füstöt észleltek a 2A terminálon, több órába telt, mire lokalizálták a forrását, és végül is felszámolták az okozatát. a 2A-t teljesen le is zárták a kárelhárítás idejére, szerencsére járatok már nem indultak arról az oldalról aznap, így jelentős fennakadás nem okozott a történet.
Elmarad a LESZ által most vasárnapra (III.11.) szervezett demonstráció, miután Hardy Mihály kommunikációs igazgató közlése szerint a Budapest Airport nem járul hozzá a Malév Emlékpark előtti terület használatához.
Sajnálattal és csalódottan vettük tudomásul a döntést, mivel a hasonló megmozdulások megszokottnak tekinthetőek Nyugat-Európa és az Egyesült Államok repülőterein. A közelmúltban pedig semmilyen kifogása sem volt a cégnek egy, a Malévet "búcsúztató" rendezvény ellen ugyanezen helyszínen.
A demonstrációt - alkalmas helyszínen - rövid időn belül megtartjuk, hiszen égető és aktuális problémákra szeretnénk felhívni a figyelmet. A kellemetlenségért elnézést kérünk, az új helyszínről és időpontról hamarosan bővebb információkkal szolgálunk.
Jaj Viricsi:)) Pont erről beszélek. Nyilvánvaló volt a Malev csődje. Az EU döntése értelmében fizetnie kellett. Nyilván a konkurrencia nem tudta, hogy van-e az államnak B terve. Aki viszont készült a csődre, akármilyen formában is, az jobb eséllyel indult harcba a húsosfazékért. Persze, O'leary egy ilyen adhoc emberkének állítja be magát, de nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy hónapokkal ezelőtt kidolgozták, mi lesz egy esetleges MA csőd esetén. Mindenkinek állt a zászló, legyen az fapad v hagyományos. Sztem pár hónap, mire letisztulnak a dolgok. Addig még van esélye egy MA utódnak. Utána nem lesz könnyű dolga.
Tegnap nagyon furának tűnt a reptéren a világítás. Ahogy átjöttem az ellenőrzésen (2A terminálon), azonnal megcsapott a félhomály. (Igaziból még útbaesett a duty free, de amikor onnan kiléptem.) A szendvicsezőben nem lehetett rendesen olvasni (volt egy helyi kis lámpa, annak a fényénél), pedig régen mindig olvastam ott. Most már mindig félhomály lesz, vagy csak valami rendkívüli esemény tiszteletére volt sötét a reptér jelentős részén?
Azért nem árt, ha figyelembe veszed, hogy a légiközlekedés nem úgy működik mint a közúti, ahol elég egy piros Zsiguli és a "tezsdvíírem nagyon ügyes" és uccu neki!
MIért menjek Pozsonyba? Most már itt is elérhető, amire szükségem van. Az a baj, az emberek nagy többségével, hogy végig sem gondolja, mit ír le. Sztem roppant egyszerű a dolog: a Ryanair üzemel egész Europában. 291 géppel jelenleg. Nem hinném, hogy az a sok repülőtér, mind szívességből engedi be, mind imád ráfizetni a businessre. Az utasok élnek a lehetőséggel, hogy olcsón tudnak repülni. Mindenki mondja, hogy ha nem lenne Ryan, ez meg az lenne. Persze. Csak mire azok a légitársaságok lépni tudnának - tudod, a repülőgép, meg a személyzet, meg stb, nem a bokorban terem - addigra a reptér személyzete állna 20 emberből:))) Nem értem, hogy ha az általatok preferrált, és eddig meg nem nevezett légitársaságok annyira jók, akkor miért nem jöttek ide, és kezdtek versenybe a Ryannel? Jah, hogy ez csak fikció? Páran azt gondoljátok, hogy ez lenne? Bocs, ugye ismered a mondást? "majdra a zsidó sem ad"
Kis pontosítás és visszatérnék egy korábbi hsz.-mhez.
