Szia! Én már kb.240ezer kilométert mentem a Wagonommal,16 év alatt.
Szinte kizárólag én vezetem.Sajnos a versenysúlyom 140kg körül mozog,ennek ellenére az ülés ugyanolyan kemény és masszív,mint az első napon volt. Nincs szétülve,egyáltalán. Hihetetlen jó és kényelmes a Wagon ülése,arról biztosíthatlak!
Maradjunk abban, hogy sokszor valamire inkább csak rá kell hangolódni...
A multival pl. amikor megvettem leugrottunk Bibionéba, és annyira furcsa volt a gázpedál, hogy ínhüvely-gyulladást kaptam a mindössze vagy 600km-en, napokig járni is alig tudtam. Ugyanezzel 2 év múlva simán lenyomtam a dupláját Rómából mindenféle probléma nélkül.
Bocs, ha félreérthető voltam, a 2-3000 nem együltőben, de egy úton volt. Együltőben ben talán 6-700 volt a maximum eddig (ez 10-12 óra). Én is azt vallom, hogy a jól formázott, viszonylag kemény üléssel nincs semmi gond.
Nekem sincs különösebben bajom az ülésekkel. Igaz, én sem ezres tételben nyomtam a kilométereket, de egyhúztomban egy Esztergom-Debrecen, illetve Fózesgyarmat-Budapest távot lenyomtam. Mondjuk nem is a távolság a lényeg, hanem az eltöltött idő. Hiába volt az utóbbi majd 50 km-rel rövidebb, ha időben 1 órával több volt. (M3 vs 4-es főút) Puha ülésben egy bő 2 órás út alatt én jobban elültem magam, jobban elfáradtam, pedig akkor nem is én vezettem. Ja, persze. Mert a Wagonban nem csak az ülőgumóra nehezedik az ember egész teste mint más autókban, hanem részben a combra is. Így ugyanaz a testsúly nagyobb felületen oszlik szét. Hm, erre most jöttem rá. :D
Nem tudom, szocialista autókban cseréltem ülést, szerintem ott volt értelme. pl. Trabantba Audit, de a kispolszkiba is belepróbáltam az 5-ös BMW ülését - bele is fért, ha levettem az ajtózsebet :P
Még wagonnal nem voltam 2-3000 km-nél hoszabb úton, addig kényelmesnek éreztem, de nem egyforma az igényünk...
(Engem pl. zavarnak a rossz utak, másokat meg nem...)
Nyilván, ha egy puhább fotelű autóból ülsz át, furcsán érezheted magad. (Én speciel nem ismerek olyat, aminek kényelmesebb lenne, szerintem a BMW-ben sem volt kényelmesebb, ott az egész autó egy darab nyugalom volt azért éreztem magam relaxáltabban)
Szóval mi a kérdés? Ami fizikailag befér, azt bele is lehet hegeszteni.
(De biztos, hogy a gyári üléseid gyári állapotban vannak?)
>Illetve a csomagtartó ajtót tartó teleszkópok ( folyt belőlük az olaj, a mostani unix-osból is sajna)
Nekem is rossz tapasztalataim vannak a junikszos telókkal. Multiplában, igaz.
Az volt a vicc, hogy az eladó srác pont ott volt, amikor beszereltük és nem tartotta meg a motorháztetőt...
>Tud valaki jobbat?
Gyári bontott?
Az enyém még hibátlan (de persze nem adom)
> És persze a szokásos lámpa kapcsoló.
Az eddigi tanulságok alapján két út van: berelézed saját biztosítékkal, strapabíróbb izzófoglalattal, vagy csak a kapcsoló lábánál erősíted meg a csatlakozást. Szerintem ez utóbbi a minimálmegoldás, bár a "rendes" útnak is van egy buktatója... (igen, a minőségi alkatrész)
Maga a kapcsoló beszerzése nem gond, legalábbis én 1500-ért kaptam teljesen makulátlan bontott Opelt. (az Opel relézve van gyárilag, így nem szenved) kb. 7-8 éve szolgál hibátlanul.
> Valószínűleg én leszek az új negatív rekorder , mert eddig még nem volt váltóolaj cserélve.
Szerintem ne húzd a dolgot. De bevallom én is csak 167-nél cseréltem (akkor még nem hallottam arról, hogy ez gyenge pont lenne), és gyönyörű tiszta olaj jött ki belőle.
> Olajban a Q8 5-30 használom, bár van aki szerint ez túl jó hozzá.
Ja, a Q8 nekem is zsánerem...
> szóval szerintem mi leszünk az utolsó gazdái. Szó szerint családi autó :)
Nekem a nejem (is) nagyon kötődik hozzá. De amióta ott használjuk ahová igazán való (városban) azóta legszívesebben a Multit is egy második Wagonra cserélném...
(pedig az is nagyon jó kis gép, csak kicsit nagyobb...)
