Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vencel58 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 2092

A kepek  az olasz Solex Atala Rizzato kerekparomrol

Vencel58 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 2091

Udv.minden Solex Baratnak!

Erdelybol csatlakozok a Barat-i Korhoz.

Szeretnek nehany infot kapni.

vasaroltam egy Solex Atala-Rizzato olasz kerekpart,nem nagyon hasznalt  1960 evekben gyartottak.

A dorzskereken nincs az a kopas allo keramia csak a fem bordazott henger .

Azt szeretnem kerdezni vajon ez eredetileg igy van gyartva vagy talan lekopott ,hianyzik rola a kopas allo keramia?

Nedves talajon csuszik ,szarazon jol hajt csak kicsit zajos.

Nehany kep a kerekparrol.

Udv. mindenkinek

trotilex3800 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 2090

Hali DYJANI!

 

A családod védelmébe mondom ne bántsd őket, mert sajnos a benzinek nagyon gyorsan áltukban MEGROMLANAK

 

Ha öreg- állott a benzin akkaor van olyan szaga mint a festék boltnak, sőt ha tovább benne hagyod a mociban akkor

gyanta szerű kicsapodást fogsz találni a szürőkban és az AC pumpában és akkor lehet vele melózni, hogy kitakarítsd!

 

Üdv: haromkerek 

Előzmény: dyjani (2088)
Kempingez Creative Commons License 2014.09.07 0 0 2089

Ez már csak így van. A gép jellemzően előforduló hibáit vesszük sorra, majd csak utánna következnek az emberi "tévedésekből" származtatható rendellenességek.

Ezt szoktuk, nagy szí.ásnak nevezni.

Sőt szándékosságra sem igazán gondol az ember.

De találkoztam már olyan esettel. Amikor az apuka hogy ne motorozzon a kislánya, vizet öntött a tankba, nem sokat csak éppen annyit, hogy  bele bele libbenjen néha a cső tetején a benzin közzé. ( nem Solex  volt).....:-)

 

Előzmény: dyjani (2088)
dyjani Creative Commons License 2014.09.05 0 0 2088

Hülyeségből pedig akad bőven,még magamfajta tapasztaltabb motorosnál is.Csak éppen észre kellett volna vennem,hogy a kompresszió,szikra,meg semmi mellékzörej nem elég a gyújtáshoz.Az üzemanyag -ellátás sem elég vigasz,ha a tartályban éppen nem megfelelő benzin van.Kimostam a tartályt,feltöltöttem,azóta éppúgy szépen dorombol a Solex mint tavaly.Egyenlőre a családban senki sem vállalja  ki is tankolta majdnem tele festékoldóval.Hogy én nem vettem észre,az már csakis az én hülyeségem..   

Előzmény: Kempingez (2087)
Kempingez Creative Commons License 2014.09.04 0 0 2087

Persze hogy hülyeség.

 A hajtókar a főtengelyen tűgörgőkkel van csapágyazva. Ez olyan mértékű kopást nem tud prudukálni, hogy ebből az okból ne legyen kellő kompresszió, illetve nem tud annyit csökkeni a lökethossz. Ez baromság.

Ugyan is kenetlenségból, elhasználódásból eredő kopás esetén, a hajtókarcsap felülete berágódik, a tűgörgők keresztbe állnak, esetleg össze is törnek. Itt speciel jellemző a hajtókar törés, mivel alumínium öntvény (Solexnél).

 

Szóval azért írtam én, ha gond van a hajtókarral akkor azt úgy is észrevenni. :-)

 

A kompresszió csökkenését, a henger és gyűrűk kopása, esetleg beragadása okozza.

Esetünkben még a  dekompresszor szelepe is. 

 

De valószínűbbek a gyújtási, és az üzemanyagellátási hibák.

Továbbá Solexeknél előfordulhat, az extrém koksz lerakódás a kipufogóban.

Előzmény: m.norbert (2086)
m.norbert Creative Commons License 2014.09.02 0 0 2086

Hülyeségek halmazállapota, mondjuk, láttam már olyan embert is aki 10 évig aszfaltozott, és váltott ablak beszerelő szakemberiségre. Csak néha józan paraszti észt kell használni, azzal hogy leül, nem tudom mi az kutya vagy macska, de üljön le, attól még komprimál, és ha belegondol bárki is, azzal csak a robbanótér nől meg, gyengébb motor, esetlegesen gyorsabb motor. Solex olyan primitív nagyszerű motor hogy szó szerint csak elbaszni lehet, fejleszteni nem nagyon érdemes.

