Regebben (15 éve) amikor a 10C vonalán laktam, még 20:30 vagy 21:30 ig jart. Talán utóbbi. Az utolsó járatok mar fél óránként jartak, talan az utolsó 3 kör, ami szóló kocsi volt.
A tervek szerint a kertvárosi autóbuszfordulóból indulna a busz és a végállomása a Vasútállomás lenne,az ,hogy Gálafejen merre közlekedne a busz és hol lennének a megállói, nem tudom.
Ha bővebb infókat szeretnél akkor szerintem is érdemes lenne elmenni kedden a lakossági fórumra,ugyanis minden kérdésre szívesen válaszolnak és az új vonalhálózati térképet is meglehet tekinteni nagyban.
Egyébként a májusi fórum óta is alakítottak a hálózaton,például csütörtöki fórumon fel volt tüntetve egy új járat 7-es jelzéssel ami Csácsbozsok és Kertváros között közlekedne. Valamint már fel voltak tüntetve a flexet kiszolgáló járatok is,amik a 20,21,20Y,21Y jelzéseket kapnák.
És már a menetrenddel kapcsolatos dolgokra is tudnak válaszolni,mert csütörtökön az egyik hölgyet az érdekelte ,hogy ebben az új tervezetben a 10C ugyanúgy 6óráig fog e járni? És megkapta a választ.
Sajnos a tervek még nem 100%-ig publikusak, pedig már többször megkértem a polgármestert, hogy ossza meg az információkat a város honlapján is és erre ő ígéretet is tett. Augusztus 2-án lesz még egy lakossági fórum a Zsinagógában, érdemes lenne elmenni és ott a helyszínen rákérdezni.
Szia Geo9889! Zalaegerszeg Gálafej részénél, hogy lesz pontosan az útvonal azaz Kertvárosi autóbusz-forduló- Gálafej- Zalabesenyő és utána merre megy tovább? Hol lesz a végállomás? Sajnos videóból nem tudtam megállapítani, ahol látni lehet az új busz vonalhálózatot.
De ez igaz, az S91 sok helyre pici, normál busz meg nem fogyaszt annyival többet. Árukat nézve meg megint a nagy busz van előnyben elszállítható utasok számát nézve.
Erre mondok egy érdekes dolgot. Ezek a szép kisebb Credok, amik ex Kapos volánnál is vannak, Marcali környékén is van pár, semmivel nem fogyasztanak kevesebbet mint a nagyobb társaik.
Valószínűleg nem érte meg foglalkozni vele az EAG-nak, mert nem volt rá elég kereslet.
------------------
Nem tudom egy közlekedési társaság, több közlekedési társaság hogyan fejezhetné ki jobban vásárlási szándékát, mint ha minden létező fúrumon elmondja :
- ilyet szeretnénk,
- ilyet vennénk,
- ilyet gyártsanak.
Mivel az említett időszakban hivatalból részt vettem szinte valamennyi ilyen fórumon, nem tudom elfogadni, hogy nem ezt mondták, amikor ezt mondták.
Az ügyben és más ügyekben is (pl. 15 méteres városi E94) havonta biztosan, de néha sűrűbben megfordultam az EAG irodáiban.
--------------------
Más :
Azt sem tetszett, hogy amikor a Borsod-Kapos megrendelte a 10+5 Credo EN9,5-t és ennek tapasztalatai alapján a Zala, Pannon azonnal bejelentette fix vásárlási szándékát, a Gemenc, Nógrád, Bakony, Somló pedig épp hezitált ugyanerről, azonnal leállították az ilyen (és más) beszerzéseket is.
A különböző különjárati 9,5 méteresek (Isuzu, vagy más) nem pótolják a 9,5-10,0 méteres helyközik hiányát.
Ezekből idehaza nem kell sok.
De pl. úgy 150-200 db-t holnap felvenne a hazai közforgalmú piac.
Igaz, hogy ez a mennyiség a hazai közforgalmú piacnak csak úgy kb. 2-3%-a, de létező igény.
Az is igaz, hogy jó pár síkvidéki, nagyfalus Volánt ezt - érthető okokból - nem érdekel. Pl. Hajdú, Bács, Kunság, Körös, Szabolcs, stb.
Az Ikarus 415 nagyjából hasonló méretű busz, a BKV vett is belőle jópárat. Nagyjából ugyakkor, kb 20 éve. Igaz, hogy nem a technika csúcsa, de egy sorozatgyártott busz volt. Szóval szerintem nem igaz, hogy nem volt rá lehetőség.
Valószínűleg nem érte meg foglalkozni veée az EAG-nak, mert nem volt rá elég kereslet.
Viszont a piac és az igények nagyon kegyetlenül beáraznak és elhelyeznek mindent oda, ahova való :) Erre egyszerűen nem volt igény, ezt be kell látni.
-------------
Máshogy látom és ami fő(bb) nagyon máshogy tudom.
Az E92 méretű busz nagyon hiányzott.
Nem egy Volán hanem több Volán is ráharapott volna.
A helyette kínált E91 túl kicsi volt a Volánoknak.
A Volánok, vezéreik folyamatosan "birizgálták" az EAG-t, hogy gyártsanak több 9,5 méter körüli kocsit.
