Keresés

Részletes keresés

tupolev Creative Commons License 2005.10.31 0 0 29022
Quality Product of Türkitarkan...
Előzmény: Tirisztorka (29020)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 29021

most szemét leszek, de - kizárólag önös érdekből - azt mondom, hoyg ha ez a cég a kravtex, akkor inkább tényleg ne.

:)

Előzmény: zalagyöngye2 (29019)
Tirisztorka Creative Commons License 2005.10.31 0 0 29020

JXF-443 csuklós, JXF-445 szóló :)

Ez a kettő érkezett a Gemenchez pénteken. Egyenlőre várják a társaikat, meg a hokibotot az oldalukra. A harmadikat elvitte útközben a cica...a kiváló minőségre hivatkozva...(Visszavitték Pestre) :/

Előzmény: Alkaa (28932)
zalagyöngye2 Creative Commons License 2005.10.31 0 0 29019
Volán-társaságok: elvetett újítás

2005. október 31. Szirmai S. Péter -
Az egyik gyártó kész lenne buszaival tőkét emelni a Volán-társaságokban, így a közlekedési cégek járműparkja megújulhatna. Az ÁPV Rt. azonban nem vevő az ötletre.


Elviheti az euró az új Volán-buszokat. Ettől tart az egyik hazai autóbuszgyártó társaság vezetője, szerinte ugyanis az európai közös pénz bevezetéséhez szükséges költségvetési megszorításoknak áldozatul eshet a Volán-vállalatok már-már halaszthatatlan, több éve húzódó járműrekonstrukciója. A választások előtti kampányidőszak azonban kivétel. Kormánydöntés alapján az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. igazgatósága arról határozott, hogy tőkeemelés formájában összesen 10 milliárd forintos tőkejuttatásban részesít a portfóliójába tartozó Volán-társaságok közül 23-at, új autóbuszok beszerzése céljából.

A gyártók azonban attól tartanak, hogy a 2010-ig következő szűk esztendők alatt egyre kevésbé számíthatnak állami buszbeszerzési pályázatokra. Mivel a privatizációt övező politikai vitákban lekerült a napirendről a Volánok értékesítése, fogy a remény, hogy belátható időn belül tőkeerős magántulajdonba kerülnek e busztársaságok, és végre tényleg felgyorsulhat a csaknem 7 ezer, átlagosan 12 éves autóbusz cseréje, a mostani tőkeemelés ugyanis csak mintegy 200 jármű vásárlására elég. Amint azt az Ikarus szegedi gyárában a napokban zajló tömeges elbocsátás, az Ikarusbus és a NABI pénzügyi gondjai is bizonyítják, súlyos zavarokhoz vezet, ha a hazai járműgyártók megrendelés híján nem profitálhatnak az égetően szükséges járműrekonstrukcióból.

Szlovák modell

Szlovákiában a vidéki tömegközlekedés kétlépcsős privatizációjában az első szakaszban 49 százalékos részesedést szerezhetett egy-egy társaságban az új tulajdonos, s az ügylet során befolyt összeget új autóbuszok vásárlására kellett fordítani. Így a tőkeemelés akár autóbusz-apporttal is megtörténhetett. Információnk szerint a Volán-vállalatoknál tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV Rt.-hez is érkezett hasonló ajánlat a Kravtex Kft.-től, de a válasz elutasító volt. Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója megerősítette, valóban megkereste a vagyonkezelőt a buszgyártó, hogy egyes Volán-társaságokban többlépcsős tőkeemelést hajtana végre, s az ellenértéket a társaság által gyártott autóbuszokkal egyenlítené ki. A társaságok méretéből adódóan ez különböző mértékű tőkeemeléseknek felelne meg.

Javaslatában a Kravtex Kft. hangsúlyozta, hogy ez nem jelentene privatizációt. Szigorúan véve az ÁPV Rt. szerint sem magánosítás az ilyen konstrukciójú tőkeemelés, mivel nem adnának el állami tulajdonú részvényeket. Ám mivel a kormányzat úgy foglalt állást, hogy a Volánok privatizációja nem időszerű, nem tartotta mérlegelhetőnek külső befektető megjelenését a tulajdonosi struktúrában. További aggály volt, hogy miként lehetne egyáltalán az ÁPV Rt. versenyeztetési szabályzatába egy ilyen jellegű konstrukciót beilleszteni.