A dobozkánk 2004-es M13A motorkódú és 246000km van benne. Ebből kb 200000 km gázüzemben Zavoli rendszerrel Eddig a tankba lévő üzemanyagszivattyú lett cserélve( valószínűleg a lpg üzemmód miatt, most már be van relézve). Illetve a csomagtartó ajtót tartó teleszkópok ( folyt belőlük az olaj, a mostani unix-osból is sajna) Tud valaki jobbat? És persze a szokásos lámpa kapcsoló. Fékbetétbe a textart használom illetve egyszer már a féktárcsák is cserélve lettek. Valószínűleg én leszek az új negatív rekorder , mert eddig még nem volt váltóolaj cserélve. Az olajcserénél mindig cseréltem légszűrőt,pollenszűrőt,és olajszűrőt is. Olajat eddig még nem kellet hozzá önteni, nincs észrevehető fogyás. Olajban a Q8 5-30 használom, bár van aki szerint ez túl jó hozzá. Passz talán segít az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásban. Nekem az elég fontos mert havonta minimum kétszer de néha ötször is megjárom a Szekszárd-Budapest távot az M6-oson. A kislányom nagyon kötődik az autóhoz, plusz az autót a nagypapától örököltük (3 évesen) szóval szerintem mi leszünk az utolsó gazdái. Szó szerint családi autó :)
Úgy látom ezen a fórumon sokat lehet tanulni egymástól, szakértő csapat alakult ki. Az autón most már akad pár cserélni való alkatrész ez ügyben kérek majd tanácsokat. Szeretek ár/értékarányos módon vásárolni, és látom elég nagy a szórás az alkatrészek minőségében.
Ez logikus. Amióta városlakó lettem (2 éve) ugyan a motor mindig be szokott melegedni, de 4-5km-t megyünk, max. 15 percet járatjuk.
Horvátországban egy kemőnyebb elindulásnál gyulladt ki (értsd. kb. 20% emelkedőn, hidegen, tele utasokkal). Arra fogtam, hogy túlterheltem a hideg motort (1-esben is alacsony volt a fordulat a terheléshez képest).
Végülis... úgyis ki akartam már próbálni az új olvasómat :P Eddig csak az tartott vissza, hogy elaludt a lámpa.
Tavaly kigyulladt a motorhiba lámpa, az EGR szelepet kellett kitakarítani. A vékony elmenő fémcső is dugig volt korommal, egy bovden belsővel kotortam ki. Nem rossz kis verda ez, csak tudni kell mihez nyúljon a paraszt. Ilyenkor eszembe jut a régi vicc:
Mester úr, mi került ezen az egy kalapácsütésen 102 forintba?
Az ütés csak 2 forint volt, a százas pedig hogy tudom hova kell ütni!
Erre is megvan a magyarázat. Az ABS-nél és a légzsáknál amint a hiba előáll, azonnal világít az azt jelző hibalámpa, bár ezek sem egyformán működnek. A motorhiba lámpa sokkal bonyolultabban dolgozik. Van, úgynevezett felmelegedési ciklus. Ez időjárástól, útviszonytól, vezetési sítlustól függő, de nagyjából 25-35 km megtétele után következik be, tehát ekkor éri el az úgynevezett üzemi hőfokot, ami nem ugyanaz mint a motor üzemi hőfoka. Namármost, mikor elérte a felmelegedési ciklust, a rendszer ellenőrzi van-e valamilyen hiba. Ha nincs, akkor minden oké. De továbbra is figyeli hogy van-e hiba, de ezt a hibát másként kezeli mint a felmelegedési ciklus elérésekor tapasztalt hibát. Ha a ciklus után tapasztal hibát, akkor bekapcsolja a hibalámpát. Amint a hiba megszűnik, elalszik. Ha nem szűnik meg és égve marad a lámpa, az csak arra a felmelegedett üzemállapotra vonatkozik. Másnap reggel nem fog világítani. Most ugorjunk vissza az elejére, amikor megtörténik az első felmelegedési ciklus. Az ellenőrzés hibát talál. Lámpát még nem kapcsol, hanem letárolja magának, hogy 1. hiba. Aztán mint korábban írtam, ha a hiba a következő ellnőrzésnél is fennáll, akkor kapcsol lámpát, de ha a hiba megszűnik, kialszik. JÖn a másnap reggel. Felmelegedési ciklus, hibaellenőrzés, van hiba. Letárolja, 2. hiba. Innen ugyanúgy folytatódik mint az előbb. JÖn a harmadik nap. Felmelegedés, hibaellenőrzés, van hiba. Letárolja 3. hiba. Mindez így megy 5 hibáig, ekkor fog a hibajelző bekapcsolni és ez nem is fog elaludni a hibajelzés törléséig. De ha a 3. felmelegedési ciklusban azt érzékeli, hogy nincs hiba, akkor az előző 2 hibát is törli, újra indul a számláló.
