkor ez adott esetben lehetővé teszi a négy kerék motor által történő egyszerre való forgatását! Ezt hú de megfogalmaztam! :-) Igazság szerint én eredetileg patrolban gondolkodtam (spanyol 260-as) de, ha jól tudom nincs benne difizár az utólag beépítettben meg nem nagyon bízom! Bár örülnék, ha valaki erről vagy a japán kivitelről (160) tudna bővebb információval szolgálni.
jpmaster: Tenyleg olcso, csak mire megkeresem azt a penzt addigra lehet eladjak :-)
En egy pajero gen1-hez probalom ezeket hozzaepiteni (legalabbis egy reszet :-) ), de jelenleg all a project mert most egyenlore karburatort kell szerelni... Beragadt az automata szivato, es nem eleg hogy kb 20 l/100km-t fogyaszt, de telenyomatja az olajamat is bengaval. :-(((
Nekem KELL egy ilyen!!! Semmifele kifogast nem fogadok el! :-)
Ez egy Unimog alapokon epittett "exploration vehicle", speci karosszeria, speci motor, szamitogep-vezerelt minden, navigacio, kommunikacio...
The base vehicle is a highly modified Mercedes Benz Unimog chassis with a custom body, completely new power plant, computer controlled suspension, and integrated electrical, hydraulics and electronics systems. Many of the onboard navigation, power, lighting, communications, computation and electro-optics systems were developed specifically for this vehicle.