Nem is mindegyik gyártót hozza lázba a konstrukció. Bodor András, a NABI társasági igazgatója leszögezte: cégük stratégiája az autóbuszgyártásra épül, üzleti modelljükbe nem fér bele autóbuszpark üzemeltetése, az ugyanis teljesen más tevékenység. Krankovics István, a győri/mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne-Credo Invest csoport vezetője viszont elmondta, hogy cége - amely a napokban mutatta be alacsonypadlós városi autóbuszának 18 méteres csuklós változatát - évi akár 100-100 autóbuszos apporttal szívesen bekapcsolódna nagyobb, legalább ezer darabos autóbusz-állományt üzemeltető Volánok tőkeemelésébe. A közlekedési cégekben való befektetéstől állítása szerint nem várna hasznot, elsősorban a kapacitás kihasználása érdekében vállalkozna rá. Ezzel nemcsak a buszgyár, hanem a beszállítói is megrendeléshez juthatnának, hiszen a Kravtex Kft. Credo autóbuszcsaládja esetében a belföldön előállított érték a régebbi típusoknál megközelíti a 80, az újabbaknál pedig a 60 százalékot.

Megrendelésre várva

A Krav­texnek - amelynek már 250 Credo autóbusza fut az országban, s ebből 200 darab a 24 Volán-vállalatnál -, a többi hazai gyártóhoz hasonlóan égető szüksége lenne a Volán rekonstrukciójával esetleg megszerezhető megrendelésekre. A mezőgazdasági gépgyártásra szakosodott, 1997 óta folyamatos piacvesztéssel küszködő Kühne Rt. számára is már csak az autóbuszgyártás pótolhatja a drasztikusan visszaesett mezőgép-értékesítést. Elsősorban persze a már bejelentett 10 milliárd forintos járműtenderre készül a cégcsoport.
htibor Creative Commons License 2005.10.31 0 0 29018

Üdv totyik! :)

 

Tegnap volt 5 éves a honlapom, ezennel köszönöm minden látogatónak, aki csak egyszer is rákattintott a http://htibor.freeweb.hu oldalra.

További véleményeket, javaslatokat, ötleteket és persze kritikákat szívesen várok mindenkitől.

 

Ennek örömére, közszemlére bocsátom a Busworld 2005 kiállításon készült fotóimat :) (Meg 4 másikat is, amiket tegnap kaptam le Fvár buszállomáson a mini topic tali után :) )

A folyamatos feltöltés még kb 3 órát fog menni, de az oldal, és az indexképek már elérhetőek az oldalon, a nagyképek meg folyton folyvást :)

 

Mindenkinek kellemes nyálcsorgatást kívánok! :)

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 29017

Új, Nógrád Volán topic (kérésre nyitva):

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9130990

 

Várunk mindenkit sok szeretettel!

TOMvp Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29016
OFF:
nincs mit
ON
Előzmény: T.Pisti (29014)
T.Pisti Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29015

Most nézem hogy HPR-055-öt is fotóztad, de jó:-)

Utaztam vele már jópárszor

Előzmény: V42 515 (29002)
T.Pisti Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29014
Köszi a gyors választ!:)
Előzmény: TOMvp (29013)
TOMvp Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29013
Szia
2005. júliusától tartozik a BV. Balatonfüredi kirendeltségéhez
2002-es gyártás, használtan érkezett a Volánhoz
ha nem különjáratozik akkor a Balatonfüred-Veszprém-Győr vonalon van.
Előzmény: T.Pisti (29011)
T.Pisti Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29012

Szia!

Gratula a sok szép képhez!

Számomra külön öröm a Vérteses AEU-787:-)

Előzmény: V42 515 (29002)
T.Pisti Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29011

Sziasztok

TOMvp-től szeretném elsősorban kérdezni, hogy FLH-224 mióta van a Balaton Volán kötelékében, és mikori gyártású a busz? Gondolom használtan vették. Renszeresen szoktam látni Győrben, mindig ezen a járaton van?