Az EU polgároknak az Unión belüli határok átlépésekor nem kell útlevelet vinniük magukkal. Ez vonatkozik az Ír, az Angol, a Román, a Bolgár,stb. állampolgárokra. Az útra elégséges egy, a személy azonosítására alkalmas okmány, ami általában a szig, de ez akár az útlevél is lehet, ez szabadon választott. Tehát az Unión belüli schengeni határ átlépésekor a no schengeni, de uniós polgárokat rendészetileg ellenőrzk és így nekik sem kell úlevelet vinniük magukkal. Az ellenőrzés rendészeti és célja, hogy nem áll e a polgár kőrözés alatt, nem sértett-e olyan szabályt, ami miatt mondjuk lakhely elhagyási tiilalom alá esik, stb. Útlevél csak akkor kell, ha az EU-n kívülre indulunk és az adott országba, vagy tranzit országon áthaladva, csak érvényes úti okmánnyal lehet belépni, de ez más téma.
Tehát a s chengeni övezetbe való belépéskor nem útlevél ellenőrzés történik, hanem a személy, okmány alapján történő rendészeti ellenőrzése.
A kis kavarodást az okozhatja, hogy a DUB-ból felszálló repülőgép több EU-s országon átrepül és BUD-on száll le.
Az ellenőrzést azért Ferihegyen végzik el, mert nálunk lépett no schengenből a schengeni övezetbe.
Ha pédául Dowerből átkompol az ürge Callaisba, akkor ott lép uniós területre és ott ellenőrzik, de ott sem kell az útlevél, ha uniós polgárról van szó.
Mondom a közelebbit. Ha valaki Nagylaknál lép be Magyarországra és Román, tehát EU-s állampolgár, de mert nem schengeni, ezért a schengeni övezetbe való belépésekor személy ellenőrzés alá vetik, de nem kell hogy legyen nála az útlevele, csak a szig-je.
Ettpől kezdve az EU-s alany a schengeni övezetben már szabadon lófrálhat, nem fogját többé ellenőrizni.
nem, ez nincs így. az A airside az schengeni övezet, oda útlevélellenőrzés nélkül jut be a kedves utas. a 2B tranzit, a határőrfülkék után, non-schengen övezet. ha azt úgy érinti egy járat, hogy vagy Schengenből jön, vagy Schengenbe tart, akkor a személyzetnek okmányellenőrzésen kell átesnie.
ha egy járat Schengenből közlekedik Schengenbe, vagy non-schengenből non-schengenbe, akkor ezen nem kell átesnie, és maradhat a gép fedélzetén.
Nem az lenne a helyes, ha végre befogná a száját és alkalmazkodna a Magyarországon hatályos jogszabályokhoz? Ide jön 2 géppel bohóckodni, mondvacsinált indokok miatt törölgeti a járatait és még neki áll feljebb?! Szerintem mindenkinek nagy megkönnyebbülés lenne, ha olyan gyorsan lelépne innen, amilyen gyorsan jött! :)
ha átmegy a B airside-ról az A airside-ra, vagy fordítva, akkor igen, mert ott van a schengeni határ.
Ez biztos? Nem úgy van, hogy a repterek air side-ja az határon kívüli terület? Pl. ezért nem kell levámoltatni a repülőgépet sem, mert papíron sosem lép be az országba. Vagy ezért nem kell fizetni adókat a nemzetközi forgalomba eladott üzemanyagra sem, hiszen export tevékenységről van szó.
az ő gondjuk az, hogy ha Velencéből Alicantén át mennek Londonba, akkor Alicanténél kifelé is útlevélellenőrzésen kell átesniük. a schengeni övezetbe belépni hajlandók magukat, kiléptetni belőle viszont nem.
Én még mindig nem értem ezt a Ryanaires útlevélellenőrzéses ügyet.
Ha jól rakom össze a részleteket, akkor ha pl. a Ryan Londonból elrepül Alicanteba, majd onnan Velencébe, akkor Alicanteban a hajózó személyzetnek útlevélellenőrzésen kell átesnie?