Előzmény: Kempingez (2085)
Kempingez Creative Commons License 2014.07.27 0 0 2085

Személyes érintetség végett, m.norbertnek. Illetve pontosítás végett, én már csak idéztem a következő omniózus mondatot. Bármennyire is zseniális a felismerés, de nem tőlem származik. :-) annak ellenére hogy az előzmény, az én hsz-emre hivatkozik.

 Másrészt disszertációk esetén, mostanság komolyan veszik a plágium gyanút.

 

 "Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."

 

Ez Sihuhu forumtárs, diagnosztizálásának frappáns magyarázata, ok és okozati levezetéssel. (Ámbár nem minden logika nélküli de alapjaiban téves)

 

34-éve annak, hogy autoszerelő képesítést szereztem.

 

Itt egy fórumon vagyunk ahol laikusokból áll a többség.

Ezért nem várható el mindenkitől, hogy szakismeretekkel rendelkezen.

Viszont, pont azért fórum a fórum, hogy segítséget kapjon a laikus kérdező problémája megoldásához.

 

Köszönöm a figyelmet.

trotilex3800 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 2084

A kerekeknél lemaradt a telefon szám:30-3492565

trotilex3800 Creative Commons License 2014.06.30 0 0 2083

Eladó 1db első kerék újra fűzve uj aggyal, fekete 6000ft!

        1db hátsó kerék új gumival 9000ft!

 

A kerekek 19x2" solex felnik!

pitike52 Creative Commons License 2014.06.26 0 0 2082

Eladó egy Solex motor.

 

Rokkantkocsival vettem,max 50 kilóméterrel.A volt tulaja nem merte használni,és miután elhunyt megvettem az örökösöktől.Biztos hogy ennyi van benne,mert ismertem a tulajt.Átnézettem egy volt gyári dolgozóval.aki felszerelte rá a felfogató lemezeket.Kerékpárra akartam felszerelni,de az elektromos mellett maradtam.Ára 40000ft.

 

Tel: 70 330 9869.

 

Üdv. Deák-Fogarasi Mihály

develooper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 2081

Tábláján CH 5443 szerepel, ha jól olvasom egy S3300-as típus.

Előzmény: develooper (2080)
develooper Creative Commons License 2014.06.17 0 0 2080

Hétvégén összeraktam:) Kipucoltam az üzemanyagrendszer komplett. Azonnal indult:) Érdekes vele brümmögni. Szokatlan ez a fordított gázadás. 60 ért továbbra is eladó, immáron üzemképesen. Kipróbálható állapotban van.

Előzmény: develooper (2072)
Sihuhu Creative Commons License 2014.05.26 0 0 2079

Akkor az legalább valamennyire tart.

Előzmény: m.norbert (2078)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.26 0 0 2078

nekem volt gyári új blokkom, csavar alatt körmös alátét volt. és a hengerfejnél is.

Előzmény: Sihuhu (2077)
Sihuhu Creative Commons License 2014.05.23 0 0 2077

Ha rugós alátét van alattuk, akkor nem illene. :-)

 

Majd azért megnézem a sajátomon.

Előzmény: m.norbert (2071)
develooper Creative Commons License 2014.05.22 0 0 2076

kékvirág=telenor, és pont elég a szám pedig

Melletted kispesten vagyok.

Előzmény: vaskalap31 (2075)
vaskalap31 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 2075

Mi ez a kékvirág? Település érdekel, és kevés a telefonszám.

Előzmény: develooper (2074)
develooper Creative Commons License 2014.05.22 0 0 2074

kékvirág 825 kilencvenöt 19:)

Előzmény: vaskalap31 (2073)
vaskalap31 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 2073

Üdv.

Hol nézhető meg a Solex?

Kérhetek telefonszámot?

Attila

Előzmény: develooper (2072)
develooper Creative Commons License 2014.05.22 0 0 2072

Sziasztok.

 

A szomszédomban dolgozó bácsi lerakott egy solex kütyüt az ajtóm elé, hogy el akarja adni.

Ő azt monda hogy egy "baráti 60as"-kér érte. Nem milyen és mennyit ér.

Festése gyári, arany színü solex feliratok vannak rajta, olyan patinásan kopottan, nem olyan mint amit amit itt a képeken látok általában. A kézifék kar csuklója is kormány végénél van. A bowdenje is kormányon belül fut. Na ezt jól leírtam:) Ránézésre minden gyári rajta, nincs tákolás.

Érdekelhet valakit? Én nem szeretnék vele foglalkozni.

Kellemes napot nektek.

 

Marci

m.norbert Creative Commons License 2014.05.21 0 0 2071

mivel szimeringnél taknyos, nem erőlködök a beindítássál, hanem a szétszedéssel, az mellet ha körbe forgatod null kompresszió, azt beindítani, olyan mint lankat pöcsel orgiát rendezni.