 

FOMA Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29010
Porond Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29009
Credo IC12 "beszámoló"
Sikerült utaznom az egyik Credo IC12-vel (JVN-588). A padlószintje relatíve alacsony, így busz belülről meglepően tágas. Mivel hozzászoktunk, hogy a távolsági buszra „felül” az ember, ezért az ennél ülésbe beleülve úgy éreztem, mintha kicsivel az aszfalt felett ülnék. De idővel megszokja az ember és nem zavaró. Mint mondottam a kocsi tágas, a rakodópolc, klímacsatorna talán túl messze is van az utastól. Csak teljesen kinyújtott kézzel értem el az olvasólámpa-légbefúvó gombokat, egy kisebb termetű vagy idős embernek gondot okozhat a kezelése. Az ülések (nem tudom milyen gyártmányúak) szépek és kényelmesek, az ülésosztást viszont szűknek találtam. Az is furcsa, hogy a mellső tengely már az első üléssor alatt-mögött van, tehát rövid a mellső túlnyúlás. A sofőr mögötti válaszfal nem túl elegáns, emlékeztet a C56-osokban alkalmazottra. Mivel az út nagy részét autópályán tettük meg, ezért a menetkomfort nem volt rosszabb a „nagyobb” kerekű buszokhoz viszonyítva. Valószínűleg rögtön változik a helyzet, ha rosszabb minőségű az út. A sofőr elmondása szerint elégedett a motor teljesítményével, bekapcsolt légkondival hegynek felfelé sem torpan meg a kocsi. Korántsem tökéletes busz, de megmondom őszintén: kellemesebb volt, mint ahogy vártam; sose csináljon rosszabb kocsit a Kravtex!
Porond Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29008
V42 515!
Akkor ezért láthattam 23-án nagyon korán 5 vagy 6 Kisalföldes kocsit Pesten! E95-ösök vagy Credo-k voltak és mind üres! Megvan a megoldás!
Előzmény: V42 515 (29000)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29007
Az FKC-749 a tatabányai Szöllősi Travel autóbusza.
Előzmény: V42 515 (29002)
tupolev Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29006
Ezeket az E95-ösöket 23-án szinte mindet fotóztam Budapesten. Kicsit lehidaltam, hogy 5 percig csak kisalföldes E95-ös jött be a képbe :-)
Előzmény: V42 515 (29004)
BGfromÉ-D Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29005
Az IK266 nagyon komoly, laprugós jószág.
Múltkor utaztam ilyennel Pincehely-Ozora közt, kirázta a lelket is belőlem.

Mondjuk szép túrát bonyolítottam le akkor (szeptember közepén): 1 nap alatt Pincehely-Tamási-Pécs, hazafelé Pécs-Siófok-BP-VB2018(haza), kb 370km 1 nap:-). Mindezt csupán azért, mert nem kaptam mávos szabadj1et, csak volánost.
De elmond6om, hogy utaztam vagy 4 féle E95-össel(különböző sebváltókkal), + a 266-ossal, és sehol sem panaszkodtak hasonlókról, mint az itteniek.
Előzmény: V42 515 (29002)
V42 515 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29004

Október 22-én az agostyáni emelkedőn:
HKF-243
GZF-641
IAW-045
GZF-640
HKF-177
HRR-706
HEH-447
IAW-044
HPD-152
BAJ-416

 

HPD-152 Vértestolnán, október 22-én


És végül IAW-044 engem előz meg Páty környékén, október 22-én :-))

 


 

BGab Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29003

Hm, irigykedek. :-)

 

20-25 Kisalföld busz? Az szép teljesítmény. Nem minden volán tudott volna ennyi buszt kiadni szerintem.

Előzmény: V42 515 (29000)
V42 515 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29002

HKF-242, CCZ-277 és IKC-636 Győr és Bőny között, október 21-én
HPR-055, IAW-044, HKF-177 és AEU-787 Kocson, október 21-én
FKC-749 (IK266) Tatán helyijáratban (milyen busz ez???), október 21-én
BAJ-425 Tatán, október 22-én

 

 

V42 515 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29001

HKF-243 október 19-én, valahol Rust és Donnerskirchen között
DUD-951 október 20-án Fertőboz környékén
IKC-636, GZF-640 és 641 október 20-án Fertődön
AFC-190 Acsalag előtt, október 20-án
EVL-623 a bősárkányi vasúti átjáróban, október 20-án
CZE-658 és HRR-706 (ha jól emlékszem) Markotabödögén, október 20-án
HRR-706 és HEH-447 Lébényben, október 20-án

 

 

V42 515 Creative Commons License 2005.10.30 0 0 29000

Üdv Mindekinek!

