A 189 elektronika, nagysebességű forgóvázak, a Taurus áramvonalas "fejével" és mindkét végén feljáróajtókkal.
Tegyük hozzá, hogy a tervezők némi súlyproblémával küzdöttek (a HAB-os forgóvázak "kicsit" nehezebbek, mint a marokcsapágyas hajtással felszereltek), amin végül úgy tudtak úrrá lenni, hogy egy kisebb teljesítményű transzformátort konstruáltak a mozdonyhoz, így az - a 189-essel (alias ES 64F4) ellentétben - AC-hálózatokon is 6 MW állandó teljesítményű.
Miért pont gigantclub? Nem tudom! Ez jött! És a gigantok a kedvenc gépeim! Kb ennyi. De ez a nevem a Chat.hu-n, Van e-mail címem a primen,meg a freemailon is ezzel a névvel,... meg egyéb helyeken is. De sehol nem volt foglalt! Nem hiszem, hogy ismertek, a MAVOE-nak vagyok tagja, és kb ennyi. nem igazán tudok bekerülni magasabb körökbe (pl.: Gigant Club,stb...)!
Még egy hozzászólás tőlem: Taurusnak CSAK két sorozatot nevezünk: ÖBB 1116 és 1016-os sor. A MÁV és a GySEV 1047 nem Taurus... Másrészt, a Taurus bejegyzett név, az ÖBB-s gépeken van feltüntetve. (Olyan név, mint a Hector meg Hercules.) Taurusnak nálunk a Keleti melletti gumigyárat szokás hívni :)
Vasút&Modell aktuális száma, képek a gyártásról, jellegrajz, adatok, jellemzők, és egy fotómontázs, hogyan is fog festeni a verda ha elkészül.
Nem azonos a 1047-essel! (A 1016/1116-sem!)
A 189 elektronika, nagysebességű forgóvázak, a Taurus áramvonalas "fejével" és mindkét végén feljáróajtókkal.
Típusjel ES64U4
Tengelyelr. Bo'Bo'
Áramnemek AC15kV 16,7Hz, AC 25kV 50Hz, DC 3kV
Tartós telj 6000kW
Vmax 200kmh
Tömege 87t
Vonóerő 300kN