Hibakód olvasóval a programban található ilyen, hogy befagyasztott hibakódok és nem befagyasztott hibakódok. Gyanítom, hogy a befagyasztott hibakódok azok, amik az 5 ciklus után mindig megvannak, a nem befagyasztottak pedig azok, amik üzem közben jelennek meg. Nevezhetjük állandósult és nem állandósult hibának is.
Nos, a te esetedben azt látjuk, hogy van egy hibád, mert ég a pilács. DE ez nem állandósult hiba, mivel üzem közben lépett fel. Következő indításnál nem lesz ott. De mi a helyzet a napi rutinnal, a rövid utaknál miért nem világít? Nagy valószínűséggel azért, mert csak annyit mész, hogy nem éri el a felmelegedési ciklust, így nem tud a rendszer ránézni a hibára. Mire elérné a ciklus végét, megérkezel a célponthoz, ott leállítod. A rendszer lehűl, következő indításnál minden kezdődik előlről. A számláló nem tud eljutni az 5-ig, hogy bekapcsolja a lámpát. Így is elég bonyolult a helyzet, de tovább bonyolítja az, hogy a meglévő hiba, mert az attól megvan, hogy a lámpa nem világít, a felmelegedési ciklus utáni ellenőrzéskor megvan, vagy nincs. Mert ha akkor nincs, akkor az addigi számlálókat törli, így az állandósult hiba később lép fel. MIndenképpen célszerű lenne kódot olvasni, mert valami nem jó. A gázüzem mindig előhozza a hibát, szegény keverékképzésre panaszkodva. DE ugyanígy ha E85-öt tankol az ember, bár nem tudom lehet-e még ilyet kapni. De hibát ad ha eszi az olajat, megszorul az EGR szelep stb, csak más-más hibakóddal. Nagyon sok van belőle. A lámpa csak azt jelzi, valami gond van, de hogy mi, azt nem. Azt kódolvasással lehet behatárolni.
Nem volt halvány semmi az volt gyanús. Alá nem feküdtem hogy rámérjek az önindító sarujánál, kivételesen nem munkásruhában voltam. Az önindítót kopogtattam meg, nincs- e felakadva valami. Jövő héten jobban bele kell bújnom, olajcsere és fényszóró csere, meg egy kis sárvédő egyengetés mert a parkolóban lekoccoltak. Novemberben műszakis a gép. Amiket javasoltál (javasoltatok) átnézem. Most hogy indul a gépezet, elég lesz kitalálni hogy mi okozhatta a tünetet.
Köszönöm szépen a tippeket! Ha találok valami gebaszt tudatom!
Az immo a benzinszivattyút és a gyújtást blokkolja. AZ önindítót nem. Mikor nem indul, nem teker. De a gyújtáskulcs az indító pozicióban van, a műszerfalon minden oké? Nem halványulnak el a fények?
A motorhiba lámpát a rövid utak mindenképpen elő fogják hozni. Javasolt pár alkalommal prémium üzemanyagot tankolni, az rendesen kitakarítja a rendszert. No meg hosszabb utat sem értana meg tenni vele, az is jótékonyan hatna a motorra. A sebességváltó házon nézd meg a test kábelt. Ez mindenképpen kontakthiba lesz. Ezen a csatlakozó ponton szokott oxidáció lenni.
Neked sem tekert az önindító? Akkor immobiliser hibánál kell vagy sem hogy tekerjen?
A gyújtáskapcsoló betét hibára gondoltam még, de tegnap lebontottam a kormány alatti burkeszt és indítás közben óvatosan mozgattam a betétet, de semmi. Ami jó volt a dologban hogy épp nem siettünk sehová csak bevásárolni indultunk és még sör is volt itthon.
Fent van a saru. Elég retkes volt, azzal kezdtem a hibakeresést hogy megtakarítottam őket.
Próbáltam pótkulccsal indítani, semmi.
Amikor leáramtalanítottam nyitva voltak az ajtók, úgy próbáltam indítani. Reggel központi zárral nyitottam a gépet, beültem és pöc-röff indult. Véletlen? Resetelés óta ég a motor diagnosztika lámpa, de legalább beindul. Szinte csak rövid utakat teszek meg vele, lehet hogy egy huzatós kormolás ráférne.
Én anno így jártam, 2002 1.3 glx-el. Gyújtás, üza szivattyú be, aztán semmi, ugyanez 2x, 3x, utána indult, semmi gond.kipróbáltam a szűz pótkulccsal, minden pöcc, röff, a megoldás:kicsit elvolt kopva a kulcs, nem volt tökéletes az immo....
Nem az immobilizer vacakol. Ha azzal van gond, attól az önindító teker, csak nem indul be. Mondom, testkábelt nézd meg. Valami kontakthiba lesz ott. Akkusaru fent van rendesen?
Sziasztok, segítségre lenne szükségem.Nem indul a tüzes! Gyújtás rá, de nem teker az önindító, a bendix sem csattan. Aksi jó, bisztik jók. Próbáltam áramtalanítani, semmi. Csak az üzaszivattú búg.