Az EAG illetve új tulajdonosai pedig minden évben 4+3 új indokot találtak ki, hogy miért nem teszik.
Legtöbbet az alváz problémára hivatkoztak, de n+1 indokot hoztak fel, hogy mit hogyan nem akarnak gyártani.
Közben ugyan azokon a napokon teli sírták az akkori sajtót, hogy nem vesz tőlük eleget a volán, amikor meg venni akart korszerűsített sorozatban gyártott E92-t, akkor meg elhajtották a volánokat, vevőiket.
Klasszikusan úgy beszéltek mint előtte a Ganz-Mávag és más gyárak fejlesztői, eladói, mérnökei:
- majd ők megmondják mire van szüksége a fuvarozónak,
- ne a fuvarozó akarja megmondani mit venne,
- abból válasszon amit gyártanak.
Akkoriban nem telt el úgy éves volán felsővezetői konferencia, vagy műszaki felső vezetők, éves, szokásos tatai konferenciája, hogy kettő-öt vagy több volán vezető ne szólalt volna fel a 9,5 méteres helyközi kocsik hiánya miatt.
----------------
Amikor meg végre Krankovics sok év birizgálás után kijött az CREDO EN9,5-lel, akkor meg Fónagy állítatta le az összes beszerzést.
Még a Kapos meg a Borsod sikeresen vett pár darabot, de a saját második szériájuk beszerzését már nem engedélyezték.
A Pannon, Zala, Veszprém helyközi Credo midi beszerzését meg a felvetések után kb. 1 hónappal annulálták, mondván :....."...Szó se essen róla..."
Holott Z.-Laci jól ismerte fel, hogy az olyan volánoknál ahol sok az apró falu, bizony jól jöttek volna ezek a kocsik.
A Kapos elég összevissza használja az ilyen beszerzett midijeit, de a Borsod pont arra futtatja amire gyártották.
A Zala se a Zalaegerszegről/re induló/érkező járatokon kívánta üzemeltetni a saját magának vásárolni tervezett 10 db ilyen kocsit.
Csak tipp: ma van/volt a lakossági fórum az autóbusz közlekedés jövőjéről. A város tervezi, hogy eddig ellátatlan területeket is bevonnak a helyi hálózatba, oda viszont a jelenlegi járművek nem jók, mert túl nagyok a szűk utcába. Lehet, hogy szemléltető eszközként volt itt, de az is lehet, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz és csak a véletlen műve.
A leírtakból számomra az derül ki, hogy állandóan esett kelt. Prototípus lévén ez valamennyire elfogadható, kellett volna még fejleszteni rajta. Viszont a piac és az igények nagyon kegyetlenül beáraznak és elhelyeznek mindent oda, ahova való :) Erre egyszerűen nem volt igény, ezt be kell látni.
A motor 1500-1800 között pörgött egész nap, de Cummins motornak nem volt ez sok. Az Allison váltó egy talán benzinmotorra való váltó volt. Azt találták a gyárban amit oda be lehetett kanalazni.
De még így is olyan 27- 28 literrel keringett bent a városban egész nap. Végére márt picit többel.
Alkatrészek java megegyezik EAG buszokéval. Zf meg Bosh alkatrészek mindenhol.
Ilyen egy prototípus. :P
Amit sorra gyártattak le a végére az a függőcsapszeg volt.
Ezek mellett még a váltó áttételezése se volt a legjobb, iszonyat pörgette azt a pici dízelt (tudtommal ebből is volt problémája). A konstrukció nem volt egy rossz elképzelés, lett volna piaca. Egy prototípustól sokat nem kell várni. Megszokott volt, hogy egy évbe valamelyik szezont műhelybe töltötte, mert ha valami kellett hozzá akkor azt hetekig tartott beszerezni.
Mielőtt még nagyobb ökörséget mondasz a E92, nem volt az olyan rossz konstrukció, kb megelőzte a korát.
Amire használták Keszthelyen, arra tökéletes volt.
Tartalék buszként sose volt jelen, állandó járata volt.
Nagy hangja attól volt, hogy bezsúfoltak a hátsó ajtó mögé egy irdatlan nagy hűtő ventilátort, ami az áttételek miatt még rázta is picit a kasznit.
Állandó problémája volt a levegő hűtéses kompresszor hibája, amit végén egy ik 260 aséval helyettesítetek, meg az első merev hídból átalakított független felfüggesztés szilentjeinek hibája.
Azért selejték, mert a kardán széthullott menet közben és széttörte a váltó házat és több millió lenne rá egy új váltó.
Sárga szín is azért került rá, mert a jobb oldalát végighúzta egy figyelmetlen személyautós.
Sofőr szempontjából egy jól manőverezhető, igen jó fékrendszerrel és a ik 260 ashoz képest kimondottan halk autónak számított!!!
"Azért ilyen hosszú távon nem lehetett túl kényelmes."
Sajnos városban sem... borzasztóan lomha és zajos volt, de ez az alibi 2-es helyijáraton szerencsére csak a sofőröket és a mögé beragadó autókat zavarta. :)
Egy volt kollégista társam kitaláltam a trükköt: Keszthelyig vett jegyet, de Marcaliba szállt le. Mert a helyi akció után a KV sem vett fel Marcali utasokat.