 

Nem tudom, volt-e itt már szó róla, de a múlt héten, október 19-23 között került megrendezésre a Bécs-Budapest Szupermaraton. Szerencsére az egyik váltóban én is részt vehettem, így az 5 nap alatt nemcsak a futást, hanem a buszokat is szemmel tarthattam :-)) Az 5 napos verseny során végig a Kisalföld Volán buszai segítették a résztvevőket, és tették meg a következő távokat:

 

október 19. szerda: Sopron-Bécs-Sopron (hajnalban karavánban indult a Sopron Plazától Bécsbe kb. 25-30 Kisalföld busz, szinte mindegyik 395 vagy E95, + kb 100-150 gépkocsi). AZ igazán fanok a bécsi Práterben több Kisalföld volán buszt láthattak és fotózhattak, mint máskor egy egész év alatt :-))


október 20. csütörtök: Sopron-Fertőd-Tőzeggyármajor-Acsalag-Markotabödöge-Lébény-Mecsér-Győr


október 21. péntek: Győr-Bőny-Bábolna-Nagyigmánd-Kocs-Tata


október 22. Tata-Vértestolna-Zsámbék-Páty-Budakeszi


október 23. Budakeszi-Budapest

 

Mivel a kocsiban 6-an lettünk volna, az első nap a Sopron-Bécs távot én is busszal tettem meg, az IAW-043-at sikerült kifogni, igen jól ment!

 

Az 5 nap alatt közel 100 kili futás mellett rengeteg fotót készítettem, közülük "néhány" a következő hozzászólásokban.

BGfromÉ-D Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28999
Ez nem Gödöllő, Szabolcs utca (ha jól tudom)...
Könyörgöm, mi ez, elfekvő vonal?!
Előzmény: Alkaa (28997)
saaandor Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28998
Ha visszaolvasod hozzászólásaimat,  láthatod messze nem kaptam kérdéseimre választ. EZ A MAGYAR MENTALITÁS, elkenni a dolgokat. Meg akár szól a rádiótok, akár nem, mp3-at hallgatva lehet merengeni a magyar mentalitáson: dögöljön meg a szomszéd tehene is.  
Előzmény: lala0210 (28953)
Alkaa Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28997
Vácon jobb helyük lesz, Gödöllő csak lerohasztja az E94-eseit, de a váciaknak sok bajuk általában nincs, mondjuk nincsenek is akkora terhelés alatt, mint a mácsai gépek.
Előzmény: BGfromÉ-D (28991)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28996
sehova, de eltértél a témától.
Előzmény: Irispepe (28987)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28995

Gergő!

 

Szerintem ezek a járatok csak leszállás céljából szoktak megállni.

 

Gondolom a Dányi vonalra gondoltál.

 

BKSZ-t

szerintem az vesz igénybe aki új rövidebb kilométertávolságú bérletet csináltatott.

 

Én a Szerencs utcánál se látok tömegeket akik rohamoznák a Gödöllői irányból bejövő buszokat.

Előzmény: Andó Gergely (28994)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28994

Bocs, hogy idepofátlankodom!

 

Volna egy kérdésem!

 

A Volánbusz BKSZ bérlettel igénybe vehető járatai szállítanak utast Budapesten belül, főleg befelé?

 

Ki akarom optimalizálni a november közepei Volánbuszos forgalomszámlálás létszám szükségletét. Ekkor pl. a Jászberényi út Legényrózsa utca, Kossuth nyomda, Kozma utca, Rézvirág utcai megállóját egy ember, buszból is számolhatná. Ám ha a Pest felé tartó járat NEM veszi fel a számlálót a Rézvirág utcánál, akkor fújhatom az egészet!

petikETO Creative Commons License 2005.10.30 0 0 28993
én tegnap utaztam vele Győrből Kőbányára és az első 50 m után leállt a motor "csak úgy gurultunk"... de amúgy kényelmes volt és a kilátás is tetszett :)
Előzmény: BGfromÉ-D (28991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!