 

forgattyúsház csavarok meg is szoktak lazulni, néz rá sajátodra, meglepődsz. de itt nem volt meghúzva se.

Előzmény: Sihuhu (2070)
Sihuhu Creative Commons License 2014.05.21 0 0 2070

Jól értem, ránéztél?

 

"Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint"

 

Úgy raktam vissza az AC-pumpa alatti műanyag lapot, ahogy benne találtam. Azt észrevettem, hogy a mocit már avatatlanok piszkálták - pl. az AC-pumpából hiányzott a felső üveggolyó. Ezzel együtt benzint nyomott, mert a karbiban a benzinszűrő simán nedvesedett. Ezt a tulajjal közösen meg is állapítottuk.

 

"de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám."

 

Akkor jól sejtettem, hogy legalább a csapágyszimering a problémás. Az meg sem fordult a fejemben, hogy a forgattyús ház csavarjai nem voltak meghúzva, meg tömítetlenségek vannak. Ez egyszerűen nem életszerű hiba :-)

 

Gondolom, akkor neked sem indult be, legfeljebb további hibákat találtatok...

Előzmény: m.norbert (2069)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.21 0 0 2069

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Szia

 

Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint, de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám.

Előzmény: Sihuhu (2025)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.13 0 0 2068

Ebből fogom írni, a doktori disszertációm!

Előzmény: m.norbert (2067)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.13 0 0 2067

"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."

 

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Ebből fogom írni, a doktori disszertációm.

Előzmény: Kempingez (2063)
Kempingez Creative Commons License 2014.05.03 0 0 2066

Természetesen nem a szakszerűtlen javítások, módosítások, és buherálások után mesterségesen létrehozott üzemképtelenség esetére vonatkoztattam a hiba keresési sorrendet.

 

Alapismeretek nélkül, bár egyszerű szerkezet, de mégsem érdemes a szereléshez hozzáfogni. 

 

Kempingez Creative Commons License 2014.04.29 0 0 2065

Ha nem indul a solex, a következő sorrendet ajánlatos a hibakeresés során tartani.

A logikája az hogy mindíg, az egyszerűbbtől a bonyolultabb irányába haladunk. Vagyis a gyakoribb valószínűbb hibalehetőségektől induljunk.

1.  gyujtás

2. üzemanyagellátás

 

A fenti kettőt ha megfelelőnek véljük jöhet a többi.

 

3. kompresszió, és tömítetlenségek ( főtengely szimering) 

 

4 Egyéb durvább  motor mechanikus hibák esetén, már úgysem egyedül a "nem indul" lesz a hibajelenség. Illetve, az már csak következmény. 

 

 

Tamás (Ifjú Titán) Creative Commons License 2014.04.29 0 0 2064

Sziasztok !

Látom sokan kilódnak a motorokkal.

Hülye tanácsokkal látjátok el egymást néha , viszont én jót nevetek rajta .

Csak így tovább .

 

Megyek leteszem az asztalosi szakmát mert azzal lehet motort szerelni .

 

 

Az üzemanyag a porlasztóig felmegy akkor nem lehet baja az ac pumpának .

Mért nem jut el a motorig hát mert lehet ott van dugulás amit kizárt dolognak tartom mert annyiszor szedtétek szét.

Gyújtást takarítottad de hogy ? Csavarhúzóval én a koszt szoktam letakarítani a blokk aljáról.

Gyújtótekercs csere volt annál a motornál amelyik nem indul ? Csak azért kérdem mert a szikráról nem volt szó.

 

Szerintem valamit szarul raktok vissza a motorra és azért nem indul .

 

Kempingez Creative Commons License 2014.04.28 0 0 2063

"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."

 

Ilyen nem fordulhat elő. A tűgörgők persze hibásodhatnak, törés, "keresztbefordulás", stb szélsőséges esetben akár hajtókartöréshez is vezethet. 

Ott már más diagnosztizálható tünetek is vannak, nem csak az hogy nem indul. 

 

Egyébként nem kell szakműhely egy hajtókar cseréhez, a solex esetében. (Van pár tartalék hajtókarom, de még soha nem volt rá szükség.) 

 Egy nem induló motornál, kézenfekvőbb hibákat "illik" keresni.

Főleg ha a főtengely kézzel, akadálymentesen átfordítható, és nincsennek rendellenes zajok, holtjátékok. A kompresszió tényét szintén érezni, ilyen esetben ha vissza szereljük a gyujtógyergyát. A kompresszió hiány, henger, dugó, gyűrű kopásából jöhetlétre,  továbbá gyűrűberagadás, törés. Esetünkben a dekeompresszorszelep tökéletlen zárásából is.

Csak mellékesen megegyezve, és kigeszítve a témát a teljesség igénye nélkül.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!