Ha nem lenne a Ryan, lenne más ahonnan lenne bevétele a reptérnek és nem kéne közel 25%-os leépítést (kb 250fő) végrehajtani a BA-nál a hét vége felé. Tudom, van élet a reptér után is, de van akinek ez adja a megélhetést, legalább azokra lehetnél tisztelettel a Ryan-fankodásoddal.
Tájfun -> Irány Pozsony, ne rontsd itt tovább a levegőt.
néha képtelen vagyok elhinni, hogy ezeket, amiket leírsz, komolyan is gondolod.
de azért nézzük. ha letérdel a Ryanairnek az Airport, és elkezdi fényesre nyalni, illetve teljesíteni minden kérését, engedve a zsarolásnak, az milyen hatással lesz szerinted a Lufthansával, a Wizzairrel, a Brussels Airlines-zal fennálló kapcsolatokra? már így is utasokat vesz el a Lufitól, ami nettó veszteség az Airportnak. lehet, hogy a Ryanair nélkül másfél millió utassal még kevesebb fordulna meg BUD-on, de egyrészt látható, hogy menniyre gondolják ők komolyan ezt a 2.4 milliót. már most visszamondtak desztinációkat, pedig még el sem kezdődött a nyári időszak. szerinted mi lesz itt télen? marad kb. 12-14 rentábilis járat, a maradék megy a kukába, vajon ennek kell "letérdeljen" az Airport? fenéket.
bevételt alig hoznak (hiszen amin tudnak, spórolnak, ugye alig van, aki használja a c/int, alig van feladott poggyász, nem használják az utashidakat, minden fillért megbasznak elölről, hátulról és csak utána döntenek úgy, hogy hajlandók továbbadni), ellenben az igényeik és a portfóliójuk kívül esik az Airportén. nem hiszem, hogy túlzottan hosszú és sikeres házasság lesz ez úgy egyébként is, de arra meg pláne nincs szükség, hogy a reptér pont az FR miatt kerüljön kellemetlen helyzetbe a komoly, évek óta folyamatosan bizonyító légitársaságok előtt.
most ezt általánosságban is mondom, mert a mostani esetben bizony nem a reptér a hunyó, hanem a határőrség és annak az esetlegesen elavult szabályzata. a kompromisszum remek dolog, nyilván törekedni kell rá, hiszen BUD-nak is érdeke, hogy - normális működési feltételek mellett - maradjon a Ryanair, és hozza az utasokat. és abban is igazatok van, hogy a Ryanair mozgástere a nagyobb, mert maximum elmegy, és majd nem lesz megint. de elfelejtetek számolni azzal, hogy a reptérnek más, lényegesen komolyabb partnerei is vannak, amelyekkel egyszerűen nem teheti meg azt, hogy pont az FR-rel kivételez, és számukra tesz engedményeket. csak azért, hogy ők olcsóbban működhessenek, és elhappolhassák éppen a régebbi partnerek utasait.
És ez még csak a kezdet. Sztem, ezt mindenki tudta. Mondjuk azért meglepett, hogy hasraütve jelölték ki a desztinációkat....Erre nem gondoltam volna. NYilvánvaló, hogy nem veszek jegyet Görögországba, júliusra. Ki tudja, hogy egyáltalán lesz e még Görögország akkor?:))) Palman és Trapanin csodálkozok kicsit, bár miután a felcsúti törpe kifosztotta, és lecsupaszította az emberek jó részét, sanszos, hogy nincs pénz nyaralásra sok helyen.
A jelenlegi helyzetben? Nem, nem kell letérdelniük O'leary elé. Ki kell nyalniuk a se..ét, konkrétan. Ha nincs, az a sokak által szidott Ryanair, hány ember veszítette volna el a munkáját még? Azt hiszem Sandorson, a 12913-ban remekül megfogalmazta a lényeget.