Ez már csak így van. A gép jellemzően előforduló hibáit vesszük sorra, majd csak utánna következnek az emberi "tévedésekből" származtatható rendellenességek.
Ezt szoktuk, nagy szí.ásnak nevezni.
Sőt szándékosságra sem igazán gondol az ember.
De találkoztam már olyan esettel. Amikor az apuka hogy ne motorozzon a kislánya, vizet öntött a tankba, nem sokat csak éppen annyit, hogy bele bele libbenjen néha a cső tetején a benzin közzé. ( nem Solex volt).....:-)
Hülyeségből pedig akad bőven,még magamfajta tapasztaltabb motorosnál is.Csak éppen észre kellett volna vennem,hogy a kompresszió,szikra,meg semmi mellékzörej nem elég a gyújtáshoz.Az üzemanyag -ellátás sem elég vigasz,ha a tartályban éppen nem megfelelő benzin van.Kimostam a tartályt,feltöltöttem,azóta éppúgy szépen dorombol a Solex mint tavaly.Egyenlőre a családban senki sem vállalja ki is tankolta majdnem tele festékoldóval.Hogy én nem vettem észre,az már csakis az én hülyeségem..
A hajtókar a főtengelyen tűgörgőkkel van csapágyazva. Ez olyan mértékű kopást nem tud prudukálni, hogy ebből az okból ne legyen kellő kompresszió, illetve nem tud annyit csökkeni a lökethossz. Ez baromság.
Ugyan is kenetlenségból, elhasználódásból eredő kopás esetén, a hajtókarcsap felülete berágódik, a tűgörgők keresztbe állnak, esetleg össze is törnek. Itt speciel jellemző a hajtókar törés, mivel alumínium öntvény (Solexnél).
Szóval azért írtam én, ha gond van a hajtókarral akkor azt úgy is észrevenni. :-)
A kompresszió csökkenését, a henger és gyűrűk kopása, esetleg beragadása okozza.
Esetünkben még a dekompresszor szelepe is.
De valószínűbbek a gyújtási, és az üzemanyagellátási hibák.
Továbbá Solexeknél előfordulhat, az extrém koksz lerakódás a kipufogóban.
Hülyeségek halmazállapota, mondjuk, láttam már olyan embert is aki 10 évig aszfaltozott, és váltott ablak beszerelő szakemberiségre. Csak néha józan paraszti észt kell használni, azzal hogy leül, nem tudom mi az kutya vagy macska, de üljön le, attól még komprimál, és ha belegondol bárki is, azzal csak a robbanótér nől meg, gyengébb motor, esetlegesen gyorsabb motor. Solex olyan primitív nagyszerű motor hogy szó szerint csak elbaszni lehet, fejleszteni nem nagyon érdemes.
Személyes érintetség végett, m.norbertnek. Illetve pontosítás végett, én már csak idéztem a következő omniózus mondatot. Bármennyire is zseniális a felismerés, de nem tőlem származik. :-) annak ellenére hogy az előzmény, az én hsz-emre hivatkozik.
Másrészt disszertációk esetén, mostanság komolyan veszik a plágium gyanút.
"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."
Ez Sihuhu forumtárs, diagnosztizálásának frappáns magyarázata, ok és okozati levezetéssel. (Ámbár nem minden logika nélküli de alapjaiban téves)
34-éve annak, hogy autoszerelő képesítést szereztem.
Itt egy fórumon vagyunk ahol laikusokból áll a többség.
Ezért nem várható el mindenkitől, hogy szakismeretekkel rendelkezen.
Viszont, pont azért fórum a fórum, hogy segítséget kapjon a laikus kérdező problémája megoldásához.
Rokkantkocsival vettem,max 50 kilóméterrel.A volt tulaja nem merte használni,és miután elhunyt megvettem az örökösöktől.Biztos hogy ennyi van benne,mert ismertem a tulajt.Átnézettem egy volt gyári dolgozóval.aki felszerelte rá a felfogató lemezeket.Kerékpárra akartam felszerelni,de az elektromos mellett maradtam.Ára 40000ft.
Hétvégén összeraktam:) Kipucoltam az üzemanyagrendszer komplett. Azonnal indult:) Érdekes vele brümmögni. Szokatlan ez a fordított gázadás. 60 ért továbbra is eladó, immáron üzemképesen. Kipróbálható állapotban van.
A szomszédomban dolgozó bácsi lerakott egy solex kütyüt az ajtóm elé, hogy el akarja adni.
Ő azt monda hogy egy "baráti 60as"-kér érte. Nem milyen és mennyit ér.
Festése gyári, arany színü solex feliratok vannak rajta, olyan patinásan kopottan, nem olyan mint amit amit itt a képeken látok általában. A kézifék kar csuklója is kormány végénél van. A bowdenje is kormányon belül fut. Na ezt jól leírtam:) Ránézésre minden gyári rajta, nincs tákolás.
Érdekelhet valakit? Én nem szeretnék vele foglalkozni.
mivel szimeringnél taknyos, nem erőlködök a beindítássál, hanem a szétszedéssel, az mellet ha körbe forgatod null kompresszió, azt beindítani, olyan mint lankat pöcsel orgiát rendezni.
forgattyúsház csavarok meg is szoktak lazulni, néz rá sajátodra, meglepődsz. de itt nem volt meghúzva se.
"Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint"
Úgy raktam vissza az AC-pumpa alatti műanyag lapot, ahogy benne találtam. Azt észrevettem, hogy a mocit már avatatlanok piszkálták - pl. az AC-pumpából hiányzott a felső üveggolyó. Ezzel együtt benzint nyomott, mert a karbiban a benzinszűrő simán nedvesedett. Ezt a tulajjal közösen meg is állapítottuk.
"de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám."
Akkor jól sejtettem, hogy legalább a csapágyszimering a problémás. Az meg sem fordult a fejemben, hogy a forgattyús ház csavarjai nem voltak meghúzva, meg tömítetlenségek vannak. Ez egyszerűen nem életszerű hiba :-)
Gondolom, akkor neked sem indult be, legfeljebb további hibákat találtatok...
Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint, de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám.
"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."
Normal
0
21
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
Természetesen nem a szakszerűtlen javítások, módosítások, és buherálások után mesterségesen létrehozott üzemképtelenség esetére vonatkoztattam a hiba keresési sorrendet.
Alapismeretek nélkül, bár egyszerű szerkezet, de mégsem érdemes a szereléshez hozzáfogni.
"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."
Ilyen nem fordulhat elő. A tűgörgők persze hibásodhatnak, törés, "keresztbefordulás", stb szélsőséges esetben akár hajtókartöréshez is vezethet.
Ott már más diagnosztizálható tünetek is vannak, nem csak az hogy nem indul.
Egyébként nem kell szakműhely egy hajtókar cseréhez, a solex esetében. (Van pár tartalék hajtókarom, de még soha nem volt rá szükség.)
Egy nem induló motornál, kézenfekvőbb hibákat "illik" keresni.
Főleg ha a főtengely kézzel, akadálymentesen átfordítható, és nincsennek rendellenes zajok, holtjátékok. A kompresszió tényét szintén érezni, ilyen esetben ha vissza szereljük a gyujtógyergyát. A kompresszió hiány, henger, dugó, gyűrű kopásából jöhetlétre, továbbá gyűrűberagadás, törés. Esetünkben a dekeompresszorszelep tökéletlen zárásából is.
Csak mellékesen megegyezve, és kigeszítve a témát a teljesség igénye nélkül.